Alleen vergat hij Jans er ook uit te sturen.quote:Op zondag 25 januari 2009 20:00 schreef Prosac het volgende:
[..]
van Basten wegsturen deed hij juist goed. Emotie tonen mag, maar ga niet het veld in lopen om verhaal te halen. Je bent coach. Wegereef gaf hem zelfs eerst nog de kans om weer naar de dug-out te lopen, maar zelfs toen ging hij niet terug.
Van Basten (en Jans) kregen een waarschuwing van de 4e official om het veld weer in te gaan. Jans ging terug, Van Basten bleef staan. 100% technisch had hij beide weg moeten sturen, maar als je na een waarschuwing blijft staan, vraag je er zeker om.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:12 schreef sjimz het volgende:
[..]
Alleen vergat hij Jans er ook uit te sturen.
Dat klopt maar volgens de regels hadden ze gewoon beiden naar de tribune gemoeten.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:48 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Van Basten (en Jans) kregen een waarschuwing van de 4e official om het veld weer in te gaan. Jans ging terug, Van Basten bleef staan. 100% technisch had hij beide weg moeten sturen, maar als je na een waarschuwing blijft staan, vraag je er zeker om.
Omdat dat niet altijd zo goed te zien is voor een scheidsrechter. Hij had geel mogen hebben, maar om het nou een dwaling te noemen... Tot de 86e minuut deed Wegereef niets wat Ajax van een overwinning afhield. Geen penalty gegeven, geen penalty onthouden etc. etc.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:46 schreef denthemen het volgende:
Ik vraag mij ook nog steeds af waarom Berg geen kaart kreeg voor zijn belachelijke schwalbe
Als je geen penalty geeft dan is het een schwalbe, in dit geval dan.. Want als er contact was dan was het alleen bij de voeten, dus had het ook niet te licht kunnen zijn voor een strafschop. En verder heeft Ajax de nederlaag uiteraard aan zichzelf te dankenquote:Op maandag 26 januari 2009 10:50 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Omdat dat niet altijd zo goed te zien is voor een scheidsrechter. Hij had geel mogen hebben, maar om het nou een dwaling te noemen... Tot de 86e minuut deed Wegereef niets wat Ajax van een overwinning afhield. Geen penalty gegeven, geen penalty onthouden etc. etc.
quote:Cziommer: Onterechte gele kaart intrekken
ENSCHEDE - Simon Cziommer kwam na zijn gele kaart tegen FC Twente met een opmerkelijk voorstel: gele kaarten die ten onrechte worden gegeven, moeten door de KNVB worden ingetrokken.
De FC Utrecht-speler werd door scheidsrechter Tom van Sichem ten onrechte bestraft met geel bestraft na een correcte sliding op Edson Braafheid. Cziommer speelde de bal.
,,Spelers maken fouten, scheidsrechters maken fouten. Wij worden bestraft. Scheidsrechters hoeven van mij niet te worden bestraft, maar de KNVB kan in elk geval onterechte gele kaarten kwijtschelden,'' aldus Cziommer.
Gregoor van Dijk vond Van Sichem ook een merkwaardig arbiter: ,,Hij kwam naar mij toe: 'jij als aanvoerder bent de enige die tegen mij mag praten'. Toen ik hem wees op het feit dat Theo Janssen bij een vrije trap de bal drie meter naar binnen legde, kreeg ik geel. Onbegrijpelijk.''
De penalty was een cadeautjequote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:08 schreef sjimz het volgende:
Van Boekel keurt onterecht een doelpunt van ajax af in de 94e minuut.
Ben ik totaal niet met je eens.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:17 schreef MrTorture het volgende:
[..]
De penalty was een cadeautjeDe Jong had beide benen al gestrekt en was al in de valstand nog voor hij Pieckenhagen tegenkwam.
Absoluut een penalty inderdaad, maar was jij niet één van die ajacieden die toen de penalty van Afellay belachelijk vond tegen Willem II? Ik dacht van wel... en dan is het wat hypocriet denk ik.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:19 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ben ik totaal niet met je eens.
Het was een zuivere strafschop.
De keeper raakt de man aan en mist de bal.
Was gewoon een duidelijk penalty. Pieckenhage was te laat bij de bal.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:17 schreef MrTorture het volgende:
[..]
De penalty was een cadeautjeDe Jong had beide benen al gestrekt en was al in de valstand nog voor hij Pieckenhagen tegenkwam.
Na het afkeuren gingen ze knipogen naar elkaar en lachenquote:Op woensdag 4 februari 2009 01:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat is trouwens dat gedoe over een knipoog van de grens naar Van Boekel of andersom?
Klopt. Heb net nog een herhaling gekeken en et was inderdaad een penalty. Toen k et op tv zag, dacht ik dat De Jong al aan et vallen was, voordat-ie bij Pieckenhagen was.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:52 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Was gewoon een duidelijk penalty. Pieckenhage was te laat bij de bal.
Geen idee, fris me geheugen maar even op.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:20 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Absoluut een penalty inderdaad, maar was jij niet één van die ajacieden die toen de penalty van Afellay belachelijk vond tegen Willem II? Ik dacht van wel... en dan is het wat hypocriet denk ik.
Bullshit, Pieckenhagen pakt hem bij zijn enkels ipv de bal, 100% penalty. Dat was ook zo ongeveer het enige wat die knakker goed deed.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:17 schreef MrTorture het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bullshit, Pieckenhagen pakt hem bij zijn enkels ipv de bal, 100% penalty. Dat was ook zo ongeveer het enige wat die knakker goed deed.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:30 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Klopt. Heb net nog een herhaling gekeken en et was inderdaad een penalty. Toen k et op tv zag, dacht ik dat De Jong al aan et vallen was, voordat-ie bij Pieckenhagen was.
Later hebben ze naar het schijnt -met een biertje in de hand- op een tafel staan dansen in de bestuurskamer / bussinessclub bij Ajax.quote:Op woensdag 4 februari 2009 07:24 schreef jorienvdherik het volgende:
Na het afkeuren gingen ze knipogen naar elkaar en lachen
Denk trouwens dat er gevlagd werd voor de bal naar Leonardo, die zo goed als op 1 lijn stond op dat moment. Al was dat zo, dan is het nog steeds een grote blunder omdat een speler van Heracles de bal kopte naar Leonardo.quote:
quote:Scheidsrechter even in de luwte
AMSTERDAM - Assistent-scheidsrechter Rob van de Ven moet zijn blunder tijdens Ajax-Heracles Almelo bekopen met een verplichte vrije dag. De grensrechter vlagde drie minuten in blessuretijd – bij 2-2 – de glaszuivere winnende treffer van Luis Suarez af, waarna het signaal werd overgenomen door scheidsrechter Pol van Boekel.
De technische staf van de afdeling scheidsrechterszaken heeft het beleid falende (assistent-)scheidsrechters een week uit het programma te halen of een minder belangrijke wedstrijd te geven.
Van de Ven mist nu AZ-Willem II, waarvoor hij aanvankelijk was ingedeeld. Ook Van Boekel moet het duel in Alkmaar gedwongen overslaan. „De technische commissie verwijt hem niks, maar vindt het verstandiger hem even in de luwte te plaatsen”, benadrukt een woordvoerster van de voetbalbond.
De wedstrijd wordt nu geleid door de ervaren Roelof Luinge. Scheidsrechter Van Boekel baalde een dag na het duel nog enorm van zijn misser. „Rob was zó overtuigd van zijn gelijk dat ik ondanks de heftige protesten van Ajax pas in de catacomben doorhad, dat we er vreselijk naast zaten. Dit is zuur voor Ajax.”
Telegraaf
Het is officieel dan ook geen straf.quote:Op donderdag 5 februari 2009 07:37 schreef sjimz het volgende:
Terecht alleen vind ik het vreemd dat deze blunder wel bestraft wordt en die van Heracles tegen ADO niet.
Op wedstrijden van Ajax staan nu eenmaal meer spotlights.quote:Op donderdag 5 februari 2009 07:37 schreef sjimz het volgende:
Terecht alleen vind ik het vreemd dat deze blunder wel bestraft wordt en die van Heracles tegen ADO niet.
Competitievervalsing !!!quote:
Zo van "Goede beslissing".quote:Op woensdag 4 februari 2009 07:24 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Na het afkeuren gingen ze knipogen naar elkaar en lachen
Ajax scoorde tegen PSV.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:09 schreef Keltie het volgende:
[..]
Zo van "Goede beslissing".
Net zoals Braamhaar juichde nadat er gescoord was (door psv?) omdat meneer vond dat hij het voordeel goed toe had gepast ofzo?
Dat horen ze te doen jah.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
Waarom is er eigenlijk nog een 4de man aanwezig? Die doet werkelijk geen ene mallemoer en kaart totaal niets aan, behalve als er een trainer bij hem in de buurt komt, weet ie de scheids gelijk te bereiken.
Vandaag ook weer met NEC - Feyenoord. Op de middenlijn, aan de kant van de dugouts vangt El Ahmadi bewust Dani op met zijn schouder. Zo'n kerel moet dat toch zien en kunnen aankaarten? Of mag ie dat tegenwoordig ook niet meer?
En wat bedoel je daarmee? Overigens vind ik niet dat Van Boekel ook maar het kleinste beetje schuld heeft aan afgelopen dinsdag.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:49 schreef DarkShine het volgende:
Pol van Boekel gaat bij meerdere clubs in de fout maar nergens treed de KNVB op.
Pol en zijn grens gaan bij Ajax in de fout en de KNVB treed op...
Er is inderdaad een 020-complot dat nauwkeurig is opgezet vanuit Zeistquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:49 schreef DarkShine het volgende:
Pol van Boekel gaat bij meerdere clubs in de fout maar nergens treed de KNVB op.
Ik constateer enkel.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:50 schreef Breach het volgende:
[..]
En wat bedoel je daarmee? Overigens vind ik niet dat Van Boekel ook maar het kleinste beetje schuld heeft aan afgelopen dinsdag.
En zoals ik al zei. Juist Ajax wordt erdoor benadeeld. Omdat je de kans verkleind dat er een fout wordt gemaakt bij de directe concurrenten.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:52 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Er is inderdaad een 020-complot dat nauwkeurig is opgezet vanuit Zeist. Wat een provinciaal Calimero-gedrag!!
Vond Pol correct reageren, ook bij de protesten bij de grens.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:50 schreef Breach het volgende:
[..]
En wat bedoel je daarmee? Overigens vind ik niet dat Van Boekel ook maar het kleinste beetje schuld heeft aan afgelopen dinsdag.
Ik denk dat het bij PSV of AZ ook wel was gebeurd. Vind het wel opvallend, te meer omdat men bij de vorige evengoed schandalige missers het vooral "jammer" vond.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:49 schreef DarkShine het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |