Lijstje van vandaag is geworden:
O: kom yoghurt met muesli
T: banaan en mandarijntje
L: kaiserbroodje en bruin broodje met filet americain (extra mager) en slankie smeerkaas
T: twee biertjes

D: pasta pesto met groentes, zonder vleesch
Verder veel thee en misschien straks nog een knackebrodje slankie...
Morgen eten we de kipfajita's van Ainsley (met limoen en lekker in de grillpan) en ga ik proberen om niet met de afbakbroodjes maar met knackebrod of yohurt te ontbijten.
Elk weekend ontbijten we zaterdag én zondag met afbakbroodjes, maar da's eigenlijk een beetje te gek

Dus ga ik dat maar terugbrengen naar alleen zondag, dan mag 't wel. Het zijn wel van die hele kleintjes van de Euroshopper, en dan 3 stuks, maar meestal snijden we ze doormidden en dan gaat op alle helften (6 stuks dus) wat beleg

Ik vind het heel moeilijk om nee te zeggen tegen dingen die ik echt lekker vind en waardeer, maargoed, wie mooi wil zijn moet maar afzien. Moet echt strenger gaan worden in dingen als broodbeleg (écht minder kaas gaan eten) en ik denk toch ook wat minder biertjes

Nu vraag ik me af, als ik in plaats van bier een glaasje rode wijn op een avond neem, en bij 'zondige' avonden 2 , max 3, of dat beter is dan bier.
Als ik bier drink is dat meestal iets van speciaal bier, waar ik er dan ook maximaal 3 van drink, maar dat zijn dan weer meestal >8% biertjes..
Ik heb geen zin om me aan een schema te houden, want dat houd ik niet vol omdat ik het liefst de boel zo open mogelijk houd én René daar niet aan mee zal doen, vaste lijsten zijn gewoon niet mijn ding. Maar ik moet wel echt meer regelmaat gaan creëren en minder slechte dingen doen, waarvan ik ten onrechte denk 'mwah, dat kan wel'..
Zow, dat was even mijn ontopic relaas