abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65291535
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:19 schreef dennistd het volgende:

[..]

mja, vanmorgen zat er nog een in de 7000 (stopper apeldoorn-enschede)
Maandag zaten er zelfs twee Plan T's in. Ik vind het best, dit materieel heeft het meeste zitcomfort van de gehele NS-vloot!
pi_65291549
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
Een mP heeft maar 1 bak
Owja, nu je het zegt
En toch leek het alsof de Mp die erachter stond (van Railion) langer was, schijn bedriegt dus
pi_65291625
quote:
Zie ook

en nog eentje over Kaldenkirchen:


[ Bericht 21% gewijzigd door Zug-Chef op 21-01-2009 18:50:41 ]
pi_65292517
Kaldenkirchen

Ik was op 27 mei 2006 nog op tijd voor het oude bordje daar



En in mijn eerste spoorleven heb ik zelfs nog mogen meemaken dat er in Kaldenkirchen Edmondsonkaartjes verkocht werden

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65292828
Achterkantje staat ook wat op

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:29:58 #105
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65293194
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb gisteren trouwens nog een heel klein stukje in een Plan T gezeten Dacht dat het met die dingen nu toch wel echt elk moment afgelopen kon zijn
Wedden voor 50 euro dat één van die treinstellen een halve eeuw inzet bereikt?
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:30:26 #106
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_65293209
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb gisteren trouwens nog een heel klein stukje in een Plan T gezeten Dacht dat het met die dingen nu toch wel echt elk moment afgelopen kon zijn
Afgelopen? integendeel, ze hebben een paar T's (en ook wat V's) die eigenlijk al aan de kant stonden toch maar weer een onderhoudsbeurt gegeven, dus die kunnen weer een jaartje mee. Ze zijn nog hard nodig zolang het nieuwe Sprinterspul niet in dienst komt.
pi_65293274
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:29 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Wedden voor 50 euro dat één van die treinstellen een halve eeuw inzet bereikt?
Zou kunnen. Het zou hoe dan ook opmerkelijk zijn. De toch heel wat meer solide gebouwde Hondekoppen zijn tot 42 jaar gekomen (1954-1996). De Veetjes en Teetjes hadden dus eigenlijk in 2006 al hun handjes mogen dichtknijpen. Overigens bestond mijn heenrit Utrecht Centraal - Delft Zuid uit 3 x Plan V. En het was dat ik wist dat er gratis bier en pizza stond te wachten...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65293633
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:30 schreef ReisT het volgende:

[..]

Afgelopen? integendeel, ze hebben een paar T's (en ook wat V's) die eigenlijk al aan de kant stonden toch maar weer een onderhoudsbeurt gegeven, dus die kunnen weer een jaartje mee. Ze zijn nog hard nodig zolang het nieuwe Sprinterspul niet in dienst komt.
Ahh.. VET !!! Beste nieuws in 2009 tot nu toe. Plan T überRoelz!
pi_65293806
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:42 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ahh.. VET !!! Beste nieuws in 2009 tot nu toe. Plan T überRoelz!
Hou je snuit eens van Flippenstein
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:51:08 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65293985
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:37 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Maandag zaten er zelfs twee Plan T's in. Ik vind het best, dit materieel heeft het meeste zitcomfort van de gehele NS-vloot!
Ben jij wel helemaal wijs?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:53:24 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65294077
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 17:46 schreef Nightshadow het volgende:
Vandaag (misschien al langer) stond er in Zp één bak (andere denk ik in de werkplaats) van een mP in Structon kleuren
Was 't de mP Jules? Die is ook helemaal geel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65294816
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Was 't de mP Jules? Die is ook helemaal geel.
Zou kunnen, kon alleen de neus echt goed zien, maar die zag er helemaal nieuw uit. Bij mijn weten stonden er ook 2 mP's met Railion-rood. Zal morgen kijken of ik vanaf de achterkant van het station het goed kan zien..
pi_65296078
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
Een mP heeft maar 1 bak
pi_65296108
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hou je snuit eens van Flippenstein
pi_65296155
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:13 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Zou kunnen, kon alleen de neus echt goed zien, maar die zag er helemaal nieuw uit. Bij mijn weten stonden er ook 2 mP's met Railion-rood. Zal morgen kijken of ik vanaf de achterkant van het station het goed kan zien..
Er zouden twee mP's naar Strukton gaan dacht ik, een wordt rijvaardig de ander is voor de pluk.
Volgens mij zijn dat degene in Amf?

[ Bericht 0% gewijzigd door Wadloper op 21-01-2009 21:34:35 ]
pi_65297949
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hou je snuit eens van Flippenstein
Maar hij heeft wel gelijk.
  Redactie Sport woensdag 21 januari 2009 @ 21:50:25 #117
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65298146
Heeft plan T niet gewoon dezelfde stoelen als DM'90? Ik vond ze vanmorgen wel erg op elkaar lijken namelijk, toen ik daarmee naast een T'tje stond op Drienerlo (het station waar men vaak het 'Enschede' af laat bij het omroepen)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65298300
Zou kunnen, DM'90 is in de jaren 90 gebouwd, en toen heeft Plan T ook nog een revisie gehad. Maar ik denk dat de indeling bij Plan T anders is, en dichter op elkaar staat.
  Redactie Sport woensdag 21 januari 2009 @ 21:57:25 #119
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65298445
In DM'90 zijn het bijna allemaal vierzitters, bij plan T is het volgens mij veel coach-opstelling
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65298544
Das toch gewoon een kweste van een rijtje stoelen omdraaien, de stoelen zelf lijken hetzelfde te zijn.
  Redactie Sport woensdag 21 januari 2009 @ 22:08:19 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65298908
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:00 schreef von_Preussen het volgende:
Das toch gewoon een kweste van een rijtje stoelen omdraaien, de stoelen zelf lijken hetzelfde te zijn.
ja, maar ik heb wel het idee dat de ramen van een T kleiner zijn, waardoor de stoelen dus dichter op elkaar staan. als er meer vierzitters zouden zijn zou je iig buiten de spits nog comfortabel kunnen zitten
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65299127
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:46 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel gelijk.
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ben jij wel helemaal wijs?
Nou, daar verschillen de meningen nogal over
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65299211
Die stoelen in een Plan T zitten misschien best goed, maar ze staan zo dicht tegen elkaar dat ik last krijg van spontane acute claustrofobie.
pi_65299254
Hier is dus het interieur van de Buffel, heb iemand nog een foto van die van Plan T?

pi_65299416
Verdomme, en toen was dus het plaatje weg.
  Redactie Sport woensdag 21 januari 2009 @ 22:23:19 #126
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65299430
Plan T:


DM'90:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 21 januari 2009 @ 22:23:38 #127
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65299447
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:22 schreef von_Preussen het volgende:
Verdomme, en toen was dus het plaatje weg.
mja, langs de rails kun je niet hotlinken
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65300244
Weinig verschil te herkennen, misschien de handbeugel boven de zitting. Oja nog een verschil dm'90 is wel op de toekomst voorbereid en plan T duidelijk niet, getuige de ruimte voor de benen.
  woensdag 21 januari 2009 @ 22:51:46 #129
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_65300574
En dan had je ooit ook nog SM'90:
pi_65300768
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:51 schreef ReisT het volgende:
En dan had je ooit ook nog SM'90:
[ afbeelding ]
Ja, dat heb ik dus compleet gemist Dat viel precies tussen mijn 2 spoorlevens in
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 21 januari 2009 @ 23:11:26 #131
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_65301421
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik dus compleet gemist Dat viel precies tussen mijn 2 spoorlevens in
Ditto, alleen viel die voor mijn spoorbestaan begonnen was
Het was toch de bedoeling dat die Railhopper 3+2 zits werd?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_65301820
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:11 schreef bork het volgende:

[..]

Ditto, alleen viel die voor mijn spoorbestaan begonnen was
Het was toch de bedoeling dat die Railhopper 3+2 zits werd?
Ja, maar daar zijn ze vrij vlot weer vanaf gestapt

Ik dacht dat ik nog een foto had van een zwitsers FLIRTje waar er ook 5 stoelen op een rij gingen, maar die kan ik ff niet vinden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 22 januari 2009 @ 02:46:15 #133
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65305680
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik dus compleet gemist Dat viel precies tussen mijn 2 spoorlevens in
Ik zat er lekker twee keer in.
pi_65306332
De strakke opstellig in de T's werk averechts als het de bedoeling is om er meer reizigers in te persen. Veel mensen gaan dwars zitten op de stoeltjes om dat er gewoon te weinig ruimte is. Ik krijg er acuut claustrofobie blauwe knieën van. Zelfs achterin een citroën AX zit ik ruimer en comfortabeler.

Die 3+2 opstelling. Hadden ze dat met stoelen willen doen of met bankjes. Zoals in oude belgische treinen? Ik vind het wel jammer dat de SM90 nooit is ingestroomd. Het had me iig een half jaar meer reiscomfort op kunnenleveren. Tussen Den Haag en Hoofdorp.
pi_65306667
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 07:33 schreef Fixers het volgende:
Die 3+2 opstelling. Hadden ze dat met stoelen willen doen of met bankjes. Zoals in oude belgische treinen? Ik vind het wel jammer dat de SM90 nooit is ingestroomd. Het had me iig een half jaar meer reiscomfort op kunnenleveren. Tussen Den Haag en Hoofdorp.
Tja er was een belangrijke voorwaarde waar het SM90-mat niet aan kon voldoen: storingsvrij rijden.
So we just called him Fred too
pi_65306864
Hadden ze ook na een aantal jaren dan nog van zulke problemen?
  donderdag 22 januari 2009 @ 08:49:12 #137
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65306889
Bedankt Zug voor de filmpjes.

En wat plan T betreft, ik zit er dagelijks in en daardoor is het wel "mijn" treintje geworden... Ik snap de ophef daardoor eigenlijk niet echt, maar blijkbaar is het nogal bijzonder dat het hier nog rijd... De rest van het land heeft natuurlijk nog zat V's

Maar iedere keer denk ik dramatisch "Dit kan de laaste keer zijn ". Dat helpt

[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 22-01-2009 08:54:15 ]
pi_65307178
Vandaag kwam er een VIRM-IV Eindhoven binnen rijden als IC naar Den Bosch... normaal bestaat deze uit 2x VIRM-IV of zelfs 3... maar 1 zo'n trein is wel schikken, zeker als je het hele perron op de deuren ziet afkomen. Dus ik ben maar niet ingestapt en heb de stoptrein gepakt.

Volgens mij hebben ze nog wel een tweede eraan vast gekoppeld, want toen de stoptrein te Boxtel werd ingehaald door die trein telde ik volgens mij wel 8 bakken
  donderdag 22 januari 2009 @ 09:07:04 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65307195
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 08:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar iedere keer denk ik dramatisch "Dit kan de laaste keer zijn ". Dat helpt
Het verzacht de pijn... aan je knieën.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65307481
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 08:47 schreef von_Preussen het volgende:
Hadden ze ook na een aantal jaren dan nog van zulke problemen?
Nadat alle electronische storingen opgelost waren kwamen de constructieproblemen om de hoek kijken: loslatende lijm en roest. De treinen reden alleen op Zwolle - Emmen, officieel omdat ze breder zijn dan de standaard maten (lijkt me een rare reden als je het mat koopt om door heel NL te laten rijden), maar er zijn geruchten dat de treinen niet te ver van de werkplaats mochten komen.

en de 3+2 opstelling:

© ANP

Als je trouwens goed kijkt, dan zie je dat de "3" bestaat uit een "2"-bank met een losse stoel ernaast.
Overigens gemonteerd op een breder onderstel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Fred2 op 22-01-2009 09:25:08 ]
So we just called him Fred too
  Redactie Sport donderdag 22 januari 2009 @ 09:24:10 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65307583
Vanmorgen was de stoptrein naar Apeldoorn laat in Enschede, waardoor ik deze kon nemen naar Hengelo, ipv de stopper naar Zwolle.
En raadt eens: het was een plan T.
Mijn ervaringen:
- Stoelen zitten iets harder dan DM'90
- Er is veel minder beenruimte

Wel een pluspunt: het optrekgeluid van de mat'64, dan kan geen trein tegenop. Geweldig geluid vind ik dat altijd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 22 januari 2009 @ 10:24:20 #142
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65309203
Ik ontvang op regelmatige tijdstippen de OV nieuwsbrief ( Ik ben vast niet de enige?) Interessante items, of ietems waarvan al eerder de discussie hier oplaaide of die iets toe voegen, plaats ik hier....
quote:
Herrema: kaartje HSL wordt te duur

AMSTERDAM Een treinkaartje voor de toekomstige HSL-trein tussen Amsterdam en Rotterdam wordt veel te duur. Dat stelt de Am-
sterdamse wethouder Tjeerd Herrema.
Dat speelt vooral op het eerste stukje: van Amsterdam naar Schiphol. Wie een enkeltje Amsterdam CS-Schiphol zonder korting
koopt, betaalt nu 3,90 euro. Met de HSL wordt dat 6,25 terwijl de tijdwinst miniem is. Bovendien rijden er minder intercity's als de
HSL rijdt.
Volgens NS krijgt de reiziger wel waar voor zijn geld. Het comfort is groter, en de tijdwinst naar Rotterdam is aanzienlijk. Bovendien
zijn de prijzen goedgekeurd door het ministerie van Verkeer.
Bron: RTV-Noord-Holland, 19 januari 2009
En goed, het is naatuurlijk de telegraaf, maargoed..
quote:
Beneluxtreinen vallen bijna uit elkaar
UTRECHT - De Beneluxtrein tussen Amsterdam en Brussel heeft te kampen met veel vertragingen. In oktober zakte de punctualiteit
richting Amsterdam zelfs onder de 52 procent. „De locomotieven vallen van hun graat”, zei NS-baas Bert Meerstadt daar woensdag
over.
Dat heeft alles te maken met de vertraging met de ingebruikname van de HSL. De exploitanten, NS Hispeed en de Belgische NMBS,
waren ervan uitgegaan dat de locomotieven die er nu rijden, al in 2007 met pensioen hadden gekund. De locomotieven zijn van de
Belgen. De NS heeft inmiddels ook nieuwe extra locomotieven ingezet. „We spreken iedereen erop aan”, zei Meerstadt. „De Belgen
en de leverancier van de locomotieven.” Hij verwacht dat de ellende niet te lang meer duurt. Het is natuurlijk geen goede reclame
voor de HSL dat de dienstregeling op een deel van die route nu zo onbetrouwbaar is. „Dat is heel vervelend. Gelukkig daalt de klant-
tevredenheid niet hard.”
De Beneluxtreinen blijven rijden tot de HSL rijdt. En dat wordt niet eerder dan 2010. Meerstadt verwacht dat de eerste treinen van
AnsaldoBreda in het eerste kwartaal van dit jaar worden opgeleverd. Daarna volgen nog maanden van tests. In de loop van 2010
kunnen de treinen als het goed is in de dienstregeling gaan rijden. De Thalys gaan waarschijnlijk nog dit jaar hard rijden. De NS gaat
er nu vanuit dat de Thalys in december van dit jaar met 300 kilometer per uur over het spoor kan razen.
Bron: De Telegraaf, 14 januari 2009
  donderdag 22 januari 2009 @ 10:24:47 #143
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65309213
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 09:24 schreef dennistd het volgende:


Wel een pluspunt: het optrekgeluid van de mat'64, dan kan geen trein tegenop. Geweldig geluid vind ik dat altijd.
Is dat anders dan een V?
pi_65309600
Ik kan me herinneren dat de geel/witte treinen van het Britse Southeastern (vanaf London Charing Cross richting het graafschap Kent), ook stoelen in 3+2 opstelling hadden. Verbazingwekkend was dat best nog wel een werkbare situatie
Socialist in Mercedes
pi_65309840
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 10:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is dat anders dan een V?
V is ook mat '64..
So we just called him Fred too
pi_65310572
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 09:24 schreef dennistd het volgende:
Wel een pluspunt: het optrekgeluid van de mat'64, dan kan geen trein tegenop. Geweldig geluid vind ik dat altijd.
Ik weet anders nog wel een Dieselloc die een beter optrekgeluid geeft
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 22 januari 2009 @ 11:12:41 #147
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_65310626
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 09:19 schreef Cothen het volgende:

[..]

Nadat alle electronische storingen opgelost waren kwamen de constructieproblemen om de hoek kijken: loslatende lijm en roest. De treinen reden alleen op Zwolle - Emmen, officieel omdat ze breder zijn dan de standaard maten (lijkt me een rare reden als je het mat koopt om door heel NL te laten rijden), maar er zijn geruchten dat de treinen niet te ver van de werkplaats mochten komen.

en de 3+2 opstelling:
[ afbeelding ]
© ANP

Als je trouwens goed kijkt, dan zie je dat de "3" bestaat uit een "2"-bank met een losse stoel ernaast.
Overigens gemonteerd op een breder onderstel.
thx voor fotootje
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 22 januari 2009 @ 11:40:29 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65311582
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik weet anders nog wel een Dieselloc die een beter optrekgeluid geeft
Doe eens een voorbeeld?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2009 @ 11:46:01 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65311780
NMBS 5500-serie?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65311792
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Doe eens een voorbeeld?


Maar idd, NMBS 5500 ownz > *
  donderdag 22 januari 2009 @ 11:51:20 #151
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65311960
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:46 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]



Maar idd, NMBS 5500 ownz > *


Shit, te laat
  donderdag 22 januari 2009 @ 11:58:15 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65312220
Eikels!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 22 januari 2009 @ 13:30:57 #153
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65315374
wel maastricht-sittard als utrecht-den bosch eruit
omreisadvies maastricht - amsterdam staat er niet bij, maar volgens mij ben je nog sneller als je via belgie gaat
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2009 @ 13:46:10 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65315934
Valt mee hoor. Je moet alleen even via de sjoelbakken van Heerlen, Nijmegen en Arnhem, met een stukje bussen op het eerste deel Of je reist via Heerlen en Rotterdam Centraal
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65316634
Scheelt maar weinig hoor

Mt - Asd via Brussel is 4:27 (met de Thalys, anders 4:57)
Mt - Asd via Heerlen en Boxmeer is 4:24 (of 4:07 met een extra overstap)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65316938
'Verdiept spoor inzenden voor Gouden Piramide'
quote:

ALMELO - De aanleg van het verdiepte spoor moet aangemeld worden als deelnemer aan de strijd om de 'Gouden Piramide'. De CDA-fractie in de Almelose gemeenteraad roept het college van Burgemeester en Wethouders op 'Almelo Verdiept' daarvoor aan te melden.
De Gouden Piramide is de jaarlijkse rijksprijs 'voor inspirerend opdrachtgeverschap in de architectuur, stedenbouw, landschapsarchitectuur, infrastructuur en ruimtelijke ordening'. De prijs is een gezamenlijk initiatief van de ministeries van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer (VROM), Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV), Onderwijs Cultuur en Wetenschappen (OCW) en Verkeer en Waterstaat.

In 2007 werd het project De Doorbraak van het Waterschap Regge en Dinkel voor de Gouden Piramide genomineerd. De Doorbraak kreeg daarom voorafgaand aan de prijsuitreiking de nodige landelijke aandacht op de televisie. Het project van het waterschap won de prijs overigens niet. Dat werd de gemeente Enschede met de herbouw en herstructurering van de wijk Roombeek.

De Gouden Piramide wordt jaarlijks toegekend en bestaat uit een speciaal ontworpen trofee en een bedrag van 50.000 euro. De AVRO zal in de maand november met een serie tv-documentaires aandacht besteden aan de genomineerde opdrachtgevers en hun werk.

De prijsronde van dit jaar is bestemd voor opdrachtgevers van ruimtelijke projecten. Dat kunnen bijvoorbeeld woonwijken zijn, stadsparken, bedrijventerreinen of omvangrijke infrastructurele werken.

Met de uitvoering van het in te zenden project moet in vier jaren voorafgaand aan de toekenning van de prijs zijn begonnen. De jury bepaalt of het ingediende project in voldoende mate is gerealiseerd 'om een beoordeling van het redelijkerwijs te verwachten eindresultaat mogelijk te maken'.

De inschrijving voor de Gouden Piramide is inmiddels gestart en sluit op 13 maart. Volgens de CDA-fractie voldoet 'Almelo Verdiept' aan de eisen om voor de prijs in aanmerking te komen. Almelo Verdiept wordt in juni opgeleverd.

Eind april worden minimaal drie en maximaal vijf genomineerden bekendgemaakt. Het CDA denkt dat Almelo Verdiept minimaal in aanmerking kan komen voor een nominatie, 'waardoor Almelo positief op de kaart gezet wordt'.

Bron: http://www.tctubantia.nl/(...)-Gouden-Piramide.ece
Naja ging mij om de foto, maar toch maar even het hele bericht hier geplaatst..

Maar zoals op de foto's te zien is schiet het behoorlijk op (oke, eigenlijk zouden de trein er in december al door heen gaan).. Die paarse platen op de foto zijn de geluidschermen. Dit is ook de uiteindelijke kleur.. De schermen zijn al voor 30% geplaatst.
pi_65317073
quote:
De Gouden Piramide is de jaarlijkse rijksprijs 'voor inspirerend opdrachtgeverschap in de architectuur, stedenbouw, landschapsarchitectuur, infrastructuur en ruimtelijke ordening'.
WTF dat menen ze serieus?

Ik dacht bij de Gouden Piramide aan een prijs voor megalomane idealistische projecten die in geen mensenleven hun voltooiing naderen. Ik vond de nominatie op zich dan ook absoluut begrijpelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:50:07 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65318118
Wel grappig: we horen eigenlijk niets van tegenvallers of zo in dat project, na het fiasco met dat enkelspoortje. Zou het echt zo goed gaan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 22 januari 2009 @ 15:02:20 #159
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65318590
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:50 schreef Duvel het volgende:
Wel grappig: we horen eigenlijk niets van tegenvallers of zo in dat project, na het fiasco met dat enkelspoortje. Zou het echt zo goed gaan?
nouja, het project duurt maar een half jaar langer....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:34:13 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65319683
Mwah, vergeleken met andere projecten valt dat nog wel mee.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65319745
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:02 schreef dennistd het volgende:

[..]

nouja, het project duurt maar een half jaar langer....
Eerst zien, dan geleuve
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65320833
Ja precies, eigenlijk zouden de trein met ingang van 10-12-2008 al door deze bak rijden. Dat word dus op zijn vroegst Juni..
  donderdag 22 januari 2009 @ 16:11:50 #163
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_65321073
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik dacht dat ik nog een foto had van een zwitsers FLIRTje waar er ook 5 stoelen op een rij gingen, maar die kan ik ff niet vinden
In Limburg rijden ook Zwitserse treintjes rond, ziet er dan zo uit
:
pi_65324643
Wat een klote indeling ook Vind die van Arriva beter
pi_65324673
Van Arriva hebben trouwens de stellen 10307, 10308 en de 10231 beeldschermen gekregen.
In elk treinstel hangt ook een bord met informatie over desbetreffend persoon, waar die trein naar vernoemd is
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2009 @ 18:05:56 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65324892
Die borden miste ik al ja, want in 2006 hadden ze zo'n bordje wel in de 10304 hangen bij de onthulling van de naam van het stel in Leeuwarden in de loods van Voith.

Deze dus:
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65325444
vandaag zat ik in een GTW van Nijmegen naar Venlo/Roermond. Van binnen een mooie ruime trein, maar wat maakt dat ding een herrie!
  donderdag 22 januari 2009 @ 18:42:07 #168
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65326087
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

WTF dat menen ze serieus?

Ik dacht bij de Gouden Piramide aan een prijs voor megalomane idealistische projecten die in geen mensenleven hun voltooiing naderen. Ik vond de nominatie op zich dan ook absoluut begrijpelijk
In ieder geval is het afgekomen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de metronetwerken in Antwerpen en Charleroi (vooral dat laatste is zum Totlachen).
pi_65326813
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:42 schreef Ofyles2 het volgende:
In ieder geval is het afgekomen,
Oh? Wanneer?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 22 januari 2009 @ 19:03:49 #170
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_65326843
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:23 schreef ghizzer het volgende:
vandaag zat ik in een GTW van Nijmegen naar Venlo/Roermond. Van binnen een mooie ruime trein, maar wat maakt dat ding een herrie!
Mwah als de automatische deur tussen de motorbak dicht zit valt het best mee hoor. Als ie openstaat is het inderdaad niet echt om te genieten.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_65332805
Ergens in Noord-Holland staat een voormalig stationsgebouw.
Met een bordje erop.
In dat gebouw zit tegenwoordig een kaasfabriek.
Dus in het weekend staat er een groot dik ijzeren hek op de weg en kan ik er niet bij (been there, done that).
Het ligt dusdanig kut dat het bordje vanaf het terrein van de kaasfabriek geschoten MOET worden, het kan niet anders.
Mailen met de kaasfabriek om een afspraak te maken heeft geen zin want hun mailadres is achterhaald.
Sowieso zit ik momenteel ERG krap in m'n vakantiedagen.

Nou ben ik wel aan het wachten op een nieuwe klus.
En heb ik eerder vanavond gehoord dat ik waarschijnlijk maandag op gesprek moet.
Dus morgen heb ik de tijd

Oh ja, het is ook het station waarvan mijn bet-overgrootvader van 1884 tot ca. 1897 de eerste stationschef was

* Dr_Flash = Man with a Mission
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:19:48 #172
136283 knars
Teethgrinder
pi_65334102
ha fijn, er duiken weer foto's van SM'90 op in dit topic

De V'tjes mogen van mij nog wel even rondsnorren, maar die Plan T mogen ze wat mij betreft per direct opnemen in de collectie van het spoorwegmuseum waarna er een aantal hyperactieve machinisten er een voorraadje SGMm in pompen
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:26:07 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65334342
Foei, ongelukken aanvragen mag niet!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65334405
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:26 schreef Duvel het volgende:
Foei, ongelukken aanvragen mag niet!
ONgelukken niet nee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:35:45 #175
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_65334693
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:


* Dr_Flash = Man with a Mission
Hoe staat het hier mee eigenlijk:
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_65334765
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:35 schreef Eix het volgende:

[..]

Hoe staat het hier mee eigenlijk:
[ afbeelding ]
Geen idee. zit in de koelkast Ik wil dit jaar zeker nog wel een keer naar Polen, maar of dat Warszawa gaat worden is nog maar heul de vraag...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:38:53 #177
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_65334800
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geen idee. zit in de koelkast Ik wil dit jaar zeker nog wel een keer naar Polen, maar of dat Warszawa gaat worden is nog maar heul de vraag...
Zul je ook net zien dat tegen de tijd dat jij er bent ze de bordjes hebben vervangen ofzo.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_65334862
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:38 schreef Eix het volgende:

[..]

Zul je ook net zien dat tegen de tijd dat jij er bent ze de bordjes hebben vervangen ofzo.
Mwoa, misschien gaat dat soort dingen in Polen wel ERRUG langzaam Powisle ligt ook niet bepaald aan een hoofdlijn trouwens, dat moet hoopgevend zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65335044
Maar ik ben jullie niet vergeten hoor

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:50:46 #180
136283 knars
Teethgrinder
pi_65335178
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:26 schreef Duvel het volgende:
Foei, ongelukken aanvragen mag niet!
je hebt gelijk, die SGMm'etjes moeten nog langer mee
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:00:45 #181
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65335516
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar ik ben jullie niet vergeten hoor

[ afbeelding ]
Wat doet dat balkje daar? Wordt hij gezocht voor een misdrijf?
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:02:20 #182
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65335555
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Ergens in Noord-Holland staat een voormalig stationsgebouw.
Met een bordje erop.
In dat gebouw zit tegenwoordig een kaasfabriek.
Dus in het weekend staat er een groot dik ijzeren hek op de weg en kan ik er niet bij (been there, done that).
Het ligt dusdanig kut dat het bordje vanaf het terrein van de kaasfabriek geschoten MOET worden, het kan niet anders.
Mailen met de kaasfabriek om een afspraak te maken heeft geen zin want hun mailadres is achterhaald.
Sowieso zit ik momenteel ERG krap in m'n vakantiedagen.

Nou ben ik wel aan het wachten op een nieuwe klus.
En heb ik eerder vanavond gehoord dat ik waarschijnlijk maandag op gesprek moet.
Dus morgen heb ik de tijd

Oh ja, het is ook het station waarvan mijn bet-overgrootvader van 1884 tot ca. 1897 de eerste stationschef was

* Dr_Flash = Man with a Mission
Is niet Griekenland hier: baantjes en betrekkingen krijgen op basis van contacten.

Kun je het voorstellen dat ik me het apezuur moet werken als ik de ingeving krijg dezelfde positie te behalen?

²
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:03:52 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65335602
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:02 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Is niet Griekenland hier: baantjes en betrekkingen krijgen op basis van contacten.

Kun je het voorstellen dat ik me het apezuur moet werken als ik de ingeving krijg dezelfde positie te behalen?

²
Als je er geen fluit van begrijpt mag je rustig zeggen "Ik begrijp er geen fluit van" Vindt niemand erg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:04:59 #184
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65335640
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh? Wanneer?
Vraag maar aan de plaatselijke rayonmanager in Twente. Ik ben slechts 'rayonhoofd' Randstad en Noord-Holland.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:05:50 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65335664
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:04 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik ben slechts 'rayonhoofd' Randstad en Noord-Holland.
It giet Oan!!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:06:05 #186
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65335676
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als je er geen fluit van begrijpt mag je rustig zeggen "Ik begrijp er geen fluit van" Vindt niemand erg
Ik durf het niet te zeggen. Bevestig ik des te meer dat mijn leven niets meer is dan een surrealistische reeks van teleurstellingen en decepties is.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:08:01 #187
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65335746
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

It giet Oan!!
Ik ben meer bezig met kwesties over hoe abominabel GVB en RET presteren.

Vooral dat eerste bedrijf, daar groet ik het personeel niet meer.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:08:03 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65335747
quote:
Kun je het voorstellen dat ik me het apezuur moet werken als ik de ingeving krijg dezelfde positie te behalen?
ja, dat kan ik. Maar wat is het probleem dan? Ik ben erg trots op mijn bet-overgrootvader, die mijn bestaan nooit meegemaakt heeft. Dat mag niet of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:08:52 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65335774
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:06 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik durf het niet te zeggen. Bevestig ik des te meer dat mijn leven niets meer is dan een surrealistische reeks van teleurstellingen en decepties is.
Ik concludeer slechts dat je NOG meer bier achter je kiezen hebt dan ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:13:48 #190
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65335906
Ik wou dat ik weer on-topic kon gaan, maar op hov-rn.nl is niets meer te vinden.

Geweldig.

²
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:30:18 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65336311
Dan post gewoon een willekeurig plaatje van een trein, dat vindt iedereen tof
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:34:05 #192
136283 knars
Teethgrinder
pi_65336391
bij voorkeur SM'90, of Mat'54m, of Thalysjes
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:50:59 #193
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65336655
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:34 schreef knars het volgende:
bij voorkeur SM'90, of Mat'54m, of Thalysjes
pi_65337673
ICM te Lw net aankomend uit de richting Gn.

pi_65337801
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:34 schreef knars het volgende:
Thalysjes
Staan weer paar nieuwe foto's op www.hsl-zuid.nl van test ritten.

PKBA

Moet ook maar is naar dat station.
............................
  vrijdag 23 januari 2009 @ 02:40:02 #196
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65337942
Dit zijn de nieuwste aanwinsten van DB:
  vrijdag 23 januari 2009 @ 02:59:37 #197
237059 Twerk
The Spurs
pi_65338049
Duitste stations zijn awesome. Zelfs de kleine, aftandse stationnetjes zonder overkapping en waar het onkruid een meter hoog staat.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 januari 2009 @ 11:46:49 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65339100
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 02:13 schreef Socios het volgende:
ICM te Lw net aankomend uit de richting Gn.

[ afbeelding ]
Grapjas
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')