abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:16:18 #151
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_65241686
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

De Mississippi delta is een screenshot uit Crossroads II bij mijn weten. ik heb in Sometimes A Great Notion niets gezien.

Starbuck heeft Earth gezien, de echte, daar. Jupiter, de foto van de maan etc.
Maar Gaeta's opmerking kon met Kobol te maken hebben, dat hoeft niet met Starbuck te maken te hebben.

Ik sluit me aan bij MaxiTitan
Ik neem aan dat hij ze referencde met de info van Starbuck en niet gezien vanaf Kobol of de scripties of wat dan ook.
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:17:06 #152
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_65241715
Oh en haar raptor crashde hoogstwaarschijnlijk wel op aarde, en die heeft ze uiteindelijk nog terug gevonden
When all else fails, you always have delusion.
pi_65243467
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:58 schreef MaxiTitan het volgende:
Er blijft bij mij een gevoel dat de aarde van de '13th colony of tribe' niet onze aarde is...
[..]

Er wordt niet gezegd dat het onze aarde is en het enige moment dat wij de aarde als onze aarde hebben gezien was in de aflevering toen Kara Thrace terug kwam in een splinternieuwe Viper. Het kan gewoon een planeet zijn die de 13th tribe aarde heeft genoemd. Want van de keren dat wij de planeet hebben gezien was er geen maan en/of waren er geen andere herkenningspunten te zien.

Misschien lees ik teveel tussen de regels, dat kan ook...

Als het toch onze aarde is dan vraag ik mij toch af in welke tijd dit zich afspeelt want er worden hier wel de vragen gesteld of wij allemaal cylons zijn maar dit hoeft natuurlijk niet het geval te zijn...
Ik vind het ook allemaal heel tegenstrijdig. De dialoog is dubbelzinnig, de beelden zijn onvoldoende duidelijk, alles lijkt erop gericht te zijn dat we onzekerheid blijven houden over of dit nu wel Aarde is of niet. Probleem is alleen wel dat Moore in interviews dus gewoon zegt dat dit Aarde is en dat er geen andere Aarde gaat komen. We hebben dus geen Terra-scenario hier.

Eigenlijk is volgens mij vanaf nu het Cylon-scenario wel zo'n beetje uitgespeeld, tenzij ze een lamme oorlog aangaan met de Cavil-factie. Dat is wel logisch misschien, maar het voegt niks meer toe. De echt grote vraag is nu toch; 'wie is Kara Thrace en wie was zij?', en met een nevenvraag 'waar zijn de 2000 jaar gebleven?'.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:28:01 #154
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65244540
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:02 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik vind het ook allemaal heel tegenstrijdig. De dialoog is dubbelzinnig, de beelden zijn onvoldoende duidelijk, alles lijkt erop gericht te zijn dat we onzekerheid blijven houden over of dit nu wel Aarde is of niet. Probleem is alleen wel dat Moore in interviews dus gewoon zegt dat dit Aarde is en dat er geen andere Aarde gaat komen. We hebben dus geen Terra-scenario hier.

Eigenlijk is volgens mij vanaf nu het Cylon-scenario wel zo'n beetje uitgespeeld, tenzij ze een lamme oorlog aangaan met de Cavil-factie. Dat is wel logisch misschien, maar het voegt niks meer toe. De echt grote vraag is nu toch; 'wie is Kara Thrace en wie was zij?', en met een nevenvraag 'waar zijn de 2000 jaar gebleven?'.
+ De vloot heeft de aarde nu voorgoed verlaten en is op instructies van Adama op zoek naar een nieuwe earth-like planet.
Ik verwacht niet dat ze zich gaan settle-en op zomaar een planeet. Daar ligt vast nog een plottwist te wachten.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:32:24 #155
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_65244717
Adama kan ook gelijk krijgen en dat het dan blijkt dat de 13th tribe gewoon weer weg gegaan is. Misschien zijn ze zelfs al weggegaan voordat (of doordat) de cylons op mensen begonnen te lijken en dat ze daarom alleen maar cylons vonden.
Brain fart: misschien was de aanval wel van de 13th tribe
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:07:59 #156
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_65246141
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik verwacht niet dat ze zich gaan settle-en op zomaar een planeet. Daar ligt vast nog een plottwist te wachten.
Ze kunnen nog altijd terugkeren naar New Caprica, dan moeten ze hoogstens een oorlogje met Cavil en co uitvechten (als die daar uberhaupt nog zitten). Dat oorlogje zal er sowieso wel komen, dus daarvoor moeten ze 't niet laten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:13:52 #157
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_65246375
New Caprica was anders maar een boutplaneet; niet echt een tropisch paradijs
opgezegd@fok.nl
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:28:35 #158
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_65246982
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:32 schreef kingmob het volgende:
Adama kan ook gelijk krijgen en dat het dan blijkt dat de 13th tribe gewoon weer weg gegaan is. Misschien zijn ze zelfs al weggegaan voordat (of doordat) de cylons op mensen begonnen te lijken en dat ze daarom alleen maar cylons vonden.
Brain fart: misschien was de aanval wel van de 13th tribe
Zou helemaal niet gek zijn. Baltar werd kort na New Caprica naar een basestar gestuurd vanwege een apparaat wat cylons ziek maakte. Een 13th Tribe die de planeet heeft genuked vanwege de cylons en zo'n apparaat hebben gemaakt wat zich alleen maar richt op cylons zou dan wel passend zijn.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_65247907
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:13 schreef FoXje het volgende:
New Caprica was anders maar een boutplaneet; niet echt een tropisch paradijs
Ik zou ook even lekker verder zoeken idd
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:54:19 #160
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65248106
Ik ga er op dit moment van uit dat Aarde, de 13e Cylon Kolonie, vernietigd is door de mensen die op Kobol mot hadden met de Cylons. Het zoals D'Anna zei:
quote:
What would you do if we really just left you here? You'd live out your lives in peace and never trouble yourselves with thoughts of us again? Or would you raise your children with stories of the Cylon? The mechanical slaves who once did your bidding only to turn against you. Killers who committed genocide against your race. And occupiers of this city until we just ran away. Would you tell them to tell the story to their children? And to their children's children? And nurse a dream of vengeance down through the years so that one day they could just go out into the stars and hunt the Cylon once more.
Het zijn cycli: mensen scheppen Cylons, Cylons roeien mensheid bijna uit, mensheid hersteld zich, neemt wraak op de Cylons, mensen scheppen Cylons, Cylons roeien mensheid bijna uit, mensheid hersteld zich, neemt wraak op de Cylons...
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:31:45 #161
184465 Migue
Sensuele man
pi_65249721
tvp dan maar, goede aflevering
pi_65249857
Ik moet zeggen, Ellen zag ik niet aankomen. Niemand geloof ik. Maar kennelijk hebben de schrijvers besloten de final Cylon een minder grote rol te geven dan veel mensen dachten. Ik had zelf een beetje het idee dat met het onthullen van de final Cylon heel veel vragen beantwoord zouden worden. Verder was Ellen niet bepaald mijn favoriete personage, dus ik vond het maar so-so, die onthulling.

Maar wel een verschrikkelijk goede aflevering met heel veel voelbare spanning en teleurstelling. Adama die de controle he-le-maal kwijt is, madame President die er helemaal doorheen zit, Dualla, etc... Wat me opviel was de uiterst beperkte rol van Baltar. Is zijn rol uitgespeeld in deze serie?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:05:07 #163
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_65251254
Er zijn te veel personages om ze allemaal in 1 aflevering of in 1 verhaallijn een belangrijke rol te geven.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:53:14 #164
184465 Migue
Sensuele man
pi_65262828
Goed, even wat meer tijd om te reageren.

Ellen Tigh is de beste keuze die ze hadden kunnen maken. Aan de ene kant maakt dit het allemaal zoveel keren meer complex, maar kan dit ook heel simpel worden gehouden doordat Ellen dood is. Ik ben dus benieuwd hoe ze dit op gaan lossen, want het kan alle kanten op.
Wat ik verder mooi vond is dat alles zo gruwelijk donker was. Het was al een van de donkerste film/tv dat ik ooit gezien heb, deze aflevering was overtreffende trap. Ook mooi hoe Leoben schrikt van hoe hij er bij Starbuck naast zat. Ook dat maakt alles weer zoveel keren complexer of juist niet.

BSG blijft een van de beste series van het moment, en mensen die dit met Heroes en Prison Break vergelijken hebben het duidelijk niet helemaal begrepen.

En leuke theorien heb ik hier gelezen, maar als je niet zo op de hoogte bent van de details en notes van de makers, lees je dan even in op http://en.battlestarwiki.org , want sommige theorien zijn echt te gek en onwaarschijnlijk te achten door dialogen in de series en producer notes Maar toch goed om te zien dat er weer heel wat nieuwe kijker bij zijn gekomen.
pi_65262942
Aaargh hij is alweer begonnen he?
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_65263391
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:53 schreef Migue het volgende:
Ook mooi hoe Leoben schrikt van hoe hij er bij Starbuck naast zat. Ook dat maakt alles weer zoveel keren complexer of juist niet.
Die scene was echt tekenend, qua muziek ook :

Ik weet niet wat het is met Leoben, maar hij straalt echt pure evil uit
quote:
BSG blijft een van de beste series van het moment, en mensen die dit met Heroes en Prison Break vergelijken hebben het duidelijk niet helemaal begrepen.
2 series die het zichzelf veels te moeilijk hebben gemaakt afgelopen seizoenen, en dat terwijl BSG zoveel meer diepgang kent, méér verhaal zelfs
pi_65265158
Nou ja, waar het Ellen betreft weten we de meest relevante informatie in de eerste minuten van de volgende afleveringen. Het zou goed kunnen dat de verwijzing naar haar verdwenen is uit de leader. Ikzelf hoop eigenlijk dat alle cylons daaruit verdwenen zijn.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:39:25 #168
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65265242
Hoe dan ook blijft alleen de vraag over wanneer dit dan afspeelt... Ik heb moeite met het verhaal aan ons te knopen... In het verleden kan het zich niet afgespeeld hebben want dan zijn wij ten eerste allemaal dood en ten tweede is de erfenis van een kernoorlog niet te verbergen. Erna zou betekenen dat wij de 13th tribe hebben verwelkomd en dat de aarde niet onbewoond was voordat zij aankwamen... Er zit hoe dan ook een onduidelijkheid in het verhaal waarvan ik niet zeker weet of dit nog behandeld gaat worden. Want het ziet er nu naar uit dat ze een andere planeet gaan zoeken die ze kunnen koloniseren met de daarbij behorende verhalen.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_65265680
Nu weet ik het weer. Wat een onzettende saaie "fracking" kut serie is dit.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:49:08 #170
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_65265715
....waarom heb ik hier geen tvp..
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:51:30 #171
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65265831
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:39 schreef MaxiTitan het volgende:
Hoe dan ook blijft alleen de vraag over wanneer dit dan afspeelt... Ik heb moeite met het verhaal aan ons te knopen... In het verleden kan het zich niet afgespeeld hebben want dan zijn wij ten eerste allemaal dood en ten tweede is de erfenis van een kernoorlog niet te verbergen. Erna zou betekenen dat wij de 13th tribe hebben verwelkomd en dat de aarde niet onbewoond was voordat zij aankwamen... Er zit hoe dan ook een onduidelijkheid in het verhaal waarvan ik niet zeker weet of dit nog behandeld gaat worden. Want het ziet er nu naar uit dat ze een andere planeet gaan zoeken die ze kunnen koloniseren met de daarbij behorende verhalen.
Misschien waren wij al lang de klote op en kwam de 13th tribe pas millennia later op aarde wonen?
pi_65266508
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:48 schreef Man-E-Faces het volgende:
Nu weet ik het weer. Wat een onzettende saaie "fracking" kut serie is dit.

Ga's een ander topic vervuilen, lapzwans
pi_65266515
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:51 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

Misschien waren wij al lang de klote op en kwam de 13th tribe pas millennia later op aarde wonen?
Nou ja, als je kijkt naar de ruines en accepteert dat het gaat om de aarde dan is het nauwelijks te ontkennen dat die ruines waar ze tussen lopen de Brooklynbridge en Pier 17 (of zoiets moet voorstellen) dan speelt het zich dus minimaal 2000 jaar na nu af.

De splitsing moet dan van heel lang geleden zijn wel, want de religie is gebaseerd op de klassieke mythologie en monotheïsme wordt gezien als een vreemde (cylon) nieuwigheid. Laten we ruwweg zeggen dat de Colonies 'Atlantis' waren.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:18:06 #174
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65267006
Mijn hoop is dat er hier nog wat van terug komt en duidelijk wordt in de komende afleveringen...
Anders zou ik dit wel heel jammer vinden want het verhaal loopt niet helemaal lekker en dat zou afbreuk doen op de hele serie... Terwijl het toch een zeer goede serie is hoop ik dat ik te voorbarig ben met deze vragen en uitspraken.

Ik ga ook geen theorieën lezen want ik wil zo min mogelijk beïnvloed worden of het risico lopen om spoilers te lezen.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_65269581
DANG!

Ik had eerlijk gezegd nog een beetje moeite om er in te komen. Gelijk weer redelijk heftige shits terwijl ik de band met de karakters toch wel een beetje kwijt was. Leoben deed me de hele tijd aan Lew Ashby uit Californication denken, een serie die ik in de tussentijd heb gekeken. Overigens deed hij mij in Californication niet aan Leoben denken .

De dood van Dee zag ik eerlijk gezegd wel een klein beetje aankomen, iig toen ze zo blij aan het doen was voor haar locker. Wel een goede manier van de makers om haar snel uit het plaatje te laten verdwijnen zodat ze de hele Lee/Kara love story niet zo hoeven te haasten.
Money won is twice as sweet as money earned.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')