Ik neem aan dat hij ze referencde met de info van Starbuck en niet gezien vanaf Kobol of de scripties of wat dan ook.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
De Mississippi delta is een screenshot uit Crossroads II bij mijn weten. ik heb in Sometimes A Great Notion niets gezien.
Starbuck heeft Earth gezien, de echte, daar. Jupiter, de foto van de maan etc.
Maar Gaeta's opmerking kon met Kobol te maken hebben, dat hoeft niet met Starbuck te maken te hebben.
Ik sluit me aan bij MaxiTitan
Ik vind het ook allemaal heel tegenstrijdig. De dialoog is dubbelzinnig, de beelden zijn onvoldoende duidelijk, alles lijkt erop gericht te zijn dat we onzekerheid blijven houden over of dit nu wel Aarde is of niet. Probleem is alleen wel dat Moore in interviews dus gewoon zegt dat dit Aarde is en dat er geen andere Aarde gaat komen. We hebben dus geen Terra-scenario hier.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:58 schreef MaxiTitan het volgende:
Er blijft bij mij een gevoel dat de aarde van de '13th colony of tribe' niet onze aarde is...
[..]
Er wordt niet gezegd dat het onze aarde is en het enige moment dat wij de aarde als onze aarde hebben gezien was in de aflevering toen Kara Thrace terug kwam in een splinternieuwe Viper. Het kan gewoon een planeet zijn die de 13th tribe aarde heeft genoemd. Want van de keren dat wij de planeet hebben gezien was er geen maan en/of waren er geen andere herkenningspunten te zien.
Misschien lees ik teveel tussen de regels, dat kan ook...
Als het toch onze aarde is dan vraag ik mij toch af in welke tijd dit zich afspeelt want er worden hier wel de vragen gesteld of wij allemaal cylons zijn maar dit hoeft natuurlijk niet het geval te zijn...
+ De vloot heeft de aarde nu voorgoed verlaten en is op instructies van Adama op zoek naar een nieuwe earth-like planet.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik vind het ook allemaal heel tegenstrijdig. De dialoog is dubbelzinnig, de beelden zijn onvoldoende duidelijk, alles lijkt erop gericht te zijn dat we onzekerheid blijven houden over of dit nu wel Aarde is of niet. Probleem is alleen wel dat Moore in interviews dus gewoon zegt dat dit Aarde is en dat er geen andere Aarde gaat komen. We hebben dus geen Terra-scenario hier.
Eigenlijk is volgens mij vanaf nu het Cylon-scenario wel zo'n beetje uitgespeeld, tenzij ze een lamme oorlog aangaan met de Cavil-factie. Dat is wel logisch misschien, maar het voegt niks meer toe. De echt grote vraag is nu toch; 'wie is Kara Thrace en wie was zij?', en met een nevenvraag 'waar zijn de 2000 jaar gebleven?'.
Ze kunnen nog altijd terugkeren naar New Caprica, dan moeten ze hoogstens een oorlogje met Cavil en co uitvechten (als die daar uberhaupt nog zitten). Dat oorlogje zal er sowieso wel komen, dus daarvoor moeten ze 't niet laten.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik verwacht niet dat ze zich gaan settle-en op zomaar een planeet. Daar ligt vast nog een plottwist te wachten.
Zou helemaal niet gek zijn. Baltar werd kort na New Caprica naar een basestar gestuurd vanwege een apparaat wat cylons ziek maakte. Een 13th Tribe die de planeet heeft genuked vanwege de cylons en zo'n apparaat hebben gemaakt wat zich alleen maar richt op cylons zou dan wel passend zijn.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:32 schreef kingmob het volgende:
Adama kan ook gelijk krijgen en dat het dan blijkt dat de 13th tribe gewoon weer weg gegaan is. Misschien zijn ze zelfs al weggegaan voordat (of doordat) de cylons op mensen begonnen te lijken en dat ze daarom alleen maar cylons vonden.
Brain fart: misschien was de aanval wel van de 13th tribe
Ik zou ook even lekker verder zoeken iddquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:13 schreef FoXje het volgende:
New Caprica was anders maar een boutplaneet; niet echt een tropisch paradijs
Het zijn cycli: mensen scheppen Cylons, Cylons roeien mensheid bijna uit, mensheid hersteld zich, neemt wraak op de Cylons, mensen scheppen Cylons, Cylons roeien mensheid bijna uit, mensheid hersteld zich, neemt wraak op de Cylons...quote:What would you do if we really just left you here? You'd live out your lives in peace and never trouble yourselves with thoughts of us again? Or would you raise your children with stories of the Cylon? The mechanical slaves who once did your bidding only to turn against you. Killers who committed genocide against your race. And occupiers of this city until we just ran away. Would you tell them to tell the story to their children? And to their children's children? And nurse a dream of vengeance down through the years so that one day they could just go out into the stars and hunt the Cylon once more.
Die scene was echt tekenend, qua muziek ookquote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:53 schreef Migue het volgende:
Ook mooi hoe Leoben schrikt van hoe hij er bij Starbuck naast zat. Ook dat maakt alles weer zoveel keren complexer of juist niet.
2 series die het zichzelf veels te moeilijk hebben gemaakt afgelopen seizoenen, en dat terwijl BSG zoveel meer diepgang kent, méér verhaal zelfsquote:BSG blijft een van de beste series van het moment, en mensen die dit met Heroes en Prison Break vergelijken hebben het duidelijk niet helemaal begrepen.
Misschien waren wij al lang de klote op en kwam de 13th tribe pas millennia later op aarde wonen?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:39 schreef MaxiTitan het volgende:
Hoe dan ook blijft alleen de vraag over wanneer dit dan afspeelt... Ik heb moeite met het verhaal aan ons te knopen... In het verleden kan het zich niet afgespeeld hebben want dan zijn wij ten eerste allemaal dood en ten tweede is de erfenis van een kernoorlog niet te verbergen. Erna zou betekenen dat wij de 13th tribe hebben verwelkomd en dat de aarde niet onbewoond was voordat zij aankwamen... Er zit hoe dan ook een onduidelijkheid in het verhaal waarvan ik niet zeker weet of dit nog behandeld gaat worden. Want het ziet er nu naar uit dat ze een andere planeet gaan zoeken die ze kunnen koloniseren met de daarbij behorende verhalen.
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:48 schreef Man-E-Faces het volgende:
Nu weet ik het weer. Wat een onzettende saaie "fracking" kut serie is dit.
Nou ja, als je kijkt naar de ruines en accepteert dat het gaat om de aarde dan is het nauwelijks te ontkennen dat die ruines waar ze tussen lopen de Brooklynbridge en Pier 17 (of zoiets moet voorstellen) dan speelt het zich dus minimaal 2000 jaar na nu af.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:51 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Misschien waren wij al lang de klote op en kwam de 13th tribe pas millennia later op aarde wonen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |