| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | { Enemy myEnemy; srand(unsigned(time(0))); int xlowest = 1, xhighest = 78; int ylowest = 1, yhighest = 18; int xrange = (xhighest - xlowest)+1; int yrange = (yhighest - ylowest)+1; myEnemy.X = xlowest+int(xrange*rand()/(RAND_MAX + 1.0)); myEnemy.Y = ylowest+int(yrange*rand()/(RAND_MAX + 1.0)); int VH = (2*rand()/(RAND_MAX + 1.0)); switch(VH) { case 0: myEnemy.VTHF = true; break; case 1: myEnemy.VTHF = false; break; } myEnemy.ULTDRF = (2*rand()/(RAND_MAX + 1.0)); return myEnemy; } |
Ik gok dat het een class is waar een object van gemaakt wordt gezien het feit dat je in games meestal meerdere vijanden hebtquote:Op dinsdag 20 januari 2009 09:51 schreef Anthraxx het volgende:
Wat is Enemy? Een struct of een class (waar je uiteindelijk een object van maakt).
Precies. Je goktquote:Op dinsdag 20 januari 2009 09:56 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Ik gok dat het een class is waar een object van gemaakt wordt gezien het feit dat je in games meestal meerdere vijanden hebt
En dan nog, patterns zijn er ook niet voor niets. Enemy klinkt als een een normale getter/setter class, simpel als hell. Er zou een ander object moeten zijn die het gedrag dmv de getters en setters manipuleert. Maar goed, ranzig programmeren is ook een stijl....quote:Op dinsdag 20 januari 2009 09:59 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Precies. Je gokt. Het kan van alles zijn. Een object is het meest aannemelijke, maar dan zit hij hier wel heel ranzig te programmeren. Als een Game meerdere vijanden heeft, dan maak je een class Enemy, waarbij alle initialisatie in je constructor gebeurd en uiteindelijk het object zelf de routines bevat om het gedrag te manipuleren. Dit object sla je als referentie op in een vector oid (denk aan de one-to-many relatie in UML. Zo moet je het zien denk ik).en ja, ik geloof heus wel dat je zoiets bedoelt of dit begrijpt
. De vraag is of de TS dat ook doet
Maar dan moet hij wel meer informatie geven of beter nadenken over zijn design...
Ah, als. Aannames, An. Misschien is deze CreateEnemy method wel de eerste stap op weg naar een Factory Method voor een Singleton implementatiequote:Op dinsdag 20 januari 2009 09:59 schreef Anthraxx het volgende:
Als een Game meerdere vijanden heeft
Ja, aannames zijn dodelijk. Maar hij moet gewoon meer informatie geven. Dat was je toch wel duidelijk?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ah, als. Aannames, An. Misschien is deze CreateEnemy method wel de eerste stap op weg naar een Factory Method voor een Singleton implementatie.
Dan is zijn naamgeving ook nog kut ook.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ah, als. Aannames, An. Misschien is deze CreateEnemy method wel de eerste stap op weg naar een Factory Method voor een Singleton implementatie.
Mooi that's the spiritquote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:21 schreef Anthraxx het volgende:
Zou ik eigenlijk ook moeten doen. Maar ja, ik heb nog ergens de hoop dat ik van elke prutser een goede programmeur kan maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |