Van Basten was natuurlijk ook van een uiterst zeldzaam kaliber.quote:
Nee, want Cruijff is Cruijff, en van Basten is van Basten. Dus van Basten is niet Cruijff, want Cruijff is niet van Basten.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Van Basten was natuurlijk ook van een uiterst zeldzaam kaliber.
En daarom ook "omdat hij Van Basten is, daarom".
In die tijd zou ik waarschijnlijk ook negatief zijn geweest over zijn aanstelling. Ik vind dat zowel Ajax als de KNVB moeten streven naar de best mogelijke optie als (bonds)coach en niet een rookie die misschien best weleens goed kan worden, omdat hij als voetballer ook zo goed was.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben gewoon een bepaald talent, een bepaalde kennis.. Natuurtalentje, zeg maar.
Cruijff begon zijn carriere toch ook bij Ajax als coach... Op basis waarvan verdiende hij het?.
quote:Op maandag 19 januari 2009 21:47 schreef Rumille het volgende:
[..]
Nee, want Cruijff is Cruijff, en van Basten is van Basten. Dus van Basten is niet Cruijff, want Cruijff is niet van Basten.
Maar da's logisch.
Vergeet niet dat een groot deel van de selectie als kind waarschijnlijk Van Basten als held had. Er stond niet zomaar iemand voor die groep, het was fucking Marco van Basten. Als je daar niets van kan leren..quote:Op maandag 19 januari 2009 21:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
In die tijd zou ik waarschijnlijk ook negatief zijn geweest over zijn aanstelling. Ik vind dat zowel Ajax als de KNVB moeten streven naar de best mogelijke optie als (bonds)coach en niet een rookie die misschien best weleens goed kan worden, omdat hij als voetballer ook zo goed was.
Spuit11?quote:"Ik heb nog een contract voor 3,5 jaar. Voor de supporters, de mensen bij Ajax, zou ik best willen blijven," verklaart Suárez aan OnsOranje.nl. "Maar mijn droom is spelen voor een grote club in Spanje. Barcelona of Real Madrid, bij Klaas(Huntelaar, red.)".
De Uruguyaanse vleugelaanvaller weet echter niet of hij volgend seizoen al in Spanje te bewonderen is. "Dat is voetbal, heel onzeker. Maar op mijn curriculum vitae zou het wel heel goed staan als ik dan kampioen met Ajax zou zijn geworden.
De topscorerstitel kan Suarez overigens gestolen worden. Tien keer liever wordt hij dit seizoen landskampioen met Ajax. "Het gaat er niet om wie de meeste goals maakt, het gaat erom dat Ajax kampioen wordt."
Na het vertrek van Klaas-Jan Huntelaar naar Real Madrid is hij bestempeld als de nieuwe aanvalsleider van de Amsterdammers. Dat kan best zijn, zelf is de Uruguayaan daar helemaal niet mee bezig.
"Niemand is numero uno in de spits. Het is niet belangrijk dat Suarez of Dario topscorer wordt, maar dat het team wint. Als ik een assist geef en zo anderen laat scoren, prima. Dat is goed voor Ajax. We willen immers kampioen worden," zegt Suarez. Met Dario bedoelt hij zijn vriend en collega-spits Dario Cvitanich. "We spreken dezelfde taal en hebben wel een klik samen."
De Spaanse sportkrant AS meldde eerder al dat Barcelona de Ajax-aanvaller nadrukkelijk in de gaten houdt, terwijl ook Valencia Suárez hoog op de prioriteitenlijst heeft staan. Daar voegde het Algemeen Dagblad ook nog eens AC Milan aan toe.
Maar daarentegen heb je wel weer liever een onervaren Bodul dan een ervaren Berg?quote:Op maandag 19 januari 2009 21:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
In die tijd zou ik waarschijnlijk ook negatief zijn geweest over zijn aanstelling. Ik vind dat zowel Ajax als de KNVB moeten streven naar de best mogelijke optie als (bonds)coach en niet een rookie die misschien best weleens goed kan worden, omdat hij als voetballer ook zo goed was.
Ja, net als dat ik Robbie Wielaert niet wilde als concurrent van Gregory van der Wiel.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Maar daarentegen heb je wel weer liever een onervaren Bodul dan een ervaren Berg?
Is ie dat dan? Volgens mij moet vd Wiel zich concentreren op de rechtsback positie en moet Wielaert concurreren met Oleguer voor de plek rechts centraal achterin. We hebben nu alle posities wel goed bezet vind ik mits iedereen fit is.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:15 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ja, net als dat ik Robbie Wielaert niet wilde als concurrent van Gregory van der Wiel.
Volgens mij is hij verkocht aan Dinamo Boekarest.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:44 schreef Itisbanging het volgende:
Vraagje tussendoor.
Waar hangt Mitea uit? Staat die nog onder contract? Of is die toch nog ergens in Roemenië ondergebracht?
Hoe staat het met Manu? Mag die weg? Doet hij nog iets in het tweede? Of is het verhaal Manucharyan bij Ajax klaar?
Hij deed het gewoon heel slim. Als ik in zijn schoenen stond had ik ook geprobeerd de spits van de tegenpartij een tweede gele kaart aan te smeren. Het is jammer dat de scheids erin trapt maar dat is dan maar zo.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:13 schreef BB-boy het volgende:
Hehe scheidsrechters en consquent zijn...
Overigens vind ik dat je iedere situatie objectief moet beoordelen, dus ook in het geval Pothuizen (ook al is het een smerige kakkerlak).
Ik praat nu over afgelopen zomer. Toen had Van der Wiel nog nooit rechtsback gespeeld.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:54 schreef toma het volgende:
[..]
Is ie dat dan? Volgens mij moet vd Wiel zich concentreren op de rechtsback positie en moet Wielaert concurreren met Oleguer voor de plek rechts centraal achterin. We hebben nu alle posities wel goed bezet vind ik mits iedereen fit is.
basis:
--------------------------Stekelenburg----------------------
vd Wiel --------Wielaert---------Vertonghen-------Vermaelen
---------------------Gabri--------Lindgren------------------
---------------------------Sulejmani--------------------------
Suarez-------------------Cvitanich----------------Emanuelson
reserves:
--------------------------Vermeer----------------------
Silva--------Oleguer---------Alderweireld-------Schilder
---------------------Enoh--------Blind------------------
-----------------------------Aissati--------------------------
Leonardo-------------------Bodul----------------Sarpong
En dan hebben we ook nog Siem de Jong en nog een hele hoop andere jongens.
Jawel toch? Toen in de bekerfinale tegen AZ. Al was dat meer een noodgreep toen nog.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ik praat nu over afgelopen zomer. Toen had Van der Wiel nog nooit rechtsback gespeeld.
Kan ik me niet meer herinneren. Maar dat lag aan de dag zelf.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:19 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Jawel toch? Toen in de bekerfinale tegen AZ. Al was dat meer een noodgreep toen nog.
Volgens mij speelde Ogararu toen gewoon de gehele wedstrijd hoor.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:19 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Jawel toch? Toen in de bekerfinale tegen AZ. Al was dat meer een noodgreep toen nog.
Jawel hoor. Hij debuteerde zelfs als rechtsback.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ik praat nu over afgelopen zomer. Toen had Van der Wiel nog nooit rechtsback gespeeld.
Nee. Hij debuteerde als centrale verdediger tegen Twente nadat Stam op het laatste moment moest afhaken. Dat ben ik echt niet vergeten.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:25 schreef toma het volgende:
[..]
Jawel hoor. Hij debuteerde zelfs als rechtsback.
http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=61973quote:,,Het was een fantastisch debuut’’, keek Van der Wiel glimmend van trots terug. ,,De sfeer was fantastisch. Een debuut kan ook bijna niet beter als je van de nummer drie wint. Wie wint, voelt zich altijd goed.’’
De verdediger hoorde zondagmorgen pas dat hij als basisspeler aan de aftrap zou verschijnen. Bij afwezigheid van Jaap Stam opeerde Van der Wiel vanuit het defensieve centrum. De 19-jarige Amsterdammer moest onder meer rugdekking geven aan de backs.
Zelfde hier. Was ook een heerlijke wedstrijd, van 1-0 naar 1-4 teruggevochten.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:28 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Nee. Hij debuteerde als centrale verdediger tegen Twente nadat Stam op het laatste moment was afgevallen. Dat ben ik echt niet vergeten.
Net een heksquote:Op maandag 19 januari 2009 23:37 schreef Breach het volgende:
Wat ziet Zlatan er tegenwoordig uit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goeie morgen zeg..quote:Op maandag 19 januari 2009 23:37 schreef Breach het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeker. Met name de 4-1 was fantastisch. Heerlijke pass van Urby van ruim 40 meter en vervolgens net zo heerlijk aangenomen door Huntelaar en de bal hard laag in de linkerhoek geschoten. Boschker kansloos, de ontlading bij het uitvak. Lovely.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zelfde hier. Was ook een heerlijke wedstrijd, van 1-0 naar 1-4 teruggevochten.
Hij maakt trends inmiddels.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:37 schreef Breach het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Suarez is topklasse. Maar Messi, Henry en Eto'o zijn van aparte klasse.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:49 schreef soppa het volgende:
Gnęh ik wil Suarez wel eens bij Barcelona zien voetballen, dan loopt hij daar tussen al die supervoetballers terwijl hij hobbel de bobbel elke wedstrijd zijn tegenstanders voorbij gaat en aan het eind van de rit er mee in heeft liggen dan Messi, Henri en Eto'o. Die mannen weten niet wat ze meemaken daar denk ik :-)
Messi is nog een klasse beter dan Henry en Eto'o, wat natuurlijk ook toppers zijn.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:55 schreef toma het volgende:
[..]
Suarez is topklasse. Maar Messi, Henry en Eto'o zijn van aparte klasse.
Niet lullig bedoeld maar Suarez komt no way in de buurt van Messi qua kwaliteitenquote:Op maandag 19 januari 2009 23:49 schreef soppa het volgende:
Gnęh ik wil Suarez wel eens bij Barcelona zien voetballen, dan loopt hij daar tussen al die supervoetballers terwijl hij hobbel de bobbel elke wedstrijd zijn tegenstanders voorbij gaat en aan het eind van de rit er mee in heeft liggen dan Messi, Henri en Eto'o. Die mannen weten niet wat ze meemaken daar denk ik :-)
Hij lijkt er wel op ja. Althans het moderne stereotype beeld van Jezus (blonde, lange haren). Jezus, als Jood uit Palestina, zag er waarschijnlijk meer als een Arabier uit, maar goed.quote:
Suarez is pas 21 (bijna 22).. Toen Henry 21 was had hij een bijrol bij Juve en Eto'o speelde bij een Spaanse club uit het rechter rijtje.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:55 schreef toma het volgende:
[..]
Suarez is topklasse. Maar Messi, Henry en Eto'o zijn van aparte klasse.
Henry is al bepalend geweest bij Arsenal. Bij Barca staat hij in de schaduw van Messi. Maar ik hoop voor Suarez dat ie zich bij een topclub kan doorontwikkelen tot een topper. Ik denk dat de Spaanse competitie hem het beste ligt.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Suarez is pas 21 (bijna 22).. Toen Henry 21 was had hij een bijrol bij Juve en Eto'o speelde bij een Spaanse club uit het rechter rijtje.
Suarez is nu al de belangrijkste man bij Ajax. Die kan, als hij zich in dit tempo blijft ontwikkelen, ook zo belangrijk en bepalend worden bij een grote club (iets wat Henry ook nog maar moet laten zien).
Hij moet nog een hoop leren, maar het talent heeft hij er wel voor.
Messi is wel een klasse hoger ja. Ook hoger dan Eto'o en Henry.
Waar hij twee seizoenen wel van immens grote waarde (en daardoor de transfer naar Barcelona maakte) was met 30+ doelpunten. Dat is toch echt een knappere prestatie voor zo'n zware competitie bij ook nog eens een middenmoter.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Suarez is pas 21 (bijna 22).. Toen Henry 21 was had hij een bijrol bij Juve en Eto'o speelde bij een Spaanse club uit het rechter rijtje.
Eto'o was een beetje hetzelfde verhaal als Huntelaar. Hij ging weg via de achterdeur bij Real Madrid toen ie nog heel jong was en ontwikkelde zich toen bij Mallorca (uit m'n hoofd?) fantastisch en de rest van het verhaal is bekend.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:11 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Waar hij twee seizoenen wel van immens grote waarde (en daardoor de transfer naar Barcelona had te danken) was met 30+ doelpunten. Dat vind ik nog een knappere prestatie voor zo'n zware competitie.
Mallorca inderdaad.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:13 schreef toma het volgende:
[..]
Eto'o was een beetje hetzelfde verhaal als Huntelaar. Hij ging weg via de achterdeur bij Real Madrid toen ie nog heel jong was en ontwikkelde zich toen bij Mallorca (uit m'n hoofd?) fantastisch en de rest van het verhaal is bekend.
Maar Arsenal is, met alle respect, niet echt een absolute topclub..quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:08 schreef toma het volgende:
[..]
Henry is al bepalend geweest bij Arsenal. Bij Barca staat hij in de schaduw van Messi. Maar ik hoop voor Suarez dat ie zich bij een topclub kan doorontwikkelen tot een topper. Ik denk dat de Spaanse competitie hem het beste ligt.
Duhh, ik wil het gewoon zien hoe het eruit ziet om hem te zien tussen al die supervoetballers die stijlvol hun tegenstanders voorbij gaan en waar dan ineens Suarez om de bocht komt zeilen met zijn sta-op-de-bal-ooh-ik-struikel-hutsekluts passeer actiesquote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:02 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld maar Suarez komt no way in de buurt van Messi qua kwaliteiten
Nouja als je kampioen van Engeland bent geworden en in de finale van de CL hebt gestaan dan heb je echt wel wat bereikt.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Maar Arsenal is, met alle respect, niet echt een absolute topclub..
Niet van het kaliber Barca, Real of AC.
Nou, dat valt ook wel mee hoor.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:11 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Waar hij twee seizoenen wel van immens grote waarde (en daardoor de transfer naar Barcelona maakte) was met 30+ doelpunten. Dat is toch echt een knappere prestatie voor zo'n zware competitie bij ook nog eens een middenmoter.
Je maakt een grapje toch?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:18 schreef toma het volgende:
[..]
Nouja als je kampioen van Engeland bent geworden en in de finale van de CL hebt gestaan dan heb je echt wel wat bereikt.
Alleen Eto'o was toen nog maar 22 en flikte het twee seizoenen op rij. Pikte ook in de African Nations Cup zo nu en dan zijn (belangrijke) doelpunten mee.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nou, dat valt ook wel mee hoor.
Guiza flikte hetzelfde vorig seizoen, bij dezelfde club ook nog eens.
Kampioen van Engeland worden is wel wat anders dan kampioen van Portugal worden. Toen ze die 2 titels in de laatste jaren haalden waren ze geweldig. Henry had daar een groot aandeel in en was in mijn ogen één van de beste spelers die er toen rondliep. In mijn ogen is Arsenal absolute top net zoals Liverpool, Manchester United, Chelsea, AC Milan, Inter, Juventus, Real Madrid en Barcelona.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Je maakt een grapje toch?.
Ze hebben sinds 1989 5 titels gepakt en ooit eens een EC2. De EC3 finale verloren ze, de CL finale ook.
Maar volgens jouw manier van redeneren is Porto een nog grotere club, die heeft immers de CL gewonnen.
Arsenal is top, maar niet de absolute top.
Daar hebben ze echt te weinig voor gewonnen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:28 schreef toma het volgende:
[..]
Kampioen van Engeland worden is wel wat anders dan kampioen van Portugal worden. Toen ze die 2 titels in de laatste jaren haalden waren ze geweldig. Henry had daar een groot aandeel in en was in mijn ogen één van de beste spelers die er toen rondliep. In mijn ogen is Arsenal absolute top net zoals Liverpool, Manchester United, Chelsea, AC Milan, Inter, Juventus, Real Madrid en Barcelona.
Henry staat niet alleen in de schaduw van Messi, hij is ook nog eens op z'n retour.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:08 schreef toma het volgende:
[..]
Henry is al bepalend geweest bij Arsenal. Bij Barca staat hij in de schaduw van Messi. Maar ik hoop voor Suarez dat ie zich bij een topclub kan doorontwikkelen tot een topper. Ik denk dat de Spaanse competitie hem het beste ligt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |