abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 januari 2009 @ 08:39:55 #26
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_65234718
Mensen die deze maanden kiezen om hun energieprijs voor langere tijd vast te leggen..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_65237956
ik vind het zoiezo schofterig van energie bedrijven dat je een afkoopsom moet betalen!
ze mogen blij zijn dat ze een klant hebben!
ze kunnen van mij allemaal aan het gas
vieze oplichters bende
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:34:00 #28
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_65238585
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:12 schreef Eggos het volgende:
ik vind het zoiezo schofterig van energie bedrijven dat je een afkoopsom moet betalen!
ze mogen blij zijn dat ze een klant hebben!
ze kunnen van mij allemaal aan het gas
vieze oplichters bende
Wat een onzin..
Contract is contract..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_65242752
Niet doen, tenzij je een aquarium, een zonnebank, een sauna en drie grote vriesinstallaties hebt.
Het gaat namelijk om het verbruik van je stroom. Kijk maar naar je jaar rekening die je krijgt van je energie leverancier. Daar staat alles gespecificeerd op.

Ongeveer 85% van je energie rekening gaat naar onderhoud van het netwerk, transport kosten en belastingen. De overige 15% is het verbruik. Tenzij je een grootverbruiker van stroom bent ( en niet een gemiddeld 1 persoons huishouden ) is het onzin om te switchen.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:00:23 #30
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_65243403
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:43 schreef zwaaibaai het volgende:
Ongeveer 85% van je energie rekening gaat naar onderhoud van het netwerk, transport kosten en belastingen. De overige 15% is het verbruik. Tenzij je een grootverbruiker van stroom bent ( en niet een gemiddeld 1 persoons huishouden ) is het onzin om te switchen.
Daar wil ik heel graag een bron van zien. Ik weet dat een groot deel van de kosten al vast staat, maar 85% lijkt me wel rijkelijk veel. Dat zal eerder rond de 60% liggen denk ik.

Punt blijft wel inderdaad dat je onderaan de streep nooit gigantische bedragen zal besparen.
pi_65252265
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:28 schreef JeOma het volgende:
[..]
My god, wat een ontzettende ondoorzichtige takkebende is die hele energie-markt. Heb er net een paar uur echt vrij intensief naar gekeken (en nee, mijn IQ is niet <90) :-). Maar het is echt takke-vaag.
Het wordt vaag gemaakt, maar eigenlijk is het vrij simpel:

Je hebt kosten die je betaalt aan de netbeheerder (soms gaat dat via de leverancier op 1 rekening). Die kosten zijn kun je niet veranderen, want je kunt je netbeheerder niet kiezen.
Voor de keuze van leverancier kun je deze dus negeren.

Een leverancier kun je wel kiezen, en die heeft eigenlijk drie soorten kosten:
- vaste kosten, een vast bedrag per maand (meterhuur, e.d.)
- variabele kosten, de gas/elektriciteits prijs, dus ct/kWh of ct/m3

De totale kosten voor de leverancier kun je dus berekenen:
vaste kosten + (geschat verbruik * variabele kosten), en dat voor gas en elek (en evt. elek2 bij dubbeltarief)

En dat laatste kun je vergelijken tussen de verschillende leveranciers. Extra premies natuurlijk ook nog even meerekenen.
En dat doet die site ook (ga ik van uit, ik heb het niet allemaal nagerekend).

Ik heb er gisteren wat mee zitten spelen, en op dit moment lijkt het het voordeligst te zijn om elk jaar te switchen, om de premie te cashen.
Hoe minder je verbruikt, hoe groter het voordeel.
pi_65252463
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:00 schreef goeiemoggel het volgende:
[..]
Punt blijft wel inderdaad dat je onderaan de streep nooit gigantische bedragen zal besparen.
Tenzij je de premies meetelt.
Ik heb net een contract bij Dong aangevraagd: 390 euro retour.
Elektriciteit is dan wel ruim 2 cent per kWh duurder en gas bijna 3 cent per m3, dan mijn huidige aanbieder. Maar met mijn verbruik van zo'n 2000 kWh en 800 m3 betaal ik dus 40 + 24 = 64 euro meer, maar krijg ik 390 retour.
Dat vind ik een behoorlijke besparing.

Ik verwacht ook niet dat dat soort idioot hoge premies nog erg lang gegeven zal worden.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:54:57 #33
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_65253141
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:39 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Tenzij je de premies meetelt.
Ik heb net een contract bij Dong aangevraagd: 390 euro retour.
Elektriciteit is dan wel ruim 2 cent per kWh duurder en gas bijna 3 cent per m3, dan mijn huidige aanbieder. Maar met mijn verbruik van zo'n 2000 kWh en 800 m3 betaal ik dus 40 + 24 = 64 euro meer, maar krijg ik 390 retour.
Dat vind ik een behoorlijke besparing.

Ik verwacht ook niet dat dat soort idioot hoge premies nog erg lang gegeven zal worden.
Heb je dat via gaslicht.com gedaan? Op de site van Dong zelf kan ik er niets over vinden. Wel beetje apart.

Iemand anders al ervaring met Dong. Zitten daar adders? Ik twijfel daar nog over, want net als nerd4sale ben ik ook gewoon in m'n uppie, dus ik wil best wat meer betalen dan nu als ik er zoveel voor terugkrijg.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_65253586
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:43 schreef zwaaibaai het volgende:
Niet doen, tenzij je een aquarium, een zonnebank, een sauna en drie grote vriesinstallaties hebt.
Het gaat namelijk om het verbruik van je stroom. Kijk maar naar je jaar rekening die je krijgt van je energie leverancier. Daar staat alles gespecificeerd op.

Vaste prijs per maand is bij elkaar 20 of 30 euro, de rest is variabel en zou je dus op kunnen besparen. Voor de meeste huishoudens is het dus 80% waar je op kan besparen. (maar het blijft idd nihil).
  dinsdag 20 januari 2009 @ 18:31:22 #35
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_65254501
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:04 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Vaste prijs per maand is bij elkaar 20 of 30 euro, de rest is variabel en zou je dus op kunnen besparen. Voor de meeste huishoudens is het dus 80% waar je op kan besparen. (maar het blijft idd nihil).
Maaruh, Sport_Life... jij had ervaring als verkoper. Wat denk jij als je die redenatie van nerd4life hoort? 390E is best veel...
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_65254528
De aanmeldpremies zorgen er gewoon voor dat overstappen eigenlijk erg winstgevend is. Mijn overstap levert me 60 euro besparing op ten aanzien van Essent, plus de eenmalige bonus van 255 euro. Totaal 315 euro verdient.
pi_65271274
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:32 schreef detulp050 het volgende:
De aanmeldpremies zorgen er gewoon voor dat overstappen eigenlijk erg winstgevend is. Mijn overstap levert me 60 euro besparing op ten aanzien van Essent, plus de eenmalige bonus van 255 euro. Totaal 315 euro verdient.
waar ben je naar toe gegaan? dong??
pi_65271363
Nee, naar Energie:Direct. Hun aanmeldbonus is lager dan die van DONG, maar de leveringstarieven zijn ook veel lager. Dat bedrijf was (toen) voor mij het goedkoopst.
pi_65273611
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 07:39 schreef detulp050 het volgende: Nee, naar Energie:Direct. Hun aanmeldbonus is lager dan die van DONG, maar de leveringstarieven zijn ook veel lager. Dat bedrijf was (toen) voor mij het goedkoopst.
Mwah, ik vertrouw ze niet...
Gisteren werd ik toevallig door ze gebeld en laat ik nu net zelf een managementfunctie bekleden bij een energieleverancier en dus wel enig verstand hebben van de zaken.
Miep: U kunt maar liefst 25% procent besparen!
Kasta: Zo. Dat is nogal wat! Maar hoe kan dat dan? .
Miep: Nou, wij bieden het u voor de inkoopsprijs aan!
Kasta: Da's nog eens aardig! En waarom doen jullie dat dan? .
Miep: Omdat het leven al duur genoeg is meneer! Dus profiteer nu van dat voordeel!
Kasta: Maar winst maken doen jullie dus niet aan begrijp ik? .
Miep: Nee meneer! Wij zijn een non-profit ( ) organisatie die iedereen zo goedkoop mogelijke prijzen wil bieden!
Kasta: Maar als dat het geval is, waarom staat die inkoopsprijs dan niet op jullie website?
Miep: ....
Kasta: En als jullie het voor de inkoopsprijs aanbieden... Jij doet geen vrijwilligerswerk toch?
Miep: Euuh, nee meneer...
Kasta: Maar dan maken jullie toch verlies als jullie niks aan klanten verdienen maar toch personeel zoals jij dienen te betalen?!
Miep: ..... Ja euuh... Euuuh, dat weet ik ook niet hoor.
Kasta: Naja, wat zijn jullie tarieven dan?
Miep: *noemt ongeloofwaardig lage tarieven*
Kasta: Zo dan! En is dat incl. energiebelastingm, transportkosten en btw?!!
Miep: Ja meneer! Dat is incl. alle belastingen!
Kasta: Da's toch vreemd... Op jullie site staat namelijk dat het excl. energiebelasting en btw is .
Miep: Nee hoor, is toch echt inclusief!
Kasta: Dus jullie site liegt?
Miep: Euuuh... Nou ik ga het voor u navragen!
Hoor ik haar overleggen met haar leidinggevende: "Zeg maar gewoon dat het klopt"
Miep: Klopt meneer, het is exclusief!
Kasta: Maar hoeveel procent is de energiebelasting dan?
Miep: Dat weet ik niet hoor meneer .
Kasta: Nou, dat lijkt me toch handig om te weten...
Miep: Ga ik het even voor u navragen meneer!
Wederom kon ik het overleg gewoon horen, hoor ik haar leidinggevende gewoon zeggen: "Hang hem maar gewoon op, deze is veel te lastig. En zij weer: "Nee joh, hij heeft interesse, deze kan ik binnen halen!".
Miep: Meneer, dat is 5%!
Kasta: Zo, da's toch apart... Ik dacht me toch echt te herinneren dat het rond de 45(!)% lag .
Miep: Nee hoor meneer, echt niet. Bij uw huidige leverancier misschien, maar bij ons is het slechts 5%.
Kasta: Jongedame... De energiebelasting wordt door de overheid vastgesteld, daar kan energie-direct weinig aan veranderen... En die is toch echt 45%
Miep: Euuuh, okay...
Kasta: Maar da's toch een behoorlijk verschil lijkt me, 5% of 45%, vind je zelf ook niet?
Miep: Wacht, ik ga het voor u navragen..
Miep: Ah, excuses voor de verwarring... Die 5% is de BTW!
Kasta: 5% BTW !
Miep: Ja, is echt zo meneer!
Kasta: 5% BTW! Hebben jullie de belastingdienst omgekocht ofzo?! Het is echt volkomen onzin dat jullie slechts 5% btw betalen .
Toen vond ze het niet meer leuk en wilde ze ophangen...
Kasta: Naja, ik wil je best even uitleggen hoe het qua tarieven werkt... En doe mij dan in ieder geval een plezier en leg het even uit aan je leidinggevende, want dit gaat toch wel heel erg richting daadwerkelijke oplichting...
*tuut*tuut*tuut*

Belachelijk .
I was an atheist until I realized I was God
pi_65276639
Dergelijke callcenters geven natuurlijk geen beeld van het bedrijf zelf. Dat zijn allemaal externe bedrijven die hun informatie niet goed hebben en zelf niet in dienst zijn bij Energie:Direct. Ik ben net overgestapt en tot nu toe klopt alles, ook de tarieven die ik via gaslicht.com te zien kreeg.

Wel een vermakelijk gesprek natuurlijk
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:36:42 #41
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_65276860
Over het algemeen scheelt overstappen je op zijn hoogst een paar euro en is het alle ellende en moeite niet waard.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_65279161
De Vastelastenbond is samen met Energie:Direct een prijzenoorlog begonnen in energieland:
http://www.z24.nl/bedrijv(...)m_vaste_energie.html
pi_65279262
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:30 schreef detulp050 het volgende:
Dergelijke callcenters geven natuurlijk geen beeld van het bedrijf zelf. Dat zijn allemaal externe bedrijven die hun informatie niet goed hebben en zelf niet in dienst zijn bij Energie:Direct.
Is toch echt niet bij alle callcenters het geval. Ik verzorg zowel de externe trainingen als het overleg met de opdrachtgever zelf. En ik kan toch wel stellen dat de opdrachtgever minder kennis heeft dan de gemiddelde callcenter agent.
I was an atheist until I realized I was God
pi_65279371
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:37 schreef RJD het volgende:
De Vastelastenbond is samen met Energie:Direct een prijzenoorlog begonnen in energieland:
http://www.z24.nl/bedrijv(...)m_vaste_energie.html
dit klinkt wel goed!
pi_65280636
Ik heb me van de week aangemeld bij Dong. De tarieven zijn iig lager dan de nieuwe tarieven van Eneco, en ik krijg eenmalig 390,- terug. Het betreft een 1 jarig contract met flexible tarieven, dus als het niet bevalt ben ik er zo weer weg. Nu zit k echter op hun site te kijken en daar staat:

Voortijdige opzegging
Contractduur Resterende looptijd Opzegvergoeding
1 jaar Minder dan 1 jaar ¤ 50

Dit is per product, dus voor 100,- euro kan ik blijkbaar binnen het jaar weer weg. Zolang de aanmeldbonussen dus hoger zijn dan 100,- kan je verdienen door telkens van leverancier te wijzigen
Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad!
pi_65300532
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:31 schreef JeOma het volgende:

[..]

Maaruh, Sport_Life... jij had ervaring als verkoper. Wat denk jij als je die redenatie van nerd4life hoort? 390E is best veel...
Klopt, en er zijn ook idd huishoudens die (veel) besparen op de energiekosten bij goedkope aanbieders.
Ik heb eerst een half jaar gas/electra verkocht en daarna bij een incassobureau (op de energie-afdeling ) werkzaam geweest. Bij dat tweede baantje kreeg ik ontzettend veel mensen aan de lijn die een week te laat waren met betalen en al 150 euro incassokosten kregen (nee, dat mag idd niet, maar ze doen het wel). Of mensen die wel betaald hadden, maar door een fout in de administratie van de energieaanbieder toch een incassobrief kregen. Gebeurt ook bij de grote aanbieders, maar meer bij de goedkopere aanbieders.

Normaal gesproken is Essent of Nuon etc je netbeheerder EN leverancier. Zodra je de overstap maakt naar een andere leverancier, dan blijft Essent of Nuon je netbeheerder. Met andere woorden: je forceert een samenwerking tussen 2 concurrenten. In de meeste gevallen gaat dit goed, maar in sommige gevallen niet en dan is de klant absoluut de pineut, tegen een bedrijf als Energy Direct heb je niets te zeggen zodra jij je handtekening onder het contract hebt gezet. En als je niet betaalt omdat je het onterecht vindt (wat soms ook zo is.. helaas waar) dan hebben ze een standaardprocedure dat het naar het incassobureau gaat. Ik heb mensen aan de lijn gehad die al maanden dubbele rekeningen van de energieleverantie kregen, van Energie Direct/Oxxio en Nuon/Eneco. Iedere keer dat jij de overstap maakt van leverancier A naar B, dan krijg je weer de risico's.

Dat is de reden dat ik het niet aandurf over te stappen (ondanks dat ik weet hoe te handelen als het toch fout gaat).

Daarmee wil ik niet zeggen dat het gevaarlijk is om over te stappen, maar wees bewust van de risico's. En als het fout gaat, zoek goed uit wat je rechten zijn zodra het bij incasso ligt!!! Als het juridisch terecht is of als je geen bewijs van tegendeel hebt: betalen, en als het 100% onterecht is en je daar fysiek bewijs van hebt, dan niet betalen.
pi_65307656
heb net de essent gebeld om te vragen of ik snel kan opzeggen en hoe dat gaat... (wil naar die aanbieding van de vastelastenbond/EnergieDirect)
Aardige jongeman aan de lijn die heel eerlijk en open er over was.
- kon binnen 30 dgn opzeggen (heb flex contract)
- kan ook door de andere aanbieder(ED) gedaan worden
- echter zei de jongeman misschien wil jezelf ook een bevestiging krijgen voor als het fout gaat (vond ik een eerlijk advies!)
ps
overigens werd er in heel dat gesprek niet 1 x gevraagd waarom ik weg wilde bij Essent?
alsof het ze geen flikker kan schelen (heb daar toch de afgelopen 8 jaar toch een kleine 12.500 euri achter gelaten...
pi_65325849
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 09:26 schreef tinny het volgende:

- echter zei de jongeman misschien wil jezelf ook een bevestiging krijgen voor als het fout gaat (vond ik een eerlijk advies!)
Hieruit kun je al je conclusies trekken....
pi_65671202
welke site's zijn behalve gaslicht.com, budgetenergie en budgetstroom het beste om alle energie aanbieders te zien en/of vergelijken?
pi_65674128
Hallo,

Ik heb een vraag.

Wij hebben dit jaar 883 m3 aan gas verbruikt
We betalen aan gas 599 ex btw
Inclusief Capaciteitstarief
Vastrecht netwerk
Aansluitvergoeding
Meterhuur

Hoe kan ik nou goed zien of ik uberhaupt kan besparen ergens op.

En zodra ik overstap naar een andere leverancier krijg ik dan maar 1 nota? of meerdere
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')