Dat denk ik ook hoor, dus het zal er wel op uitdraaien dat ik veel boeken wel zal kopen... mijn collegegeld is daarbij ook 1345 euro, dat scheelt ook veel met jouw school zeg!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:13 schreef Rianne84 het volgende:
Mijn boeken zijn bij elkaar ook iets van 800 euro, maar die worden ook in het 2e jaar gebruikt, dus dan hoef ik geen nieuwe boeken te kopen.
Mijn collegegeld is trouwens wel lager; 1083 euro. Dus als ik volgend jaar weer geld van de IBG krijg, heb ik nauwelijks kosten aan de studie.
Ik denk trouwens ook dat die boeken wel nodig zijn bij de verkorte deeltijd, hoe zou je anders thuis moeten studeren?
Ik heb ook al een pasfoto moeten opsturen voor mn collegekaart, die zal er weer enig uitzien
Ik heb ook zo'n gevoel van: Alles moet nu af dit jaar, dus mag niet achter lopenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Beide eigenlijk, afstuderen dit jaar maar ik heb er echt helemaal geen zin in
Leuk!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:06 schreef Rianne84 het volgende:
Ik ga stage lopen in groep 7/8, 's ochtends alleen 7 en 's middags komt 8 erbijMaandag alles bespreken met mn stagebegeleider, heb er zin in
Ah okequote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:22 schreef Svensational het volgende:
Ik krijg 150-250 euro in de maand nu, moet nog een half jaar!
Nice, hoeveelste jaars was jij ook alweer?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:06 schreef Rianne84 het volgende:
Ik ga stage lopen in groep 7/8, 's ochtends alleen 7 en 's middags komt 8 erbijMaandag alles bespreken met mn stagebegeleider, heb er zin in
eerstejaars van de tweejarige deeltijdquote:Op zondag 30 augustus 2009 02:02 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Nice, hoeveelste jaars was jij ook alweer?
quote:Juf ontslagen na internetgesprekjes.
De 24-jarige basisschooljuffrouw Liesbeth Roosen mag niet meer voor de klas staan op Het Toverpotlood in Hoeleden (Vlaams-Brabant). De school wilde haar contract niet verlengen omdat ze bevriend was met leerlingen op de netwerksite Netlog.
Juf Liesbeth gaf voor de zomervakantie nog computerles aan zes klassen van de basisschool. "Ik kreeg een tijdelijk contract van het jaar. Op het einde van het vorige schooljaar kreeg ik bezoek van de directie voor een evaluatie", zo vertelt de juf. Liesbeth hoorde van de directie dat ze goed functioneerde en ze ging er dan ook vanuit dat ze gisteren gewoon weer mocht starten.
Geen contractverlenging
De directie riep Liesbeth deze zomervakantie echter nog eens bij zich. Ze vertelden dat ze haar graag als juf wilden houden, maar konden haar contract toch niet verlengen, zo had het schoolbestuur beslist. De reden die het schoolbestuur opgaf: juf Liesbeth was met twaalf kinderen bevriend op de netwerksite Netlog.
Juf Liesbeth snapt er niets van. "Als ik nu een leerling mishandeld had of seksueel getinte berichten had geschreven, kon ik begrijpen dat ik geen nieuw contract kreeg." Liesbeth voegde de twaalf leerlingen ook niet zelf toe aan haar contactenlijst, want een volwassene kan geen minderjarigen aan de contactenlijst toevoegen. De leerlingen hadden juist met de juf contact gezocht.
"Ik wilde ook geen flauwe juf zijn die na de schooluren geen contact meer wil met haar leerlingen. Als ik hen op straat tegenkom, kijk ik ook niet de andere richting uit", verklaart Liesbeth. De juf laat ook weten dat ze slechts heel onschuldige gesprekken voerde met de kinderen. De gesprekken gingen over de weekenden of de vakantie.
Profiel verwijderd
Lietbeth heeft na de kritiek van het schoolbestuur direct haar profiel op Netlog verwijderd, maar dat was al te laat. "Ik word gestraft omdat ik een toffe juf wilde zijn die weet wat er leeft bij de kinderen." Ze is ook boos dat ze niet eerder te horen heeft gekregen dat haar contract niet verlengd werd. Dat had ze nu niet gedaan vanwege de goede evaluatie en omdat er geen andere kandidaten waren.
Juf Liesbeth hoopt ondanks alles toch nog op een contractverlenging. "Ik werkte graag in de school. Bovendien ken ik de leden van het schoolbestuur amper en kom ik ze op school nooit tegen." Juf Liesbeth vindt nog steeds dat ze niets heeft misdaan. "Daarbij, ik geef les voor de kinderen, niet voor het schoolbestuur", besluit ze.
Poeh heb wel iets perfects voor jou hier liggen. Tien readers met allemaal uitleg, zelftoetsen en antwoorden etcquote:Op zaterdag 5 september 2009 20:14 schreef heaven7 het volgende:
Ik zoek! Een rekenboek om de pabo rekentoets te halen d.m.v. zelfstudieDus een boek met het niveau van de pabotoets, met uitleg, oefeningen en antwoorden.. Krijgen namelijk geen les (doe avondpabo).
Ik snap niet wat je bedoeltquote:Op zaterdag 5 september 2009 23:44 schreef Knutknuttsson het volgende:
Heaven7, bewaar je puntenlijsten en dergelijke. Heb je nodig mocht je ooit een Zweedse bevoegdheid willen aanvragen..
een papier met de door jou behaalde punten. Cijferlijsten met aantal uren en studiepunten moet je allemaal meesturen.quote:Op zondag 6 september 2009 10:24 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoeltPuntenlijsten waarvan?
Sorry ik heb echt nog steeds geen idee waar je het over hebtquote:Op zondag 6 september 2009 12:03 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
een papier met de door jou behaalde punten. Cijferlijsten met aantal uren en studiepunten moet je allemaal meesturen.
Ik dacht dat het misschien handige info zou zijn..
Nou vertel het mij dan. Vraag het toch niet voor nietsquote:Op woensdag 16 september 2009 16:24 schreef bakayarou het volgende:
Waar zit nu precies het probleem?
Lijkt mij een kwestie van begrijpend lezen en jezelf toetsen aan de gestelde eisen.
Ik heb 'Praktische cursus spelling' gebruikt en daarmee heb ik hem in één keer gehaald. Ik leen meestal eerst ff een boek van de bieb (ofzo) en dan pas bepaal ik of ik hem echt aan wil schaffen. Misschien een goede tip? Want of een boek je aanspreekt is natuurlijk erg persoonlijk.quote:Op woensdag 16 september 2009 18:36 schreef heaven7 het volgende:
Trouwens, heeft iemand voor mij dat boekje 'de Pabo taaltoets haal je zo' oid?
Nee joh.. Als het alleen spelling was geweest, dan was het een eitje geweest. Er zit dus ook grammatica bij en dat moet je wel ff goed bestuderen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:05 schreef heaven7 het volgende:
Maar de taaltoets is toch niet alleen maar spelling? Kan idd wel eens in de bieb kijken
Je hebt tien jaar recht op studiefinanciering, waarvan vier jaar een gift. Je kunt op dit moment een maximale lening aanvragen, je hebt dus geen recht op die lerarenbeurs.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:33 schreef Jojoortje het volgende:
Net even een topic geopend in SES :
http://www.ib-groep.nl/Images/7542_9%20leraren_tcm7-16454.pdf
Het ziet er allemaal mooi uit, maar heb ik hier recht op? Net even de IB-groep aan de lijn gehad, maar die mevrouw wist het geloof ik ook niet allemaal zeker
Ik ben een PABO studente en zit in mijn laatste jaar, maar ik ontvang geen studiefinanciering meer, omdat ik nu al eigenlijk 5 jaar op die school zit en mijn studiefinanciering dus heb verbruikt. Ik heb vorige week een brief gekregen waarin staat dat per oktober ik geen stufi meer krijg.
Weet iemand hier meer van? En maakt iemand hier gebruik van?
http://www.cito.nl/ho/pabo/eind_fr.htmquote:Op zaterdag 19 september 2009 23:39 schreef heaven7 het volgende:
Die sites zijn wel goed idd! Welke onderdelen komen dan allemaal voorbij? Want je kunt heul ver gaan met redekundig en taalkundig ontleden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
13 kinderen, wat een luxe.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:48 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:![]()
Vandaag mijn aller- aller- allereerste stagedag gehad! Ik heb groep 3 aangewezen gekregen, in een 'volksbuurt'! Stuk voor stuk lieve kindjes, waarvan de één net wat meer concentratieproblemen heeft dan de ander. Wel slechts 13 kinderen! Ik was voorbereid op 30, maar dit is qua persoonlijke aandacht natuurlijk wel heel prettig.
Heb zelf nog geen lesje gegeven, maar dat komt volgende week wel. Al met al een leuke eerste dag gehad!
![]()
![]()
Nou, ik stond wel even te kijken jaquote:
Pfff, na 2 weken is idd veel te vroeg. Dat heeft niks met veel ervaring te maken. Ik heb nu zeker wel kinderen in de klas waarvan ik weet dat ze het moeilijk gaan krijgen dit jaar, maar om nu al bijna zeker te weten dat ze blijven zitten, gaat veel te ver.quote:Op zaterdag 26 september 2009 16:55 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Wat vinden jullie er eigenlijk van als een juf in week 2 van het nieuwe schooljaar nu al tegen mij zegt dat ze zeker weet dat een bepaalde jongen blijft zitten (groep 3)? Ik schrok er eigenlijk een beetje van... ik zou er alles aan doen om die jongen extra te ondersteunen etc. Dit klonk een beetje als 'opgegeven'.
Aan de andere kant heeft die juf wel al veel ervaring dus misschien zegt ze het ook alleen maar omdat ze dat nu ook echt al kan zien.
Maar ik neig nu naar: veel te vroeg om dat nu al te zeggen en daarmee geef je de jongen een oneerlijke kans...
Een heel boek uitlezen? Zou ik niet zo'n dik boek doen, anders worden de kinderen onrustig. Hoeveel tijd krijg je er voor?quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:49 schreef Vaganza het volgende:
Ik meld me ook, 1e jaar voltijd
al 2 keer stage gelopen, was erg leuk! groep 4, beetje half nederlands/half allochtoon.
Ik moet donderdag een verhaal voorlezen en er over na praten, ik dacht aan iets ivm dierendag?
iemand een leuk idee ?
Daarom vraag ik het ook?quote:Op woensdag 30 september 2009 12:42 schreef heaven7 het volgende:
Er staat toch niet dat ze een heel boek gaat uitlezen?
Ik zou een dun boekje met plaatjes zoeken over dieren en daarna kun je praten over welke dieren er in het verhaal voorkwamen en dan vervolgens welk dier de kinderen hebben als lievelingsdier.
misschien heb je hier iets aan?quote:Op woensdag 30 september 2009 14:19 schreef heaven7 het volgende:
Iemand enig idee waar je een instap of proeftoets voor de rekentoets kunt maken? De cdrom die ik heb school hebt werkt niet verdorie
Mooi!quote:Op woensdag 30 september 2009 12:44 schreef Esje-lief het volgende:
gisteren mijn tweede stage dag gehad..
vind het een enorm leuke groep 2
21 schatjes en een leuke leerkracht
ik ga een leuk jaar tegemoet denk ik
Bedankt! Heb je maar 1 uur de tijd op de echte toets??quote:Op woensdag 30 september 2009 14:34 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
misschien heb je hier iets aan?
http://www.instaptoets.zakboekrekenen.wolters.nl/
Wij krijgen er 2 uur voor. Maar het hangt af van je eigen kunnen geloof ik. Je krijgt namelijk steeds moelijkere vragen als je een vraag goed beantwoordt. Daardoor stijgt je niveau. Als je al vrij snel dingen fout beantwoordt, stijgt je niveau ook niet en ben je dus eerder klaar.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:48 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Bedankt! Heb je maar 1 uur de tijd op de echte toets??
ik blijf een heel jaar op die school, maar ga wel in jan ofzo naar een hogere groep..quote:Op woensdag 30 september 2009 14:45 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Mooi!Heb nog nooit kleuters gehad
Dus je zit daar een heel schooljaar? Je gaat niet halverwege wisselen?
op welke schoot zit je?quote:Op woensdag 30 september 2009 15:02 schreef Esje-lief het volgende:
bij ons werd verteld dat er vrij weinig tot geen oefen materiaal was wat echt op de reken toets leek.
Exact mijn gedachten... Daarom wil ik er dus zelf één aanschaffen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:45 schreef Jojoortje het volgende:
Heel verstandig om er zelf 1 aan te schaffen. Ik vond het lenen ook zo'n gedoeEn dan moet je dat ook nog bewerken in een videolokaal die natuurlijk altijd vol zat...
Ik heb zelf niet zo'n uitgebreide digitale camera. Ik heb er één van Canon van 120 euro. Ik leende altijd dus de camera van school. Zit in mijn laatste jaar en hoef alleen een geluidsopname nog te doen van een kind die aan het rekenen is.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:56 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Exact mijn gedachten... Daarom wil ik er dus zelf één aanschaffen.
Heb jij er ook één? Zo ja, wat voor één?
Ik las hierboven ook iets over zelf filmen met digitale camera, maar wij hebben een digitale spiegelreflexcamera en dat ding vind ik ietwat te groot om elke keer mee te nemen naar stage.
allereerst gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:56 schreef heaven7 het volgende:
Maargoed, mijn Pabo hanteert een strengere eis140 punten ipv 103! Dus als je met de Citotoets tussen de 103 en 140 zit moet je nog een door de Pabo zelf gefrabriceerde HBO rekentoets maken. Hollé
Vanavond de taaltoets maar dat komt wel in orde.
Gefeliciteerd! Ben je er (net als ik ) mooi van af!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:31 schreef heaven7 het volgende:
En vanavond de taaltoets gehaald!Gelukkig hanteert mijn school hiervoor geen eigen richtlijnen
ik zou het er als student niet mee eens zijn (al had ik zelf ook een score van in de 140 voor de wiscat). Het is een landelijke toets met landelijk vastgestelde norm dus ik vind dat iedere school zich daar aan hoort te hoduen. Tuurlijk, je kunt het als school graag willen dat de student 140+ haalt, maar ik vind niet dat ze je bij een score van 139 kunnen moeten laten stoppen met de opleiding.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:43 schreef bakayarou het volgende:
Proficiat heaven7.
BartUlft, de eisen voldoet de HAN toch gewoon aan. Dat ze de lat nog wat hoger leggen is hun goed recht.
Als je het er als student niet mee eens bent...
Ben blij dat ik de wiscat met 140 haalde. Mooi van het gezeik af. Heb echt medelijden met mijn klasgenoten die nu in het 2e jaar nog krom moeten liggen om dat ding te halen. Ook al is het op papier.
Ze sturen je niet van school als je tussen de 103 en 140 zit. Wel moet je per se die 140 of meer hebben voor je P dus je moet het hoe dan ook een keer halen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:10 schreef BartUlft het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Ben je er (net als ik ) mooi van af!![]()
[..]
ik zou het er als student niet mee eens zijn (al had ik zelf ook een score van in de 140 voor de wiscat). Het is een landelijke toets met landelijk vastgestelde norm dus ik vind dat iedere school zich daar aan hoort te hoduen. Tuurlijk, je kunt het als school graag willen dat de student 140+ haalt, maar ik vind niet dat ze je bij een score van 139 kunnen moeten laten stoppen met de opleiding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |