abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65133332
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 13:47 schreef zagevent het volgende:

[..]

Die Christiaan Mechele heeft wat mij betreft geen greintje recht op enige vorm van een menselijk leven, maar ik vraag me af hoe die moeder dat allemaal heeft laten gebeuren.

Bij zo'n andere zaken zie je dat ook wel eens. Eén partner mishandelt een of meerdere kinderen, de ander weet ervan, maar doet er niets tegen. Hoe komt dat toch?
geloof er niks van
  Admin zaterdag 17 januari 2009 @ 06:59:39 #77
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_65134375
En wéér weet iedereen ervan en wéér zwijgt iedereen..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 09:37:15 #78
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_65134888
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 06:59 schreef yvonne het volgende:
En wéér weet iedereen ervan en wéér zwijgt iedereen..
Ik moest gelijk denken aan die "bijna" campagne die nu op de radio loopt....
Bijna was er iemand zo stoer geweest echt in te grijpen, bijna had justitie echt ingegrepen, bijna had die jongen nog geleefd...
Ik hoop dat t joch nu iig rust heeft.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zaterdag 17 januari 2009 @ 09:54:00 #79
189777 zagevent
what's in a name
pi_65135022
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 19:32 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Pek en veren!

@zagevent: Jullie hebben toch wel TBS? Die mensen zijn rijp voor een gesticht...
Ja, maar dat is ook geen straf. Trouwens, ik denk niet dat dat zal gebeuren. Het proces is voor assisen, dus met een jury, en die zijn makkelijk beïnvloedbaar. Als de aanklager wat speelt op de gevoelens, mag de verdediging nog zeggen wat ze wilt over ontoerekeningsvatbaarheid of psychische stoornissen.
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 11:28:39 #80
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_65136446
Wat een verhaal

Onbegrijpelijk dat niemand wat gedaan heeft
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 14:14:35 #81
189777 zagevent
what's in a name
pi_65140802
Ik vraag me trouwens af, hoe je als advocaat zulke monsters kan/durft verdedigen.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 14:47:55 #82
3542 Gia
User under construction
pi_65141699
Hier moet toch ook flink wat drank in het spel zijn, bij beide partijen, waarschijnlijk ook bij oma.
Als je nuchter en bij vol verstand bent, dan grijp je hier toch in, als moeder of als oma.

Dat kinderen erover zwijgen is iets wat je vaker ziet. Zelfs kinderen die misbruikt worden, zwijgen erover. Onvoorwaardelijke liefde voor de ouder, heet dat.
Ik vind eigenlijk dat scholen meer rechten moeten krijgen om in uitzonderlijke gevallen in te kunnen grijpen, of instanties in te kunnen schakelen. Bijvoorbeeld als een kind vaak onder de striemen of blauwe plekken zit. Dat zie je als leerkracht bij de gym. Of wanneer een kind veelvuldig ziek is. Meer dan 2 keer per maand, bijvoorbeeld. Dan lijkt me nader onderzoek, een gesprek met zo'n kind door een professionele hulpverlener, echt nodig.
Probeer die kinderen aan het praten te krijgen om misstanden thuis aan 't licht te brengen. In het belang van zo'n kind, maar vaak ook in 't belang van de ouder. Voordat het uit de hand loopt.
pi_65143527
niet alleen onvoorwaardelijke liefde lijkt me...maar ook onwetendheid en angst..

het blijft gruwelijk en eigenlijk totaal niet te bevatten! dat dit bestáát!
pi_65144243
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:44 schreef ddee het volgende:
Wat ik alleen niet snap, is dat die jongen geen hulp is gaan zoeken.

Neen, ik snap dat ook niet. Hij was toch oud genoeg. Het moet toch mogelijk geweest zijn om te bellen naar iemand, of simpelweg weg te lopen. En die jongere broer, hoe oud was die? Waarom deed hij niets voor z'n broer? Het is een bizar verhaal.

En die moeder, was da voor iets. Sommige mensen zouden echt geen kinderen mogen maken.
De jongen lag mentaal achter.
Verder een broertje van 13. En twee halfzusjes die peuter zijn. Hebben allemaal dus nog niet echt de leeftijd waarop wordt verwacht actie te nemen. Die van 13 kan doodsbang zijn geweest voor stiefpa.
pi_65144546
wat ook logisch is...
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:42:21 #86
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65144993
Vroeger dumpten ze dit soort kutkinderen gewoon heel diep in het bos, zodat ze opgevreten konden worden door de wolven.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:47:24 #87
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_65145129
Vroeger kon je mensen nog vogelvrij verklaren. Dan werden ze alle burgerrechten ontnomen. Is er niet toevallig zo'n oud wetje dat afgestoft kan worden?
Life is what you make it.
pi_65153658
lijkt me een briljant plan, dat vogelvrij verklaren!
pi_65156149
Wat een verschrikkelijk verhaal wilde ik zeggen. Maar het is helaas geen verhaaltje, het is die jongen echt overkomen. Wat ontzettend erg, ben er helemaal naar van .
pi_65156818
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:42 schreef Lemmeb het volgende:
Vroeger dumpten ze dit soort kutkinderen gewoon heel diep in het bos, zodat ze opgevreten konden worden door de wolven.
Dat zou misschien nog humaner zijn geweest. Maar ik ben het er niet mee eens dat het kind dat verdient.

Verder, ik ben helemaal niet zo van het wraak nemen, maar dat deze twee gestraft moeten worden is duidelijk. Maar wat doe je in godsnaam met mensen die zo duidelijk hebben bewezen geen mens te zijn Welk principe van straf is hier nog van toepassing behalve hen aandoen wat zij hun zoon hebben aangedaan? Ik ben blij dat ik geen rechter ben.
  zondag 18 januari 2009 @ 01:59:34 #91
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_65161517
Pfff.... Heftig & bizar verhaal!

Hier zijn geen woorden voor...
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  zondag 18 januari 2009 @ 02:12:42 #92
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 januari 2009 @ 02:20:44 #93
163650 Greys
pi_65161768
Wat er nu ook met die ouders gaat gebeuren na uitspraak van de rechter, het zal nooit ook maar in de buurt komen van wat dat arme joch heeft moeten doorstaan. Wat een monsters.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 18 januari 2009 @ 12:45:33 #94
3542 Gia
User under construction
pi_65166836
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:20 schreef Greys het volgende:
Wat er nu ook met die ouders gaat gebeuren na uitspraak van de rechter, het zal nooit ook maar in de buurt komen van wat dat arme joch heeft moeten doorstaan. Wat een monsters.
Ik verwacht niet dat die het leuk gaan krijgen in de gevangenis.
Ze moeten ze dus gewoon tussen de andere gevangenen laten rondlopen en regelmatig niet opletten als bewaker.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 januari 2009 @ 12:56:12 #95
163650 Greys
pi_65167197
quote:
Op zondag 18 januari 2009 12:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat die het leuk gaan krijgen in de gevangenis.
Ze moeten ze dus gewoon tussen de andere gevangenen laten rondlopen en regelmatig niet opletten als bewaker.
Precies. Maar dan nóg... ze gaan het nooit zo zwaar krijgen als die arme jongen ben ik bang.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65169249
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 14:14 schreef zagevent het volgende:
Ik vraag me trouwens af, hoe je als advocaat zulke monsters kan/durft verdedigen.
Dat is het zware aspect van het strafrecht.
pi_65174614
Dat gemartel en de doodstraf die hier worden voorgesteld voor de daders is helemaal geen geschikte of gepaste straf. Pijn is relatief, de dood is geen straf: dan ben je er gelijk klaar mee. Ik vind levenslang opsluiten wel degelijk gepast: geen toekomst, uitzicht meer, geen vrijheid meer, dat lijkt me het ergst. Alleen zijn met je gedachten en daarmee leven.
Bovendien moeten er voor al die martel-voorstellen van alle gekwetste en nobele hartjes hier mensen beschikbaar zijn die dat aan kunnen en willen doen - en die zijn in mijn ogen net zo psychisch verdacht als de daders in kwestie. Een enorm teken van beschaving dus dat die martelpraktijken en/of de doodstraf hier niet meer bestaan. En ook nog zwaar terecht. Dood en pijn zijn niet voldoende.
  zondag 18 januari 2009 @ 16:15:32 #98
189777 zagevent
what's in a name
pi_65175100
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:05 schreef Taurus het volgende:
Dat gemartel en de doodstraf die hier worden voorgesteld voor de daders is helemaal geen geschikte of gepaste straf. Pijn is relatief, de dood is geen straf: dan ben je er gelijk klaar mee. Ik vind levenslang opsluiten wel degelijk gepast: geen toekomst, uitzicht meer, geen vrijheid meer, dat lijkt me het ergst. Alleen zijn met je gedachten en daarmee leven.
Bovendien moeten er voor al die martel-voorstellen van alle gekwetste en nobele hartjes hier mensen beschikbaar zijn die dat aan kunnen en willen doen - en die zijn in mijn ogen net zo psychisch verdacht als de daders in kwestie. Een enorm teken van beschaving dus dat die martelpraktijken en/of de doodstraf hier niet meer bestaan. En ook nog zwaar terecht. Dood en pijn zijn niet voldoende.
Kanditaten genoeg om zo'n klootzak een paar uurtjes te martelen denk ik.
pi_65179956
pi_65185274
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:05 schreef Taurus het volgende:
Bovendien moeten er voor al die martel-voorstellen van alle gekwetste en nobele hartjes hier mensen beschikbaar zijn die dat aan kunnen en willen doen - en die zijn in mijn ogen net zo psychisch verdacht als de daders in kwestie.
Er is wel degelijk een verschil tussen het iemand verwensen(waarschijnlijk uit frustratie van pure onmacht) en het ook echt doen..lijkt me logisch.
quote:
Een enorm teken van beschaving dus dat die martelpraktijken en/of de doodstraf hier niet meer bestaan. En ook nog zwaar terecht. Dood en pijn zijn niet voldoende.
Noem jij het een teken van beschaving wanneer zulke beesten van mensen nog een lange tijd mogen blijven leven, na wat ze dit arme joch aan hebben gedaan?! In bijvoorbeeld de VS bestaat de doodstraf nog wel,vind je hen dan ook minder beschaafd?
Dood en pijn zijn niet voldoende...tja... alleen de dood niet nee, maar pijn... deze gruwels van levende wezens verdienen dat! What goes around...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')