Ligt ook een beetje aan de student. Als je het echt in de vingers hebt, krijg je meer vrijheid.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:09 schreef KinkyGiraf het volgende:
Heb jij ook al les gegeven zonder leraar erbij? Dat lijkt mij namelijk fijner omdat je dan niet constant geobserveerd wordt. Of geven jullie samen les, of hoe moet ik me dat voorstellen?
Lijkt wel een beetje op mijn schoolquote:Op maandag 19 januari 2009 22:10 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Omdat het onderwijs er vreselijk slecht is. 3 uur college in de week is veel, dan heb je een drukke week. Er is totaal geen enkele stimulans om ook maar iets te doen, want tentamens mag je zo vaak herkansen als je wilt. Tentamens zijn trouwens ook altijd meerkeuze, zonder er een gokkans uit te halen (kortom; ogen dicht en je hebt nog steeds kans het te halen...). Je krijgt les van mensen die totaal incapabel en gewoon DOM zijn, en van je kennisvakken krijg je misschien in je hele schoolloopbaan 4 colleges. Organisatorisch is Windesheim een ramp; wat er fout kan gaan, gaat er ook fout en wat er absoluut niet fout kan en mag gaan, gaat nog erger fout. Er verloopt eigenlijk nooit iets zonder problemen.
Kortom, er is gewoon totaal geen inhoud op geen enkel gebied.
http://www.allepersberich(...)da-een-van-de-beste/quote:Op maandag 19 januari 2009 22:18 schreef heaven7 het volgende:
He! Ik wil de pabo gaan doen. Heb onderwijsassistent gedaan, gok dat de pabo zoiets in het vele malen meer werk en meer aspecten is? Welke pabo's in NL zijn nou bagger en welke echt aan te raden?
Poeh, ik durf niet zo te zeggen welke pabo's er in Nederland goed zijn en welke niet. Er is idd wel ergens een lijstje te vinden, maar of dat nou zo te vertrouwen is? Ik betwijfel het. Je hebt eigenlijk een student nodig die op alle PABO's heeft gezeten om zijn mening te vragen, maar die is er helaas niet....quote:Op maandag 19 januari 2009 22:18 schreef heaven7 het volgende:
He! Ik wil de pabo gaan doen. Heb onderwijsassistent gedaan, gok dat de pabo zoiets in het vele malen meer werk en meer aspecten is? Welke pabo's in NL zijn nou bagger en welke echt aan te raden?
Volgens mij is er altijd wel wat te zeuren maar als ik PABO zou willen doen zou het waarschijnlijk in Groningen op het Hanze worden.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:10 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Omdat het onderwijs er vreselijk slecht is. 3 uur college in de week is veel, dan heb je een drukke week. Er is totaal geen enkele stimulans om ook maar iets te doen, want tentamens mag je zo vaak herkansen als je wilt. Tentamens zijn trouwens ook altijd meerkeuze, zonder er een gokkans uit te halen (kortom; ogen dicht en je hebt nog steeds kans het te halen...). Je krijgt les van mensen die totaal incapabel en gewoon DOM zijn, en van je kennisvakken krijg je misschien in je hele schoolloopbaan 4 colleges. Organisatorisch is Windesheim een ramp; wat er fout kan gaan, gaat er ook fout en wat er absoluut niet fout kan en mag gaan, gaat nog erger fout. Er verloopt eigenlijk nooit iets zonder problemen.
Kortom, er is gewoon totaal geen inhoud op geen enkel gebied.
We moesten in het einde van ons 1e jaar onze denominatie kenbaar maken.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:58 schreef KinkyGiraf het volgende:
Ik vraag me ook af: moet je zelf solliciteren of wordt de stage toegewezen? Ik wil bv. liever niet op een christelijke school stage lopen/ werken... Liever op een nutsschool/ openbare school.
Moet wel zeggen dat jouw verhalen me nog enthousiaster maken, Jojoortje!
Nee groep 8 niveauquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:06 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik zit echt te twijfelen tussen Communicatiesystemen en PABO.
Waar heb je doorgaans tentamens over? Naast die reken en taal toetsen.
Gewoon een beetje middelbaar school niveau aardrijkskunde, gym, etc?
Het wordt een beetje in 2 gedeeld. Enerzijds volg je gewoon lessen zoals Aardrijkskunde, Geschiedenis, Rekenen/Wiskunde etc, daar word je ook via tentamens op getoetst.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:06 schreef boem-dikkie het volgende:
Kun je niet een keer meelopen met een stagiaire? Die weet je vast heel veel dingen te vertellen en te laten zien!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:06 schreef boem-dikkie het volgende:
Dit was op mijn Pabo helemaal niet, ik zou er sowieso rekening mee houden dat elke PABO een ander lesaanbod heeft.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:26 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
We moesten in het einde van ons 1e jaar onze denominatie kenbaar maken.Je kon kiezen uit rk/pc/openbaar. Wij hebben hier een stagebureau en die kiest een school voor ons uit. Het is trouwens niet verkeerd om bijvoorbeeld toch in je 1e jaar op een RKschool te komen, gewoon puur om te kijken wat dat dan is. Ik heb ook op een RKschool stage gelopen waaraan je helemaal niet kon zien dat het een RKschool is. Geen bijbelse verhalen of bidden voor het eten of wat dan ook. Wat dat betreft verliezen de katholieke scholen echt wel hun identiteit
Daar heb je helemaal gelijk in. Daarom heb ik ook gekozen voor een minor genaamd "Specifieke Onderwijsbehoeften". Dus dan ga ik ook stage lopen op het speciaal onderwijs en daar leer je heeeeel veel van...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:16 schreef karoltje het volgende:
Verder merk ik nu dat ik veel meer had willen leren op het gebied van Pedagogiek en Leer/gedragstoornissen. Eigenlijk leer je in je LIO-jaar (van je stage dus) het meest van de hele Pabo en als je dan van de Pabo komt loop je tegen dingen aan waar ze het op de opleiding nog nooit over hebben gehad!
Maar laat ik je niet ontmoedigen, het is namelijk een mooi vak!
Klopt, is ook zo. Je bent alleen wel afhankelijk van je groepsgenoten die ook een mening over de werkwijze hebben.quote:Op zondag 25 januari 2009 19:28 schreef boem-dikkie het volgende:
Als je met je hele groep achter één pc gaat zitten kun je inderdaad niet zo goed samen werken. Verdeel dan werk en plan overleggen om samen te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |