Ik kon 'm nog niet.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:31 schreef BasEnAad het volgende:
Oud
Subklacht: de inflatie van het woord 'geniaal'.
1kun·nen kon, h gekund 1 in staat zijn, bij machte zijn: hij kon niet meer spreken; tegen iets ~ iets kunnen verdragen; erop aan ~, ervan op aan ~ iets kunnen vertrouwen; ermee door ~ voldoende zijn 2 mogelijk zijn: dat kan niet 3 hulpww van wijze: hij kan wel ziek zijn || je kan me wat je kan zeggen, doen wat je wil, ik trek me er niets van aanquote:
ik kon hem nog nietquote:
TIP: Opeens heb je het, je wordt lerares Nederlands!quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:37 schreef Noortje. het volgende:
[..]
1kun·nen kon, h gekund 1 in staat zijn, bij machte zijn: hij kon niet meer spreken; tegen iets ~ iets kunnen verdragen; erop aan ~, ervan op aan ~ iets kunnen vertrouwen; ermee door ~ voldoende zijn 2 mogelijk zijn: dat kan niet 3 hulpww van wijze: hij kan wel ziek zijn || je kan me wat je kan zeggen, doen wat je wil, ik trek me er niets van aan
ken·nen kende, h gekend 1 bekend, vertrouwd zijn met: ik ken Amsterdam; zich niet laten ~ zich flink houden; te ~ gevenazeggen; b) laten blijken 2 beleven: het kabinet kende een slechte start || iem in iets ~ raadplegen
Of je typt gewoon www.vandale.nl in in je adresbalk en zoekt kunnen/kennen op.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:43 schreef Rasher het volgende:
[..]
TIP: Opeens heb je het, je wordt lerares Nederlands!
Neen, integendeel tot jou interesseert mij het correct spellen van woorden of het toepassen van grammatica bar weinig.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:45 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Of je typt gewoon www.vandale.nl in in je adresbalk en zoekt kunnen/kennen op.
't Is alleen zo jammer dat half FOK! jouw - verder - ontzettend intelligente post dan niet begrijpt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:46 schreef Rasher het volgende:
[..]
Neen, integendeel tot jou interesseert mij het correct spellen van woorden of het toepassen van grammatica bar weinig.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:37 schreef Noortje. het volgende:
[..]
1kun·nen kon, h gekund 1 in staat zijn, bij machte zijn: hij kon niet meer spreken; tegen iets ~ iets kunnen verdragen; erop aan ~, ervan op aan ~ iets kunnen vertrouwen; ermee door ~ voldoende zijn 2 mogelijk zijn: dat kan niet 3 hulpww van wijze: hij kan wel ziek zijn || je kan me wat je kan zeggen, doen wat je wil, ik trek me er niets van aan
ken·nen kende, h gekend 1 bekend, vertrouwd zijn met: ik ken Amsterdam; zich niet laten ~ zich flink houden; te ~ gevenazeggen; b) laten blijken 2 beleven: het kabinet kende een slechte start || iem in iets ~ raadplegen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |