Prima voorbeeld van mijn vorige reactie. Gewoon brullen dat het een modeverschijnsel is en dat het vroeger veel beter behandeld werd door middel van eruit rammen. Ze lullen elkaar allemaal na maar niemand die ook maar enige meetbare cijfers hierover heeft.quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:43 schreef BobbyB het volgende:
Inderdaad. Tegenwoordig is ieder gebrek aan opvoeding, sociaal gedrag, kennis etc. een verklaarbare ziekte wat makkelijk als excuus gebruikt kan worden voor het falen van de ouders.
Vroeger als je druk of irritant was, of je liep constant te janken, werd er wat gezegd van je gedrag door 1 van je ouders, broers, tantes, ooms e.d. en als je dan nog niet luisterde kreeg je gewoon een dreun.
Tegenwoordig laat men kinderen gewoon schreeuwen en uiteindelijk krijgt het zijn zin. Als ik in de stad loopt kom je in iedere winkel wel zo'n tering ouder+kind tegen die de hele winkel bij elkaar jankt, maar geen ouder die er wat van zegt. Laat staan een dreun verkoopt, want dan is dat meteen kindermishandeling.
Prima voorbeeld van een plank voor de kop. Prima, hou die oogkleppies lekker op. Vind jij het normaal dat een kind een hele winkel bij elkaar schreeuwt en dat geen ouder er wat van zegt? Nee, want het kind heeft vast ADHD.quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Prima voorbeeld van mijn vorige reactie. Gewoon brullen dat het een modeverschijnsel is en dat het vroeger veel beter behandeld werd door middel van eruit rammen. Ze lullen elkaar allemaal na maar niemand die ook maar enige meetbare cijfers hierover heeft.
BobbyB: "Oh het kind schreeuwt alles bij elkaar. Nou dan denken de ouders vast dat dat kind ADHD heeft."quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:03 schreef BobbyB het volgende:
Prima voorbeeld van een plank voor de kop. Prima, hou die oogkleppies lekker op. Vind jij het normaal dat een kind een hele winkel bij elkaar schreeuwt en dat geen ouder er wat van zegt? Nee, want het kind heeft vast ADHD.
In 90% van de gevallen is het ook de schuld van de ouders. Dat jij het blijkbaar normaal vind dat ouders hun kind maar laten schreeuwen zegt alweer genoeg over hoe makkelijk mensen tegenwoordig denken over de opvoeding. Het maakt mij wel degelijk uit of een kind wel of geen ADHD heeft, maar het word tegenwoordig veel te makkelijk gezegd zonder dat er daadwerkelijk onderzoek naar gedaan is.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
BobbyB: "Oh het kind schreeuwt alles bij elkaar. Nou dan denken de ouders vast dat dat kind ADHD heeft."
En dan zou ik oogkleppen moeten hebben als jij degene bent die ZELF de link met ADHD legt bij die kinderen.
Rot toch een eind op zeg, jij maakt het hiermee OVERDUIDELIJK dat ADHD als modeverschijnsel zien ook een modeverschijnsel is. Is namelijk lekker makkelijk: kun je gelijk de schuld aan de ouders geven als hun kind te druk is. Of het kind ook echt ADHD of niet heeft, boeit BobbyB niet: als hij maar lekker de ouders de schuld kan geven...
Door te zeggen dat je kind ADHD heeft pleit dat jezelf als ouder vrij van je (falende, niet strak genoeg zijnde) opvoeding. Want immers nu zou al dat drukke niet meer alleen aan foute opvoeding liggen maar heeft het andere oorzaken.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 18:57 schreef Misstique het volgende:
We zijn nou eenmaal gek op hokjes en zeggen liever dat onze kinderen aan ADHD lijden dan dat we toegeven dat ze gewoon strontvervelend en irritant zijn.
Stimmt.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:18 schreef Tuvai.net het volgende:
Het gebrek aan gezag en autoriteit is de oorzaak van het feit dat er zoveel kutjeugd-terrorisme heerst, zowel thuis als op straat.
Juist ja. En omdat het kind druk is, besluit jij maar even voor de ouders dat zij het label ADHD aan hun kind opplakken. Dat ze niet goed opgevoed worden, is dan ook een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:24 schreef BobbyB het volgende:
In 90% van de gevallen is het ook de schuld van de ouders. Dat jij het blijkbaar normaal vind dat ouders hun kind maar laten schreeuwen zegt alweer genoeg over hoe makkelijk mensen tegenwoordig denken over de opvoeding. Het maakt mij wel degelijk uit of een kind wel of geen ADHD heeft, maar het word tegenwoordig veel te makkelijk gezegd zonder dat er daadwerkelijk onderzoek naar gedaan is.
Daarbij heb je ook wel gelijk dat mensen het elkaar aanpraten, maar ik ken genoeg echte ADHD patiënten en weet dus wel degelijk het verschil tussen een kind wat daadwerkelijk ADHD heeft en een kind wat gewoon niet word opgevoed.
Man, ik kom amper mensen tegen die hun kind het label ADHD geven. Ik lees nergens op Internet verhalen van ouders die hun kind ADHD geven zonder diagnose.quote:Maar goed, maak jij jezelf vooral wijs dat ik maar uit mijn nek lul.Maar begin dan zelf niet over dat niemand met feiten komt, want je lult zelf net zo dom.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Juist ja. En omdat het kind druk is, besluit jij maar even voor de ouders dat zij het label ADHD aan hun kind opplakken. Dat ze niet goed opgevoed worden, is dan ook een heel ander verhaal.
[..]
Man, ik kom amper mensen tegen die hun kind het label ADHD geven. Ik lees nergens op Internet verhalen van ouders die hun kind ADHD geven zonder diagnose.
Wat ik wel lees zijn figuren zoals jij die klagen over ouders die denken dat hun kind ADHD heet, echter zonder voorbeelden. En dan moet ik uit mijn nek lullen.
Het zal wel, modepopje.
Ja, dat het jou daar om gaat, snap ik nou wel. Dat heb je de afgelopen 5 reacties van je wel duidelijk gemaakt. Dat jij vervolgens niet snapt dat het mij juist gaat om zulk soort compleet-uit-de-lucht-gegrepen-beweringen gaat...daar kan ik ook weinig aan doen zo te zien.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:49 schreef BobbyB het volgende:
![]()
Waar het mij omgaat is dat ouders bij de psychiater aankomen met "Mijn kind heeft vast ADHD bladiebla" en aan het eind van het verhaal blijkt het gewoon aan de opvoeding te liggen. Dat label plak ik ze dus niet op, dat doen ze zelf.
Ja, maar hij komt amper die mensen tegen, dus is het niet zo.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:57 schreef Misstique het volgende:
Je draait het om Mutsdinges, de ouders roepen tegenwoordig juist zélf allemaal dat hun kinderen last van ADHD, PDD NOS en nog meer mooie afkortingen hebben..
Nou, dan ga ik zeker alleen maar met slimme ouders om en treffen jullie net de opvoedjosti's. Natuurlijk.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:57 schreef Misstique het volgende:
Je draait het om Mutsdinges, de ouders roepen tegenwoordig juist zélf allemaal dat hun kinderen last van ADHD, PDD NOS en nog meer mooie afkortingen hebben..
Klopt ja, dat is niet zo.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:58 schreef BobbyB het volgende:
Ja, maar hij komt amper die mensen tegen, dus is het niet zo.
Schitterend, de standaard OUDreactie. "Ik ken niemand die dat doet/zegt/denkt, dus jij bent raar en bevind je in kringen die niet representatief zijn voor deze kwestie."quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nou, dan ga ik zeker alleen maar met slimme ouders om en treffen jullie net de opvoedjosti's. Natuurlijk.
Waar volg jij die timmercursus? Die plank voor je kop blijft namelijk ontzettend goed zitten.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ja, dat het jou daar om gaat, snap ik nou wel. Dat heb je de afgelopen 5 reacties van je wel duidelijk gemaakt. Dat jij vervolgens niet snapt dat het mij juist gaat om zulk soort compleet-uit-de-lucht-gegrepen-beweringen gaat...daar kan ik ook weinig aan doen zo te zien.
Maar goed, blijf maar brullen dat ouders te vaak de status ADHD aan hun kinderen meegeven. Herhaal het vaak genoeg en je gelooft het zelf wel (Zoals nu blijkt) Schijnbaar ken jij honderden ouders die dat doen. Prima hoor, je doet maar. Daag.
We wonen niet allemaal in elite wijken.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nou, dan ga ik zeker alleen maar met slimme ouders om en treffen jullie net de opvoedjosti's. Natuurlijk.
Dat vind ik zo makkelijk, verhuis dan!quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:05 schreef BobbyB het volgende:
[..]
We wonen niet allemaal in elite wijken.
quote:
Waarom moet ik verhuizen? Misschien even lezen. Of is het niet kunnen/willen lezen tegenwoordig ook al een ziekte?quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:06 schreef zovty het volgende:
[..]
Dat vind ik zo makkelijk, verhuis dan!
same herequote:Op woensdag 21 januari 2009 11:08 schreef Robinhoo het volgende:
Ik kan hier wel gaan reageren maar jullie zullen het niet snappen als ik dit allemaal zo lees
Niet willen lezen is een keuze. Ik reageer op wat ik tegenkom, ik ga het niet in een context plaatsen en achtergronden proberen te begrijpen. Je bent m'n energie niet waard.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:08 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Waarom moet ik verhuizen? Misschien even lezen. Of is het niet kunnen/willen lezen tegenwoordig ook al een ziekte?
Waarom reageer je dan überhaupt?quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:10 schreef zovty het volgende:
[..]
Niet willen lezen is een keuze. Ik reageer op wat ik tegenkom, ik ga het niet in een context plaatsen en achtergronden proberen te begrijpen. Je bent m'n energie niet waard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |