abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65137840
Het vorige deel: Slank vol zelfvertrouwen #481: Sassy dames en monoleggings!

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Mannen kijken : hier

Thuis trainen doe je zo:
klik

Varieren doe je zo:

schema 1
schema 2
schema 3
schema 4

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Ja doei.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:30:18 #2
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65137851
fipo?

[edit] fipo!!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:30:30 #3
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65137858
Is het nog van belang hoe je je totale kcal op de dag verdeelt? Meer/minder in de ochtend? Niet het meest pas om of na 18.00 uur?

Bedankt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_65137867
nog even mijn vraag:

SHE? (of anderen! mag natuurlijk ook! graag zelfs )
Ik wil morgen spinazie-zalm-lasagne maken.

Ik ga zelf het deeg maken en haal gerookte zalm en een flinke zak spinazie.

Heb jij nog een idee/recept wat ik er voor slanks/redelijks als 'bindmiddel' tussen kan gooien?

Vorige keer had ik ricotta, maar dat vond ik niet een heel groot succes, en wil nu 's wat anders proberen
Ja doei.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:31:10 #5
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65137880
ik eet zelf vrij veel s avonds, omdat ik overdag vaak druk ben n minder trek heb, maar ik kan me zo voorstellen dat het beter is om overdag wat meer te eten en s avonds niet te veel...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:31:24 #6
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_65137893
Goeiemorgenmiddag.

Wat een beroerde kutnacht zeg. Maar alles is wel weer oke nu. Heb wel medelijden met m'n , want die heeft echt een hele zware week voor de boeg .

Anyhow. Vandaag veel rijst! En eigenlijk wil ik een broek kopen bij de H&M, maar ik heb niet echt het geld...
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:32:14 #7
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_65137926
Mo; waarom niet gewoon bechamel? Dat is veel minder vet en machtig dan ricotta en vind ik zelf veel lekkerder in die combinatie.
Ik vind zelf altijd dat ricotta de spinazie helemaal overschreeuwt. ( en da's zonde, tenminste, als je van spinazie houd )
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:37:48 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65138058
Hoi .

Cake staat in de oven. Alleen heb ik het idee dat er iets niet helemaal goed is gegaan (vond het beslag wel erg zacht), maar ik weet niet wat . We zullen het over een dik uur weten .

En ja, ik ben echt een culinaire miskleun. Ik ben allang blij als zo'n cake lukt .
Niet meer actief op Fok!
pi_65138088
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 12:32 schreef SHE het volgende:
Mo; waarom niet gewoon bechamel? Dat is veel minder vet en machtig dan ricotta en vind ik zelf veel lekkerder in die combinatie.
Ik vind zelf altijd dat ricotta de spinazie helemaal overschreeuwt. ( en da's zonde, tenminste, als je van spinazie houd )
ik had het toen in een opwelling gedaan, die ricotta en het was idd erg zonde van de spinazie

zou ik dan gewoon een flinke lading bedachmel kunnen maken en dat er lekker tussen vrotten? totaal niet héél schadelijk, als ik me de rest van de dag inhoud met Kcals?

Bechamel en spinazie

rauwe spinaziesalade met pijnboompitjes en rode uien en rauwe tonijn
Ja doei.
pi_65138106
Nu heb ik trek in lasagne en cake...

Gaat maar een crackertje met filet A. smeren
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:40:14 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65138119
En o ja, de rits van m'n winterjas sluit niet goed meer en ik heb maar één winterjas. Net met een trui en een vest naar de supermarkt geweest, maar ik was echt een propje .
Heb al even met een potlood eroverheen gesmeerd, maar dat hielp niet echt . En verder lijken nergens losse draadjes of scheve tandjes te zitten. Probeer het straks ook nog even met boter denk ik.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:40:26 #12
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_65138122
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 12:31 schreef BlaatschaaP het volgende:
Goeiemorgenmiddag.

Wat een beroerde kutnacht zeg. Maar alles is wel weer oke nu. Heb wel medelijden met m'n , want die heeft echt een hele zware week voor de boeg .
Ik heb vast iets gemist Wattisur?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_65138128
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 12:39 schreef conleche het volgende:
Nu heb ik trek in lasagne en cake...

Gaat maar een crackertje met filet A. smeren
die cake klinkt idd ook heel aantrekkelijk

maar ik zit nu ook aan een cracker filet A. met halfzacht gekookt eitje erop
Ja doei.
pi_65138134
Ook weer 4 topics bijgelezen! En veel om op te reageren, maar dan is het al te laat. Gelukkig maar, want ik moet vandaag de hele dag aan de slag.

Het lijstje gisteren was:
O: frambozen magere yoghurt, grapefruitsap
T: geroosterde volkorenboterham gekookt ei
L: 2 boterhammen pindakaas
T: 3 chocoladekoekjes en ons zoete heksehyldrop
D: guacemole met nacho-chilichips, pompoensoep, chili con carne (magere ), koffie met chocolaadjes, 3 glazen witte wijn.

Mr Hyde kwam dus pas 's middags tevoorschijn. Vandaag blijft hij helemaal weg
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:40:52 #15
236335 neen
schone schijn
pi_65138136
Ik ga even een ontbijt zoeken.
het lijkt niet wat het is
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:42:14 #16
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_65138174
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 12:40 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik heb vast iets gemist Wattisur?
Niets dat ik verteld heb hoor. We zitten allebei nu even in een extreem stressvolle periode en dat heeft soms z'n effecten op de thuissituaie . Maar dat ik medelijden met 'm heb heeft er meer mee te maken dat 'ie weer eens te veel hooi op z'n vork heeft genomen en nu weer geen enkele vrije dag heeft deze week en dagen moet maken van 6 uur 's ochtends tot 12 uur 's avonds . Gekkenwerk.
pi_65138233
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 12:40 schreef neen het volgende:
Ik ga even een ontbijt zoeken.

succes!
Ja doei.
pi_65138310

Lang verwacht, toch gekomen. Aanschouw het zwarte gat.

14,90, ik kan het niet genoeg herhalen. Veel leuker als iets leuk is en niks kost.

O en die bobbel op m'n schouder is de capuchon, dat jullie niet denken dat ik gebocheld ben.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:47:24 #19
33954 ElisaB
pi_65138314
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 12:42 schreef BlaatschaaP het volgende:
Niets dat ik verteld heb hoor. We zitten allebei nu even in een extreem stressvolle periode en dat heeft soms z'n effecten op de thuissituaie . Maar dat ik medelijden met 'm heb heeft er meer mee te maken dat 'ie weer eens te veel hooi op z'n vork heeft genomen en nu weer geen enkele vrije dag heeft deze week en dagen moet maken van 6 uur 's ochtends tot 12 uur 's avonds . Gekkenwerk.
Ik heb dat ook

Ik doe gewoon drie bedrijven en als iedereen maar doet wat ie moet doen, dan red ik dat redelijk, maar als er zieken zijn, of onverwachte tegenvallers, dan werk ik gewoon 14 uur per dag, 7 dagen per week. En dat ben ik soms ineens ff zó zat. En dat was vannacht dus
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:48:04 #20
33954 ElisaB
pi_65138334
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 12:47 schreef conleche het volgende:
[ afbeelding ]

14,90, ik kan het niet genoeg herhalen. Veel leuker als iets leuk is en niks kost.

O en die bobbel op m'n schouder is de capuchon, dat jullie niet denken dat ik gebocheld ben.
Wat zie je er mooi uit in dat strakke zwart!
pi_65138371
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 12:47 schreef conleche het volgende:
[ afbeelding ]

*zucht*

ik vind jou zo mooi

het jurkje is ook leuk
Ja doei.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:49:55 #22
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_65138392
Echt héél herkenbaar... Hij is manager van twee bedrijven hier in de stad. En inderdaad, als er niemand ziek of overspannen is of als er niet zoals deze week opeens 5 familieleden overlijden ( ), dan gaat 't redelijk prima. Maar nu is z'n rechterhand (figuurlijk .) al bijna een jaar overspannen en is iedereen opeens ziek of naar een begrafenis.. En als we dan ook thuis niet helemaal 100% zijn, dan is 't opeens teveel .
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:54:07 #23
33954 ElisaB
pi_65138502
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 12:49 schreef BlaatschaaP het volgende:
Echt héél herkenbaar... Hij is manager van twee bedrijven hier in de stad. En inderdaad, als er niemand ziek of overspannen is of als er niet zoals deze week opeens 5 familieleden overlijden ( ), dan gaat 't redelijk prima. Maar nu is z'n rechterhand (figuurlijk .) al bijna een jaar overspannen en is iedereen opeens ziek of naar een begrafenis.. En als we dan ook thuis niet helemaal 100% zijn, dan is 't opeens teveel .
Soms lijkt het ook allemaal zo nutteloos; hoe harder je werkt, hoe hoger de stapel wordt. Meestal vermaak ik me er prima mee, maar af en toe heb ik gewoon zin om een baantje te zoeken en het denken en regelen aan anderen over te laten. Lijkt me heerlijk soms.

Aan de andere kant: dit is de manier waarop ik leef en werk. Het is nooit anders geweest, dus het hoort ook gewoon bij me
pi_65138524
Ik was nog even op zoek gegaan naar een mooie voorbeeldfoto voor PF, d.w.z. een voorbeeld van een stijl die ik tof vind. Moeilijk. Ik houd eigenlijk helemaal niet van die typische fotoreportages. Daarvan denk ik al gauw: Doe even normaal!

Als ik me ooit zou laten fotograferen, dan zou ik voor één van de volgende opties gaan:

- een mooie portretfoto, zwart-wit, grove korrel, beetje overbelicht en goede contrasten, zoiets als dit;
- me in my natural surroundings, zoiets als dit, dit of dit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:55:37 #25
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_65138548
Ik hoop en denk dat hij dit niet de rest van z'n leven wil doen.. Maargoed, we zien het allemaal wel. Je hebt zo de moeilijke periodes . Gelukkig hebben we een leuke vakantie over 2 weken om naar uit te kijken.

Ik ga maar even aan de slag met m'n Japanse rijst voor vandaag! En daarna moet ik wat gaan doen. Heb geen zin om de hele dag op m'n luie kont te gaan zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')