Naar aanleiding van topic:
Geen legendarische muziek meer wil ik eens wat dieper op de post ingaan wat ik daar heb neergezet en waar Trannellius terecht op heeft gereageerd.
Mijn post:Zo zie ik de decades van de muziek trouwens:
50's:Rock'n'Roll muziek, Elvis Presley, Bill Haley, zij zetten de toon tot wat nu popmuziek wordt genoemd.
60's:Een van de allerbeste decades, teveel goede muziek om hier op te kunnen noemen, van protestsongs tot hippiemuziek naar soul (4 Tops, Smokey Robinson).
70's:Experimenteel, de metal komt hier in opmars (Motorhead, Black Sabbath ed.), verder gewoon goede muziek waar niks op aan valt op te merken, behalve die zooi van The Carpenters....
80's:New Wave in de eerste helft en de verder opmars van (glam)rock, maar over het algemeen lekker luisterbare muziek, denk aan David Bowie, Bon Jovi, Gary Numan, Depeche Mode.
90's:Net als de 60's een legendarisch decade, Grunge en House komt in een opmars om daarna in verdere stromingen uit elkaar te vallen.
Zeer veel snel-geporduceerde troep en eendagsvliegen, maar een decade die ik in muzikaal opzicht zeker niet had willen missen!
00's:Zeer veel R'n'B, Rap en Trance, beetje een grijs gebied imo qua muziek, als ik echt diep graaf kom ik eigenlijk op 5 tot 6 bands die in dit decade het predicaat "legendarisch" verdienen.
Reply van Trannellius:Ik moet zeggen, je hebt meerdere replieks gedaan in dit topic, en met de meeste was ik ervan eens. Echter, ga je naar mijn idee met deze post de mist in. Je maakt namelijk een hele grote aanname:
Je gaat er vanuit dat álle muziek uit die betreffende periodes goéd was.
En dat is een verdomd grote aanname.
Jij negeert nu het feit dat ik de jaren '80 Sabrina - Boys een grote hit was. Moet ik je herinneren aan George Harrisson - Got my mind set on you? Of zal ik de weerhaken verder aanhalen met Wham - Club Tropicana?
En de jaren 90. Die schilder jij ook af als een trieste bende die je uit medelijden toch opneemt in je geschiedenis. Ja, als je Vangelis (met de cd Portraits) negeert, een zanger als Andrea Bocelli, een band als Rage aigainst the machine (wat muzikaal verdomd goed in elkaar zat), zelfs een rap-trio als de beastie boys, ja als je álle muziek negeert, dan kun je de jaren '90 als verneukt beschouwen.
Jareon 00': Ik moet eerlijkheidzelve zeggen dat ik de afgelopen jaren echt onder de indruk was van Muse. De combinatie van klassiek+rock (die al - op een andere wijze - eerder was gemaakt) was op mij verfrissend. Verder kan ik mij er niet echt over uitlaten, door een gebrek aan kennis.
Samenvatting:
Kijk eens verder dan je neus lang is