abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65297192
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:11 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord. Ik ben er in totaal 9 echte dagen volgens mij. 26 februari gaan we weg om 10.00 uur en we gaan om half 10 's-avonds op 8 maart weer naar huis.

Ik zit alleen te twijfelen.. In hoeverre moet je uitgaan hoe lang je er per dag mee bezig ben..? ik ga met het hele gezin, dus die willen ook aandacht (ben dan geen ouder, maar toch..) een nachtduik lijkt me ook wel onwijs bruut
Als je OW + Adv doet, reken dan op 8 volle dagen.
Aangezien je er maar 9 dagen bent, zou ik het houden bij alleen de Open Water (4 dagen).
  woensdag 21 januari 2009 @ 21:28:42 #77
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65297256
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:27 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Als je OW + Adv doet, reken dan op 8 volle dagen.
Aangezien je er maar 9 dagen bent, zou ik het houden bij alleen de Open Water (4 dagen).
Als ik ze bij elkaar optel (zie boven) is het 4+2 dagen, maar ik kan het mis hebben..?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_65297358
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:00 schreef Bootje84 het volgende:
Ik ga dus in Feb naar Egypte. Zit te kijken naar de leskosten. 125 voor PADI en 209 voor advanced. De 1e duurt 2 dagen en de 2e duurt 4 dagen. Effectief gezien hebben we 9 volle dagen. Is dit een beetje haalbaar om te doen..?
Voor 125 euro krijg je waarschijnlijk alleen je Scuba certificaat en daar heb je niet zo veel aan - je mag er nog niet eens zelfstandig mee duiken en advanced kun je er ook niet mee halen. Wel kun je het makkelijk upgraden tot een open water certificaat.
Ik heb in 8 dagen mijn o/w en adv o/w gehaald; dan ben je best wel intensief bezig met duiken (toch wel elke dag van 9 uur 's ochtends tot een uur of 4-5 's middags bezig) maar het is wel prima te doen. En erg gaaf.
pi_65297379
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:06 schreef cressisub het volgende:
Na Open Water Diver kun je gelijk Advanced Open Water doen. Opzich een "cursus" met leuk duiken voor het geld. Weinig theorie (beetje lezen+vraagjes ) en geen examen. 5 duiken waaronder een diepe en een nacht navigatie duik. Na een OW cursus vinden duikers een Advanced cursus erg relaxed en meer "echt" duiken.
Diepe en navigatie-duik zijn verplicht, nachtduik mag je kiezen maar hoeft niet.
Maar een nachtduik is wel gaaf.
  woensdag 21 januari 2009 @ 21:34:38 #80
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_65297483
Het is je eigen afweging of je je Advanced er meteen achteraan wilt doen. Het is niet alsof je daarna opeens ontzettend goed in duiken bent, aangezien je duikkennis toch wel redelijk vaak moet herhalen wil je het echt kunnen. Eigenlijk zou ik aanraden om gewoon je Open Water te halen en lekker wat recreational dives erbij te boeken (dan kun je ook een night dive, etc. doen). Dat heb ik zelf ook gedaan en dat bevalt mij prima!
pi_65297695
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:28 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Als ik ze bij elkaar optel (zie boven) is het 4+2 dagen, maar ik kan het mis hebben..?
In theorie kan de Advanced (5 duiken) inderdaad in 2 dagen.
Ik heb het in 4 dagen gedaan (met nog een paar gewone duikjes tussendoor) omdat sommige duiken niet op elk moment kunnen, om praktische redenen. Natuurlijk kun je je 3 vrij te bepalen duiken wel zo kiezen dat het snel kan, maar ik deed bv. liever een nachtduik dan een vis-herkenningsduik.

Als je het echt in 6 dagen wil doen, houd er dan rekening mee dat je 6 dagen lang de hele dag bezig bent met duiken. In dat geval zou je misschien vast de boeken kunnen kopen en gaan lezen. Dat scheelt je 's avonds weer tijd tijdens je vakantie.
pi_65297735
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:05 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ik ben het absoluut met je eens dat de dive instructor buiten z'n perken ging. Maargoed, uiteindelijk heb ik ook gedoken met meters die aangaven dat je nog 50 bar overhad terwijl het toen eigenlijk al op was. Het heeft me in elk geval wel de les geleerd beter zelf op te letten in plaats van blind op de instructor te vertrouwen. Overigens weet ik van de 40 meter limiet, ik probeer alleen aan te geven dat ik het overleefd heb en er ook van overtuigd ben dat het verschil tussen 40-45 meter nihil is. Verder hoef ik het niet over de diepteverhalen te hebben. Ik deed het niet om stoer te doen. Als ik het vantevoren had geweten was ik nooit mee naar beneden gegaan. Maar ik ben er nog en het was achteraf een geweldige ervaring .
Dat laatste wil ik graag geloven.
Ik heb in galapagos 2 duiken gemaakt. Dat waren dus mijn 2e en 3e duiken ooit. Mijn allereerste duik was in madagascar, een easy-peasy introduik, aan het handje van de instructeur. Ik dus kon nog bijna niks, niet eens mijn drijfvermogen goed beheersen, en voelde me nog niet echt op mijn gemak onder water. Maar we gingen wel tot een meter of 25. Ik ging hyperventileren en mijn lucht raakte hierdoor te snel op, en ik moest zelfs een emergency ascent maken. Het was op dat moment voor mij nog niet verantwoord om zo'n duik te maken, maar achteraf, veilig op de wal, was het toch wel heel erg gaaf en een prachtige ervaring.
pi_65297764
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:44 schreef Hakkyy het volgende:
Eemhof: Echt superrrrr, mooie vissen, lekker water en als je het duiken zat bent, dan ga je naar de wildwaterbaan.
true, was echt een geweldige ervaring, hoewel ik moet zeggen dat het water in het golfslagbad stukke aangenamer was dan in het duikgedeelte.
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_65298042
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:34 schreef BlaatschaaP het volgende:
Het is je eigen afweging of je je Advanced er meteen achteraan wilt doen. Het is niet alsof je daarna opeens ontzettend goed in duiken bent, aangezien je duikkennis toch wel redelijk vaak moet herhalen wil je het echt kunnen. Eigenlijk zou ik aanraden om gewoon je Open Water te halen en lekker wat recreational dives erbij te boeken (dan kun je ook een night dive, etc. doen). Dat heb ik zelf ook gedaan en dat bevalt mij prima!
Ik zou het ook zo doen. Niet alles in 1 keer maar opt gemak leren en genieten.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_65298615
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:48 schreef Keios het volgende:

[..]

Ik zou het ook zo doen. Niet alles in 1 keer maar opt gemak leren en genieten.
Ik vond het wel prettig, zoveel mogelijk uit de beschikbare tijd halen, en lekker intensief met duiken bezig zijn. Maar ik heb sowieso wel een beetje een one-track-mind.
pi_65298988
Het zal zeker prettig geweest zijn.Duiken is altijd leuk! Maar ik denk dat je het duiken nog niet genoeg onder de knie hebt om ten volle van de advanced cursus te genieten als je nog maar pas de open water behaald hebt.

(tenzij ik een volledig verkeerd beeld heb van die advanced cursus...)
pi_65299647
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:09 schreef Keios het volgende:
Het zal zeker prettig geweest zijn.Duiken is altijd leuk! Maar ik denk dat je het duiken nog niet genoeg onder de knie hebt om ten volle van de advanced cursus te genieten als je nog maar pas de open water behaald hebt.

(tenzij ik een volledig verkeerd beeld heb van die advanced cursus...)
Die adv cursus was gewoon fun - 5 prachtige duiken gemaakt. Maar ik had wel het gevoel dat ik door die cursus flink verder ben gekomen als duiker - aan het eind voelde ik me echt wel zeker in het water, ik had het gevoel dat ik alles goed beheerste, en ook mijn instructeur zei dat ik enorm was vooruitgegaan. Maar natuurlijk begint het echte leren pas *nadat* je je certificaten hebt behaald - gewoon door heel veel praktijkervaring op te doen, net als na het behalen van je autorijbewijs.

Mijn plan is dan ook om (in het voorjaar, als het iets minder koud wordt) ook in Nederland te gaan duiken - eerst leren duiken met een drysuit, wrakduiken in de noordzee, in meren in Zeeland.... lijkt me geweldig. En als je het in NL kan, kun je het overal.
pi_65299960
Weet je dan een drysuit 1000 euro kost en dat het anders duiken is dan met een wetsuit? En dat je om te wrakduiken op de Noordzee niet moet afkomen met 50 duikjes? Veel succes!

Maar idd: als je in de lage landen kunt duiken, kan je overal duiken...
pi_65300311
Wrakduiken vind ik niet dat je moet doen als AOW. Je moet minimaal Rescue zijn wil je dat doen (is mijn mening).
pi_65300319
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:37 schreef Keios het volgende:
Weet je dan een drysuit 1000 euro kost en dat het anders duiken is dan met een wetsuit? En dat je om te wrakduiken op de Noordzee niet moet afkomen met 50 duikjes? Veel succes!
Ik heb me er serieus in verdiept, dus ja, dat weet ik. Ik weet wat er bij komt kijken, mijn verwachtingen zijn realistisch, en ik heb de tijd.
pi_65300528
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:46 schreef geelkuikentje het volgende:
Wrakduiken vind ik niet dat je moet doen als AOW. Je moet minimaal Rescue zijn wil je dat doen (is mijn mening).
Dat was inderdaad wel het plan ja. Alles in de goede volgorde... Binnenkort ga ik ook EFR doen (via mijn werk - gratis! ) en rescue diver is dan een logisch vervolg. Eerst de meren en binnenwaters - daarna pas evt de noordzee.
pi_65313250
Wat is EFR?
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:22:07 #93
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65319259
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:30 schreef Keios het volgende:
Wat is EFR?
Emergency First Response

Bron
Leer spaties gebruiken!
pi_65319327
Emergency First Response, oftewel Eerste Hulp Bij Ongelukken. Dat is verplicht als je PADI rescue diver wil worden.
pi_65325418
lijkt me eigenlijk wel logisch

[ Bericht 3% gewijzigd door Keios op 22-01-2009 18:33:42 ]
  zondag 25 januari 2009 @ 17:26:23 #96
62913 Blik
The one and Only!
pi_65391128
kunnen we even back ontopic aub

Ik heb alleen ervaring met Roatan, Honduras en dat vond ik erg mooi. Van plan om komende zomer in Costa Rica te gaan duiken
  maandag 26 januari 2009 @ 11:03:16 #97
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_65413082
Ben zelf geen duiker, maar mijn vriend is er dol op en is vrij ervaren. We proberen dus meestal wel een stop in te bouwen. De afgelopen jaren heeft hij gedoken in Egypte en Maleisië, maar tijdens reizen met mij in:
  • Mozambique, bij Vilankulos. De omgeving is erg mooi (ook om te snorkelen, kan ik uit eigen ervaring zeggen!), maar het koraal is niet overal even mooi meer intact.
  • Colombia, vlakbij Cartagena. Qua duikbeleving geloof ik niet top, maar de begeleiding was wel heel goed.
  • Cambodja was een redelijk dieptepunt (Sihanoukville): het zicht was slecht, het weer was eigenlijk te gevaarlijk en de begeleiding was bagger. Echt zo'n stel blije Aussies die daar een beetje rondklooien. Slecht.
  • Zanzibar (Tanzania) was schijnbaar geweldig. Hele mooie dingen gezien, waaronder een haai. Hij zou zo weer teruggaan.

Dit voorjaar gaan we naar Jordanië en dat schijnt ook heel bijzonder te zijn, met veel wrakken. Iemand ervaring daar?
  • Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      woensdag 4 februari 2009 @ 16:18:32 #98
    135890 Bootje84
    Bewuste taalnazi
    pi_65735540
    Heb even informatie ingewonnen over Emperor diving..
    quote:
    PADI OPEN WATER DIVER COURSE

This course is presented over four days and follows five academic confined and open water modules. Knowledge of basic diving theory is covered by video and instructor presentations, and diving skills are developed in confined water the first two days. You will also need to complete water skills including a 200 metre swim and a 10 minute float. The final two days of the course you will complete four open water training dives under the supervision of your instructor to become a qualified diver.

During this period, the course will be at our low season rate of 234 Euro if pre booked and paid for in advance and all equipment is included for the duration of the course.

PADI OPEN WATER DIVER COURSE (FASTRACK OPTION)

This program is specifically designed for busy people who don’t wish to spend too much time in a classroom learning the “theory” part of a diving course. We will send you the PADI Open Water Manual (incl. RDP table & instructions) along with the Video/DVD and you then complete the theory as “homestudy” in the comfort of your own home. On arrival in resort you will go through your completed knowledge reviews with your Instructor to ensure that you fully understand everything and then complete the confined and open water training all in a three day period. You will also need to complete water skills including a 200 metre swim and a 10 minute float.

We recommend booking this course at least 3 weeks prior to your arrival to allow enough time for us to order the materials, have these delivered to your home and for you to pre-study before your holiday. You will need to watch the videos/DVD, read the manual and complete all knowledge reviews before joining your instructor in resort.

We sell the course and three days of “fun” diving as a package to complete your one week holiday. As you will be coming between 1st January and 15th March the total cost will be 368 Euro per person, including full equipment for all 6 days. This is also available as a 3 day course only or with just 1 or 2 days diving for on completion.
    Keuze uit 2 dus. Ten minste, dit waren voor degene die mij het meest aanspreken. Het laatste dikgedrukte is iets wat erg goed klinkt. Thuisstudie en dan daar lekker snel door de cursus knallen. Verder is denk ik 1 of 2 fundagen meer dan genoeg. Anders krijgt de rest van het reisgezelschap geen aandacht van me.

Hoe vinden jullie dit eruit zien..?
    Leer spaties gebruiken!
    pi_65738328
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 16:18 schreef Bootje84 het volgende:
    Heb even informatie ingewonnen over Emperor diving..
    [..]
    Keuze uit 2 dus. Ten minste, dit waren voor degene die mij het meest aanspreken. Het laatste dikgedrukte is iets wat erg goed klinkt. Thuisstudie en dan daar lekker snel door de cursus knallen. Verder is denk ik 1 of 2 fundagen meer dan genoeg. Anders krijgt de rest van het reisgezelschap geen aandacht van me.

Hoe vinden jullie dit eruit zien..?
    Dit zou ik eerder doen dan OW + AOW achter elkaar.
    Vooral een paar dagen fundiven na je OW is wel lekker relaxt.

Stel je overigens niet al te veel voor van die theorie. Bij mij was het overdag duiken, 's avonds boek lezen.
      donderdag 5 februari 2009 @ 08:51:05 #100
    135890 Bootje84
    Bewuste taalnazi
    pi_65757033
    Hoe denken andere mensen er over? Ik respecteer je mening Nerd4sale, maar hoor graag meerdere meningen
    Leer spaties gebruiken!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')