Inderdaad. Terwijl beide partijen even grote klootzakken zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:46 schreef Bananenman het volgende:
Wat een HILARISCH topic dit. Echt van allebei de kanten dramatische foto's en filmpjes posten om zieltjes te winnen
Maar is het erg om voor een partij te kiezen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:49 schreef cerror het volgende:
[..]
Inderdaad. Terwijl beide partijen even grote klootzakken zijn.
Maar zolang je 1 van de 2 religies (of een enorme kapitalist bent) aanhangt, ben je gewoon partijdig.
Ok , en slaap welquote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:45 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik moet naar bed ,maar ik vind het een mooie post en wil er graag later nog op reageren. Ik hoop morgen en als het vlot help me herinneren daar het een discussie is die voor dit conflict cruciaal; is.
Niet religieuzen kunnen meestal beter oordelen dan mensen die hun vertrouwen uit handen geven aan een 'grootheid' waarvan het bestaan niet is aangetoond. Maar dat is een andere discussie.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:52 schreef Ruimer het volgende:
Het zijn 3 religies.
Is het zinnig de niet-religieuzen te laten oordelen?
Is zou inderdaad het met je eens zijn, maar als je gelooft geloof je weer in een Goddelijk iemand. En ALS die zou bestaan zou die natuurlijk het weer beter dan ons weten. Als je snapt wat ik bedoelquote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:53 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Niet religieuzen kunnen meestal beter oordelen dan mensen die hun vertrouwen uit handen geven aan een 'grootheid' waarvan het bestaan niet is aangetoond. Maar dat is een andere discussie.
Wat is er mis met de ruimte delen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:50 schreef damsco het volgende:
[..]
Maar is het erg om voor een partij te kiezen?
De nihilistische superioriteitquote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:53 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Niet religieuzen kunnen meestal beter oordelen dan mensen die hun vertrouwen uit handen geven aan een 'grootheid' waarvan het bestaan niet is aangetoond. Maar dat is een andere discussie.
Maar die heeft een goddeloos iemand dus niet.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:55 schreef damsco het volgende:
[..]
Is zou inderdaad het met je eens zijn, maar als je gelooft geloof je weer in een Goddelijk iemand. En ALS die zou bestaan zou die natuurlijk het weer beter dan ons weten. Als je snapt wat ik bedoel
Je hebt onderbouwde argumenten?quote:
En die heeft god niet?quote:
Hmmmm tja, ik weet het niet. Ben er nog niet over uitquote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:00 schreef cerror het volgende:
[..]
Maar die heeft een goddeloos iemand dus niet.
Natuurlijk is de mens altijd met fouten, maar religie heeft meer fouten dan een persoon met het syndroom van down die een Cito toets doet.
Ik heb liever onderhandeling door een agnost en/of atheïst dan een Jood, Moslim, Christen of Medicijnman.
Uiteindelijk draait religie ook maar om macht, maar dan heb ik liever macht door een bestaand persoon en niet macht door religie.
Ik ben een ietsist, dus ik voel me niet persoonlijk aangevallen door je bewering, maar je bent een nitwit als je stelt dat religie de diplomatieke kwaliteiten van een onderhandelaar per definitie corrumpeert.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:01 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Je hebt onderbouwde argumenten?
Iedereen heeft gelijk en iedereen heeft ongelijk.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:04 schreef cerror het volgende:
[..]
En die heeft god niet?
Wees eens realistisch en niet zo hypocriet.
Die chick rechts in je fotoalbumquote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:06 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik ben een ietsist, dus ik voel me niet persoonlijk aangevallen door je bewering, maar je bent een nitwit als je stelt dat religie de diplomatieke kwaliteiten van een onderhandelaar per definitie corrumpeert.
Tuurlijk corumpteert een religie.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:06 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik ben een ietsist, dus ik voel me niet persoonlijk aangevallen door je bewering, maar je bent een nitwit als je stelt dat religie de diplomatieke kwaliteiten van een onderhandelaar per definitie corrumpeert.
Die versier je met een paar okkenotenquote:
Je kunt niet alle religieuzen over één kam scheren.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:10 schreef cerror het volgende:
[..]
Tuurlijk corumpteert een religie.
Het is een geloof. Besluiten nemen onder een noemer van opgelegde regels.
Een nietsist (zoals jij en ik best wel) nemen besluiten door te relativeren: Moord en doodslag = slecht. (hadden de religieuze lui ook door) en respect voor elkanders mening zolang die maar niet word opgedrongen aan andersdenkenden.
Zoiets.
Niet echt de richting zoals het nu gaat lijkt me.
Als je jezelf een atheïst noemt in Texas ben je een verrader en doe je hetzelfde in Irak dan ben je ook de lul.
Vind ik niet echt het respect dat je verwacht bij een juiste besluitvorming.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:14 schreef cultheld het volgende:
[..]
Die versier je met een paar okkenoten.
Religie creeërt automatisch een een stel extremisten.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je kunt niet alle religieuzen over één kam scheren.
Natuurlijk wel. Ze hebben allemaal de eigenschap dat ze verantwoording afleggen aan een hogere (fictioneel of niet) macht.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je kunt niet alle religieuzen over één kam scheren.
En dus is elke religieuze wereldleider automatisch een potentiële extremistquote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:22 schreef cerror het volgende:
[..]
Religie creeërt automatisch een een stel extremisten.
Zelfs in het boeddhisme heb je ze.
Alsof je ze een recept geeft met een spelfout en vanuit die spelfout weten ze te herleiden dat het eigenlijk een recept is die perfect moet opgevolgt moet worden anders verdien je een nekschot.
Erg grappig als dat een recept voor roer ei was.
En dat. Ik wilde eigenlijk het hele: Er zijn ook vredelievende religieuze mensen debat mijden maar eigenlijk vind ik deze best wel neutraal.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:31 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Ze hebben allemaal de eigenschap dat ze verantwoording afleggen aan een hogere (fictioneel of niet) macht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |