Ja, daarom zeg ik ook 'eigenlijk'. Volgens mij is het in het Nederlands vrij gebruikelijk om rauter te zeggen. en inderdaad in Amerika spreken ze het anders uit dan in Engeland. Maar Engeland en Amerika hebben wel meer verschillen in spraakgebruik (zie wikipedia).quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:29 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, maar volgens mij is "rauter", misschien zelfs min of meer als grap, ingeburgerd. Ik meen dat zelfs Engelstaligen het zelfs zeggen. (edit: Las nu net ergens dat in de US "rauter" vaker gezegd wordt en in de UK "roeter".)
Nee, het is Adobie. Dat klinkt zo.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:21 schreef Biogarde het volgende:
Het is toch gewoon Adobuh qua uitspraak?
Je kunt het geloven of niet, maar mensen die bij Adobe werken spreken het zo uit iig en die zullen het wel weten hequote:Adobie geloof ik niet zo. Klinkt ook niet
Staat Adobie in Nederland?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, het is Adobie. Dat klinkt zo.
[..]
Je kunt het geloven of niet, maar mensen die bij Adobe werken spreken het zo uit iig en die zullen het wel weten he
Dus dan spreken de Engelsen gewoon de naam van die Godin verkeerd uitquote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat je in het Engels "Naikie" zegt als je het over de Griekse godin van de overwinning hebt.
En Adobie Photoshop CS fourquote:Op maandag 19 januari 2009 16:14 schreef janusbierkabanuss het volgende:
dus de nikie aanhangers zeggen ook bijvoorbeeld nikie air max
owh eerste dan, bedoelde iig zoals jij het nu schrijftquote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, met de klemtoon op de eerste lettergreep.
NAI-kie
En Rosbief is een faler.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:17 schreef Rosbief het volgende:
[..]
En Adobie Photoshop CS four
En Porschju neinhunderd elf![]()
Die zullen wel zo min mogelijk Aziatische merken in huis hebben.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:17 schreef Rosbief het volgende:
[..]
En Adobie Photoshop CS four
En Porschju neinhunderd elf![]()
En wat dacht je van Mike!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:21 schreef Rosbief het volgende:
Idd, zó kansloos idd!![]()
![]()
Je zegt spreekt 'like' ofzo toch ook niet uit als likey
En bike als bikey
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |