nu zie ik het ook, zal het aanpassen!quote:Op maandag 19 januari 2009 16:27 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Er staat bij bijgewerkt t/m 27, misschien iemand vergeten van 27 28 te maken?
In ieder geval alvast bedankt!!!
Helemaal goed!quote:
quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:18 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Hij blijft lastig, ik heb geen flauw idee waar ik het moet zoeken.
En dat blauwe beeld, ik kom niet verder dan dit....
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:31 schreef Maizena het volgende:
Cité Internationale de Lyon (Lyon)
"International City of Lyon" -- a fancy modern housing project, next to the Parc de la Tête d'Or and bordering the Rhône river, so with some fabulous views and, for some even better, easy access to the périphérique freeway. The Cité was built on the site of the old Foire de Lyon: Lyon was put on the world map by its trade fairs -- for centuries a border-town, between France and Savoy, undertaking trade sometimes with the permission of Paris and sometimes not, Lyon has a long and bumptious commercial history.
'quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:17 schreef Maizena het volgende:
Met 'truck artwork' uiteindelijk wel. Maar wel safe search of!!! Google images pagina 8.
Hier hetzelfde...wat kan je soms oenig zijn hè...quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:52 schreef redunzl het volgende:
[..]
'
idd ja, heb gisteren nog heel even gezocht op 'bend truck' maar het is natuurlijk 'bent truck'
Helemaal goedquote:
Dat dacht ik eerst ook...quote:Op maandag 26 januari 2009 14:29 schreef Robbiev85 het volgende:
dacht echt dat het een disney replica was(tvp)
helemaal goedquote:Op maandag 26 januari 2009 14:26 schreef Maizena het volgende:
Built in 1874, Milwaukee's historic North Point Water Tower is Victorian Gothic in design and faced with Wauwatosa limestone.
[ afbeelding ]
Lekker lelijk ding
Weer goedquote:Op maandag 26 januari 2009 17:49 schreef redunzl het volgende:
Ushiku Daibutsu (Great Buddha of Ushiku) Ami, Japan
helemaal goed!quote:
Hierna welquote:Op woensdag 28 januari 2009 09:49 schreef redunzl het volgende:
het lijkt me iets in Engeland maar nog geen idee wat
aha!quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:41 schreef Maizena het volgende:
[..]
Hierna wel![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Helemaal correctquote:Op woensdag 28 januari 2009 15:44 schreef Robbiev85 het volgende:
Fishbourne Roman Palace, Fishbourne, uk
Fishbourne Roman Palace, in the village of Fishbourne in West Sussex, is one of the most important archaeological sites in England. Although local people had known of the existence of Roman remains in the area, it was not until 1960 that the archaeologist Barry Cunliffe first systematically excavated the site, which had been accidentally uncovered by workmen when a water main was being laid. The Roman villa excavated by Cunliffe's team was so large that it became known as Fishbourne Roman Palace, and a museum was erected to protect and preserve some of the remains in situ. This is administered by the Sussex Archaeological Society. Although due to new finds, there are new theories arising to what may have been built here.
hier
ik hoopte al dat het kwartje zou vallenquote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:19 schreef Maizena het volgende:
Ge-googled met 'door to nowhere' plotselinge ingeving
Alweer helemaal goedquote:Op zondag 1 februari 2009 11:35 schreef redunzl het volgende:
Experience Music Project and Science Fiction Museum and Hall of Fame
http://en.wikipedia.org/wiki/Experience_Music_Project
science fiction museum, ik zat aan space en future museum te denken, heb 'm eerder gezien bij bbs keyhole vlgs mij
en dat is ook goedquote:
Nonnen? Echt niet. Monniken!quote:Op woensdag 4 februari 2009 03:19 schreef Dinheru het volgende:
Is inderdaad iets met een Kerk, sterker nog , iets met Klooster.. zaten nonnen. Heeft goede licht-inval
Bekend in het Modernisme. Maar kan helaas nog niets vinden
goed gevonden!quote:Op woensdag 4 februari 2009 03:33 schreef Dinheru het volgende:
Wist dat ik goed had opgelet! Zonder hints was het ook wel gelukt
Architect is Corbusier met zijn Convent of La Tourette
Gevonden na zoeken op Corbusier Convent , kreeg hele tijd zijn Notre Dame te pakken :s
hier:
Dat is helemaal goedquote:Op woensdag 4 februari 2009 03:33 schreef Dinheru het volgende:
Wist dat ik goed had opgelet! Zonder hints was het ook wel gelukt
Architect is Corbusier met zijn Convent of La Tourette
Gevonden na zoeken op Corbusier Convent , kreeg hele tijd zijn Notre Dame te pakken :s
hier:
Da's weer helemaal goedquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:14 schreef redunzl het volgende:
Bubble House, designed by Antti Lovag
Helemaal goed!quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:14 schreef Maizena het volgende:
Kappal Matha Church, India / Tamil Nadu / Thisayanvilai.
[ afbeelding ]
Ik bedoelde eigenlijk het gebouw van 'Selfridges' maar ik reken het goedquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:32 schreef redunzl het volgende:
Bullring Shopping Centre, Birmingham
hier
was 'm al tegengekomen bij bubble house
helemaal goed!quote:
helemaal goed!quote:Op maandag 9 februari 2009 16:41 schreef Maizena het volgende:
"Corte delle Piacentine" - Novecento by Bernardo Bertolucci with Robert DeNiro, Gerard Depardieu
Ja, prachtig hè...sprookjesachtig.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:51 schreef redunzl het volgende:
The Sanctuary of Our Lady of Las Lajas, or the Las Lajas Cathedral [wiki] in Colombia, was built in 1916 on a site where, according to local legend, the Virgin Mary appeared. The story goes like this: an Indian woman named María Mueses de Quiñones was carrying her deaf-mute daughter Rosa on her back near Las Lajas ("The Rocks"). Weary of the climb, the María sat down on a rock when Rosa spoke (for the first time) about an apparition in a cave.
Later on, a mysterious painting of the Virgin Mary carrying a baby was discovered on the wall of the cave. Supposedly, studies of the painting showed no proof of paint or pigments on the rock - instead, when a core sample was taken, it was found that the colors were impregnated in the rock itself to a depth of several feet.
Whether true or not, the legend spurred the building of a gothic church worthy of a fairy tale.
http://en.wikipedia.org/wiki/Las_Lajas_Cathedral
[ afbeelding ]
vlgs mij ook!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:51 schreef Maizena het volgende:
Deze is het vlgs mij...de Q1,Brisbane, Gold Coast, Queensland, Australië
http://www.skyscraperpicture.com/Q1.htm
Is bijna niks van te vinden....quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:47 schreef redunzl het volgende:
Louwke Poep...?
Kapellen, België
even een foto zoeken![]()
weer helemaal goed!quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:42 schreef Maizena het volgende:
BCEAO Tower , Bamako, Mali
The BCEAO Tower in Bamako, Mali, at 20 storeys is the tallest building in the West African nation. Classified as Neo-Sudanic architecture, it is modeled on the Sudano-Sahelian architecture of the famous Mosques of Djenne and Timbuctu. The colour of the soil in the surrounding area and as such resembles a termite hill from a distance with distinctive bat-like ears on the top. It is the Malian HQ of BCEAO Bank, which covers all West African francophone countries.
quote:Op donderdag 12 februari 2009 23:21 schreef Maizena het volgende:
Ik zat ook al richting 'Temple' e.d. te zoeken. Helaas in Thailand e.o.
Gaan we weer lekker gelijk op hè...![]()
De volgende heeft geen religieus tintje, voor zover ik weetMaar ja, je weet maar nooit
![]()
Wat is het en waar natuurlijk...
[ afbeelding ]
Mooi 'optrekje'ja...quote:Op donderdag 12 februari 2009 23:52 schreef redunzl het volgende:
[..]
vooralsnog geen idee maar oh wat is ie mooi !![]()
![]()
ik weet dat je geen Google Earth gebruikt maar inmiddels loopt m'n laptop ook tegen de grenzen van de nieuwe GE 5.0 aan, ben teruggegaan naar 4.3
heb niet een heel snel systeem, geloof dat win xp geheugen boven de 2GB niet 'ziet', dus uitbreiden heeft niet veel zin:
[ afbeelding ]
Het is een gebouw...en niet in Nieuw Zeeland.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 01:19 schreef Dinheru het volgende:
zou haast zeggen nieuw zeeland...maar dit ziet wel heeel sprookjesachtig uit.
Alleen wat zijn die 3 cirkels.. Waterzuivering?
Nee...vet lux...ik zelf heb meer op met de eenvoud van Franse gehuchtenquote:
helemaal goed!quote:
quote:heb je misschien de 'reizen' bijlage van de volkskrant gelezen?
Doet redunzl dus ook heel vaakquote:Op zondag 15 februari 2009 23:29 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Ik vind het wel leuk, opgaves die iets met het nieuws van de afgelopen weken te maken hebben.
Zit ik tenminste niet als een blinde kip de hele wereld af te struinen
quote:Op maandag 16 februari 2009 02:29 schreef Maizena het volgende:
Het optrekje van Hugo Chavez.....Ik had je meteen door
Palacio de Miraflores, Caracas, Venezuela.
quote:Op maandag 16 februari 2009 20:05 schreef redunzl het volgende:
Beltring, Whitbread Hop Farm, UK
very nice!
Er van uitgaande dat je het wist natuurlijk... Ja dan is het Kutquote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:44 schreef Dawnbreaker het volgende:
kut, zit ik een uur te zoeken ben jij me net voor
helemaal goed!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:28 schreef Dinheru het volgende:
het Lazzaretto uit Ancona (Italie)
Hier
Een van de vele monumenten die zich in Ancona bevinden is de Lazzaretto (Laemocomium of "Mole Vanvitelliana"), in 1732 gepland door architect Luigi Vanvitelli. Het is een vijfhoekig gebouw dat meer dan 20.000 vierkante meter beslaat, en dat is gebouwd om de defensieleiding te beschermen tegen het risico van besmettelijke ziektes die uiteindelijk vanaf de schepen de stad zouden kunnen bereiken. Dit in een tijd waarin men dacht dat besmettelijke ziektes zoals malaria (letterlijk: slechte lucht) via de lucht werden overgedragen.
De naam Ancona is afkomstig van het Grieks en betekent elleboog.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:38 schreef Dinheru het volgende:
....
Is trouwens ergens lijst te vinden van wat is geweest?
me tooquote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:42 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
shit, heb ik de hele Engelse en Ierse kust afgezocht, is het op Man!
ben wat laat met m'n reactie maar deze is ook weer goed!quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:39 schreef Maizena het volgende:
[ afbeelding ]
Mitrovica, brug over de Ibar, Kosovo
http://www.csmonitor.com/2009/0218/p06s03-woeu.html
Independence day: Kosovo’s ethnic Albanians celebrated the first anniversary of independence
Bingoquote:Op donderdag 19 februari 2009 22:51 schreef redunzl het volgende:
Het Iolanipaleis is het enige koninklijk paleis dat zich binnen de grenzen van de Verenigde Staten bevindt.
Het staat in de Hawaïaanse hoofdstad Honolulu en was de voormalige residentie van het Hawaïaanse staatshoofd in de tijd dat Hawaï nog een zelfstandig koninkrijk was.
De eerste steen werd gelegd in 1879 door koning Kalakaua.
De laatste bewoner was koningin Liliuokalani die in 1893 werd afgezet.
Het ligt naast het Parlement van Hawaï.
dat is 'm!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 00:21 schreef Maizena het volgende:
Hele leuke deze![]()
Giant Skeleton van Gino De Dominicis. (Calamita Cosmica)
Lag ook in Milaan, Palazzo Reale .
Hier ligt hij in Versailles.
Wel hoorquote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:27 schreef redunzl het volgende:
dat zijn in ieder geval geen caravans
Ik vond die CaravanCare op Maps, tussen de nederlandse....en toen dacht ik: "Haha, een mooie voor de wereld-editie" Het is dan ook mijn 'tag' op Mapiaquote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:11 schreef redunzl het volgende:
"CaravanCare & Parking San Martín" in Spanje !
Ken maar 1 spaanse architect
maar... ik heb gezocht op caravan en camper in wikimapia, ik vermoedde dat het spanje of italië zou zijn.
als je boven spanje naar camper zoekt, begint de lijst in wikimapia in engeland?
denk dat het onbreken van een spatie in caravancare de oorzaak is, als je boven deze plek caravan invoert laat wikimapia 'm niet zien...
waar vandaag de oscar-uitreiking wordt gehoudenquote:Op zondag 22 februari 2009 17:30 schreef Maizena het volgende:
Kodak Theatre and Mall, west-Holywood...
slim...quote:Op zondag 22 februari 2009 18:32 schreef Maizena het volgende:
Dat de oscars vandaag waren wist ik maar waar niet.
Heb gegoogeld met 'building name on roof google earth' eerste pagina: Bingo...
met secret society is het snel gevondenquote:Op maandag 23 februari 2009 13:04 schreef Maizena het volgende:
Je vermoeden is juist.
Het is ook geen folly.
Het heeft 4 tot 6 jaar geduurd om het te bouwen en is van een geheim genootschap.
Is weer goed.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:47 schreef redunzl het volgende:
[..]
met secret society is het snel gevonden
Hippol (or Gimghoul) Castle in Chapel Hill, North Carolina
http://en.wikipedia.org/wiki/Order_of_Gimghoul
helemaal goed!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 01:54 schreef Maizena het volgende:
Brno, Czechië
http://en.wikipedia.org/wiki/Brno
En weer helemaal goedquote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:11 schreef redunzl het volgende:
De Iron Bridge is de eerste gietijzeren brug ter wereld. Zij overspant de Severn in het dorp Ironbridge, in Shropshire, Engeland, de bakermat van de Industriële Revolutie. De brug werd gebouwd tussen 1779 en 1781. Sinds 1934 is de brug alleen nog toegankelijk voor voetgangers. De brug, het dorp en het omringende dal, de Ironbridge Gorge, zijn opgenomen op de UNESCO werelderfgoedlijst.
helemaal goed! (op de spelfout naquote:
blijft bij mij dezelfde foutmelding geven... (je bedoelt toch de pagina vernieuwen met F5 (of die roterende pijltjes?))quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:09 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Dat gebeurt bij mij ook steeds, op ok klikken en gewoon ´vernieuwen´ en dan doet ie het wel.
Heb je'm toch mooi maar weer gevondenquote:
Nee...quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:07 schreef redunzl het volgende:
je wilt niet weten hoeveel spiraal torens ik heb bekeken![]()
ja, met die pijltjes (niet met F5, want dan doet ie het niet)quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:31 schreef redunzl het volgende:
[..]
blijft bij mij dezelfde foutmelding geven... (je bedoelt toch de pagina vernieuwen met F5 (of die roterende pijltjes?))
ik had er eerlijk gezegd ook meer info van verwacht (in het engels in ieder geval)quote:Op zondag 1 maart 2009 19:31 schreef Maizena het volgende:
Nou zou je denken dat het moet lukken...
Er staat veel info op...toch vind ik niks...
vrij hoog disney-gehaltequote:Op maandag 2 maart 2009 14:34 schreef Maizena het volgende:
Zhongzhou Island, Fuzhou...
Hot Spring Holiday Resort In Xinlin Bay
quote:Op maandag 2 maart 2009 20:38 schreef redunzl het volgende:
Pollepel eiland!![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Pollepel_Island
bedanktquote:
helemaal goed!quote:
pfff, moet er niet aan denken...ook een noord-zuid lijnquote:Op woensdag 4 maart 2009 01:42 schreef Maizena het volgende:
Grappig...ik heb ook beide uitzendingen gezien.
De eerste met een half oog dus kwam het me niet bekend voor....één hint (de kerk) was echter genoeg![]()
Nieuwe wat en waar...lijkt saai...maar het zal je maar overkomen![]()
[ afbeelding ]
Ja, ze pakken het daar wel wat rigoureuzer aan....quote:Op woensdag 4 maart 2009 09:26 schreef redunzl het volgende:
[..]
pfff, moet er niet aan denken...ook een noord-zuid lijn
Historisches Archiv -
Severinstr. 222-228, 50676 Köln, Germany - 0221 22122329
dat is weer helemaal goed!quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:53 schreef Maizena het volgende:
Edward 1 Monument, Burgh by Sands
[ afbeelding ]
Ja, top hè...quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:43 schreef redunzl het volgende:
geweldig mooi, was me niet eerder opgevallen bij eerder bezoek aan Auckland ! (in GE dan)
Mt. Eden in Auckland, New Zeeland
http://en.wikipedia.org/wiki/Mt_Eden
[ afbeelding ]
helemaal goed!quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:11 schreef Maizena het volgende:
Het eiland heet Saint Lucia, het uitsteeksel/schiereiland Pigeon Island, de rode vlek is 'Sandals Grande' spa and beach resort. http://www.sandals.com/main/grande/gl-home.cfm
En het zal er wel weer rustig zijn omdat Amy Winehouse vertrokken is![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het is geen Christus of Buddha...quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:25 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik heb al een hoop Buddha's en Christussen opgezocht, maar ik heb hem nog niet gevonden...
Hè,hè...jij ook weer eensquote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:44 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Tower of the Sun is an artwork created by Japanese artist Tarō Okamoto for Expo '70.
Wikipedia article: http://en.wikipedia.org/wiki/Tower_of_the_Sun
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |