quote:
Op woensdag 21 januari 2009 07:39 schreef detulp050 het volgende: Nee, naar Energie:Direct. Hun aanmeldbonus is lager dan die van DONG, maar de leveringstarieven zijn ook veel lager. Dat bedrijf was (toen) voor mij het goedkoopst.
Mwah, ik vertrouw ze niet...
Gisteren werd ik toevallig door ze gebeld en laat ik nu net zelf een managementfunctie bekleden bij een energieleverancier en dus wel enig verstand hebben van de zaken.
Miep: U kunt maar liefst 25% procent besparen!
Kasta: Zo. Dat is nogal wat! Maar hoe kan dat dan?

.
Miep: Nou, wij bieden het u voor de inkoopsprijs aan!
Kasta: Da's nog eens aardig! En waarom doen jullie dat dan?

.
Miep: Omdat het leven al duur genoeg is meneer! Dus profiteer nu van dat voordeel!
Kasta: Maar winst maken doen jullie dus niet aan begrijp ik?

.
Miep: Nee meneer! Wij zijn een non-profit (

) organisatie die iedereen zo goedkoop mogelijke prijzen wil bieden!
Kasta: Maar als dat het geval is, waarom staat die inkoopsprijs dan niet op jullie website?
Miep: ....
Kasta: En als jullie het voor de inkoopsprijs aanbieden... Jij doet geen vrijwilligerswerk toch?
Miep: Euuh, nee meneer...
Kasta: Maar dan maken jullie toch verlies als jullie niks aan klanten verdienen maar toch personeel zoals jij dienen te betalen?!
Miep: ..... Ja euuh... Euuuh, dat weet ik ook niet hoor.
Kasta: Naja, wat zijn jullie tarieven dan?
Miep: *noemt ongeloofwaardig lage tarieven*
Kasta: Zo dan! En is dat incl. energiebelastingm, transportkosten en btw?!!
Miep: Ja meneer! Dat is incl. alle belastingen!
Kasta: Da's toch vreemd... Op jullie site staat namelijk dat het excl. energiebelasting en btw is

.
Miep: Nee hoor, is toch echt inclusief!
Kasta: Dus jullie site liegt?
Miep: Euuuh... Nou ik ga het voor u navragen!
Hoor ik haar overleggen met haar leidinggevende: "Zeg maar gewoon dat het klopt"
Miep: Klopt meneer, het is exclusief!
Kasta: Maar hoeveel procent is de energiebelasting dan?
Miep: Dat weet ik niet hoor meneer

.
Kasta: Nou, dat lijkt me toch handig om te weten...
Miep: Ga ik het even voor u navragen meneer!
Wederom kon ik het overleg gewoon horen, hoor ik haar leidinggevende gewoon zeggen: "Hang hem maar gewoon op, deze is veel te lastig. En zij weer: "Nee joh, hij heeft interesse, deze kan ik binnen halen!".
Miep: Meneer, dat is 5%!
Kasta: Zo, da's toch apart... Ik dacht me toch echt te herinneren dat het rond de 45(!)% lag

.
Miep: Nee hoor meneer, echt niet. Bij uw huidige leverancier misschien, maar bij ons is het slechts 5%.
Kasta: Jongedame... De energiebelasting wordt door de overheid vastgesteld, daar kan energie-direct weinig aan veranderen... En die is toch echt 45%
Miep: Euuuh, okay...
Kasta: Maar da's toch een behoorlijk verschil lijkt me, 5% of 45%, vind je zelf ook niet?
Miep: Wacht, ik ga het voor u navragen..
Miep: Ah, excuses voor de verwarring... Die 5% is de BTW!
Kasta: 5% BTW

!
Miep: Ja, is echt zo meneer!
Kasta: 5% BTW! Hebben jullie de belastingdienst omgekocht ofzo?! Het is echt volkomen onzin dat jullie slechts 5% btw betalen

.
Toen vond ze het niet meer leuk en wilde ze ophangen...
Kasta: Naja, ik wil je best even uitleggen hoe het qua tarieven werkt... En doe mij dan in ieder geval een plezier en leg het even uit aan je leidinggevende, want dit gaat toch wel heel erg richting daadwerkelijke oplichting...
*tuut*tuut*tuut*
Belachelijk

.