abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56070870
Hoi.

Verzamel hier Duitse voertuigen die nooit massageproduceerd werden, voertuigen die nog in ontwikkeling waren of voertuigen waar alleen nog maar een prototype van was.


Sturer Emil

Bijvoorbeeld de "Sturer Emil". Deze tank had een 128 mm kanon. Van deze tank zijn er maar twee gemaakt. Allebei zijn ze aan het Oostfront ingezet. Een van deze twee tanks heeft volgens Wikipedia zesendertig Sovjet tanks uitgeschakeld voordat hij uitgeschakeld werd. (Wat ik niet begrijp, als deze tank zo goed was, waarom zijn er dan maar twee van gemaakt?)
pi_56070893
36 vs 1 dat is wel extreem goed zeg
pi_56071006


De King Tiger. Door de hoge productiekosten en te weinig aanvoer van goederen werder er hier maar weinig van gemaakt (minder dan 500).

Deze tank heeft een 88 MM kanon.
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:11:09 #4
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_56071383
Ik weet niet of vliegtuigen ook mogen, anders:





Dit is de HO XVIII A, de laatste ontwikkeling op vliegtuigen gebied van de Duitsers in de 2e Wereldoorlog. Dit vliegtuig had een bereik van 11000km (!) en kon een lading van 4000 kilo aan bommen meedragen. Ze stonden onder andere bekend als de "Amerika Bomber", omdat deze van Berlijn naar New York kon vliegen en terug zonder te tanken.

Dit vliegtuig werd aangedreven door 4 of 6 Heinkel-Hirth He S 011je motoren. Hij had een topsnelheid van 900 km/h en een spanwijdte van 40 meter. Desondanks waren The Horden Brothers (ontwerpers van dit vliegtuig) niet helemaal blij met het eindontwerp, dus begonnen ze met het herontwerpen van het vliegtuig, de HO XVIII B.





De HO XVIII B was de opvolger van HO XVIII A en was bedoeld voor 3 mensen. De wielen ophanging was zo ontworpen dat er een deur omheen zou gaan, zodat het vliegtuig aerodynamischer zou worden (toendertijd hadden ze dit nog niet). Als alles erop en eraan zou zitten, zou dit vliegtuig 35 ton wegen. Dit vliegtuig beschikt over 2 He S 011 turbojets motoren en heeft een topsnelheid van 850 km/h, met een spanwijdte van 40 meter. Aan de cockpit kunnen 2 MK 108 30mm kanonnen worden geplaatst. Dit vliegtuig is helaas nooit gebouwd omdat Duitsland zich 2 maanden voor constructie had overgegeven.
pi_56071391
quote:
Damn dat ding heeft een enorm raakvlak zeg.
pi_56071408
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:53 schreef Gewas het volgende:
(Wat ik niet begrijp, als deze tank zo goed was, waarom zijn er dan maar twee van gemaakt?)
Ten eerste was de produktie van de Duitsers natuurlijk niet ongelimiteerd, dus er moesten keuzes gemaakt worden. Deze tank werd opzij geschoven om plaats te maken voor de bouw van de Tiger I. Verder had deze tank toch wel een aantal limitaties. Zo was de hoeveelheid ammunitie beperkt tot 15-18 granaten, was vanwege de grootte van het kanon de manoeuvreerbaarheid van zowel de tank als het kanon gelimiteerd en moest het ondetstel waarop de geschutskoepel stond drastisch aangepast worden, wat constructie langdurig en kostbaar maakte.

Het enige nog bestaande exemplaar staat in het Russische tank museum, een kleine 65km west van Moskou.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_56071469
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:13 schreef jslavenburg het volgende:
Ik weet niet of vliegtuigen ook mogen, anders:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dit is de HO XVIII A, de laatste ontwikkeling op vliegtuigen gebied van de Duitsers in de 2e Wereldoorlog. Dit vliegtuig had een bereik van 11000km (!) en kon een lading van 4000 kilo aan bommen meedragen. Ze stonden onder andere bekend als de "Amerika Bomber", omdat deze van Berlijn naar New York kon vliegen en terug zonder te tanken.

Dit vliegtuig werd aangedreven door 4 of 6 Heinkel-Hirth He S 011je motoren. Hij had een topsnelheid van 900 km/h en een spanwijdte van 40 meter. Desondanks waren The Horden Brothers (ontwerpers van dit vliegtuig) niet helemaal blij met het eindontwerp, dus begonnen ze met het herontwerpen van het vliegtuig, de HO XVIII B.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De HO XVIII B was de opvolger van HO XVIII A en was bedoeld voor 3 mensen. De wielen ophanging was zo ontworpen dat er een deur omheen zou gaan, zodat het vliegtuig aerodynamischer zou worden (toendertijd hadden ze dit nog niet). Als alles erop en eraan zou zitten, zou dit vliegtuig 35 ton wegen. Dit vliegtuig beschikt over 2 He S 011 turbojets motoren en heeft een topsnelheid van 850 km/h, met een spanwijdte van 40 meter. Aan de cockpit kunnen 2 MK 108 30mm kanonnen worden geplaatst. Dit vliegtuig is helaas nooit gebouwd omdat Duitsland zich 2 maanden voor constructie had overgegeven.
Vet. (vliegtuigen mogen ook )
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:19:31 #9
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_56071563
Zack Parsons heeft een boek geschreven over Duitse geheime projecten in WOII op de wikipediapagina staan referenties naar een aantal van deze.

http://en.wikipedia.org/wiki/My_Tank_is_Fight!
Siamo Tutti Antifascisti!
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:19:38 #10
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56071566
was allemaal niet meer realiseerbaar.

1.productiecapaciteit was veel te laag
2.Kennis was er niet genoeg, het was een onrijp model
3.Materiaaltekorten zorgden voor substituut producten van verschrikkelijke kwaliteit.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_56071612
Panzer VIII Maus, niet verder gekomen dan prototype fase




Veels te groot en te zwaar, kwam nauwelijks vooruit.


Nostalgie uit WO1, de A7V. De enige echte tank aan Duitse zijde. Er zijn er maar 20 gemaakt. Was instabiel en langzaam. En had een bemanning van 18!

Ceterum censeo Carthaginem delendam esse
pi_56071640
Vreemd om te zien dat er zoveel tientallen jaren voor de F117 en B2 ook al zo'n modellen bestonden. Kwam ze onlangs ook al tegen op wikipedia.
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:22:58 #13
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_56071672
Sturm Tiger : een Tiger 1 waarvan de koepel was verwijderd, en een vaste opbouw was gemaakt. Daarin een 380 mm mortier, om in straat-gevechten bunkers te kunnen slopen. Maar 18 van gemaakt, want tegen de tijd dat ze er waren was de strijd om de Russische steden (waarvoor hij bedoeld was) al over and out.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_56071688
Bijvoorbeeld deze reus Maus, den deze Panther II en de natuurlijk de E - series.
pi_56071734
(Deze stond ook voor het laatst op Fok!)



De Landkreuzer P. 1500 Monster was, zoals de naam al zegt, een extreem grote tank. Op 23 juni 1942 stelde het Duitse Ministerie van Bewapening een 1.000 ton zware tank voor, de Ratte (P. 1000). Adolf Hitler zelf had blijk gegeven van belangstelling in het project en het startsein verleend. In December van hetzelfde jaar had Krupp zelf nog een zwaardere 2.500 ton tank ontworpen, de P 1500 Monster. Begin 1943 annuleerde Albert Speer, de Minister voor Bewapening, het project.

Deze "landkruiser" werd ontworpen als gemotoriseerd platform voor 80cm K (E)-kanonnen, ook gemaakt door Krupp, het grootste artilleriewapen ooit gebouwd. De 7 ton zware projectielen haddden een doelbereik van tot 37 km en waren ontworpen voor het vernietigen van zware versterkte posities.

De P. 1500 zou zelfs de grootste superzware tanks in ontwikkeling op dat moment, zoals de Duitse Maus, de grootste gebouwd tijdens de oorlog, in het niets doen vallen. De Maus woog 188 ton tegenover de 2.500 ton van de P 1500's. Ter vergelijking, de Duitse zware tank Tiger I woog 57 ton.

De P. 1500 moest een 250 mm pantser hebben en aangedreven worden door twee of vier diesel onderzeeër motoren. Naast zijn hoofdkanon van 80 cm zou het bewapend zijn met twee 15 cm sFH 18 zware houwitsers en verschillende Mg 151-machinegeweren.

Wat specificaties:

Algemene kenmerken
Bemanning 100+
Lengte 42 m
Breedte 18 m
Hoogte 7
Gewicht 2500 ton
Pantser 250 mm
Hoofdbewapening 80 cm K (E) kanon
Andere bewapening 2 15 cm sFH 18/1 L/30 (howitzer) en verschillende15 mm MG151/15
Motor 4 MAN M9v 40/46 U-boat diesels motoren (2,200 pk)
Snelheid (op wegen) 15 km/h
pi_56071755
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:13 schreef jslavenburg het volgende:
Ik weet niet of vliegtuigen ook mogen, anders:

[ afbeelding ]
Dit is een Horten Ho 229, geen Ho XVIII
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:13 schreef jslavenburg het volgende: De wielen ophanging was zo ontworpen dat er een deur omheen zou gaan, zodat het vliegtuig aerodynamischer zou worden (toendertijd hadden ze dit nog niet).
Uhm....de Bf-109 had al een wielophanging die zich bij het inklappen geheel in de vleugel bevond. Of doel je op iets anders?
Ceterum censeo Carthaginem delendam esse
pi_56071780
Duitsers hadden ook een plannen voor grotere en zwaarder slagschip dan bismarck staan.
het is er nooit van grond gekomen.

http://en.wikipedia.org/wiki/H_class_battleship_(1939)
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_56071850
Wat al die vage voorstellen gemeen hebben is een totaal gebrek aan realiteitszin iig . Meer bedoeld om de Führer blij te maken dan om een constructieve bijdrage aan de oorlogsmachine te leveren.
Ceterum censeo Carthaginem delendam esse
pi_56072285
mag trouwens alleen van Duitsland hier?
pi_56072398
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:44 schreef Chiwakka het volgende:
mag trouwens alleen van Duitsland hier?
Dat was wel de bedoeling. Maar goed mij maakt het niet uit als je ook wat van andere landen neerzet.
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:51:57 #22
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_56072475
Tja het is toch een voertuig:


himmelstümer(jetpack)


http://discaircraft.greyfalcon.us/HIMMELSTURMER.htm
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:52:22 #23
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_56072486
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:22 schreef tony_clifton- het volgende:
Vreemd om te zien dat er zoveel tientallen jaren voor de F117 en B2 ook al zo'n modellen bestonden. Kwam ze onlangs ook al tegen op wikipedia.
Tja, al die vliegende vleugels van vroeger waren gedoemd om te mislukken omdat ze zo instabiel zijn als de nete. Pas toen er computers kwamen die zo'n ding in de lucht kunnen houden waren ze serieus te gebruiken.
Ik ga naar huis.
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:59:56 #24
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_56072654
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:28 schreef Metalex het volgende:
Wat al die vage voorstellen gemeen hebben is een totaal gebrek aan realiteitszin iig . Meer bedoeld om de Führer blij te maken dan om een constructieve bijdrage aan de oorlogsmachine te leveren.
Sommige wel, andere niet.

Bijv. de Sturm Tiger was een redelijk overdacht antwoord op een specifiek probleem op het strijd-toneel, alleen waren de omstandigheden veranderd tegen de tijd dat hij gerealiseerd was. Sturer Emil was de logische volgende stap was in de eeuwige strijd tussen vuurkracht en bepantsering.

De tanks met gewichten van 100 ton en meer waren duidelijk onpraktisch, en verbruikten schaarse materialen die toendertijd (aan het einde van de oorlog) zinniger ingezet hadden kunnen worden voor het produceren van bestaande gevechts-klare modellen. Er is zelfs gesteld dat de Duitsers meer kans hadden gehad als ze de Panther, Tiger en Koenigstiger nooit ontwikkeld hadden, maar zich gestort hadden op de massale productie van versies van de PzKfw IV (waarvan je er 2 kon bouwen met de materialen van 1 Koenigstiger). Echter, als je naar het idee van de Panzer Maus, de 100-tons tank (en de concurrent E100) kijkt, qua bewapening en bepantsering, zie je zowat de huidige Amerikaanse Abrams, alleen heeft de moderne techniek gezorgd dat de geplande hoeveelheid bepantsering bij een veel lager gewicht is te realiseren.

Dora, een 80 cm kanon dat op dubbele spoorrails reed, en een paar-duizend man maanden kosten om op te bouwen, was niet direct praktisch, aan de andere kant heeft het zijn waarde bewezen tijdens het beleg van Sebastopol (waar o.a. een bunker werd opgeblazen die diep onder de bodem van een meer was gebouwd), en had daarna een afschrikwekkend effect.

En hou er rekening mee dat veel dingen "zonder realiteits-zin" puur praktisch zijn gebleken, vaak is de praktijk de enige bruikbare schifting. Iedereen verklaarde de ontwerper van de bommen die de Ruhr-dammen opblies voor gek, inclusief "Bomber Harris" van het Bomber Command dat uiteindelijk die dammen opblies. Het idee van straal-vliegtuigen, aan beide kanten, werd ook aanvankelijk niet serieus genomen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_56072877
Ook fascinerend: Hitlers plan voor een Breitspurbahn (brede spoorweg).

http://de.wikipedia.org/wiki/Breitspurbahn
quote:
Die Entwürfe reichen von zwölf Achsen bei einer Länge von 28,4 m bis zu einem 52achsigen Monstrum von 128 m Länge .




Xbox Live Gamertag: Harmen84
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')