Naja ging mij om de foto, maar toch maar even het hele bericht hier geplaatst..quote:
ALMELO - De aanleg van het verdiepte spoor moet aangemeld worden als deelnemer aan de strijd om de 'Gouden Piramide'. De CDA-fractie in de Almelose gemeenteraad roept het college van Burgemeester en Wethouders op 'Almelo Verdiept' daarvoor aan te melden.
De Gouden Piramide is de jaarlijkse rijksprijs 'voor inspirerend opdrachtgeverschap in de architectuur, stedenbouw, landschapsarchitectuur, infrastructuur en ruimtelijke ordening'. De prijs is een gezamenlijk initiatief van de ministeries van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer (VROM), Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV), Onderwijs Cultuur en Wetenschappen (OCW) en Verkeer en Waterstaat.
In 2007 werd het project De Doorbraak van het Waterschap Regge en Dinkel voor de Gouden Piramide genomineerd. De Doorbraak kreeg daarom voorafgaand aan de prijsuitreiking de nodige landelijke aandacht op de televisie. Het project van het waterschap won de prijs overigens niet. Dat werd de gemeente Enschede met de herbouw en herstructurering van de wijk Roombeek.
De Gouden Piramide wordt jaarlijks toegekend en bestaat uit een speciaal ontworpen trofee en een bedrag van 50.000 euro. De AVRO zal in de maand november met een serie tv-documentaires aandacht besteden aan de genomineerde opdrachtgevers en hun werk.
De prijsronde van dit jaar is bestemd voor opdrachtgevers van ruimtelijke projecten. Dat kunnen bijvoorbeeld woonwijken zijn, stadsparken, bedrijventerreinen of omvangrijke infrastructurele werken.
Met de uitvoering van het in te zenden project moet in vier jaren voorafgaand aan de toekenning van de prijs zijn begonnen. De jury bepaalt of het ingediende project in voldoende mate is gerealiseerd 'om een beoordeling van het redelijkerwijs te verwachten eindresultaat mogelijk te maken'.
De inschrijving voor de Gouden Piramide is inmiddels gestart en sluit op 13 maart. Volgens de CDA-fractie voldoet 'Almelo Verdiept' aan de eisen om voor de prijs in aanmerking te komen. Almelo Verdiept wordt in juni opgeleverd.
Eind april worden minimaal drie en maximaal vijf genomineerden bekendgemaakt. Het CDA denkt dat Almelo Verdiept minimaal in aanmerking kan komen voor een nominatie, 'waardoor Almelo positief op de kaart gezet wordt'.
Bron: http://www.tctubantia.nl/(...)-Gouden-Piramide.ece
WTF dat menen ze serieus?quote:De Gouden Piramide is de jaarlijkse rijksprijs 'voor inspirerend opdrachtgeverschap in de architectuur, stedenbouw, landschapsarchitectuur, infrastructuur en ruimtelijke ordening'.
nouja, het project duurt maar een half jaar langer....quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:50 schreef Duvel het volgende:
Wel grappig: we horen eigenlijk niets van tegenvallers of zo in dat project, na het fiasco met dat enkelspoortje. Zou het echt zo goed gaan?
Eerst zien, dan geleuvequote:Op donderdag 22 januari 2009 15:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
nouja, het project duurt maar een half jaar langer....
In Limburg rijden ook Zwitserse treintjes rond, ziet er dan zo uitquote:Op woensdag 21 januari 2009 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik dacht dat ik nog een foto had van een zwitsers FLIRTje waar er ook 5 stoelen op een rij gingen, maar die kan ik ff niet vinden
In ieder geval is het afgekomen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de metronetwerken in Antwerpen en Charleroi (vooral dat laatste is zum Totlachen).quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
WTF dat menen ze serieus?![]()
![]()
Ik dacht bij de Gouden Piramide aan een prijs voor megalomane idealistische projecten die in geen mensenleven hun voltooiing naderen. Ik vond de nominatie op zich dan ook absoluut begrijpelijk
Mwah als de automatische deur tussen de motorbak dicht zit valt het best mee hoor. Als ie openstaat is het inderdaad niet echt om te genieten.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:23 schreef ghizzer het volgende:
vandaag zat ik in een GTW van Nijmegen naar Venlo/Roermond. Van binnen een mooie ruime trein, maar wat maakt dat ding een herrie!
Hoe staat het hier mee eigenlijk:quote:
Geen idee. zit in de koelkastquote:Op donderdag 22 januari 2009 23:35 schreef Eix het volgende:
[..]
Hoe staat het hier mee eigenlijk:
[ afbeelding ]
Zul je ook net zien dat tegen de tijd dat jij er bent ze de bordjes hebben vervangen ofzo.quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee. zit in de koelkastIk wil dit jaar zeker nog wel een keer naar Polen, maar of dat Warszawa gaat worden is nog maar heul de vraag...
Mwoa, misschien gaat dat soort dingen in Polen wel ERRUG langzaamquote:Op donderdag 22 januari 2009 23:38 schreef Eix het volgende:
[..]
Zul je ook net zien dat tegen de tijd dat jij er bent ze de bordjes hebben vervangen ofzo.
je hebt gelijk, die SGMm'etjes moeten nog langer meequote:Op donderdag 22 januari 2009 23:26 schreef Duvel het volgende:
Foei, ongelukken aanvragen mag niet!
Wat doet dat balkje daar? Wordt hij gezocht voor een misdrijf?quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar ik ben jullie niet vergeten hoor![]()
[ afbeelding ]
Is niet Griekenland hier: baantjes en betrekkingen krijgen op basis van contacten.quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Ergens in Noord-Holland staat een voormalig stationsgebouw.
Met een bordje erop.
In dat gebouw zit tegenwoordig een kaasfabriek.
Dus in het weekend staat er een groot dik ijzeren hek op de weg en kan ik er niet bij (been there, done that).
Het ligt dusdanig kut dat het bordje vanaf het terrein van de kaasfabriek geschoten MOET worden, het kan niet anders.
Mailen met de kaasfabriek om een afspraak te maken heeft geen zin want hun mailadres is achterhaald.
Sowieso zit ik momenteel ERG krap in m'n vakantiedagen.
Nou ben ik wel aan het wachten op een nieuwe klus.
En heb ik eerder vanavond gehoord dat ik waarschijnlijk maandag op gesprek moet.
Dus morgen heb ik de tijd![]()
Oh ja, het is ook het station waarvan mijn bet-overgrootvader van 1884 tot ca. 1897 de eerste stationschef was![]()
* Dr_Flash = Man with a Mission
Als je er geen fluit van begrijpt mag je rustig zeggen "Ik begrijp er geen fluit van"quote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is niet Griekenland hier: baantjes en betrekkingen krijgen op basis van contacten.
Kun je het voorstellen dat ik me het apezuur moet werken als ik de ingeving krijg dezelfde positie te behalen?
²
Vraag maar aan de plaatselijke rayonmanager in Twente. Ik ben slechts 'rayonhoofd' Randstad en Noord-Holland.quote:
It giet Oan!!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:04 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik ben slechts 'rayonhoofd' Randstad en Noord-Holland.
Ik durf het niet te zeggen. Bevestig ik des te meer dat mijn leven niets meer is dan een surrealistische reeks van teleurstellingen en decepties is.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je er geen fluit van begrijpt mag je rustig zeggen "Ik begrijp er geen fluit van"Vindt niemand erg
Ik ben meer bezig met kwesties over hoe abominabel GVB en RET presteren.quote:
ja, dat kan ik. Maar wat is het probleem dan?quote:Kun je het voorstellen dat ik me het apezuur moet werken als ik de ingeving krijg dezelfde positie te behalen?
Ik concludeer slechts dat je NOG meer bier achter je kiezen hebt dan ikquote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:06 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik durf het niet te zeggen. Bevestig ik des te meer dat mijn leven niets meer is dan een surrealistische reeks van teleurstellingen en decepties is.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:34 schreef knars het volgende:
bij voorkeur SM'90, of Mat'54m, of Thalysjes
Staan weer paar nieuwe foto's op www.hsl-zuid.nl van test ritten.quote:
Grapjasquote:Op vrijdag 23 januari 2009 02:13 schreef Socios het volgende:
ICM te Lw net aankomend uit de richting Gn.
[ afbeelding ]
ehm... is dit een testversie van een diesel-ICM, of is het wat anders?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 02:13 schreef Socios het volgende:
ICM te Lw net aankomend uit de richting Gn.
[ afbeelding ]
Ligt er dan ook ERTMS op de grens tussen Rsd en Essen? Ik dacht dat dat alleen op de HSL-Zuid het geval was.quote:Op 28 juli vonden er tussen Roosendaal en Essen ERTMS-testritten plaats met Thalys 4341.
Net als een week eerder reed de Thalys 's morgens vanuit Brussel-Zuid-TGV via Antwerpen naar Essen.
Je kunt de stroomafnemer gewoon zien hoorquote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
ehm... is dit een testversie van een diesel-ICM, of is het wat anders?
ja, maar ik bedoel eigenlijk een hybride icmquote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:52 schreef James1988 het volgende:
Je kunt de stroomafnemer gewoon zien hoor
Grote kans van welquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:01 schreef Charango het volgende:
@ James1988:
Groningen - Leeuwarden heeft geen waslijn, de enige logische uitleg is dat deze ICM een beetje in Lw aan het rondrangeren was.
Ik heb nog een vraagje over de FC Twente-voetbaltreinen van Almelo naar Enschede Drienerlo.
Afgelopen week werd dit uitgevoerd met een DD-AR (of DDM, kweenie precies), die in het pad kwam te liggen van de reguliere 7900. De DD-AR moet wel uit de richting Deventer komen, aangezien Zwolle-Wierden niet geëlektrificeerd is. Wat doet de NS op dit moment met de normale DM'90 die uit Zwolle komt kachelen, staat deze gewoon zes minuten langer op Wierden te wachten of zo?
Edit: Typo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |