abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 januari 2009 @ 11:31:29 #1
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_65136498
Een beetje een spin-off van De Nazi's hebben gewonnen?

De officiële lezing is dat Adolf Hitler, terwijl zijn bunker onder vuur lag en de Sowjets al zo ongeveer aan de deur klopten, volkomen gedesillusioneerd en gesloopt door ziektes, zichzelf van het leven beroofde, waarna de lichamen van Eva Braun (die hetzelfde lot onderging) en Adolf Hitler voor zijn bunker door de laatste getrouwen met benzine overgoten werden en in brand gestoken.
Voor zover ik weet is er geen enkele serieuze historicus die aan deze lezing twijfelt

Maar het zou tegen de menselijke natuur ingaan als er geen alternatieve theoriën zouden bestaan .

De voornaamste basis van deze theoriën is m.i. het ongeloof dat iemand die letterlijk tot de laatste dag wanhopig probeerde de nederlaag af te wenden (met volkomen van de pot gerukte orders en het schuiven met niet bestaande legers) en die er op zijn minst zelf van overtuigd leek door God gezonden te zijn om het Duitse Volk te redden, zomaar zijn getrouwen in de steek zou kunnen laten.
En er zijn op zich ook nog wel genoeg aanwijzingen dat die getrouwen er alles aan gedaan hebben om Hitler te redden voor Berlijn werd ingenomen.

Dus: wat is er écht gebeurd?

De aanwezigen zijn het er niet over eens.. er bestaan 3 verschillende lezingen:
quote:
Op 30 april 1945 had, aldus Wiki, Hitler zichzelf door het hoofd geschoten én cyanide ingenomen. Deze kennis van zaken zou afkomstig zijn van Hitlers persoonlijke kamerheer Heinz Linge. Linge en Bormann waren de eersten die Hitler dood aantroffen naast de eveneens overleden Eva Braun. Linge rook een duidelijke geur van amandelen (wat wijst op gebruik van cyanide) en zag dat Hitler zichzelf een kogel door de rechter slaap had geschoten.

De lichamen van Hitler en Braun werden daarna naar buiten gebracht, overgoten met benzine en in door diezelfde Linge met behulp van wat SS'er aangestoken. Op 2 mei wisten soldaten van het Rode Leger beslag te leggen op de overblijfselen van de dictator en zijn vriendin. Linge werd gevangen genomen en keerde pas in 1955 uit Rusland terug naar Duitsland.

Maar er is ook een versie van Arthur Axmann uit 1994, destijds leider van de Hitlerjugend, en ook al aanwezig in de bunker op het uur U. Volgens Axmann was er een luide knal in de bunker te horen en toen Axmann een moment later de kamer van Hitler betrad zag hij zijn geliefde Führer bebloed en dood naast de eveneens dode Eva Braun op de sofa zitten. Axmann zei niets over cyanide.

En een versie van Traudl Jung Hitler's secretaresse die in 2002 op 81 jarige leeftijd haar memoires over de laatste dagen met Hitler in de bunker publiceerde. Enfin, ook Traudl meent dat Hitler cyanide had genomen en zichzelf door het hoofd had geschoten. Maar in de versie van Traudl had Hitler zichzelf door de mond geschoten.

Hitlers overblijfselen werden onderzocht door Russisch forensisch arts Faust Sherovsky die het moest doen met de half verkoolde lijken van Hitler en Eva. De uitslag van het rapport was dat het lijk inderdaad Hitler was en dat de doodsoorzaak vergiftiging door cyanide bleek te zijn. Nergens staat in Sherovsky's rapport dat uitkwam op 16 mei 1945 iets over een kogelwond door het hoofd.
bron. De verschillende getuigenissen zijn ongetwijfeld ook ergens te vinden met behulp van onze vriend Google, maar daar heb ik nu ff geen tijd voor

Maar de discovery-docu met schedelfragmenten en de kaak dan?
quote:
De Russen kwamen in 1993 voor het eerst met hun bewering een deel van Hitler's schedel en delen van zijn kaak en tanden te hebben. Hitlers biograaf Werner Maser meent dat het schedelframent onmogelijk van Hitler kan zijn. Later is het verhaal in de wereld gebracht dat een DNA-test had uitgewezen dat het stukje schedel inderdaad van Hitler zou zijn.

Maar in feite is er geen enkele DNA-test geweest. Forensisch wetenschapper Mark Benecke kreeg de eer het stukje schedel te 'onderzoeken'. Hij vergeleek het fragment met een röntgenfoto van Hitlers schedel uit 1944. Volgens Benecke is de uitslag van dat onderzoek niet zo waardevol. De tanden van Hitler en de gegevens van zijn tandarts komen weer wel overeen (PDF alert). En dus, volgens Benecke, mysterie opgelost.

Maar is dat wel zo? Hitler zou dubbelgangers gehad hebben. Het zou natuurlijk een kleine moeite voor de Gestapo zijn geweest om de originele röntgenfoto's en tandartsdossiers te vervangen door die van een dubbelganger.
Toegegeven: dat klinkt een beetje vergezocht "Crap.. het gebit is dat van Hitler.. hoe lullen we ons hier uit? Oh wacht.. hij had dubbelgangers", maar dat er dubbels gebruikt werden staat vast, dus uit te sluiten valt het ook niet

Maar als hij niet dood was in mei 1945.. wat is er dan wel gebeurd?

Er is een verklaring van iemand die claimt Heinrich Muller te zijn en die beweert de ontsnapping geregeld te hebben.
Of die persoon echt Muller is, tja.. who knows er is nogal wat onduidelijkheid over zijn lot aan het einde van de oorlog

maar: helemaal onwaarschijnlijk is het natuurlijk niet dat de laatste fanatieke aanhangers er alles aan zouden doen om hun "geliefde fuhrer" uit de handen van de barbaarse Sowjets te houden. Zelfs in de officiele lezingen is daar sprake van, als Speer Hitler nog smeekt om Berlijn te verlaten....

Op het internet zijn diverse uitspraken te vinden van Eisenhower, Stalin, Zhukov, Dönitz en anderen die beweren dat er geen bewijs is voor de dood van Hitler. Helaas (?) zijn dat allemaal bronnen die op zijn minst discutabel zijn, maar aangezien dit BNW is moet het kunnen

kortom:
what the hell happened to Hitler?

Ikzelf ben er allerminst van overtuigd dat het lichaam dat in mei 1945 gevonden is, daadwerkelijk het lijk van Adolf Hitler was. De dood van Hitler was een "te perfect einde" aan de oorlog, het lijkt verdorie wel een hollywoodfilm: de goodguys win, the badguys die...
Bovendien vind ik het niet heel waarschijnlijk dat een systeem dat minitieus de uitroeiing van complete bevolkingsgroepen kon plannen, dat (ondanks dat ze verslagen zijn) op militair gebied revolutionaire successen behaalde niet heeft nagedacht over hoe de Fuhrer in veiligheid gebracht zou moeten worden als de nood aan de man is...

In tegenstelling tot de meest gangbare theoriën, geloof ik niet dat Hitler naar Argentinië is gevlucht of ergens naar een geheime basis op Antarctica is gebracht. Er zijn genoeg bronnen die aantonen dat Hitler fysiek redelijk aan het einde van zijn latijn was. Een vlucht naar Argentinië zou veel te inspannend geweest zijn.
Tegelijkertijd was er in Spanje nog een facsist aan de macht die door iedereen met rust werd gelaten. In de meeste theoriën speelt het Spanje van Franco wel een rol, maar dan als tussenstation. Ik geloof zelf meer in de theorie zoals genoemd op onder andere deze site, waar Hitler onder bescherming van Franco van zijn pensioen is gaan genieten in de Spaanse zon en uiteindelijk halverwege de jaren 70 een natuurlijke dood is gestorven

[ Bericht 1% gewijzigd door teamlead op 17-01-2009 11:32:55 (oeps) ]
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zaterdag 17 januari 2009 @ 11:43:47 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65136793
He's alive...

Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_65137181
Interessant verhaal. Wordt dit op het moment nog steeds onderzocht?

Ik denk aan de ene kant dat Hitler is ontsnapt, want hij was een slim persoon, vooral als je kijkt naar wat voor ideeen hij af en toe had. Aan de andere kant denk ik wel dat hij zelfmoord heeft gepleegd.

@ eleusis: gtfo
pi_65137209
wereldleiders plegen geen zelfmoord!, zij weten perfect hoe met problemen om te gaan!
Je haat niemand zolang je hem nog geringschat, maar pas als je hem gelijk of hoger schat
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:06:21 #5
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_65137259
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 12:02 schreef jslavenburg het volgende:
Interessant verhaal. Wordt dit op het moment nog steeds onderzocht?

Ik denk aan de ene kant dat Hitler is ontsnapt, want hij was een slim persoon, vooral als je kijkt naar wat voor ideeen hij af en toe had. Aan de andere kant denk ik wel dat hij zelfmoord heeft gepleegd.

@ eleusis: gtfo
ik denk niet dat dit door historici nog onderzocht wordt. De consensus is nu eenmaal dat Hitler zelfmoord pleegde.
Er zullen vast nog wel wat amateurs zijn die zo af en toe hierin duiken, maar die zullen door de mainstream-media nooit serieus genomen worden vrees ik
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_65137457
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 12:06 schreef teamlead het volgende:

[..]

ik denk niet dat dit door historici nog onderzocht wordt. De consensus is nu eenmaal dat Hitler zelfmoord pleegde.
Er zullen vast nog wel wat amateurs zijn die zo af en toe hierin duiken, maar die zullen door de mainstream-media nooit serieus genomen worden vrees ik
Ok. Ik vraag mij eigenlijk ook af; Wat nou als hitler de oorlog niet had verloren?

De technologie zou vooruit gestreefd zijn (n.a.v. Plannen voor Duitse voertuigen in WO2 ), alleen de "sterke" zouden overleefd hebben, en er zouden weinig/geen allochtonen zijn in europa.

Hoe racistisch het ook klinkt, ik denk dat het er zo had uitgezien als Hitler gewonnen had.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:18:46 #7
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_65137555
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 12:14 schreef jslavenburg het volgende:

[..]

Ok. Ik vraag mij eigenlijk ook af; Wat nou als hitler de oorlog niet had verloren?

De technologie zou vooruit gestreefd zijn (n.a.v. Plannen voor Duitse voertuigen in WO2 ), alleen de "sterke" zouden overleefd hebben, en er zouden weinig/geen allochtonen zijn in europa.

Hoe racistisch het ook klinkt, ik denk dat het er zo had uitgezien als Hitler gewonnen had.
een paar jaar geleden was er op de (toen nog) BRT een serie die heette "wat als" waarin in één aflevering werd bekeken wat er gebeurd zou zijn als Duitsland neit verslagen was. Eindconclusie was dat het regime dan waarschijnlijk in de jaren 70 ingestort zou zijn, als de "oude garde" uitgestorven was en het economisch model niet langer bleek te werken.
Best leuk gedaan.. toch eens zoeken naar die aflevering

Maar da's wel off-topic
pi_65137583
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 12:18 schreef teamlead het volgende:

[..]

een paar jaar geleden was er op de (toen nog) BRT een serie die heette "wat als" waarin in één aflevering werd bekeken wat er gebeurd zou zijn als Duitsland neit verslagen was. Eindconclusie was dat het regime dan waarschijnlijk in de jaren 70 ingestort zou zijn, als de "oude garde" uitgestorven was en het economisch model niet langer bleek te werken.

Maar da's wel off-topic
Als je hem vindt, graag

Is niet zo off topic, het gaat uiteindelijk over Hitler
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:53:39 #9
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65138482
quote:
De voornaamste basis van deze theoriën is m.i. het ongeloof dat iemand die letterlijk tot de laatste dag wanhopig probeerde de nederlaag af te wenden (met volkomen van de pot gerukte orders en het schuiven met niet bestaande legers) en die er op zijn minst zelf van overtuigd leek door God gezonden te zijn om het Duitse Volk te redden, zomaar zijn getrouwen in de steek zou kunnen laten.
Dat is inderdaad ongeloofwaardig, maar Hitler was juist teleurgesteld in het Duitse volk: zie het zogenaamde bevel-Nero.
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
pi_65138535
interesting... tvp
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_65143624
What if Hitler won the war
Een interessante film uit 1994 met Rutger Hauer
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_65157172
Ik denk dat het meest gangbare verhaal (hij heeft zelfmoord gepleegd en is verbrand) waar is. Zijn lichaam is nooit gevonden en daarom blijft hij in het gedachtegoed van de mens 'eeuwig leven' en 'ongeslagen'.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 23:56:08 #13
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_65158579
Ik hou hem verborgen in mijn kelder. Het gekke is dat ik hem al een paar jaar niet heb gehoord.
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_65170643
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 11:43 schreef eleusis het volgende:
He's alive...

[ afbeelding ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_65185541
Goed topic!
tvp

wel raar dat hij cyanide én de kogel moest nemen,,
maarja, bij de moordenaars van Franz Ferdinand hielp cyanide ook niet echt
  maandag 19 januari 2009 @ 09:40:35 #16
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_65198611
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:55 schreef Boswachtertje het volgende:
What if Hitler won the war
Een interessante film uit 1994 met Rutger Hauer
Dat. + nergens in nederland te koop op DVD
Maargoed, strekking van de film is, meen ik, dat niemand weet van de jodenvervolging.
De Duitsers de aanwezigen op de Wannsee-conferentie vermoorden om zo de sporen uit te wissen.

Ontopic,

Ik denk niet dat Hitler gevlucht is.
Ik denk dat'ie gewoon in Berlijn gestorven is.
  maandag 19 januari 2009 @ 14:34:29 #17
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_65208267
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 12:18 schreef teamlead het volgende:

[..]

Maar da's wel off-topic
Klopt helemaal.
Dat 3e rijk was een groot luchtkasteel.

Hitler bleek ook totaal niet te kunnen leiden, en omgaan met mensen was ie al helemaal belabberd in.
hij stelde gewoon de juiste lui aan op juiste plekken, en een hobby van hem was 2 mensen in feite dezelfde baan geven, prachtig vond ie het om te zien hoe allebei de personen streden ( strijden? ) om Hitlers voorkeur.

Werkgelegenheid was er niet genoeg, autobahn project bood maar voor enige jaren werk, net als de wapen en munitiefabrieken niet alles konden dekken, gigantische leningen werden afgesloten om de andere te dekken.. ging em echt niet worden dat 3e rijk.

Maar we wijken weer af
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_65208400
Interessant, tvp.
I am happy
pi_65218097
Indegatenhoudtvp'tje
pi_65219477
Zo langzamer hand lijkt het wel dat ze toch hebben gewonnen :p , ''Papieren Bitte'' dat heb ik al 3x in het Nederlands gehoord, en koste me 3x 50 euro. Terwijl er geen reden was om mij aan te houden.
pi_65431794
Hij zit lekker congacjes te drinken in Neuschwabenland
pi_65460881
Er liepen verschilende tunnels door berlijn om te ontsnappen dat kan zelfs nog op de laatste dag van de oorlog. hij was ervan overtuigt dat hij nog kon winnen en zou dus mischien nog weg hebben kunnen komen.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 05:42:08 #23
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_65554815
hij is dood.

next
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_65554823
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:55 schreef Exstreem het volgende:
Er liepen verschilende tunnels door berlijn om te ontsnappen dat kan zelfs nog op de laatste dag van de oorlog. hij was ervan overtuigt dat hij nog kon winnen en zou dus mischien nog weg hebben kunnen komen.
In de tunnel heeft ie nog een vermomming genomen en via zijn netwerk woont ie nu in Paraguay.
pi_65555881
Ja of hij is na meer dan 100 jaar gewoon dood?
Je haat niemand zolang je hem nog geringschat, maar pas als je hem gelijk of hoger schat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')