abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65281917
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:08 schreef nebelung het volgende:
Je bent echt geen uitzondering Jelief, je kent alleen de vrouwen niet die precies als jij zo lang voeden dan ook nog tandemen. Ik kan er zo rustig 20 opnoemen bij naam je ziet ze alleen zelden irl, want het gebeurd toch vaak binnenshuis, zo'n groot kind voeden.
Naja ik ken er in mijn omgeving 2 dat vind ik op zich al heel wat
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_65283678
Fijn dat de lactatiekundige is geweest Marie.

In mijn omgeving ken ik helemaal geen tandemvoedsters. Ik ben zelfs de recordhouder geloof ik. Wel een collega die bijna 2 jaar gevoed heeft (en dat 5 x) en oud-collega die totaal (tweeling erbij) 5,5 jaar bv heeft gegeven. Het was wel leuk dat er bij het zwemmen heel lang 2 andere bvmoeders zaten. Om zoiets in het echt te zien zeg maar.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65284873
Ik ken ook geen tandemvoeders. Mijn zus heeft elke keer gevoed tot ze weer zwanger werd. Dus de oudste iets van 9 maanden, de 2e 17 maanden (hoezee) en de tweeling een half jaar en toen vond ze het écht wel even genoeg geweest Was bijna 5 jaar non-stop zwanger of aan het voeden geweest.

Tandemen lijkt mij op zich wel iets eigenlijk.... Maar ik weet niet of Leander daar snel genoeg een brusje voor krijgt.
pi_65284942
Ow trouwens, Leander ontstoken oogje.
hoe in hemelsnaam krijg je melk in zo'n oog Het is niet dat je kan richten met die straalltjes en als het wel lukt doet hij z'n oog op tijd dicht.

Resultaat: natte Leander met veel lol die probeert om met zijn mond melk te vangen
pi_65285065
Ik zie het voor me freecell. Maar een beetje afkolven en dan met een gaasje?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65287014
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:12 schreef Ticootje het volgende:
Ik zie het voor me freecell. Maar een beetje afkolven en dan met een gaasje?
Hmmm, misschien een idee, maar dat gaat hij zó ontof vinden
Nuja, het moet maar Bedankt voor de tip!
(hey, of afkolven en met een lepeltje of pipetje! ik had nooit aan afkolven gedacht )
pi_65288666
tsss freecell

van die twee was er ook maar een tandemvoedster trouwens, de ander 'gewoon' langvoedster.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_65289886
Zelf had ik eerst als doel om de 3 maanden te halen. Toen Lotte 3 maanden was werd dat verlegd naar 4-5-6 maanden. Ze is nu bijna 7 maanden en ze drinkt nog aan de borst. Je blijft je grenzen verleggen
Ik denk niet dat ik langer wil voeden dan een jaar, maar zo denk ik er nu over. Zo heb ik ook al meerdere malen eraan gedacht om te stoppen omdat ik het op dat moment toch heel zwaar vond en er echt even genoeg van had (was meestal met regeldagen).

Zoals vandaag was het geven van borstvoeding ideaal. Lotte en ik zijn een dagje op pad geweest met m'n schoonmoeder. Eerst naar Enschede (uurtje) en onderweg was ze aan het brullen. Auto op parkeerplaats, Lotte even aanleggen en die heeft rustig even gedronken en was daarna zo in slaap in de auto. Netjes gedragen bij oma (moeder van schoonmoeder) en daarna naar de Ikea. Daar een hapje fruit gehad en toen we weggingen in de verschoningsruimte nog even rustig gedronken (in restaurant was het veel te druk en onrustig voor haar). Niks geen gedoe met flesjes enzo, ideaal!

Al moet ik ook heel eerlijk bekennen dat ik er gisterenmiddag even heel erg doorheen zat, ze wilde de hele middag al niet drinken, werd heel boos als ik d'r aanlegde (en dat was al een paar dagen zo). Ik heb toen uiteindelijk een fles flesvoeding klaargemaakt, maar na een slok hoefde ze daar niets van (Nutrilon). Uur later ook nog wat gekolfde melk geprobeerd maar dat wilde ze toen ook niet.
Uiteindelijk wilde ze tegen half 7 wel weer drinken en toen was ik ook wel even kapot

Maar ondertussen heb ik al erg veel geleerd over borstvoeding en bijvoeding en geef ik die adviezen ook weer door aan anderen. Pro borstvoeding ben ik zeker wel geworden, waar het mij in eerste instantie ging om "ik ga proberen borstvoeding te geven, lukt het niet is het ook best".
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:52:43 #59
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65295939
De kogel is hier door de kerk. Met een wat twijfelachtig eind is nu voorbij. Uiteindelijk iets meer op mijn verzoek dan die van meneer, maar ik vond het mooi, klaar.
Maar ik heb nu ongeveer 1,5/2 weken niet gevoed. En ik ben een beetje bang dat het toch nog misgaat, dat ik een bo oploop. Ik voedde op het laatst nog eens of tweemaal per week, waarbij de voeding uit een paar slokjes bestond. Afbouw leek me niet nodig dus. Maar ik voel dat het anders zit, een beetje minder soepel, wat gespannen soms en een lichte pijn met vlagen.
Is dat normaal, na het stoppen, of kan ik voorzorgsmaatregelen nemen?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_65296252
Dat gevoel heb ik niet gehad PM, terwijl van 1 voeding per dag naar niks zijn gegaan. Ik hoop voor je dat het geen BO wordt.

Wel goed dat je zo superlang hebt gevoed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65296541
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:52 schreef PM-girl het volgende:

Is dat normaal, na het stoppen, of kan ik voorzorgsmaatregelen nemen?
Je borsten goed in de gaten houden. Alert op harde/rode plekken, pijn idd. Je kunt eventueel een keer je borst(en) goed leegkolven.
Don't you love her madly?
  woensdag 21 januari 2009 @ 21:21:17 #62
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65296938
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:08 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Je borsten goed in de gaten houden. Alert op harde/rode plekken, pijn idd. Je kunt eventueel een keer je borst(en) goed leegkolven.
Dat kolven, ik heb er over gedroomd (heb nog nooit over bv gedroomd geloof ik, maar nu! ), maar ik ben daar toch huiverig voor. Er was de laatste weken heel weinig vraag en dus ook minder aanbod, ik ben bang dat kolven dat verstoort.
Ik heb de afgelopen jaren 4 keer een bo gehad, waarbij afbouwen van een kolfbeurt het probleem soms was.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_65297915
PM-girl, goed gedaan! en ik hoop dat 't nu niet afgesloten wordt met nóg eens een BO, daar heb je er nu wel genoeg van gehad dunkt me!
  woensdag 21 januari 2009 @ 22:23:56 #64
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_65299458
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:15 schreef TearSong het volgende:

Volgens mij heb ik ooit iemand horen zeggen dat de meeste kindjes als ze een jaar of 2, 3 zijn zelf aangeven niet meer te willen drinken en dat een kind dus meestal niet tot z'n 15e aan de borst blijft
Bij Tomas is het heel langzaam minder gaan worden, steeds meer voedingen vielen weg en uiteindelijk is het dus heel natuurlijk afgebouwd. Ik hoop dat het bij Yara ook zo gaat lopen maar dat weet je maar nooit.
Ela is net 2 maanden van de borst af. Naja nog 1 keertje gelurkt sindsdien: ze was 1 januari flink gevallen in het park (ze probeerde te parcour-en en een soortement van duik sprong van de glijbaan af head first te maken. Resultaat: grote bult en bloedneus en een mama die daarna stoicijns haar kind naar huis droeg (18 kg is best zwaar), kind van jas ontdeed, de tv aanzette, kind op schoot trok en gedurende de hele dvd van Peter en de Wolf de tegenstribbelingen negeerde en een zakje met bevroren erwtjes tegen het ei op het hoofd van haar kind duwde) en toen wilde ze wel ff een slokje. Om te concluderen "dat t nu toch echt helemaal op was, die is echt he-le-maal leeg mama".
ze wordt aanstaande maandag 4 trouwens...

hoe dat zo lang geduurd heeft? nooit reden gehad om te stoppen eigenlijk, het was me veels te gemakkelijk tijdens reizen, vakanties, snachts, in t vliegtuig (naar Nieuw Zeeland, enige kind wat t allemaal best vond), zomaar fijn gewoon omdat t kon. En zij heeft t nu gewoon 'gestopt'. prima. En ik heb de mazzel gehad nooit BO's te krijgen, of ik herinner me die niet meer (die zwangerschapsdementie, wanneer gaat die eens weg dan? )

maar goed, ik schaar me bij de anderen: zolang je je er zelf prettig bij voelt is er geen reden om niet door te gaan...

[ Bericht 30% gewijzigd door Jdee op 21-01-2009 22:33:13 (vergeten te quoten, sorry 'sbeen a while) ]
..en laat gaan...
pi_65299873
Ik hoop voor je dat een bo je bespaard blijft pm!!
Jdee ook al zo`n langvoedster, wow!

Ik heb vanmiddag 90 ml uitgeperst, gaat lekker zo! Heb de voeding maar ingevroren want madam had net een beker diksap leeg, en haar ermee laten knoeien zou ik zonde vinden. Dus spaar ik het maar op voor als ik uitgevoed ben, dan kan ze nog even doorsudderen op mijn melk
Saartje
pi_65301105
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:21 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Dat kolven, ik heb er over gedroomd (heb nog nooit over bv gedroomd geloof ik, maar nu! ), maar ik ben daar toch huiverig voor. Er was de laatste weken heel weinig vraag en dus ook minder aanbod, ik ben bang dat kolven dat verstoort.
Ik heb de afgelopen jaren 4 keer een bo gehad, waarbij afbouwen van een kolfbeurt het probleem soms was.
Voor vraag en aanbod hoeft eenmalig leegkolven niet uit te maken. Je kunt harde plekken natuurlijk ook proberen weg te masseren, want ik kan me voorstellen dat je extra huiverig voor een bo bent als kolven de oorzaak was.
Ik zei altijd tegen moeders (ben ex-cp) dat ze eigenlijk alles konden doen qua afbouwen zolang ze maar alert bleven op bo. Maar zo te lezen ben jij dat sowieso wel
pi_65301387
wow jdee, dat heb je inderdaad lang volgehouden. mooi toch, als 't zo kan? en bijna 4 alweer... wat een leeftijd he! hoe is 't eigenlijk met haar allergieën, ik herinner me dat jijzelf in 't begin toch ook op een heel streng dieet moest daarom?
pi_65301431
Oh en ipv alleen maar "out of the blue" reageren (al heb ik dat in eerder delen ook wel gedaan) is het misschien nog zo aardig om even mijn bv-stats te vermelden:
ik heb 4 kids (j-m-j-m), heb 3 keer tijdens een zwangerschap gevoed, heb de oudste 3 resp. 4 jr en 3 mnd, ong 2 jr en ong 1.5 jaar gevoed en mijn jongste wordt over een week een jaar en is nog volop aan de borst. Ben ondertussen 8 jaar zwanger en/of voedend en hoop de 10 wel te halen . Ben 5 jaar cp voor de VBN geweest en recentelijk gestopt ivm niet meer te combineren van gezin en baan husb.
Da wast
  donderdag 22 januari 2009 @ 09:21:22 #69
108648 cattie
lieve moeder
pi_65307524
PM-girl, goed gedaan hoor! Ik hoop voor je dat het zonder problemen gaat.

Jdee en Lovechild, geweldig, zulke langvoedsters!

Bij mij gaat het goed, mijn rechterborst is nu pijnvrij, ook tijdens het voeden. De gigakloof in de linkertepel is nu goed aan het genezen, dus hopelijk gaat het aan die kant nu ook snel pijnvrij. Overdag hou ik trouwens met een armband bij aan welke kant Fee moet beginnen met drinken. 's Nachts heb ik die niet om en dan ben ik maar half wakker als ik voed, 's ochtends weet ik dan niet meer aan welke kant ik moet beginnen... Iemand nog een goede tip daarvoor? Ik voel 's ochtends nu aan mijn borsten, kijken of er 1 zwaarder is. Vanochtend had ik misgegokt, kwam ik na de voeding achter.
pi_65307775
Wat leuk Jdee en Lovechild!

PM, bij mij doet één keer goed leeg kolven weinig voor de productie (ik gebruik het om de productie juist af te laten nemen ). Ik duim voor je dat je nu zonder een BO kan stoppen!

Fijn dat het zo lekker gaat, Cattie! Ik zou niet weten hoe je het het beste bij kan houden 'snachts maar denk je dat het echt veel verschil maakt als je een keer misgokt? Ik doe ook altijd maar wat en soms drinkt ze de hele nacht maar uit één borst. Dan moet ik 'sochtends wel even heeeeel snel aan de andere borst aanleggen, maar dan is het vrij snel weer opgelost.
pi_65308220
Wat leuk om 2 langvoedsters erbij te hebben hier.

Gister ben ik naar een bijeenkomst van de vbn geweest. Super gezellig. (Helaas was Jen net voor het avond eten ziek geworden, dus ik ging toch met een beetje tegenzin weg van huis)
Leuk om te zien dat er zwangeren zijn die zich echt goed voorbereiden. (Had ik dat maar gedaan) De info die wordt verteld is ook echt handig om allemaal te weten. Echt een leuke avond.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 22 januari 2009 @ 09:52:45 #72
108648 cattie
lieve moeder
pi_65308315
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 09:32 schreef owlet het volgende:
Wat leuk Jdee en Lovechild!

PM, bij mij doet één keer goed leeg kolven weinig voor de productie (ik gebruik het om de productie juist af te laten nemen ). Ik duim voor je dat je nu zonder een BO kan stoppen!

Fijn dat het zo lekker gaat, Cattie! Ik zou niet weten hoe je het het beste bij kan houden 'snachts maar denk je dat het echt veel verschil maakt als je een keer misgokt? Ik doe ook altijd maar wat en soms drinkt ze de hele nacht maar uit één borst. Dan moet ik 'sochtends wel even heeeeel snel aan de andere borst aanleggen, maar dan is het vrij snel weer opgelost.
Door het misgokken begon de linkerborst uit zichzelf leeg te lopen. De natuur regelt het wel. Ik heb Fee dan ook maar snel aangelegd aan die kant.
pi_65308567
Ze zijn bij de borstvoedingsvoorlichtingsavond vergeten te vertellen dat je voor borstvoeding ook veel geduld moet hebben... en als ik iets niet heb als ik moe ben dan is het geduld. Zucht.. Wat kan ik me goed voorstellen dat mensen overgaan op flesvoeding. En die vreselijke kloof op mijn linker tepel helpt ook al niet erg mee. Vanmorgen links maar afgekolfd en dat met de fles gegeven omdat kolven niet zoveel pijn doet en ik het even niet meer trok. Hij is trouwens steeds erg misselijk na het voeden en dan huilt hij (en mama huilt even net zo hard mee.) en moet hij spugen, ik probeer hem al rechtop te houden maar dat helpt niet echt.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_65309069
Cattie: ik heb een voedingsarmband, die heb ik overdag om en 's nachts ligt die links of rechts van mijn kussen!

(en ik heb een nichtje die ze goedkoper maakt dan die op internet )
  donderdag 22 januari 2009 @ 10:23:58 #75
108648 cattie
lieve moeder
pi_65309188
Armband naast kussen leggen is een goed idee!

Wat rot dat het niet lekker gaat Estrys. Bv kan idd ook een kwestie van veel geduld en doorzettingsvermogen zijn. Ik heb vorige week ook gehuild van de pijn af en toe. Gelukkig weet ik van de bv periode van Ive dat als ik de eerste weken door ben, het steeds beter en makkelijker gaat en het dan heel handig is en heel fijn om bv te geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')