abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:12:27 #26
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_65266786
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:28 schreef SigmundFreud het volgende:
De examencommissie zal hoogstwaarschijnlijk besluiten dat iedereen een extra kans krijgt. In feite kan de commissie het tentamen ongeldig verklaren.
voor maar 1 kwijtgeraakt examen?
  woensdag 21 januari 2009 @ 08:21:41 #27
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_65271647
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:12 schreef Niara het volgende:
[..]
voor maar 1 kwijtgeraakt examen?
Ik had het verkeerd gelezen. Bij 1 kwijtgeraakt tentamen krijgt de student een extra kans, als er ook maar enig bewijs is dat hij inderdaad eraan heeft deelgenomen (maar meestal krijgt de student in zo'n geval het voordeel van de twijfel).
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
pi_65275760
Het gebeurt zo nu en dan ook bij de eindexamens, vreselijk natuurlijk maar waar mensen werken gaat er nu eenmaal weleens iets fout. Dat leidt er bij de eindexamens in elk geval nooit toe dat leerlingen dan maar een zes krijgen, dat kan echt niet, dat zou de hele geloofwaardigheid van de examens teniet doen. Voor zover ik weet moet in zo'n geval de leerling of groep het betreffende examen opnieuw doen in het tweede tijdvak.
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:25:00 #29
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_65283189
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:06 schreef ShadyLane het volgende:
Het gebeurt zo nu en dan ook bij de eindexamens, vreselijk natuurlijk maar waar mensen werken gaat er nu eenmaal weleens iets fout. Dat leidt er bij de eindexamens in elk geval nooit toe dat leerlingen dan maar een zes krijgen, dat kan echt niet, dat zou de hele geloofwaardigheid van de examens teniet doen. Voor zover ik weet moet in zo'n geval de leerling of groep het betreffende examen opnieuw doen in het tweede tijdvak.
quote:
Beste studenten,

Jullie hebben in de afgelopen toetsperiode deelgenomen aan de toets jaarrekening 1.1. en de toets daarbij ingeleverd op USB stick.
Helaas is er bij dit opslaan iets misgegaan. Op de USB-sticks kan ik jullie toetsen namelijk niet terugvinden.

Ik heb deze situatie voorgelegd aan de examencommissie en verwacht binnenkort een uitspraak ...

Met vriendelijke groeten,
quote:
Beste student,

Ik heb vandaag van de examencommissie doorgekregen dat je een 6 hebt behaald voor de toets jaarrekening 1.1. herkansing ... Gefeliciteerd!

Met vriendelijke groeten,
Toen ik zag dat dit een BCC was ben ik zelf naar de examencommissie gegaan. Toen kreeg ik te horen dat iedereen een 6 had gekregen waarvan de toets zoek was en als ik hem wilde herkansen moest ik een apart verzoek indienen.. Dus het kan wel

edit: sorry.. zie nu pas dat het over een eindexamen gaat

[ Bericht 4% gewijzigd door Maraca op 21-01-2009 14:30:50 ]
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_65292848
Nog niets gehoord van school, en de betreffende mensen zijn niet te bereiken...

@Maraca: Het was geen eindexamen maar gewoon een tentamen
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:32:54 #31
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_65293291
Ah dan had ik het toch wel goed

Succes iig
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:39:23 #32
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65293504
Heb hetzelfde met een ingeleverde opdracht. Heb een ontvanstbewijs (van april ) en nog steeds geen cijfer. Betreffende docent (parttime advocaat/docent) kan em niet vinden. Eikels
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_66298981
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:44 schreef denthemen het volgende:
Ik ben een 2e jaars student aan de HES (HBO) Amsterdam. Nu heb ik in December een tentamen gemaakt waar nu van blijkt dat de docenten hem zijn kwijtgeraakt. Ik moet voor elk tentamen een handtekening zetten dat ik aanwezig ben, dus dat is mijn bewijs dat ik er in ieder geval ben geweest.

Wat is mijn recht? Ik wil hem natuurlijk niet herkansen, omdat het niet mijn schuld is

Bvd
Ik ben geen rechter-achtig persoon, maar ik vermoed dat je het opnieuw moet doen omdat er simpelweg geen uitslag of gemaakt tentamen is, en niemand dus nog kan oordelen of je het vak voldoende beheerst om ervoor te slagen. Het zou denk ik oneerlijk zijn tegenover andere studenten als jij zonder beoordeling slaagt en anderen alleen met beoordeling.

Maar!!.. Naar mijn mening moet deze herkansing zodanig worden geregeld dat jij als student er zo min mogelijk last van ondervindt, en dan heb ik het met name over studievertraging. Dus een coulante houding wat betreft de gevolgen. Vaak staat er in examenreglementen een artikeltje dat de examencommissie van dingen kan afwijken ten gunste van de student, dat zou al een troef kunnen zijn.

Bijvoorbeeld jou bij wijze van uitzondering toestemming geven om vakken te volgen waarvoor het behalen an dit vak een ingangseis was... of speciaal voor jou zo snel mogelijk een lokaal en surveillant regelen voor een extra hertentamen.

Dat zou ik i.i.g. een redelijke regeling vinden, omdat je hier inderdaad totaal geen schuld aan hebt. Dat je het opnieuw moet doen zal je vast niet onderuitkomen, maar de nadelige gevolgen hiervan moeten zoveel mogelijk worden beperkt.

Ik zou dus (zeker als je nu vertraging oploopt door dit akkefietje) wel in beroep gaan bij het clubje mensen dat daarvoor is aangesteld (College van Beroep) en bijvoorbeeld aanvoeren dat je het onredelijk vindt dat je hierdoor vertraging oploopt buiten jouw schuld om, en hiervoor een passende oplossing moet komen.
Eisen dat je gewoon een voldoende krijgt sta je volgens mij niet sterk mee (zeker niet in het hoger onderwijs).

P.S: nog nieuws hierover?
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_66299365
Helemaal topic vergeten!!

Ik moet hem idd herkansen... Wel op de dag dat ik het wil , tegenwoordig mogen ze niet zomaar meer een cijfer geven ivm "spookstudenten" en het feit dat mensen ook wel eens tentamens met opzet gewoon in hun tas stoppen. Ik heb excuses gekregen van de docent (die hier overigens geen schuld aan had) en de examencommissie. Het is balen maar voor mij is de zaak klaar.

Henno, nog bedankt voor je tips
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:44:09 #35
245446 truth_hurts
Be original, dont die a copy!
pi_66320316
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:44 schreef denthemen het volgende:
Ik ben een 2e jaars student aan de HES (HBO) Amsterdam. Nu heb ik in December een tentamen gemaakt waar nu van blijkt dat de docenten hem zijn kwijtgeraakt. Ik moet voor elk tentamen een handtekening zetten dat ik aanwezig ben, dus dat is mijn bewijs dat ik er in ieder geval ben geweest.

Wat is mijn recht? Ik wil hem natuurlijk niet herkansen, omdat het niet mijn schuld is

Bvd
mijn docente zei altijd: een 8 eisen!
pi_66330725
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:25 schreef Maraca het volgende:
Toen ik zag dat dit een BCC was ben ik zelf naar de examencommissie gegaan. Toen kreeg ik te horen dat iedereen een 6 had gekregen waarvan de toets zoek was en als ik hem wilde herkansen moest ik een apart verzoek indienen.. Dus het kan wel

edit: sorry.. zie nu pas dat het over een eindexamen gaat
Oh maar dat maakt niet uit, ik vind het ook bij een gewone toets of tentamen verbazend dat ze het zo oplossen. Dat zou ik anders doen, maar goed ik ben geen examencommissie natuurlijk .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')