jah op budel ooit eensquote:Op maandag 26 januari 2009 12:51 schreef Anthraxx het volgende:
De informatie geldt er vast nog steeds. Heb je hem trouwens wel kunnen verkopen?
veel plezierquote:Op maandag 26 januari 2009 19:36 schreef Turquaz52 het volgende:
Misschien zelf te ontwikkelen..?![]()
Lasskils anyone..?
Vanwege het andere ophang systeem?quote:Op maandag 26 januari 2009 21:29 schreef T42 het volgende:
[..]
veel plezierwil je de maten?
ik heb ze wel eens gezien (zelfbouw) die ze op de bumpersteunen hadden gelast van een sloop kever.
hij werkt niet onder een 1302 en 1303 kever
jah die stuurt dan niet mee. bij andere oude vwtjes zitten de wielen achter de voor as (zoals een winkelwagen wiel) die volgt altijd de as. bij 1302 en 03 zit wiellen gelijk op de as en slaan ze heel snel dubbel. ook past de stang gewoon weg nietquote:Op maandag 26 januari 2009 21:34 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Vanwege het andere ophang systeem?
Voor hoeveel..??quote:Op zaterdag 31 januari 2009 02:27 schreef T42 het volgende:
vandaag oude 1300 carb verkocht aan een belg
quote:
heb er zwaar overheen gelezen..quote:Op zondag 1 februari 2009 12:21 schreef Anthraxx het volgende:
Een nieuwe kost je 150 euro. Waarom wil je een Kever carb?
mijn oude blok is strax te koop.quote:Op zondag 1 februari 2009 14:53 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
heb er zwaar overheen gelezen..![]()
Ik dacht dat het om een Kever Blok ging..![]()
Ik heb een keverblokje nodig om voor een projectje, dat dingk heeft na mijn weten bijna geen kabelboom, is onverwoestbaar en tja, genoeg vermogen om een buggy aan te drijven
Leuke HYquote:Op zondag 25 januari 2009 23:27 schreef T42 het volgende:
[..]
deze automaat kan ik wel slependoe ik ook al vaak
rede ombouwen is dat automaat onderdelen slecht aan te komen zijn.
een nieuwe koppelingsplaat was al 400 euro![]()
heb er nog 1100 euro ingestoken vorig jaar en dat was dus zonde van me geld.
bak is nu wel goed dus hoop ik die nog te verkopen.
waarom maar 65 paardjes nou had er 44 (wat al veel is) ben toen naar 50 gegaan.
kan handig voor zelfde geld een alfa/subaru of golf blok kopen met 110pk ofzo.
maar dat vind ik niks dat zijn waterkokers ik wil een luchtgekoeldeboxer rijden.
en ben nie zo rijk dat ik een splinternieuwe 2,7 kan kopen
heb nog een kever project staan voor hierna misschien zet ik daar meer motor in.
slepen naar meetings:
[ afbeelding ]
Waarom ? ? ?quote:Op zondag 1 februari 2009 22:21 schreef T42 het volgende:
[..]
http://www.groenekever.nl/fotos/verzameling/IMAG0033_800x600.jpg
Gebruik je aub wel fatsoenlijk plaatwerk?quote:Op zondag 25 januari 2009 15:48 schreef T42 het volgende:
[..]
tnx ombouwen naar schakel gaat een 350 euro kosten in overloon en 700 in sommeren
zonder spullen dan. moet nog zoekken.
ook heb ik plaatwerk al gevonden voor de bodem nu nog kijken wat liften strax nog meer aan licht brengt
65Pk in een Kever is echt héél lekker hoorquote:Op zondag 25 januari 2009 23:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Is dat de reden waarom je een handbak monteerd..??![]()
Omdat je een automaat niet kunt slepen..??![]()
En waarom maar 65 paardjes..?? Je auto hoort er juist langzaam qua uiterlijk maar snel @ stoplichtjes te zijn
Ik vind ze qua standaard motor al lekker felquote:Op zondag 1 februari 2009 22:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
65Pk in een Kever is echt héél lekker hoorAl bijna het dubbele van standaard.
Die boxer-motoren zijn lekker sterk onderin
Wel grappig eigenlijk. M'n oom wint de eerste 5-20 meter bij een stoplicht vrijwel altijd met z'n 1200cc.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik vind ze qua standaard motor al lekker fel. Mijn 34pk 1200cc Kever kan prima meekomen met dagelijks verkeer op de snelweg. Maximum snelheid is wel 125 km/h maar dat boeit toch verder niet
. Ik heb niet echt behoefte aan nog meer vermogen (ja, soms met inhalen misschien
).
je wil nie weten wat er nu allemaal onderhangt dat niet eens geperst isquote:Op zondag 1 februari 2009 22:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Gebruik je aub wel fatsoenlijk plaatwerk?
Er is echt dunne troep te koop die bovendien lelijk geperst is...
Net als die brakke voor-assen die je kan kopen; zo slecht gelast en zo dun dat het sterkste punt van een Kever het zwakste wordt...
Als je het goed doet, doe je deze klus maar 1x... Voor een paar tientjes meer heb je dikke kwaliteit
nu bij mij 160 met automaat bak strax ook maar 125/130 want dat is korte bak danquote:Op zondag 1 februari 2009 22:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik vind ze qua standaard motor al lekker fel. Mijn 34pk 1200cc Kever kan prima meekomen met dagelijks verkeer op de snelweg. Maximum snelheid is wel 125 km/h maar dat boeit toch verder niet
. Ik heb niet echt behoefte aan nog meer vermogen (ja, soms met inhalen misschien
).
zitte harde koppen op met nieuwe kleppen die nog geen 700km hebben gelopen daaromquote:Op maandag 2 februari 2009 00:01 schreef Turquaz52 het volgende:
Beetje aan de dure kant voor mij..![]()
Heb een blok voorbij laten gaan voor 20 euro![]()
Maarja, succes!
ahzoo...quote:Op maandag 2 februari 2009 00:22 schreef T42 het volgende:
[..]
zitte harde koppen op met nieuwe kleppen die nog geen 700km hebben gelopen daarom
zou kunnen geen planne voor gehad, maar anders kun je eigelijk niet op euro 95 lopen ongeloodquote:Op maandag 2 februari 2009 09:11 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ahzoo...
Hoezo harde koppen en andere kleppen eigenlijk?? LPG plannen gehad?
Klopt...... ook iets om op te lettenquote:Op maandag 2 februari 2009 17:54 schreef T42 het volgende:
[..]
zou kunnen geen planne voor gehad, maar anders kun je eigelijk niet op euro 95 lopen ongelood
zachte koppen moet je loodvervanger toevoegen
nog iets dan is dat blok van een vriend of het is een stuk oudijzerquote:Op maandag 2 februari 2009 00:01 schreef Turquaz52 het volgende:
Beetje aan de dure kant voor mij..![]()
Heb een blok voorbij laten gaan voor 20 euro![]()
Maarja, succes!
Nee van marktplaats...quote:Op maandag 2 februari 2009 19:18 schreef T42 het volgende:
[..]
nog iets dan is dat blok van een vriend of het is een stuk oudijzer
draaiend gedeelte is in gewicht een euro of 20 waard aan oude metalen d8 ik
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:41 schreef T42 het volgende:
[..]
tijd geleden een AS blok naar oud ijzer gedaan
quote:
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:22 schreef T42 het volgende:
[..]
geen idee kwam van een buggy en zag er slecht uit.
heb die gesloopt om te kijken hoe een keverblok in elkaar zit
cillinders en koppen zitte nu in mijn kever (koppen zijn gereviseerd maar cillinders niet daarom denk ik het olie verbruik)
kan er nog wel paar aankomen morgen eens vragen wat hij er voor vraagtquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:32 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
Geef een gil wanneer je weer een blok weggooid/doet!![]()
Ik wil een buggybouwen
Hoeveel kostten de boutjes dan..??quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:41 schreef T42 het volgende:
update: nieuwe velgjes binneboutjes ervoor gekocht die zijn ook nog duur...
[ link | afbeelding ]
dashbord eruit getrokken, niet meer nodig heb nu mooie groene metale dash
[ link | afbeelding ]
quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:30 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoeveel kostten de boutjes dan..??
Ik meen me te herinneren iets van 3 euro perstuk toch..?
Hoe ga je dat oplossen? Zonder dopjes..?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 20:30 schreef T42 het volgende:
effe passen, maar dop in midden past nie. me naaf duwt die kapot
[ link | afbeelding ]
zonder ziet er dus niet uitquote:Op zaterdag 7 februari 2009 12:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoe ga je dat oplossen? Zonder dopjes..?![]()
Je auto ziet er niet uitquote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:55 schreef T42 het volgende:
[..]
zonder ziet er dus niet uit
andere zoeken dus
heb net boutjes gekocht voor 137 euroquote:Op zaterdag 7 februari 2009 21:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Je auto ziet er niet uit![]()
Wat dacht je van spacers? Of wat modificeren?
Doeii doeii 137 euriquote:Op zondag 8 februari 2009 15:51 schreef T42 het volgende:
[..]
heb net boutjes gekocht voor 137 euroga ik niet nog keer doen voor de spacers en dan slijten de lagers te snel.
maar er is al 1 dop helemaal stuk, dus gewoon op zoek naar andere in die maat (60mm)
zonder doppen rijden is ook niet goed voor de lagers want zand kan er dan zo in.
heb alle spullen (kortebak, pook, pedalen enz) gevonden. kosten samen 100 euro
schaarser wel, aanpassen hoeft nietquote:Op zondag 8 februari 2009 17:05 schreef Anthraxx het volgende:
Omdat een lange bak voor een kever veel schaarser is en dat er meer gemodificeerd moet worden om er in te hangen geloof ik.
jah want die is voor 34pk motorenquote:Op zondag 8 februari 2009 16:52 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Doeii doeii 137 euri![]()
waarom per se kortebakAlsof dat zoveel uitmaakt met je 60 paardjes
Mijn pony uit 88 had 75 PK..quote:Op zondag 8 februari 2009 17:47 schreef T42 het volgende:
[..]
jah want die is voor 34pk motoren
en met korte ben ik stuk sneller aan de 100 dan met een langebak
effe voor de weet: jaren 60/70 hadden meeste sportwagens maar ongeveer 60pk (bijv porsche 356)
dus voor een kever is een 60pk enorm vermogen (hij weegt maar 800kg) aangezien andere standaard kevers maar 34pk hebben
mijn jetta uit 84 had al 80pkquote:
29quote:Op maandag 9 februari 2009 12:06 schreef T42 het volgende:
[..]
mijn jetta uit 84 had al 80pk
maar een eend uit 88 had ook maar 24pk
mijn mercedes uit 69 heeft 182pk
maar jij kent het verschil niet tussen water en luchtgekoeld![]()
kevers uit 1988 hadden al een injectie motor 1600cc maar wel luchtgekoeld (55/60pk)
een eerlijk een pony is geen cult wagentje![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |