abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65227826
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:40 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik gebruik hem op dit moment alleen voor mail (en ik zet m'n adres liever niet op fok (whois enzo))
Dat had ik al verwacht hoor, dat je dat niet zou doen. Vandaar de knipoog . Ik kan zoiets ook niet van je vragen, serieus, idd vanwege de whois. Maar ook gewoon privacy.
pi_65228026
The Stig is ontmaskerd . Sjonge nou is de mysterie er af.. .

The Stig ontmaskerd door bouwvakker
pi_65228145
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:47 schreef hetzusjevan het volgende:
The Stig is ontmaskerd . Sjonge nou is de mysterie er af.. .

The Stig ontmaskerd door bouwvakker
ja das wel apart... geloof het niet helemaal!
pi_65228230
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:47 schreef hetzusjevan het volgende:
The Stig is ontmaskerd . Sjonge nou is de mysterie er af.. .

The Stig ontmaskerd door bouwvakker
er is vast een andere verklaring voor (stiekeme hoop)
pi_65228468
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:51 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

er is vast een andere verklaring voor (stiekeme hoop)
same here!

ik zeg race tussen deze man en the stig!
  maandag 19 januari 2009 @ 23:02:47 #81
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_65228737
Hoi allemaal

Om even hier op in te gaan
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:29 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

zit wel iets meer achter:

S4 is lichter en gemaakt voor snelheid
A8 is veel veel zwaarder en gemaakt voor comfort!

verder scheelt het denk ik maar paar 10den en dat is dus veel knapper van de diesel dan de benzine!
Klopt helemaal, in de praktijk scheelt het blijkbaar toch iets meer, maar vergelijkend doet de A8-diesel het niet bijzonder slecht
De S4 4.2 heeft standaard 344 PK uit de V8, met een max. koppel van 410nm bij 3500rpm. En met een leeggewicht van 1660 kilo rijdt ie in 5,6 sec fabrieksopgave van 0 naar 100.
De A8 4.0 TDI daarentegen heeft slechts 275 PK, eveneens uit een V8, met een max. koppel van 650nm bij 1800rpm. Leeggewicht 1940 (!) kilo, trekt in 6,7 sec fabrieksopgave van 0 naar 100.
Ok, wel 240nm koppel meer, maar wel bijna 300 kilo zwaarder! En dan een verschil van slecht 1,1 sec...dan doet de A8 het naar mijn mening niet slecht Ik ben zeer benieuwd wie een sprint zou winnen als je 300 kilo van die A8 stript
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_65228959
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:02 schreef PierreTT het volgende:
Hoi allemaal

Om even hier op in te gaan
[..]

Klopt helemaal, in de praktijk scheelt het blijkbaar toch iets meer, maar vergelijkend doet de A8-diesel het niet bijzonder slecht
De S4 4.2 heeft standaard 344 PK uit de V8, met een max. koppel van 410nm bij 3500rpm. En met een leeggewicht van 1660 kilo rijdt ie in 5,6 sec fabrieksopgave van 0 naar 100.
De A8 4.0 TDI daarentegen heeft slechts 275 PK, eveneens uit een V8, met een max. koppel van 650nm bij 1800rpm. Leeggewicht 1940 (!) kilo, trekt in 6,7 sec fabrieksopgave van 0 naar 100.
Ok, wel 240nm koppel meer, maar wel bijna 300 kilo zwaarder! En dan een verschil van slecht 1,1 sec...dan doet de A8 het naar mijn mening niet slecht Ik ben zeer benieuwd wie een sprint zou winnen als je 300 kilo van die A8 stript
inderdaad!

en dan nog in de A8 rijdt je rustiger dan in de S4!
pi_65229423
Ik heb jullie argumenten voorgelezen en mijn vriend komt zo op MSN want hij wil nog even tegenargumenten geven haha .
  maandag 19 januari 2009 @ 23:22:20 #84
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_65229564
Waarvoor? De S4 is inderdaad sneller hoor Alleen wilde ik (en Tommy volgens mij ook ) even aanstippen dat de performance-diesels niet echt helemaal uit te vlakken zijn
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_65229936
Mijn vriend zegt dat je een non turbo in principe niet kunt vergelijken met een turbo:

Jullie zijn appels met peren aan het vergelijken, een A8 4.0 V8 TDi heeft namelijk een Turbo, een S4 4.2 V8 is een Atmospherisch motor. Voor het beste vergelijk nemen we een RS6 4.2 V8 Turbo 450pk 560Nm en 0 naar honderd in 4,9 seconden, weegt 1865KG.
Maar als ze eens op http://www.einszweidrei.de/ kijken kunnen ze de acceleratietijden tot 200 km/u zien en bij 160 km.u is de S4 4 seconden sneller!
pi_65230046
Kortom als je eerlijk vergelijkt dan is benzine nog 4 sec sneller, maar is idd in de laatste jaren erg snel geworden zegtie, kan er nog nét niet aan tippen. Maar hij erkent wel dat het knap werk is van de diesel .
pi_65230160
En nu ga ik slapen .
  dinsdag 20 januari 2009 @ 00:36:48 #88
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_65231952
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:32 schreef hetzusjevan het volgende:
Mijn vriend zegt dat je een non turbo in principe niet kunt vergelijken met een turbo:

Jullie zijn appels met peren aan het vergelijken, een A8 4.0 V8 TDi heeft namelijk een Turbo, een S4 4.2 V8 is een Atmospherisch motor. Voor het beste vergelijk nemen we een RS6 4.2 V8 Turbo 450pk 560Nm en 0 naar honderd in 4,9 seconden, weegt 1865KG.
Maar als ze eens op http://www.einszweidrei.de/ kijken kunnen ze de acceleratietijden tot 200 km/u zien en bij 160 km.u is de S4 4 seconden sneller!
Hier plaats ik toch even een kanttekening bij
Diesel is uiteraard een compleet ander principe dan een benzinemotor, maar het ging mij erom deze turbodiesel met bepaalde vermogens te vergelijken met een NA bezine met bepaalde vermogens. In dit geval 4.0 turbodiesel vs 4.2 NA benzine.
Daar heeft in dit geval een vergelijking met een RS6 die ook op benzine loopt weinig mee te maken, dat is een andere vergelijking, NA benzine vs. benzine+turbo (in het geval van de RS6 uit 2003 zelfs biturbo, maar dat al helemaal terzijde:)). Tevens is in de vergelijking met de RS6 niet de S4, maar de RS6 volgens de statistiekjes op de site 4 seconden sneller bij de 160. (0 - 160 km/h 14,0 s voor de S4 en 0 - 160 km/h 9,9 s voor de RS6). Dit alles is dus even terzijde in de kanttekening .
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_65234008
Goedemorgen
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_65234587
Gutentäg
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_65234857
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:36 schreef PierreTT het volgende:

[..]

-kanttekening-
Zeg, rij jij ook audi? .

Goeiemorgen allemaal! . Ik ga zometeen naar de Makro altijd leuk.
pi_65234881
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 08:50 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Zeg, rij jij ook audi? .

Goeiemorgen allemaal! . Ik ga zometeen naar de Makro altijd leuk.
Goede morgen zusje
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_65234900
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:32 schreef hetzusjevan het volgende:
Mijn vriend zegt dat je een non turbo in principe niet kunt vergelijken met een turbo:

Jullie zijn appels met peren aan het vergelijken, een A8 4.0 V8 TDi heeft namelijk een Turbo, een S4 4.2 V8 is een Atmospherisch motor. Voor het beste vergelijk nemen we een RS6 4.2 V8 Turbo 450pk 560Nm en 0 naar honderd in 4,9 seconden, weegt 1865KG.
Maar als ze eens op http://www.einszweidrei.de/ kijken kunnen ze de acceleratietijden tot 200 km/u zien en bij 160 km.u is de S4 4 seconden sneller!
Nee, jouw vriend had het zelf over deze vergelijking! Een RS6 is een compleet andere auto weer ! Goed ook zwaar, maar toch op een andere manier opgebouwd dan de A8! Het valt gewoon niet te ontkennen dat een dieselmotor op dit moment meer vermogen uit een blok kan peuteren in vergelijking tot een benzinemotor! Daar komt ook nog bij dat een dieselblok veel minder toeren hoeft te draaien en dus ook minder slijtage heeft, daarbij rekenen dat het verbruik een stuk gunstiger is en je komt uit op de eerder genoemde conclusie... Je kunt beter dikke diesel rijden dan een dikke benzine!
pi_65234913
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 08:50 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Zeg, rij jij ook audi? .

Goeiemorgen allemaal! . Ik ga zometeen naar de Makro altijd leuk.
Oeh leuk leuk! Ik heb ook een pasje van de makro

nog een reden om mijn rijbewijs te halen
pi_65234916
Môgge
Mijn telefoon begon om half negen herrinneringen te geven dat de wekker op 7u ingesteld stond
pi_65234933
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 08:54 schreef _Ophelia_ het volgende:
Môgge
Mijn telefoon begon om half negen herrinneringen te geven dat de wekker op 7u ingesteld stond
altijd handig
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_65235225
Oh noes, een timeshiftbreukdrama. Nu krijgen we vast een nieuwe ijstijd en gaan de aliens de wereld overnemen.
Wie opent het TRU topic?
pi_65235677
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:47 schreef hetzusjevan het volgende:
The Stig is ontmaskerd . Sjonge nou is de mysterie er af.. .

The Stig ontmaskerd door bouwvakker
dit is toen gebeurd met de oude Stig nadat hij ontmaskerd was...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')