quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 22:20 schreef Schenkstroop het volgende:[..]
Waarom hebben mensen daar dan zoveel moeite mee? Het lijkt me hartstikke gaaf om van de een naar de ander te gaan. Ondertussen geniet je toch ook van mekaar? Ik snap dat dan ook nooit van de meesten mensen die in mijn oren "zeiken" over geen liefde.. Maarja ben zelf dan ook nog maagd.
Ik geloof zelf wel dat er genoeg mensen zijn die niet meteen een relatie willen na sex, en dat ik daar ook toe behoor. Vind het zo jammer dat anderen mij zo willen stgmatiseren en hun ervaringen en hun eigen kijk willen opdringen. Dat liefde en sex twee verschillende dingen zijn en dat ik geen recht van spreken nog heb omdat ik niet weet hoe het is. Wordt er zo moe van.
Stiekem denk ik dat ze dat gevoel van liefde nodig hebben om hun slechte sex te compenseren..
Tja, er valt niet echt goed te praten over dit onderwerp, dit gaat over gevoel en dat laat zich wat slechter beredeneren.
Als iemand liefde en seks niet kan scheiden in het hoofd dan is het vor dat persoon echt niet leuk om seks te hebben zonder liefde, is het een gruwel als de ander wat met een ander doet.
Dan voelt zo iemand zich niet geliefd, niet speciaal, het doet pijn, een diepe pijn die niet te bepraten valt.
Kan iemand seks en liefde scheiden dan is er de mogelijkheid tot one night stands en nog veel meer, al naar gelang hoe iemand zich erbij voelt is meer of minder mogelijk.
Voor mij is het simpel, seks hangt niet aan liefde vast, ik heb geen exclusiviteit nodig om te weten dat hij de mijne is, sterker nog, dat aan seks hangen zou mij juist onzekerder maken.
Daarbij kan ik vanuit mijn gedachtegang, vanuit mijn gevoelsleven niet begrijpen dat je iemand zo vast zou willen houden, wat mij betrefd dient liefde te fladderen als een vlinder, als het zo bedoeld was blijft het bij je.
Maar wat ik denk en voel is geen algemene wet voor iedereen noch is de mening van de monogamist de algemene wet, ieder voelt wat hij/zij voelt, ieder moet zijn eigen pad vinden.
Er zijn zat mensen die geen relatie willen na een potje seks, heel erg veel zelfs, er zijn ook nogsteeds zat mensen die zelfs binnen een relatie seks met anderen niet uitsluiten, meestal gaat dat stiekum, sommige gooien het open en bloot en zijn daar gelukkig mee.
Veel mensen vinden wat ik doe niets, schandalig, maar daar maak ik me niet zo druk om, ik kan mezelf recht aankijken, voel me verzekerd van de liefde van mijn partner, dat hij bij mij hoort en andersom, dat we doen wat we doen zonder de ander te kwetsen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.