Damn dat ding heeft een enorm raakvlak zeg.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:11 schreef Foo_niks het volgende:
http://www.panzerschreck.de/panzer/pzkpfw/p1000.html
Ten eerste was de produktie van de Duitsers natuurlijk niet ongelimiteerd, dus er moesten keuzes gemaakt worden. Deze tank werd opzij geschoven om plaats te maken voor de bouw van de Tiger I. Verder had deze tank toch wel een aantal limitaties. Zo was de hoeveelheid ammunitie beperkt tot 15-18 granaten, was vanwege de grootte van het kanon de manoeuvreerbaarheid van zowel de tank als het kanon gelimiteerd en moest het ondetstel waarop de geschutskoepel stond drastisch aangepast worden, wat constructie langdurig en kostbaar maakte.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:53 schreef Gewas het volgende:
(Wat ik niet begrijp, als deze tank zo goed was, waarom zijn er dan maar twee van gemaakt?)
Vet. (vliegtuigen mogen ookquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:13 schreef jslavenburg het volgende:
Ik weet niet of vliegtuigen ook mogen, anders:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is de HO XVIII A, de laatste ontwikkeling op vliegtuigen gebied van de Duitsers in de 2e Wereldoorlog. Dit vliegtuig had een bereik van 11000km (!) en kon een lading van 4000 kilo aan bommen meedragen. Ze stonden onder andere bekend als de "Amerika Bomber", omdat deze van Berlijn naar New York kon vliegen en terug zonder te tanken.
Dit vliegtuig werd aangedreven door 4 of 6 Heinkel-Hirth He S 011je motoren. Hij had een topsnelheid van 900 km/h en een spanwijdte van 40 meter. Desondanks waren The Horden Brothers (ontwerpers van dit vliegtuig) niet helemaal blij met het eindontwerp, dus begonnen ze met het herontwerpen van het vliegtuig, de HO XVIII B.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De HO XVIII B was de opvolger van HO XVIII A en was bedoeld voor 3 mensen. De wielen ophanging was zo ontworpen dat er een deur omheen zou gaan, zodat het vliegtuig aerodynamischer zou worden (toendertijd hadden ze dit nog niet). Als alles erop en eraan zou zitten, zou dit vliegtuig 35 ton wegen. Dit vliegtuig beschikt over 2 He S 011 turbojets motoren en heeft een topsnelheid van 850 km/h, met een spanwijdte van 40 meter. Aan de cockpit kunnen 2 MK 108 30mm kanonnen worden geplaatst. Dit vliegtuig is helaas nooit gebouwd omdat Duitsland zich 2 maanden voor constructie had overgegeven.
Dit is een Horten Ho 229, geen Ho XVIIIquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:13 schreef jslavenburg het volgende:
Ik weet niet of vliegtuigen ook mogen, anders:
[ afbeelding ]
Uhm....de Bf-109 had al een wielophanging die zich bij het inklappen geheel in de vleugel bevond. Of doel je op iets anders?quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:13 schreef jslavenburg het volgende: De wielen ophanging was zo ontworpen dat er een deur omheen zou gaan, zodat het vliegtuig aerodynamischer zou worden (toendertijd hadden ze dit nog niet).
Dat was wel de bedoeling.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:44 schreef Chiwakka het volgende:
mag trouwens alleen van Duitsland hier?
Tja, al die vliegende vleugels van vroeger waren gedoemd om te mislukken omdat ze zo instabiel zijn als de nete. Pas toen er computers kwamen die zo'n ding in de lucht kunnen houden waren ze serieus te gebruiken.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:22 schreef tony_clifton- het volgende:
Vreemd om te zien dat er zoveel tientallen jaren voor de F117 en B2 ook al zo'n modellen bestonden. Kwam ze onlangs ook al tegen op wikipedia.
Sommige wel, andere niet.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:28 schreef Metalex het volgende:
Wat al die vage voorstellen gemeen hebben is een totaal gebrek aan realiteitszin iig. Meer bedoeld om de Führer blij te maken dan om een constructieve bijdrage aan de oorlogsmachine te leveren.
quote:Die Entwürfe reichen von zwölf Achsen bei einer Länge von 28,4 m bis zu einem 52achsigen Monstrum von 128 m Länge .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |