geloof er niks vanquote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:47 schreef zagevent het volgende:
[..]
Die Christiaan Mechele heeft wat mij betreft geen greintje recht op enige vorm van een menselijk leven, maar ik vraag me af hoe die moeder dat allemaal heeft laten gebeuren.
Bij zo'n andere zaken zie je dat ook wel eens. Eén partner mishandelt een of meerdere kinderen, de ander weet ervan, maar doet er niets tegen. Hoe komt dat toch?
Ik moest gelijk denken aan die "bijna" campagne die nu op de radio loopt....quote:Op zaterdag 17 januari 2009 06:59 schreef yvonne het volgende:
En wéér weet iedereen ervan en wéér zwijgt iedereen..
Ja, maar dat is ook geen straf. Trouwens, ik denk niet dat dat zal gebeuren. Het proces is voor assisen, dus met een jury, en die zijn makkelijk beïnvloedbaar. Als de aanklager wat speelt op de gevoelens, mag de verdediging nog zeggen wat ze wilt over ontoerekeningsvatbaarheid of psychische stoornissen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Pek en veren!![]()
@zagevent: Jullie hebben toch wel TBS? Die mensen zijn rijp voor een gesticht...
De jongen lag mentaal achter.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:44 schreef ddee het volgende:
Wat ik alleen niet snap, is dat die jongen geen hulp is gaan zoeken.
Neen, ik snap dat ook niet. Hij was toch oud genoeg. Het moet toch mogelijk geweest zijn om te bellen naar iemand, of simpelweg weg te lopen. En die jongere broer, hoe oud was die? Waarom deed hij niets voor z'n broer? Het is een bizar verhaal.
En die moeder, was da voor iets. Sommige mensen zouden echt geen kinderen mogen maken.
Dat zou misschien nog humaner zijn geweest. Maar ik ben het er niet mee eens dat het kind dat verdient.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:42 schreef Lemmeb het volgende:
Vroeger dumpten ze dit soort kutkinderen gewoon heel diep in het bos, zodat ze opgevreten konden worden door de wolven.
Ik verwacht niet dat die het leuk gaan krijgen in de gevangenis.quote:Op zondag 18 januari 2009 02:20 schreef Greys het volgende:
Wat er nu ook met dieouders
gaat gebeuren na uitspraak van de rechter, het zal nooit ook maar in de buurt komen van wat dat arme joch heeft moeten doorstaan. Wat een monsters.
Precies. Maar dan nóg... ze gaan het nooit zo zwaar krijgen als die arme jongen ben ik bang.quote:Op zondag 18 januari 2009 12:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat die het leuk gaan krijgen in de gevangenis.
Ze moeten ze dus gewoon tussen de andere gevangenen laten rondlopen en regelmatig niet opletten als bewaker.
Dat is het zware aspect van het strafrecht.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:14 schreef zagevent het volgende:
Ik vraag me trouwens af, hoe je als advocaat zulke monsters kan/durft verdedigen.
Kanditaten genoeg om zo'n klootzak een paar uurtjes te martelen denk ik.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:05 schreef Taurus het volgende:
Dat gemartel en de doodstraf die hier worden voorgesteld voor de daders is helemaal geen geschikte of gepaste straf. Pijn is relatief, de dood is geen straf: dan ben je er gelijk klaar mee. Ik vind levenslang opsluiten wel degelijk gepast: geen toekomst, uitzicht meer, geen vrijheid meer, dat lijkt me het ergst. Alleen zijn met je gedachten en daarmee leven.
Bovendien moeten er voor al die martel-voorstellen van alle gekwetste en nobele hartjes hier mensen beschikbaar zijn die dat aan kunnen en willen doen - en die zijn in mijn ogen net zo psychisch verdacht als de daders in kwestie. Een enorm teken van beschaving dus dat die martelpraktijken en/of de doodstraf hier niet meer bestaan. En ook nog zwaar terecht. Dood en pijn zijn niet voldoende.
Er is wel degelijk een verschil tussen het iemand verwensen(waarschijnlijk uit frustratie van pure onmacht) en het ook echt doen..lijkt me logisch.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:05 schreef Taurus het volgende:
Bovendien moeten er voor al die martel-voorstellen van alle gekwetste en nobele hartjes hier mensen beschikbaar zijn die dat aan kunnen en willen doen - en die zijn in mijn ogen net zo psychisch verdacht als de daders in kwestie.
Noem jij het een teken van beschaving wanneer zulke beesten van mensen nog een lange tijd mogen blijven leven, na wat ze dit arme joch aan hebben gedaan?! In bijvoorbeeld de VS bestaat de doodstraf nog wel,vind je hen dan ook minder beschaafd?quote:Een enorm teken van beschaving dus dat die martelpraktijken en/of de doodstraf hier niet meer bestaan. En ook nog zwaar terecht. Dood en pijn zijn niet voldoende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |