quote:Op maandag 19 januari 2009 21:06 schreef VoreG het volgende:
Ik weet niet eens welke van die pedalen voor het gas/rem/koppeling is.
in precies omgekeerde volgorde als je nu schrijft van links naar rechts gezien!quote:Op maandag 19 januari 2009 21:06 schreef VoreG het volgende:
Ik weet niet eens welke van die pedalen voor het gas/rem/koppeling is.
Ik vind dat zooo saaiquote:Op maandag 19 januari 2009 21:09 schreef hetzusjevan het volgende:
Koop een automaat . Hoef je alleen maar gas te geven en te remmen .
automaat rijden is heerlijk!quote:Op maandag 19 januari 2009 21:09 schreef hetzusjevan het volgende:
Koop een automaat . Hoef je alleen maar gas te geven en te remmen .
ik wil juist graag een dikke diesel met een automaat! heerlijk, altijd trekkracht en een redelijk verbruik! plus het heerlijke feit dat tanken niet zo duur isquote:Op maandag 19 januari 2009 21:33 schreef hetzusjevan het volgende:
Autorijden is dan ook geen hobby van me ofzo.. Kijk voor iemand als mijn vriend, die wil graag een benzine en schakelbak. Maar voor mij dient een auto alleen om van A naar B te komen. Automaat is daarom relaxed imo .
Nou, benzine schakel is sneller dan dikke diesel automaat . Mijn vriendjes S4 wint het van mijn vaders A8. (Heerlijke discussie leverde dat gister op trouwens ).quote:Op maandag 19 januari 2009 21:35 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
ik wil juist graag een dikke diesel met een automaat! heerlijk, altijd trekkracht en een redelijk verbruik! plus het heerlijke feit dat tanken niet zo duur is
aah okquote:Op maandag 19 januari 2009 21:56 schreef hetzusjevan het volgende:
Heb al een hostingpakket van 0 euro en dan domeinnaam 8,25 .
quote:Op maandag 19 januari 2009 21:52 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Nou, benzine schakel is sneller dan dikke diesel automaat . Mijn vriendjes S4 wint het van mijn vaders A8. (Heerlijke discussie leverde dat gister op trouwens ).
Handgeschakeld is denk meestal sneller dan automaat (zo vind ik)quote:Op maandag 19 januari 2009 22:24 schreef hetzusjevan het volgende:
En toch is zijn S4 4.2 Benzine sneller dan mijn vaders 4 liter diesel A8. Kan er niets aan doen, maar vriendjes auto heeft meer PK én trekt wss sneller op .
Misschien als ze allebei 4.0 zouden hebben dat het weinig uitmaakt? Geen idee.
zit wel iets meer achter:quote:Op maandag 19 januari 2009 22:24 schreef hetzusjevan het volgende:
En toch is zijn S4 4.2 Benzine sneller dan mijn vaders 4 liter diesel A8. Kan er niets aan doen, maar vriendjes auto heeft meer PK én trekt wss sneller op .
Misschien als ze allebei 4.0 zouden hebben dat het weinig uitmaakt? Geen idee.
ja volgens mij is handgeschakeld ook sneller.. Maar onze automaat kan je ook zelf schakelen en in sportstand zetten. Dus dan maakt ie meer toeren en je kan evt ook nog zelf sneller / langzamer opschakelen..quote:Op maandag 19 januari 2009 22:27 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Handgeschakeld is denk meestal sneller dan automaat (zo vind ik)
Automaat schakelt sneller terwijl je een handmatige over zijn toeren kunt gooien om sneller op te trekken
Ik ben erg tevreden over Antagonist, hosting en domeinnaam voor 24 euro per jaar en in de afgelopen 2 1\2 jaar nog geen merkbare downtime gehad en geen gedoe met forwarden e.d.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:56 schreef hetzusjevan het volgende:
Heb al een hostingpakket van 0 euro en dan domeinnaam 8,25 .
Wat is je site?quote:Op maandag 19 januari 2009 22:30 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik ben erg tevreden over Antagonist, hosting en domeinnaam voor 24 euro per jaar en in de afgelopen 2 1\2 jaar nog geen merkbare downtime gehad en geen gedoe met forwarden e.d.
Ik gebruik hem op dit moment alleen voor mail (en ik zet m'n adres liever niet op fok (whois enzo))quote:
Dat had ik al verwacht hoor, dat je dat niet zou doen. Vandaar de knipoog . Ik kan zoiets ook niet van je vragen, serieus, idd vanwege de whois. Maar ook gewoon privacy.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:40 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik gebruik hem op dit moment alleen voor mail (en ik zet m'n adres liever niet op fok (whois enzo))
ja das wel apart... geloof het niet helemaal!quote:Op maandag 19 januari 2009 22:47 schreef hetzusjevan het volgende:
The Stig is ontmaskerd . Sjonge nou is de mysterie er af.. .
The Stig ontmaskerd door bouwvakker
er is vast een andere verklaring voor (stiekeme hoop)quote:Op maandag 19 januari 2009 22:47 schreef hetzusjevan het volgende:
The Stig is ontmaskerd . Sjonge nou is de mysterie er af.. .
The Stig ontmaskerd door bouwvakker
same here!quote:Op maandag 19 januari 2009 22:51 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
er is vast een andere verklaring voor (stiekeme hoop)
Klopt helemaal, in de praktijk scheelt het blijkbaar toch iets meer, maar vergelijkend doet de A8-diesel het niet bijzonder slechtquote:Op maandag 19 januari 2009 22:29 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
zit wel iets meer achter:
S4 is lichter en gemaakt voor snelheid
A8 is veel veel zwaarder en gemaakt voor comfort!
verder scheelt het denk ik maar paar 10den en dat is dus veel knapper van de diesel dan de benzine!
inderdaad!quote:Op maandag 19 januari 2009 23:02 schreef PierreTT het volgende:
Hoi allemaal
Om even hier op in te gaan
[..]
Klopt helemaal, in de praktijk scheelt het blijkbaar toch iets meer, maar vergelijkend doet de A8-diesel het niet bijzonder slecht
De S4 4.2 heeft standaard 344 PK uit de V8, met een max. koppel van 410nm bij 3500rpm. En met een leeggewicht van 1660 kilo rijdt ie in 5,6 sec fabrieksopgave van 0 naar 100.
De A8 4.0 TDI daarentegen heeft slechts 275 PK, eveneens uit een V8, met een max. koppel van 650nm bij 1800rpm. Leeggewicht 1940 (!) kilo, trekt in 6,7 sec fabrieksopgave van 0 naar 100.
Ok, wel 240nm koppel meer, maar wel bijna 300 kilo zwaarder! En dan een verschil van slecht 1,1 sec...dan doet de A8 het naar mijn mening niet slecht Ik ben zeer benieuwd wie een sprint zou winnen als je 300 kilo van die A8 stript
Hier plaats ik toch even een kanttekening bijquote:Op maandag 19 januari 2009 23:32 schreef hetzusjevan het volgende:
Mijn vriend zegt dat je een non turbo in principe niet kunt vergelijken met een turbo:
Jullie zijn appels met peren aan het vergelijken, een A8 4.0 V8 TDi heeft namelijk een Turbo, een S4 4.2 V8 is een Atmospherisch motor. Voor het beste vergelijk nemen we een RS6 4.2 V8 Turbo 450pk 560Nm en 0 naar honderd in 4,9 seconden, weegt 1865KG.
Maar als ze eens op http://www.einszweidrei.de/ kijken kunnen ze de acceleratietijden tot 200 km/u zien en bij 160 km.u is de S4 4 seconden sneller!
Goede morgen zusjequote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:50 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Zeg, rij jij ook audi? .
Goeiemorgen allemaal! . Ik ga zometeen naar de Makro altijd leuk.
Nee, jouw vriend had het zelf over deze vergelijking! Een RS6 is een compleet andere auto weer ! Goed ook zwaar, maar toch op een andere manier opgebouwd dan de A8! Het valt gewoon niet te ontkennen dat een dieselmotor op dit moment meer vermogen uit een blok kan peuteren in vergelijking tot een benzinemotor! Daar komt ook nog bij dat een dieselblok veel minder toeren hoeft te draaien en dus ook minder slijtage heeft, daarbij rekenen dat het verbruik een stuk gunstiger is en je komt uit op de eerder genoemde conclusie... Je kunt beter dikke diesel rijden dan een dikke benzine!quote:Op maandag 19 januari 2009 23:32 schreef hetzusjevan het volgende:
Mijn vriend zegt dat je een non turbo in principe niet kunt vergelijken met een turbo:
Jullie zijn appels met peren aan het vergelijken, een A8 4.0 V8 TDi heeft namelijk een Turbo, een S4 4.2 V8 is een Atmospherisch motor. Voor het beste vergelijk nemen we een RS6 4.2 V8 Turbo 450pk 560Nm en 0 naar honderd in 4,9 seconden, weegt 1865KG.
Maar als ze eens op http://www.einszweidrei.de/ kijken kunnen ze de acceleratietijden tot 200 km/u zien en bij 160 km.u is de S4 4 seconden sneller!
Oeh leuk leuk! Ik heb ook een pasje van de makroquote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:50 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Zeg, rij jij ook audi? .
Goeiemorgen allemaal! . Ik ga zometeen naar de Makro altijd leuk.
altijd handigquote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:54 schreef _Ophelia_ het volgende:
Môgge
Mijn telefoon begon om half negen herrinneringen te geven dat de wekker op 7u ingesteld stond
dit is toen gebeurd met de oude Stig nadat hij ontmaskerd was...quote:Op maandag 19 januari 2009 22:47 schreef hetzusjevan het volgende:
The Stig is ontmaskerd . Sjonge nou is de mysterie er af.. .
The Stig ontmaskerd door bouwvakker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |