Ga jij nou bepalen hoe Engels werkt? In goed Engels spreek je Nike uit als Naikie. Dat jij het liever "op z'n Hollands" als naik uitspreekt moet jij weten, maar het slaat natuurlijk nergens op verder.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:54 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Goed Engels, woorden die op dezelfde manier zijn opgebouwd als Nike
Als hij nike echt hollands zou uitspreken zou hij nie-kuh of ni-kuh zeggenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Aangezien jij alles "op z'n Hollands" uitspreekt, spreek jij Peugeot uit als peu-gee-ot?
Anyway, ik ga wat nuttigers doen (neuspeuteren ofzo) dan reageren op jouw kansloze opmerkingen
Veel plezier met je naaiks
Ik hanteer gewoon de regel bike, like, hike, trike etc en dus naik.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:45 schreef SiestaGuru het volgende:
[..]
Als hij nike echt hollands zou uitspreken zou hij nie-kuh of ni-kuh zeggenNiet naaik.
Het is fijn dat je je zelf-bedachte regeltjes toepast, maar dat staat natuurlijk verder los van wat de echte wereld ondertussen doet.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:01 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Ik hanteer gewoon de regel bike, like, hike, trike etc en dus naik.
Helemaal mee eens. Als je neit kan uitgaan van dat soort consistenties, waar kan je dan nog wel op vertrouwen?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:01 schreef Rosbief het volgende:
[..]
lean, mean, beanquote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:01 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Nee maar daar ik nog wel inkomen omdat er eigenlijk ook sean staat.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:22 schreef padlarf het volgende:
[..]
lean, mean, bean
maar zeg je ook Sien Konnerie?
Nou, dat is dan duidelijk. Jij zal het wel beter dan de mensen wiens moedertaal het isquote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:27 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Maar bij Nike zie ik nergens key of ie, waar halen ze die extra letter vandaan?
Dat is knap, met de hele Engels-sprekende wereld tegen je.quote:PS. ik zou je maar gedeisd houden want ik weet dat ik deze discussie ga winnen.
Volgens jouw logica moet je sien zeggenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:27 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Nee maar daar ik nog wel inkomen omdat er eigenlijk ook sean staat.
Kijk nog even naar mijn post onderaan pagina 2.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:40 schreef Noortje. het volgende:
Je moet het eigenlijk uitspreken als Niekč, komt namelijk van de godin van de overwinning: Nikč.
Opgelost, slotje.
En voor de noobs onder ons: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nik%C3%A8 .
Oeh jij hebt meer gelijk dan ik denk ik.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Kijk nog even naar mijn post onderaan pagina 2.
Ach gut, lieverd... wat zul jij in de war raken als je ontdekt dat men in het Engels het woord 'read' op twee manieren uitspreektquote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:01 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Ik welquote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:22 schreef padlarf het volgende:
[..]
lean, mean, bean
maar zeg je ook Sien Konnerie?
Ik heb me al vaak afgevraagd hoe je dat nu moest uitspreken, maar aan deze mogelijkheid heb ik geen seconde gedacht, wie heeft dit zo bedacht?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 09:10 schreef Verbal het volgende:
[..]
Of als je ooit een Engels meisje tegenkomt dat Siobhan heet, en jij haar moet gaan uitleggen dat ze het al haar hele leven verkeerd uitspreekt en dat het niet 'sjivňhn' is, maar 'sie-job-han'.
Siobhan is een (oud) Ierse meisjesnaam. En die taal heeft nu eenmaal wat, voor ons, onlogische regels wat betreft uitspraakquote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:36 schreef SiestaGuru het volgende:
Ik heb me al vaak afgevraagd hoe je dat nu moest uitspreken, maar aan deze mogelijkheid heb ik geen seconde gedacht, wie heeft dit zo bedacht?sjo-ban sjo-baan si-o-ban si-o-baan zouden allemaal wel mogelijk zijn, maar die v en o?
Terwijl die o aan het begin vergeten wordt?
Dat van Adobe wist ik helemaal nietquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |