abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 januari 2009 @ 12:18:45 #251
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_65312884
Yeah vanavond \m/ ,can't wait
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_65313046
Gisteren !
pi_65315238
Verhalen klinken goed hier! Ik ben er in ieder geval vanavond bij. Wel in m'n eentje, want niemand anders kon of wilde. Maar ja, fuck that. .
pi_65315786
Gisteren was top, vanavond hopelijk weer.

  donderdag 22 januari 2009 @ 13:57:05 #255
139330 TNA
For the stars that shine
pi_65316334
Nu.nl:
quote:
AMSTERDAM – Met de handen nonchalant in zijn zakken staat Liam Gallagher, de zanger van de Britse band Oasis, lichtjes voorovergebogen richting de microfoon.

Oasis in HMH

De woorden 'tonight I'm a rock 'n roll star' rollen uit zijn mond. Ja, woensdagavond zijn hij en zijn broer Noel de grote sterren in 's lands grootste biertent. Maar eigenlijk kunnen we stellen dat ze dat al vijftien jaar lang zijn.

Oasis kan bij voorbaat al niets verkeerd doen bij het publiek. En na één lange hitparade stellen ze van begin tot eind nergens teleur.

Gejuich

Elk nummer wordt met luid gejuich ontvangen en kan steevast rekenen op bijval van het complete publiek. 'Lyla', 'Don't Look Back in Anger', 'Morning Glory', 'Wonderwall', 'Supersonic', 'Champagne Supernova', de nieuwe single 'The Shock of the Lightning', ze komen allemaal voorbij.

Het is niet echt een spannende setlist, maar wie kan dat ze kwalijk nemen. Iedereen komt voor die nummers, Oasis speelt ze.

Het enige nummer dat schittert door afwezigheid is 'Live Forever'. De overwinningstocht van de band wordt afgesloten met een cover van 'I am the Walrus', van hun grote voorbeeld The Beatles.

Hoogtepunt

Het hoogtepunt van de band lag halverwege de jaren '90, toen albums als 'Definitly Maybe' en '(What's the Story) Morning Glory?' met miljoenen tegelijk over de toonbank vlogen.

Het is daarom leuk om te zien dat een groot deel van het publiek destijds op de basisschool zat en de band waarschijnlijk niet eens kende.

Een groot compliment richting Oasis die, ondanks de soms wisselende kwaliteit van hun platen, de tand des tijds zonder kleerscheuren heeft doorstaan.

Stemproblemen

De band staat in volle sterkte op het podium van de Heineken Music Hall, dus inclusief Liam die eerder deze week verstek moest laten gaan wegens stemproblemen.

Ook woensdagavond was duidelijk te merken dat hij vocaal nog niet optimaal was. Hij begon fel en scherp, maar zakte halverwege wat in.

Broer Noel kwam vervolgens aan de beurt om wat nummers te spelen, om daarna weer te worden afgelost door zijn jongere broer die er weer tegenaan leek te kunnen.

Show

Het contrast tussen de broers is altijd mooi om te zien. Terwijl Liam vooral bezig is met de show en zijn eigen persoon, speelt Noel met bescheiden passie de muziek waarvoor hij leeft.

Geheel terecht verdwijnt Liam steeds even van het podium als zijn oudere broer, de creatieve motor achter de band, een nummer zingt.

Daarbij bieden zijn songs als 'Don't Look Back in Anger' en 'The Importance of Being Idle' een prettige afwisseling op het gitaargeweld van het andere werk.

Begrip

De koude lucht in de zaal maakt langzaam plaats voor de muffe geur van zweet en bier. Overal waar je kijkt wordt de formatie met een tevreden blik aanschouwt.

Oasis is een begrip, straalt nog steeds diezelfde arrogantie uit als voorheen, maar het aller belangrijkste: ze zijn nog steeds heel erg goed.

Donderdagavond staat Oasis nogmaals in de Heineken Music Hall in Amsterdam.
Trouw:
quote:
Britten komen naar Nederland voor Oasis

(Novum) - Het concert dat Oasis woensdag gaf in de Heineken Music Hall werd bezocht door veel landgenoten van de Britse broers Liam en Noel Gallagher. Het bier vloeide dan ook rijkelijk in de Amsterdamse popzaal. De soms onberekenbare muzikanten hadden het duidelijk naar hun zin en speelden voornamelijk tracks uit hun hoogtijdagen in de jaren negentig.

Zo kwamen hits als 'Wonderwall' en 'Don't look back in anger' voorbij, maar ook het nieuwere 'Lyla'. Oud materiaal wisselde de band af met nummers van de nieuwe plaat 'Dig out your soul', die eind vorig jaar verscheen. Om nog eens te benadrukken dat Oasis zich laat inspireren door The Beatles zong Liam aan het einde van het concert de Beatles-track 'I am the walrus'.

Oasis staat ook donderdagavond in de Heineken Music Hall. De twee uitverkochte concerten maken deel uit van een grootschalige Europese tournee, waarmee de band nog steden aandoet als Stockholm, Madrid, Rome en Parijs. Vanaf maart gaat het verder naar onder meer Japan, Hongkong en Zuid-Afrika.

Even leek de kans aanwezig dat de twee Nederlandse concerten in het water zouden vallen toen een concert dat maandag in Düsseldorf zou plaatsvinden, werd afgelast. Liam bleek een oedeem op zijn stembanden te hebben en moest rust houden.
Het Parool ( )
quote:
Oasis doet iets al te cool

Noel Gallagher heeft zijn vakantiehuis op Ibiza van de hand gedaan. De reden: vlakbij had ook James Blunt een optrekje gekocht. Als rechtgeaarde rocker kon Gallagher het zich naar eigen zeggen niet veroorloven in de nabijheid van zo'n watje te verkeren. De gedachte alleen al dat Blunt op een 'cd-worp afstand' alweer zo'n vreselijk kutliedje aan het schrijven was!

Ja, met de de gebroeders Gallagher kun je nog altijd lachen. Maar de tijd dat hun groep Oasis er muzikaal echt toe deed, ligt al ver achter ons. Het vorig jaar verschenen Dig out your soul was het zoveelste album van de groep waarop hooguit drie goede songs stonden. De belangstelling voor hun concerten is er niet minder om. De huidige Oasistournee is zelfs de grootste die de groep ooit in Europa ondernam.

Daarmee begint Oasis te lijken op de Rolling Stones, wier platen ook al tijden te verwaarlozen zijn, maar die nog altijd een enorme publiekstrekker zijn. Maar hoewel hun publiek vast dik tevreden zou zijn als ze zich zouden beperken tot songs van hun eerste twee albums, die verschenen in de hoogtijdagen van de Britpop, willen de broertjes Gallagher meer zijn dan een nostalgieact, die op het podium alleen greatest hits brengt.

Dat pakte gisteravond bij het eerste van twee uitverkochte concerten in de Heineken Music Hall wisselend uit. De logge psychedelische songs van Dig out your soul, met zeker voor Oasis lange gitaarsolo's, lagen zwaar op de maag, maar een hoogtepunt was het door Noel gezongen The Masterplan, nota bene ooit het B-kantje van Oasis' allergrootste hit Wonderwall.

Noel leek er zin in te hebben in de Heinekenhal. Broer Liam speelde als altijd weer Zijne Coolheid zelve. Zijn winterjas hield hij het hele optreden aan, bewegen deed hij zo min mogelijk, maar als er even niets te zingen viel, sjokte hij direct het podium af. Halverwege de jaren negentig was die gespeelde onverschilligheid heel vermakelijk. Nu Liam opkruipt naar de veertig begint zo'n houding langzamerhand toch wat belachelijk te worden.

Wie voor oude hits kwam, werd bediend aan het einde van het optreden. Vooral het mannelijk deel van het publiek zong luid mee met de ballads Don't look in anger en Wonderwall. Het klonk precies als de voetbalkoren die we kennen uit de nabijgelegen Arena. (Peter van Brummelen)
pi_65316565
Ik ga vanavond ook

Hoe laat begon Oasis ongeveer met spelen? En was het voorprogramma nog een beetje de moeite waard?
pi_65316651
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:03 schreef keijz het volgende:
Ik ga vanavond ook

Hoe laat begon Oasis ongeveer met spelen? En was het voorprogramma nog een beetje de moeite waard?
Oasis begint rond 9 uur
voorprogramma vond ik wel aardig
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_65316671
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:03 schreef keijz het volgende:
Ik ga vanavond ook

Hoe laat begon Oasis ongeveer met spelen? En was het voorprogramma nog een beetje de moeite waard?
Oordeel zelf:




Best leuk bandje vind ik.
pi_65316712
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:03 schreef keijz het volgende:
Ik ga vanavond ook

Hoe laat begon Oasis ongeveer met spelen? En was het voorprogramma nog een beetje de moeite waard?
Nee
pi_65317045
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:03 schreef keijz het volgende:
Ik ga vanavond ook

Hoe laat begon Oasis ongeveer met spelen? En was het voorprogramma nog een beetje de moeite waard?
Oasis begon 21 uur sharp. Iets voor 22.45 was het afgelopen.
pi_65317283
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:17 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Oasis begon 21 uur sharp. Iets voor 22.45 was het afgelopen.
Goed te doen dus.
pi_65317871
Het voorprogramma .

Oasis was vet, de nummers van de nieuwe cd zijn ook erg goed live.
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:57:40 #264
139330 TNA
For the stars that shine
pi_65318411
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:03 schreef keijz het volgende:
Ik ga vanavond ook

Hoe laat begon Oasis ongeveer met spelen? En was het voorprogramma nog een beetje de moeite waard?
Ik vond de gitarist best tof spelen, maar ze rammen veel te hard op hun gitaren waardoor de vocals nauwelijks uitkomen en de, indien aanwezige, melodie nogal lastig te herkennen is Zoals hierboven vermeld, Twisted Wheel 20-20.30, ombouwen 20.30-21, Oasis 21-22.45 uur.
pi_65320237
Wat ik overigens wel maf vind, is dat ik het complete optreden van gisteren op dvd heb. Volgens mij is het optreden, dat door MTV is uitgezonden, precies dezelfde set.
pi_65320276
Was fucking gaaf!!
  donderdag 22 januari 2009 @ 16:00:01 #267
139330 TNA
For the stars that shine
pi_65320609
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:51 schreef KneiterS het volgende:
Wat ik overigens wel maf vind, is dat ik het complete optreden van gisteren op dvd heb. Volgens mij is het optreden, dat door MTV is uitgezonden, precies dezelfde set.
Ze spelen al maanden iedere avond dezelfde setlist.
  donderdag 22 januari 2009 @ 16:01:30 #268
139330 TNA
For the stars that shine
pi_65320671
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:40 schreef TNA het volgende:
Ik wil bij dezen iedereen hier een geniale avond toewensen, dat zal ongetwijfeld geen probleem zijn, enjoy!
pi_65320867
Veel plezier vanavond mensen, hopen dat 't net zo goed was als gisteren
pi_65320921
Iedereen die vanavond gaat: have fun !
pi_65321024
Nou ik ben benieuwd vertrek ook over een uurtje richting Amsterdam.
Van wat ik lees is het dus rond 22:45 afgelopen? komt goed uit met treinverbinding
pi_65321597
Damn, wat was het cool gister
Afterparty en voorprogramma was ook goed te doen
  † In Memoriam † donderdag 22 januari 2009 @ 16:32:04 #273
128220 Peter6000
pi_65321618
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:26 schreef =HellFire= het volgende:
Verhalen klinken goed hier! Ik ben er in ieder geval vanavond bij. Wel in m'n eentje, want niemand anders kon of wilde. Maar ja, fuck that. .
Ik ga meestal alleen naar concerten ivm afwezigheid van contacten die meewillen.
Het voelt tussen de programma`s door soms wat ongemakkelijk, maar als de muziek eenmaal speelt is het eerder een voordeel dat er niemand aan je kop loopt te zeuren.

Lekker meeschreeuwen met Don`t Look Back in Anger.
Ik heb er zin in.
pi_65321921
iedereen die vanavond gaat veel plezier
en aan die gozer die ik 2 muntjes heb gegeven drink er een biertje van
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  † In Memoriam † donderdag 22 januari 2009 @ 17:03:28 #275
128220 Peter6000
pi_65322778
quote:
Oasis toont wederom twee gezichten

AMSTERDAM - Vraag aan Noel Gallagher of hij van zijn broer Liam houdt en het antwoord luidt: ‘Zeker. Maar niet zoveel als ik van noedels houd’.

De spanning tussen de twee - al bijna twee decennia kampioenen vuilbekken en ruzie zoeken van de rock - is Oasis’ grootste kracht én handicap. De broers kunnen echter niet zonder elkaar. Daarom treden ze - bijna 15 jaar na hun standaardalbum (What’s the Story) Morning Glory - nog steeds samen op.

Concerten zijn - de verhoudingen nog altijd zo gespannen als de sfeer bij een controlepost in oorlogsgebied - inmiddels twee afzonderlijke onemanshows. Het duo gebruikt dezelfde achtermuzikanten, maar kijkt elkaar 100 minuten lang geen moment aan.

Dat geeft, zoals woensdagavond in de uitverkochte Heineken Music Hall, problemen wanneer één van de broers niet optimaal presteert. Zanger Liam zegde maandagavond een Duits optreden af wegens oedeem op de stembanden. 48 uur volstrekte rust later opende hij met een volkomen mislukte versie van het doorgaans prettig snerpende Rock ‘n’ Roll Star.

Toen Liam zijn vocalen weer in zeurende topconditie had, was het te laat voor een echt gedenkwaardige show. Een gemiste kans, want Oasis heeft in zijn loopbaan zo’n sterke set rock-klassiekers verzameld dat zelfs een minder album als het recente Dig out your Soul de grote Gallagher-show niet verstoort.

Met een eerder strakke dan virtuoze band (de hoofdrollen zijn immers al vergeven) achter zich, klinken snijdende versies van Supersonic, Wonderwall en The Importance of Being Idle stevig en onderhoudend. Het mooist is een uitgeklede uitvoering van Don’t Look Back in Anger. Gezongen door Noel, de enige Gallagher die eigenlijk altijd in vorm is.
AD
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')