abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66275871
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:52 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

De overwinning van Gesink kapen op de Ventoux vond ik trouwens ook minder momentje van Cadel.
Zoiets mag je doen als jonge renner, maar als arrivée vind ik dat not done t.o.v. een jong talent.
Die overwinning heeft ie helemaal niet gestolen. Het was zelfs Evans die iedereen op Gesink en Popovych na eraf reed. Toen Popovych, die kopman was daar, er ook af moest was het vrij logisch dat Evans in het wiel ging zitten van Gesink, die uiteindelijk ook maar een paar kilometer op kop heeft gereden.
pi_66276991
I beg to differ.

Het eerste fragment is waar Gesink aanzet, daar begint de finale echt.
Daarna zie je idd een moment waar Evans op kop rijdt maar het gaat Gesink niet hard genoeg en dan moet Popo eraf. Daarna is Evans geen meter meer op kop geweest en dan denk ik, blijf dan gewoon lekker op z'n Armstrongs in het wiel zitten in de sprint.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_66288616
quote:
De internationale atletiekfederatie IAAF heeft vrijdag acht dopinggevallen uit 2008 bekendgemaakt.

Belangrijkste slachtoffer is de Bulgaarse sprintster Tesdschan Naimowa, die vorig jaar probeerde een dopingcontrole te manipuleren. Naimova is door de IAAF geschorst tot 30 september 2010, waardoor ze de wereldkampioenschappen in Berlijn (augustus) mist.

Naast Naimowa werden nog twee Bulgaarse atletes betrapt: Vania Netowa (3000 m) en hordenloopster Raina Stojnowa. Zijn kregen ook een schorsing van twee jaar. Verder zijn de Hongaarse snelwandelaar Ferenc Major, de Iraanse hordenloper Taher Gerafar, de Chinese kogelstoter Zhang Qi en de Fransen Albert Ezzehar (weg en cross) en Stéphanie Chanlot (400 m) gepakt.

Major en Gerafar zijn voor twee jaar van wedstrijden uitgesloten, Zhang Qi zelfs voor vier jaar. Ezzehar (een maand) en Chanlot (drie maanden) kregen korte startverboden wegens lichte overtredingen van het dopingreglement.
(nu.nl)
eindelijk niet alleen het wielrennen dat negatief in beeld komt. Eerst Biathlon en nu de moeder aller sporten
pi_66298006
Zijn er best veel. Geen grote namen van de OS tot dusver.

De meesten zijn naar mijn idee al vooraf gepakt.
pi_66299396
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:24 schreef FritsVanEgters het volgende:
I beg to differ.

Daarna zie je idd een moment waar Evans op kop rijdt maar het gaat Gesink niet hard genoeg en dan moet Popo eraf. Daarna is Evans geen meter meer op kop geweest en dan denk ik, blijf dan gewoon lekker op z'n Armstrongs in het wiel zitten in de sprint.
Vind ik ook. Jammer dat Gesink op het laatste moment besloot hem niet de hekken in te rijden...
  vrijdag 20 februari 2009 @ 23:23:41 #156
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_66299543
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:24 schreef FritsVanEgters het volgende:
I beg to differ.

Toch logisch dat Evans niet meer overneemt ? Ze hadden Popo als kopman naar voren geschoven ... Ik zou ook niet meer overnemen als er een ploegmaat alleen net achter je zit ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_66301298
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 23:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Toch logisch dat Evans niet meer overneemt ? Ze hadden Popo als kopman naar voren geschoven ... Ik zou ook niet meer overnemen als er een ploegmaat alleen net achter je zit ...
Hij nam wel over, 20 meter voor de streep. Hypocriet dus.
Of je neemt helemaal niet over om je ploegmaat te helpen, of je gaat voor de etappeoverwinning strijden op een faire manier.
pi_66301617
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 00:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Of je neemt helemaal niet over om je ploegmaat te helpen, of je gaat voor de etappeoverwinning strijden op een faire manier.
Idd. Doe dan als Voigt een tijd terug in de Giro. De hele dag mee om de vlucht onder controle te houden, en op het einde niet sprinten omdat 'ie dat niet fair vond.
En da's dan een duitser
pi_66301971
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 00:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd. Doe dan als Voigt een tijd terug in de Giro. De hele dag mee om de vlucht onder controle te houden, en op het einde niet sprinten omdat 'ie dat niet fair vond.
En da's dan een duitser
Mijn doping alert zegt dat hij als hij had gewonnen naar de controle moest en nu niet. Nu had hij een 'sympathieke' reden om niet voor de overwinning hoeven te gaan in glansrijke positie.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_66302705
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 00:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als Gesink nou de hele klim op kop had gereden. Gesink nam op 4,5 kilometer van de streep voor het eerst de kop, met bovendien nog een keer Evans tussendoor. Evans bleef zelfs in eerste instantie bij Popovych, na overleg met de ploegleider sprong hij zo weer naar Gesink. Beetje onzinnig om dan een concurrent aan meer voorsprong te helpen op de kopman uit je eigen ploeg. En er was ook totaal geen aanleiding om Gesink de overwinning te geven.
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 00:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En da's dan een duitser
Dat is wel wat anders hè, hij had letterlijk de hele dag in het wiel gezeten, dat was inderdaad een mooie actie
pi_66302806
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 00:29 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Mijn doping alert zegt dat hij als hij had gewonnen naar de controle moest en nu niet. Nu had hij een 'sympathieke' reden om niet voor de overwinning hoeven te gaan in glansrijke positie.
Mooie manier om weer on-topic te gaan.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 01:10:40 #162
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_66303442
VIel mij daarnet trouwens ook op. Vorig jaar kwam Leipheimer in Californië stikkapot over de meet na zijn tijdritoverwinning , dit jaar rijdt hij een stuk sneller in dezelfde tijdrit en begint hij na de meet meteen fris als een hoentje een interview te geven ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_66303527
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 01:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
VIel mij daarnet trouwens ook op. Vorig jaar kwam Leipheimer in Californië stikkapot over de meet na zijn tijdritoverwinning , dit jaar rijdt hij een stuk sneller in dezelfde tijdrit en begint hij na de meet meteen fris als een hoentje een interview te geven ...
Vandaag perfecte omstandigheden, vorig jaar veel wind.
pi_66310394
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 01:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zou Armstrong ook een bepaalde 'medische' staf meegenomen hebben naar Astana ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_66313590
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 00:50 schreef wimderon het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als Gesink nou de hele klim op kop had gereden. Gesink nam op 4,5 kilometer van de streep voor het eerst de kop, met bovendien nog een keer Evans tussendoor. Evans bleef zelfs in eerste instantie bij Popovych, na overleg met de ploegleider sprong hij zo weer naar Gesink. Beetje onzinnig om dan een concurrent aan meer voorsprong te helpen op de kopman uit je eigen ploeg. En er was ook totaal geen aanleiding om Gesink de overwinning te geven.

Het eroverheen gaan op het laatst leverde de concurrent van zijn teamgenoot wellicht een extra seconde op. Maar mijn reactie was niet echt serieus bedoeld (PI) en gaat bovendien niet op vanwege de boni's
pi_66420108
quote:
De Spaanse wielerbond wil inzage in de dossiers van dopingarts Eufemiano Fuentes, de spil in Operacion Puerto. Het dopingschandaal waarbij meer dan vijftig wielerprofs en 150 andere sporters betrokken zijn, kwam in mei 2006 aan de oppervlakte. De nationale wielerbond heeft justitie in Spanje gevraagd de dossiers te mogen inzien die in de praktijk van Fuentes in beslag genomen zijn.

Een van de betrokken renners zou Alejandro Valverde zijn. De Spaanse tweevoudig winnaar van de ProTour staat onder verdenking van de Italiaanse justitie. De antidopingcommissie van het Italiaans olympisch comité heeft Valverde vorige week verhoord, justitie in Rome wil de renner vervolgen. Volgens de openbaar aanklager is het DNA-materiaal dat in de Tour de France van 2008 bij een dopingcontrole bij Valverde werd aangetroffen identiek aan het DNA uit een bloedmonster dat in de praktijk van Fuentes werd gevonden.
Bron: De Pers
pi_66458554
Vandenbroucke beschuldigt Michael Boogerd
25 februari 2009

Volgens Franck Vandenbroucke won hij Luik-Bastenaken-Luik met gelijke middelen als zijn concurrenten. Dat zegt hij in het Belgische maandblad Ché. Michael Boogerd werd die dag tweede, achter de Belg.

De wegens dopinggebruik Vandenbroucke veroordeelde insinueert dat ook Boogerd verboden middelen gebruikte. "In 1999 won ik Luik-Bastenaken-Luik op magistrale wijze, en wat de mensen ook denken, op een eerlijke manier. Want ik weet 100 procent zeker dat ik die dag niks anders had genomen dan de tweede, de derde, de vierde en de vijfde in de uitslag. Iedereen reed die dag met hetzelfde in zijn lijf, we streden met gelijke wapens. Dus was dat een eerlijke wedstrijd, met een eerlijke uitslag. Die dag, of beter, dat jaar was ik de beste van allemaal. Dat wist iedereen in het peloton." Volgens Vandenbroucke was Boogerd niet heiliger dan de Belg. "Als Boogerd zegt dat hij niks heeft gepakt, bedoelt hij dat hij niet meer heeft gepakt dan de anderen."

Michael Boogerd reageerde laconiek. "Als ik die dag hetzelfde had gebruikt, had ik wel gewonnen. Het zou kunnen dat we hetzelfde hebben gebruikt, maar dat was dan een bruine boterham met kaas. Ik neem Vandenbroucke al lang niet meer zo serieus."
pi_66458956
quote:
Welkom in de Adams Family

TILBURG - Bobbie Traksel heeft voor alle zekerheid een nieuwe deurbel gemonteerd. Johnny Hoogerland vraagt zich af wat alle sms'jes hem gaan kosten en Matthé Pronk neemt zich voor om op de deurmat te gaan slapen. Welkom in de 'Adams Family'.

Nu Vacansoleil dankzij de vorige week verkregen wildcard is toegelaten tot mondiale eredivisie van het wielrennen, moet de ploeg ook meedraaien in het beruchte Adams-systeem, dat waakt over zowat het hele leven van een coureur. Ook buiten het seizoen.

"Gewoon opgeven waar je vakantie viert en we komen langs", zegt Jorge Vazquez. De Mexicaan kwam de renners van Vacansoleil vorige week namens de UCI uitleggen hoe ze moeten omgaan met 'Adams'. In Tilburg, waar de teamfysiotherapeuten Robin Mol en Eva Koedoot zetelen, stapten de coureurs met een mix van trots en vrees hun nieuwe wereld binnen.

Dankzij Adams weet de UCI waar een renner zich van uur tot uur bevindt. "We beseffen dat dit super zwaar is voor een renner ", erkent Vazquez bij het begin van zijn uitleg. De basis is simpel: laat de UCI online weten hoe je agenda er de komende drie maanden uitziet. Dit alles om de dopingcontroleurs de gelegenheid te geven om verrassingscontroles uit te voeren.

Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Niet voor niets protesteert de voetbalwereld massaal tegen de invoering van Adams in hun sport. De inbreuk op het gewone leven is immens. " Ik ben gewend om spontaan ergens langs te gaan. Kan dat straks nog?", vraagt Bobbie Traksel zich af.

Renners horen de wildste verhalen uit het circuit. Van collega's die een dopingtest gemist hebben omdat ze in de tuin het gras aan het maaien waren. Of ze herinneren zich dat zwemster Marleen Veldhuis op weg naar de verkiezing van Sportvrouw van het Jaar te horen kreeg dat de dopingcommissaris thuis bij haar voor de deur stond. Ze was even vergeten om Adams te laten weten dat ze die avond naar Amsterdam moest.

De mannen van Vacansoleil zien het nut in van Adams, gezien de ernst waarmee ze naar Vazquez luisteren. Het is echter ook de tijd om kritische vragen te stellen.

Vazquez probeert de renners op hun gemak te stellen. "De controleurs doen hun uiterste best om je te vinden." Matthé Pronk steekt zijn vinger op. "Ik hoorde dat als je niet zelf de deur open doet dat ook wordt gezien als gemiste test." Vazquez zegt dat dat in de praktijk meevalt. "Maar zo staat het wel in het reglement", weet Pronk.

Adams is er voor de hele sportwereld. Niet alleen voor wielrenners. Vazquez legt uit dat de UCI-controleurs een eigen werkbare draai geven aan de soms absurd ogende regels van de overkoepelende antidopingorganisatie Wada.

"Zo ook met trainen. Geef aan dat je traint van negen uur 's ochtends tot vijf uur 's middags. Een voetballer, atleet of zwemmer moet daarbij aangeven wáár hij traint. Wielrenners kunnen dat niet. Die pakken de fiets, kijken hoe de wind waait en zijn weg. Wij wachten keurig tot na de training."

Vooral het beruchte 'time slot' levert een reeks horrorverhalen op. Renners moeten per dag één vast uur aangeven waar ze al die tijd zijn. " De meesten zetten dat uur vroeg in de morgen", vertelt Vazquez. " Maar wat als je de bel niet hoort", vragen de renners zich massaal af. " Dan heb je pech gehad", zegt Vazquez.

Binnen dat 'Uur U' gaat de dopingcontroleur immers niet op zoek naar de renner. Oordopjes, jengelende radio's, snurkende vrouwen: het zijn voor de UCI geen excuses. "Daarom heb ik een nieuwe deurbel gemonteerd", zegt Traksel. "Overal in huis hangen nu bellen. Om die controleur maar niet te missen." Pronk: " Het beste kun je op de deurmat gaan slapen."

Buiten het 'gevangenisuur' is het wat relaxter. "Ben je dan niet op de aangeven plaats, dan word je gebeld en heb je een uur de tijd om je te melden", zegt Vazquez.

Reinier Honig gooit een ander balletje op. "Wat als ik besluit om 's avonds laat naar de disco te gaan. Tot de volgende morgen?" De Mexicaan laat zich niet uit het veld slaan. "Dan zoekt de controleur je op in de disco."

Het opgegeven schema mag volgens Vazquez te allen tijd met een sms'je worden gewijzigd. "Maar dan wel vóór het betreffende uur. Niet tijdens. Als er al iemand onderweg is, is het ons probleem om naar die andere locatie te gaan."

Johnny Hoogerland zit met een vraag: "Wat kosten die sms'jes?" De zaal lacht en Hoogerland reageert gevat. "Ik blijf een Zeeuw hoor." De sms'jes moeten naar een Brits nummer. Er zit geen limiet op het aantal wijzigingen.

Hoogerland stelt nog een zuinige vraag. "Wat als ik besluit naar mijn moeder te gaan? Ze woont vlakbij. Hoef ik geen sms'je te sturen als ik me gewoon binnen het uur kan melden?" Vazquez knikt instemmend. Pronk zou de gok niet nemen. "Want wat als je twee lekke banden krijgt of in een file terecht komt? Ben je alsnog nat." Volgens de cijfers valt de praktijk mee. Toont dat aan hoe coulant de UCI omgaat met Adams? "Nee, vooral hoe gestructureerd de renners hun leven hebben ingericht", zegt Vazquez.

Veteraan Aart Vierhouten stelt de jonkies gerust: "Dankzij de sms'jes is alles veel soepeler geworden." Arnoud van Groen knikt instemmend. "Maar toch blijft het eng." Maar Bobbie Traksel haalt zijn schouders op. "Ook mijn vrouw Christa wil altijd weten waar ik ben. Ik weet niet voor wie ik banger moet zijn: voor haar of voor de UCI."
Bron: Brabants Dagblad
pi_66459147
Ik heb toch sterk het idee dat hier privacywetten worden overschreden.
pi_66460093
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 20:39 schreef FredWielergek het volgende:
Vandenbroucke beschuldigt Michael Boogerd
25 februari 2009

Als ik die dag hetzelfde had gebruikt, had ik wel gewonnen.
geweldig

vdb
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_66460883
Je kan veel zeggen over VDB maar in dit geval geloof ik hem eerder dan Boogerd, je maakt mij niet wijs dat hij nooit iets gebruikt heeft. Zeker niet in dat tijdperk.
Niks ten nadele van Boogerd, want ik zou als ik hem was zou ik ook niet tegenover een krant oid. gaan toegeven dat ik gedopet heb. Op die shitzooi zit je als ex-renner niet te wachten lijkt me, zeker niet als één van de meest geliefde Nederlandse renner van de laatste decennia niet. Dan zou hij het gesprek van de dag zijn voor de komende maand in elk sportprogramma.
pi_66461057
Ik kan ook wel een mening over Boogerd geven en niet dat ene VdB niet gelijk zou hebben maar in dit geval moet ie gewoon zijn mond houden. Kom na zoveel jaar nog even je collega's verlinken.. how low can you go.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_66461084
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 21:50 schreef kawotski het volgende:
Ik kan ook wel een mening over Boogerd geven en niet dat ene VdB niet gelijk zou hebben maar in dit geval moet ie gewoon zijn mond houden. Kom na zoveel jaar nog even je collega's verlinken.. how low can you go.
VDB doet het ook 'strategisch' op een moment dat de verjaringstermijn al is verstreken.
pi_66461520
VDB heeft al 999 keer geboet ervoor... (niet voor die wedstrijd maar wel vermeend doping gebruik)
pi_66471597
quote:
Welkom in de Adams Family

Bobbie Traksel heeft voor alle zekerheid een nieuwe deurbel gemonteerd. Johnny Hoogerland vraagt zich af wat alle sms'jes hem gaan kosten en Matthé Pronk neemt zich voor om op de deurmat te gaan slapen. Welkom in de 'Adams Family'.

Nu Vacansoleil dankzij de vorige week verkregen wildcard is toegelaten tot mondiale eredivisie van het wielrennen, moet de ploeg ook meedraaien in het beruchte Adams-systeem, dat waakt over zowat het hele leven van een coureur. Ook buiten het seizoen.

"Gewoon opgeven waar je vakantie viert en we komen langs", zegt Jorge Vazquez. De Mexicaan kwam de renners van Vacansoleil vorige week namens de UCI uitleggen hoe ze moeten omgaan met 'Adams'. In Tilburg, waar de teamfysiotherapeuten Robin Mol en Eva Koedoot zetelen, stapten de coureurs met een mix van trots en vrees hun nieuwe wereld binnen.

Dankzij Adams weet de UCI waar een renner zich van uur tot uur bevindt. "We beseffen dat dit super zwaar is voor een renner ", erkent Vazquez bij het begin van zijn uitleg. De basis is simpel: laat de UCI online weten hoe je agenda er de komende drie maanden uitziet. Dit alles om de dopingcontroleurs de gelegenheid te geven om verrassingscontroles uit te voeren.

Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Niet voor niets protesteert de voetbalwereld massaal tegen de invoering van Adams in hun sport. De inbreuk op het gewone leven is immens. " Ik ben gewend om spontaan ergens langs te gaan. Kan dat straks nog?", vraagt Bobbie Traksel zich af.

Renners horen de wildste verhalen uit het circuit. Van collega's die een dopingtest gemist hebben omdat ze in de tuin het gras aan het maaien waren. Of ze herinneren zich dat zwemster Marleen Veldhuis op weg naar de verkiezing van Sportvrouw van het Jaar te horen kreeg dat de dopingcommissaris thuis bij haar voor de deur stond. Ze was even vergeten om Adams te laten weten dat ze die avond naar Amsterdam moest.

De mannen van Vacansoleil zien het nut in van Adams, gezien de ernst waarmee ze naar Vazquez luisteren. Het is echter ook de tijd om kritische vragen te stellen.

Vazquez probeert de renners op hun gemak te stellen. "De controleurs doen hun uiterste best om je te vinden." Matthé Pronk steekt zijn vinger op. "Ik hoorde dat als je niet zelf de deur open doet dat ook wordt gezien als gemiste test." Vazquez zegt dat dat in de praktijk meevalt. "Maar zo staat het wel in het reglement", weet Pronk.

Adams is er voor de hele sportwereld. Niet alleen voor wielrenners. Vazquez legt uit dat de UCI-controleurs een eigen werkbare draai geven aan de soms absurd ogende regels van de overkoepelende antidopingorganisatie Wada.

"Zo ook met trainen. Geef aan dat je traint van negen uur 's ochtends tot vijf uur 's middags. Een voetballer, atleet of zwemmer moet daarbij aangeven wáár hij traint. Wielrenners kunnen dat niet. Die pakken de fiets, kijken hoe de wind waait en zijn weg. Wij wachten keurig tot na de training."

Vooral het beruchte 'time slot' levert een reeks horrorverhalen op. Renners moeten per dag één vast uur aangeven waar ze al die tijd zijn. " De meesten zetten dat uur vroeg in de morgen", vertelt Vazquez. " Maar wat als je de bel niet hoort", vragen de renners zich massaal af. " Dan heb je pech gehad", zegt Vazquez.

Binnen dat 'Uur U' gaat de dopingcontroleur immers niet op zoek naar de renner. Oordopjes, jengelende radio's, snurkende vrouwen: het zijn voor de UCI geen excuses. "Daarom heb ik een nieuwe deurbel gemonteerd", zegt Traksel. "Overal in huis hangen nu bellen. Om die controleur maar niet te missen." Pronk: " Het beste kun je op de deurmat gaan slapen."

Buiten het 'gevangenisuur' is het wat relaxter. "Ben je dan niet op de aangeven plaats, dan word je gebeld en heb je een uur de tijd om je te melden", zegt Vazquez.

Reinier Honig gooit een ander balletje op. "Wat als ik besluit om 's avonds laat naar de disco te gaan. Tot de volgende morgen?" De Mexicaan laat zich niet uit het veld slaan. "Dan zoekt de controleur je op in de disco."

Het opgegeven schema mag volgens Vazquez te allen tijd met een sms'je worden gewijzigd. "Maar dan wel vóór het betreffende uur. Niet tijdens. Als er al iemand onderweg is, is het ons probleem om naar die andere locatie te gaan."

Johnny Hoogerland zit met een vraag: "Wat kosten die sms'jes?" De zaal lacht en Hoogerland reageert gevat. "Ik blijf een Zeeuw hoor." De sms'jes moeten naar een Brits nummer. Er zit geen limiet op het aantal wijzigingen.

Hoogerland stelt nog een zuinige vraag. "Wat als ik besluit naar mijn moeder te gaan? Ze woont vlakbij. Hoef ik geen sms'je te sturen als ik me gewoon binnen het uur kan melden?" Vazquez knikt instemmend. Pronk zou de gok niet nemen. "Want wat als je twee lekke banden krijgt of in een file terecht komt? Ben je alsnog nat." Volgens de cijfers valt de praktijk mee. Toont dat aan hoe coulant de UCI omgaat met Adams? "Nee, vooral hoe gestructureerd de renners hun leven hebben ingericht", zegt Vazquez.

Veteraan Aart Vierhouten stelt de jonkies gerust: "Dankzij de sms'jes is alles veel soepeler geworden." Arnoud van Groen knikt instemmend. "Maar toch blijft het eng." Maar Bobbie Traksel haalt zijn schouders op. "Ook mijn vrouw Christa wil altijd weten waar ik ben. Ik weet niet voor wie ik banger moet zijn: voor haar of voor de UCI."

Bron: Brabants Dagblad
Heel leuk stuk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')