quote:Verzamelaar van onterechte kaarten
PECH Pa-Modou Kah eerste wedstrijd van nieuwe seizoen geschorst
Pa-Modou Kah is de personificatie van de tegenslagen die Roda JC dit seizoen incasseerde op het gebied van scheidsrechterlijke dwalingen.
Het gevolg: de verdediger is bij de start van het nieuwe seizoen geschorst.
Als Roda JC komend seizoen de competitie opent, zit Pa-Modou Kah in een keurig kostuum op de tribune. De verdediger is geschorst naar aanleiding van de gele kaart die hij ontving in de wedstrijd tegen Feyenoord. De grensrechter was er honderd procent zeker van dat Kah bij een corner hands had gemaakt. De herhaling op televisie maakte gehakt van die waarneming.
Niet een donkere hand van Kah (die zijn armen omlaag hield), maar een blanke van Feyenoorder Kevin Hofland was naar de bal gegaan.
De gegeven strafschop én de gele kaart waren dus onterecht.
Hoewel Roy Makaay scoorde vanaf elf meter bleef die treffer achteraf zonder gevolgen, omdat Roda won. Al waren de gevolgen niet te overzien geweest indien het duel alsnog in een gelijkspel was geëindigd en de Limburgers daardoor gedegradeerd waren.
De prent voor Kah betekende daarentegen een schorsing voor de eerste wedstrijd van het komende seizoen.
Eerder dit jaar zag de Noor al geel, nadat hij de bal in het duel tegen PSV in het gezicht had gekregen.
Ook toen dacht de scheidsrechter (JanWegereef) dat er sprake was van hands. Met als gevolg: een onterechte penalty en een onterechte gele kaart.„Twee keer is er eentje te veel”, aldus Kah. „Ik zeg niet dat het bewust gebeurt, maar prettig is het zeker niet. Ik heb de grensrechter nog gevraagd of hij duidelijk had gezien dat ik hands had gemaakt. ‘Honderd procent’ antwoordde hij.Wat moet je dan?”Roda informeerde voor de zekerheid bij de KNVB of een gele kaart geseponeerd kan worden, maar kreeg nul op het rekest. Gele kaarten worden (in tegenstelling tot rode) nooit teruggedraaid, liet de bond weten. En dus is Kah tweemaal slachtoffer geworden van een scheidsrechterlijke dwaling.
Bron: Limburgs Dagblad / Dagblad de Limburger
quote:Roda en arbiters: opeenvolging van missers
Na afloop van een seizoen kan een ploeg doorgaans fouten van scheidsrechters tegen elkaar wegstrepen.
De ene keer heb je geluk gehad, een andere keer ben je benadeeld.
Roda JC had het afgelopen seizoen echter vooral pech met de beslissingen van de scheidsrechters. Een kort overzicht van de opvallendste gebeurtenissen.
RODA-NAC (0-3): NAC-aanvaller Anthony Lurling laat zich zonder te worden geraakt opzichtig vallen over het been van Marcel Meeuwis en versiert een strafschop die de beslissing in het duel betekent.
RODA-PSV (1-1): scheidsrechter JanWegereef legt de bal op de stip, omdat hij ‘een bepaald geluid hoorde’.
Volgens de arbiter heeft Pa-Modou Kah hands gemaakt, de beelden geven echter aan dat de verdediger de bal tegen zijn gezicht heeft gekregen.Wegereef erkent na afloop zijn fout.
FC GRONINGEN-RODA (2-0): een sliding op de bal van Laurent Delorge wordt ten onrechte bestraft met een vrije trap waaruit Groningen achttien minuten voor tijd de score opent.
RODA-WILLEM II (0-1): in blessuretijd scoort Niels Vorthoren de winnende treffer. Zowel de Belg als de geblesseerd op de grond liggende Frank Demouge bevindt zich duidelijk in buitenspelpositie, geeft ook arbiter Pieter Vink toe.
FEYENOORD-RODA (2-3): Feyenoord krijgt een kwartier voor tijd een strafschop, omdat volgens de grensrechter Pa-Modou Kah hands zou hebben gemaakt.
Ditmaal maken de beelden duidelijk dat Feyenoorder Kevin Hofland de bal heeft geraakt met zijn hand. Opnieuw moet de arbitrage door het stof.
Bron: Limburgs Dagblad / Dagblad de Limburger
DS heeft toch echt gelijk, dit jaar zijn er zoveel voorbeelden te noemen van wedstrijden waarin zij de dupe waren van de scheidsrechterquote:Op woensdag 13 mei 2009 09:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is er ook een artikel geschreven met daarin de keren dat Roda bevoordeeld is?
Waarom werd Cissé er zondag niet afgestuurd dan? Als die eraf had gemoeten dan had ik het nog wel eens willen zien.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:31 schreef denthemen het volgende:
[..]
DS heeft toch echt gelijk, dit jaar zijn er zoveel voorbeelden te noemen van wedstrijden waarin zij de dupe waren van de scheidsrechter
Die had ver in blessuretijd inderdaad rood moeten krijgen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waarom werd Cissé er zondag niet afgestuurd dan? Als die eraf had gemoeten dan had ik het nog wel eens willen zien.
Tja je kan ook zeggen dat Wijnaldum geluk had dat hij geen 2e gele kaart kreeg bij zijn opstootje dus dat streept elkaar wel weer weg. Zijn niet direct doelpunten bij betrokken. Bij die strafschop wel en het gaat uiteindelijk bij voetbal om doelpunten.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waarom werd Cissé er zondag niet afgestuurd dan? Als die eraf had gemoeten dan had ik het nog wel eens willen zien.
Dat maakt het niet minder calimero als je het niet vergelijkt met de benadeling van andere clubs en gevallen waarin je de scheids wel mee hadquote:Op woensdag 13 mei 2009 09:31 schreef denthemen het volgende:
[..]
DS heeft toch echt gelijk, dit jaar zijn er zoveel voorbeelden te noemen van wedstrijden waarin zij de dupe waren van de scheidsrechter
Ajax-Heraclesquote:Op woensdag 13 mei 2009 09:34 schreef Damzkieee het volgende:
Dat overkomt iedere ploeg, en als je verdedigend speelt of veel doelpogingen tegen krijgt zal het aantal nog hoger liggen. Hebben we bij Heracles ook wel vaak genoeg last van, alleen wij hebben een trainer die daar niet direct op wijst, maar eerst het eigen spel bekritiseerd.
In mijn ogen hebben zij nu eens het recht om te klagen, het gaat eigenlijk al jaren zo dat zij gewoon veel meer tegen krijgen dan de gemiddelde club. Als je ook weer ziet dat ze door een enorme fout zelfs bijna degraderen, dan moet er toch wel ergens een lampje gaan brandenquote:Op woensdag 13 mei 2009 09:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat maakt het niet minder calimero als je het niet vergelijkt met de benadeling van andere clubs en gevallen waarin je de scheids wel mee had.
Als je niet verder komt dan 1 voorbeeld, wat in mijn ogen niet eens rood is, dan moet je ook geen dingen roepen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Toen zag god dat Heracles al zoveel geleden had onder arbitrale blunders dat hij maar besloot ze een punt te geven tegen zijn eigen zoons.quote:
quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:45 schreef Blawh het volgende:
[..]
Toen zag god dat Heracles al zoveel geleden had onder arbitrale blunders dat hij maar besloot ze een punt te geven tegen zijn eigen zoons.
Hulde aan die opmerkingquote:Op woensdag 13 mei 2009 09:45 schreef Blawh het volgende:
[..]
Toen zag god dat Heracles al zoveel geleden had onder arbitrale blunders dat hij maar besloot ze een punt te geven tegen zijn eigen zoons.
Als ik verder zou gaan zoeken dan de laatste wedstrijd tegen Feyenoord dan weet ik zeker dat ik meer momenten kan vinden.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:42 schreef denthemen het volgende:
[..]
Als je niet verder komt dan 1 voorbeeld, wat in mijn ogen niet eens rood is, dan moet je ook geen dingen roepen.
Als Blom zich echt aan de regels had gehouden dan had Wijnaldum ook zijn 2e gele kaart gekregen
En dat van Hofland was geen rood héquote:Op woensdag 13 mei 2009 09:51 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Als Blom zich aan de regels had gehouden dan had Wijnaldum die 1e gele kaart niet eens gekregen.
Dwaal nou niet af van de discussie over Wijnaldum. Die eerste gele kaart was toch zwaar onterecht?quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:58 schreef denthemen het volgende:
[..]
En dat van Hofland was geen rood hé?
Ik heb hem niet gezien, maar dat jij dat niet als een rode kaart zag, dat zegt misschien wel wat over je inzicht. Dus daarom ga ik er ook niet vanuit dat die 1e gele kaart echt onterecht wasquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dwaal nou niet af van de discussie over Wijnaldum. Die eerste gele kaart was toch zwaar onterecht?
Volgens mij kun je het echt wel tegen elkaar wegstrepen inderdaad. De limburger geeft hier wat voorbeelden, maar in de pot tegen Feyenoord staan daar al weer wat geluksmomenten tegenover. Dat geldt voor het hele seizoen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat maakt het niet minder calimero als je het niet vergelijkt met de benadeling van andere clubs en gevallen waarin je de scheids wel mee had.
Dat klopt bijna. Als we in de laatste 4 wedstrijden 2 dubieuze momenten niet tegen hadden gehad (wat echt arbitrale blunders van formaat waren) hadden we geen po's gespeeld.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:07 schreef Prosac het volgende:
[..]
Uiteindelijk sta je waar je staat op basis van je spel, niet op basis van de scheids.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:04 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik heb hem niet gezien, maar dat jij dat niet als een rode kaart zag, dat zegt misschien wel wat over je inzicht. Dus daarom ga ik er ook niet vanuit dat die 1e gele kaart echt onterecht was
Ik oordeel nergens over Wijnaldum zijn 1e gele kaart, alleen over het feit dat hij een 2e had moeten krijgen. En dat was gewoon zo, ongeacht of zijn 1e terecht was of niet. Beter lezenquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Je hebt hem niet gezien maar je oordeelt er wel over?![]()
Wat zie ik niet als een rode kaart? Wijnaldum had zeker geen rode kaart verdient nee.
Tja.. maar in de wedstrijden voor die 4 potjes heb je het natuurlijk ook al lelijk laten liggen. Ik kan ook zo een paar arbitrale missers opnoemen waardoor wij hoger hadden moeten staan met Groningen, maar er zijn ook wel momenten waar we mazzel hebben gehad. Uiteindelijk nu achteraf gekeken, hebben we de huidige stand onszelf aangedaan door bijvoorbeeld dom te verliezen in onder andere Amsterdam en Eindhoven, waar het totaal niet nodig was.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:12 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat klopt bijna. Als we in de laatste 4 wedstrijden 2 dubieuze momenten niet tegen hadden gehad (wat echt arbitrale blunders van formaat waren) hadden we geen po's gespeeld.
Maar over het gehele seizoen gezien staat Roda waar het eigenlijk hoort dit jaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |