quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 15:09 schreef MNR het volgende:[..]
Hey auto

Ja, ik heb *zulke* leuke leesboeken voor het moment. Helemaal
En dan nu je studie, want daar mocht ik je aan herinneren. Je studeert dus psy aan die mooie uni in T. wat voor vakken krijg je daar?
Kijk, dat is mooi

Ik zit nu in de eerste en dan is het vooral gericht op oriëntatie en allerlei verschillende basisvakken:
- MTO (methodenleer en statistiek)
- Functieleer; richt zich op de basisfunctie van de hersenen en dan met name; taal, aandacht, waarneming, geheugen, motivatie en motoriek
- Hersenen en Gedrag; welke invloed hebben je hersenen op je gedrag; denk hierbij aan hormonen, wederom je motoriek, welke delen in je hersenen zorgen voor welk gedrag. Dit is meer biologisch.
- Psychologie en Gezondheid; meer biologie en gaat een beetje door op HG. Je bent dan met de medische psychologie bezig.
- Sociologie voor Psychologen; wat zijn de raakvlakken tussen sociologie en psychologie en waar zijn de grenzen; heel algemeen.
- Sociale Psychologie; hoe (menselijke) gedachten, gevoelens en gedragingen worden beïnvloed door werkelijke of ingebeelde anderen
- Inleiding en GS van de Psychologie; hoe is het ontstaan etc. (heeél droog)
Volgens blok krijg ik (dacht ik) Economische/Arbeid Psychologie en Ontwikkelingsleer.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."