abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72946616
Bedankt voor de hulp! Lukt me ook wel zonder dat boekje.
pi_72983753
Ik ben ook eerste jaars pabo student. Zit op de HRO Rotterdam locatie Dordrecht.
Heb het enorm naar me zin, vandaag eerste echte lesdag.

Wiscat en taaltoets gehaald.. beide op het nippertje..
Be brave. Be kind.
pi_73007729

Vandaag mijn aller- aller- allereerste stagedag gehad! Ik heb groep 3 aangewezen gekregen, in een 'volksbuurt' ! Stuk voor stuk lieve kindjes, waarvan de één net wat meer concentratieproblemen heeft dan de ander. Wel slechts 13 kinderen! Ik was voorbereid op 30, maar dit is qua persoonlijke aandacht natuurlijk wel heel prettig.

Heb zelf nog geen lesje gegeven, maar dat komt volgende week wel. Al met al een leuke eerste dag gehad!
pi_73078598
Gisteren met gemak de taaltoets gehaald.
Had veel meer vragen goed dan de landelijke norm. Al m'n balkjes bijna vol!

Ongeveer de helft van mijn klas had de taaltoets gehaald...

Nu de Wiscat nog, die heb ik woensdag.
pi_73106304
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:48 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

Vandaag mijn aller- aller- allereerste stagedag gehad! Ik heb groep 3 aangewezen gekregen, in een 'volksbuurt' ! Stuk voor stuk lieve kindjes, waarvan de één net wat meer concentratieproblemen heeft dan de ander. Wel slechts 13 kinderen! Ik was voorbereid op 30, maar dit is qua persoonlijke aandacht natuurlijk wel heel prettig.

Heb zelf nog geen lesje gegeven, maar dat komt volgende week wel. Al met al een leuke eerste dag gehad!
13 kinderen, wat een luxe.
Noot noot.
pi_73106934
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:32 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

13 kinderen, wat een luxe.
Nou, ik stond wel even te kijken ja ... wel fijn hoor, zeker omdat er een paar 'gangmakertjes' bijzitten.

Het zijn allemaal Delano's, Deveny's en Cinderella's* zeg maar.

de namen zijn uit privacyoverwegingen gefingeerd maar zijn een weergave van de werkelijkheid
pi_73107308
Knap zeg zonnestraaltje!
Succes met de WISCAT.

Flappe-du-Pomme
Veel plezier met je backstreet boys en girls.
Ben benieuwd hoe het gaat. Dat het er maar 13 zijn zegt waarschijnlijk al genoeg
pi_73125175
Ach ja, soms is een klas van 13 erger dan een klas van 33
Noot noot.
pi_73127948
Wat vinden jullie er eigenlijk van als een juf in week 2 van het nieuwe schooljaar nu al tegen mij zegt dat ze zeker weet dat een bepaalde jongen blijft zitten (groep 3)? Ik schrok er eigenlijk een beetje van... ik zou er alles aan doen om die jongen extra te ondersteunen etc. Dit klonk een beetje als 'opgegeven'.

Aan de andere kant heeft die juf wel al veel ervaring dus misschien zegt ze het ook alleen maar omdat ze dat nu ook echt al kan zien.

Maar ik neig nu naar: veel te vroeg om dat nu al te zeggen en daarmee geef je de jongen een oneerlijke kans...
pi_73135723
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 16:55 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Wat vinden jullie er eigenlijk van als een juf in week 2 van het nieuwe schooljaar nu al tegen mij zegt dat ze zeker weet dat een bepaalde jongen blijft zitten (groep 3)? Ik schrok er eigenlijk een beetje van... ik zou er alles aan doen om die jongen extra te ondersteunen etc. Dit klonk een beetje als 'opgegeven'.

Aan de andere kant heeft die juf wel al veel ervaring dus misschien zegt ze het ook alleen maar omdat ze dat nu ook echt al kan zien.

Maar ik neig nu naar: veel te vroeg om dat nu al te zeggen en daarmee geef je de jongen een oneerlijke kans...
Pfff, na 2 weken is idd veel te vroeg. Dat heeft niks met veel ervaring te maken. Ik heb nu zeker wel kinderen in de klas waarvan ik weet dat ze het moeilijk gaan krijgen dit jaar, maar om nu al bijna zeker te weten dat ze blijven zitten, gaat veel te ver.
Noot noot.
pi_73135856
Trouwens, bij ons op school worden sommen als 24 + 28 maar op 1 manier uitgerekend. Andere manieren mogen niet gebruikt worden.

24 + 20 = 44
44 + 6 = 50
50 + 2 = 52.

Heeft dus met splitsen te maken, dat ze het getal 8 gaan splitsen. Wat vinden jullie er van dat de kinderen het op 1 manier mogen uitrekenen? Ik vind het persoonlijk zo ontzettend slecht. De kinderen moeten een rekenstijl ontwikkelen wat bij hun past.

Verklaring van de school is dat ze het belangrijk vinden dat deze rekenmanier in elke groep wordt gebruikt, zodat er een mooie lijn ontstaat.
Noot noot.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 27 september 2009 @ 11:39:37 #262
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_73143425
Ik heb 8 kinderen in groep 7 hoor, dat is pas aanpoten.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_73229346
Ik meld me ook, 1e jaar voltijd
al 2 keer stage gelopen, was erg leuk! groep 4, beetje half nederlands/half allochtoon.
Ik moet donderdag een verhaal voorlezen en er over na praten, ik dacht aan iets ivm dierendag?
iemand een leuk idee ?
Jij was ook ooit nieuw.
pi_73238846
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:49 schreef Vaganza het volgende:
Ik meld me ook, 1e jaar voltijd
al 2 keer stage gelopen, was erg leuk! groep 4, beetje half nederlands/half allochtoon.
Ik moet donderdag een verhaal voorlezen en er over na praten, ik dacht aan iets ivm dierendag?
iemand een leuk idee ?
Een heel boek uitlezen? Zou ik niet zo'n dik boek doen, anders worden de kinderen onrustig. Hoeveel tijd krijg je er voor?
Noot noot.
pi_73238897
Er staat toch niet dat ie een heel boek gaat uitlezen?

Ik zou een dun boekje met plaatjes zoeken over dieren en daarna kun je praten over welke dieren er in het verhaal voorkwamen en dan vervolgens welk dier de kinderen hebben als lievelingsdier.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2009 12:42:26 ]
pi_73238912
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:42 schreef heaven7 het volgende:
Er staat toch niet dat ze een heel boek gaat uitlezen?

Ik zou een dun boekje met plaatjes zoeken over dieren en daarna kun je praten over welke dieren er in het verhaal voorkwamen en dan vervolgens welk dier de kinderen hebben als lievelingsdier.
Daarom vraag ik het ook?
Noot noot.
pi_73238967
gisteren mijn tweede stage dag gehad..
vind het een enorm leuke groep 2
21 schatjes en een leuke leerkracht

ik ga een leuk jaar tegemoet denk ik
Be brave. Be kind.
pi_73242002
Iemand enig idee waar je een instap of proeftoets voor de rekentoets kunt maken? De cdrom die ik heb school hebt werkt niet verdorie
pi_73242567
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:19 schreef heaven7 het volgende:
Iemand enig idee waar je een instap of proeftoets voor de rekentoets kunt maken? De cdrom die ik heb school hebt werkt niet verdorie
misschien heb je hier iets aan?
http://www.instaptoets.zakboekrekenen.wolters.nl/
pi_73242916
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:44 schreef Esje-lief het volgende:
gisteren mijn tweede stage dag gehad..
vind het een enorm leuke groep 2
21 schatjes en een leuke leerkracht

ik ga een leuk jaar tegemoet denk ik
Mooi! Heb nog nooit kleuters gehad Dus je zit daar een heel schooljaar? Je gaat niet halverwege wisselen?
Noot noot.
pi_73243473
bij ons werd verteld dat er vrij weinig tot geen oefen materiaal was wat echt op de reken toets leek.
Be brave. Be kind.
pi_73245048
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:34 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

misschien heb je hier iets aan?
http://www.instaptoets.zakboekrekenen.wolters.nl/
Bedankt! Heb je maar 1 uur de tijd op de echte toets??
pi_73245603
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:48 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Bedankt! Heb je maar 1 uur de tijd op de echte toets??
Wij krijgen er 2 uur voor. Maar het hangt af van je eigen kunnen geloof ik. Je krijgt namelijk steeds moelijkere vragen als je een vraag goed beantwoordt. Daardoor stijgt je niveau. Als je al vrij snel dingen fout beantwoordt, stijgt je niveau ook niet en ben je dus eerder klaar.

(zo heb ik het tenminste begrepen)
pi_73246351
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:45 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Mooi! Heb nog nooit kleuters gehad Dus je zit daar een heel schooljaar? Je gaat niet halverwege wisselen?
ik blijf een heel jaar op die school, maar ga wel in jan ofzo naar een hogere groep..
maar mijn beeld van de school tot nu toe is wel heel leuk
Be brave. Be kind.
pi_73251117
Wiscat ook gehaald! Er waren maar een stuk of 8 uit mijn klas die hem gehaald hadden...

Dinsdag begint mijn stage in groep 4. Deze stage telt als bovenbouw stage, het tweede halfjaar is waarschijnlijk bij de kleuters.

* zonnestraaltje is hier uiterst tevreden mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')