mja het is ook niet echt weg weg dat je moet maar gewoon afspreken met elkaar dat je een cool down doet waarin je gewoon even zelfreflecteert...quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:25 schreef Chickiewickie het volgende:
@marijkezwolle: Ja en dat heb ik hem dus bijv vandaag in de big fight ook gezegt, dan komt hij aan met dat hij dit gedrag niet van me pikt en dat hij dat laatst ook al duidelijk had gemaakt..en dat ik maar eens moet veranderen. En dan zeg ik ook tegen hem, dat hij misschien aan mijn gedrag nog niet merkt dat ik verander, maar dat ik wel me best doe en niet voor de lol naar therapie ga, maar voor hem en mij. Maar daar krijg je dan vervolgens weer geen reactie op omdat hij ook boos is natuurlijk op zo'n moment..
@ Re:Probleem is, dat hij en ik 120 km van elkaar afwonen en vaak alleen de weekenden samen zijn, in zijn stad of in de mijne, en dus niet zomaar even naar buiten kunnen lopen om af te koelen ofzo..
Kan wel, maar je kan niet echt ''weg'' zegmaar.
Denk nog eens een keer extra voordat je weer gelijk wilt krijgen bijvoorbeeld. Wees redelijk. Iedereen maakt ruzies, ook al is het behoorlijke tijdsverspilling.quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:29 schreef Chickiewickie het volgende:
the_omas, kan je dat wat duidelijker uitleggen??
onzin. ruzie, daar kies je voor. je kunt er ook voor kiezen geen ruzie te maken, maar dat doe je dus kennelijk niet. ruzie is echt zeau achterhaald. Ja, als het over sokken niet in de wasmand gaat, dan kun je er een keer een kutopmerking over maken ofzo, maar verder maak je toch geen ruzie? Belangrijke dingen praat je gewoon uit. Als je durft, natuurlijk. Anders wordt 't toch irritatie en ruzie...quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:42 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Denk nog eens een keer extra voordat je weer gelijk wilt krijgen bijvoorbeeld. Wees redelijk. Iedereen maakt ruzies, ook al is het behoorlijke tijdsverspilling.
Niet als je in therapie bent. Dan ligt het wellicht wat genuanceerder. Verder heb ik wel het idee dat vriend des TS' haar irritant vindt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:45 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
onzin. ruzie, daar kies je voor. je kunt er ook voor kiezen geen ruzie te maken, maar dat doe je dus kennelijk niet. ruzie is echt zeau achterhaald. Ja, als het over sokken niet in de wasmand gaat, dan kun je er een keer een kutopmerking over maken ofzo, maar verder maak je toch geen ruzie? Belangrijke dingen praat je gewoon uit. Als je durft, natuurlijk. Anders wordt 't toch irritatie en ruzie...
Hebben jullie wel meerdere kamers oid tot jullie beschikking als jullie samen zijn? Dan zou je kunnen zeggen dat jullie even je ruimte nemen (ieders een kamer) en dat wanneer je tot je zinnen gekomen bent dat je hem dan opzoekt. Of neem een "ankertje", iets wat je vast kunt pakken als je boos wordt maar dat je daarmee je woede kunt kanaliseren (je wilt het immers niet, en dat dat dan je geheugensteuntje wordt zeg maar).quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:25 schreef Chickiewickie het volgende:
@marijkezwolle: Ja en dat heb ik hem dus bijv vandaag in de big fight ook gezegt, dan komt hij aan met dat hij dit gedrag niet van me pikt en dat hij dat laatst ook al duidelijk had gemaakt..en dat ik maar eens moet veranderen. En dan zeg ik ook tegen hem, dat hij misschien aan mijn gedrag nog niet merkt dat ik verander, maar dat ik wel me best doe en niet voor de lol naar therapie ga, maar voor hem en mij. Maar daar krijg je dan vervolgens weer geen reactie op omdat hij ook boos is natuurlijk op zo'n moment..
@ Re:Probleem is, dat hij en ik 120 km van elkaar afwonen en vaak alleen de weekenden samen zijn, in zijn stad of in de mijne, en dus niet zomaar even naar buiten kunnen lopen om af te koelen ofzo..
Kan wel, maar je kan niet echt ''weg'' zegmaar.
Het klinkt alsof jij verwachtingen hebt die niet reeel zijn. Hij is gewoon minder gemotiveerd om 'jullie' (jouw...)doelen te bereiken. Je kunt hem daarop aanspreken, maar kwaad worden helpt niet. Werkt meestal alleen maar averechts.quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:05 schreef Chickiewickie het volgende:
...en kan zijn omdat hij weer wat slechts meld (hij kan zich bijv nooit aan afspraken houden, hij komt altijd te laat en onze planningen zijn nog nooit werkelijkheid geworden) waar ik dan weer pisnijdig om wordt, of doordat hij boos wordt. Als hij boos wordt wordt ik het ook.
[..]
Nou ten eerste, ik noem hier maar een paar kleine voorbeeldjes die me even net te binnen schoten. Maar jij zegt dat het klinkt alsof ik verwachtingen heb die niet reeel zijn. Is het niet reeel om te verwachten dat als je een tijd afspreekt, je vriend zich aan die tijd houd, en niet ALTIJD (letterlijk!) te laat is? of dat nou 10 of 30 minuten is? En ik kom met veel ideeen ,, maar hij ook wel. Misschien niet zoveel als ik, maar daar ligt het probleem niet zo. Dit is puur een voorbeeld. En ik vind,als jij een afspraak maakt, je je daar aan moet houden. En oke, er kan af en toe wat tussenkomen, maar ALTIJD? want echt,geloof het of niet, als wij een weekend dingen doen plannen, komt er áltijd (99% van de keren) iets tussen..Maargoed dit is ook iets waarvan ik wel denk dat ik recht heb om dit vervelend te vinden en ook wat van te zeggen..alleen tja..er gebeuren ook zovaak dingen waar ik pissig om wordt wat gewoon nergens op slaat...hoe vervelend ik het zelf ook vind, ik kan het (nog) niet laten..en waarom? no idea..quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:06 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Het klinkt alsof jij verwachtingen hebt die niet reeel zijn. Hij is gewoon minder gemotiveerd om 'jullie' (jouw...)doelen te bereiken. Je kunt hem daarop aanspreken, maar kwaad worden helpt niet. Werkt meestal alleen maar averechts.
Zijn het ideeen / initiatieven waar jij vooral mee komt of komt het juist meer van zijn kant. Dat is meestal al een indicatie. Als hij bv best tevreden is met de status quo en jij wilt van alles, dan kan je daar best eens ruzie over krijgen.... en dat verandert niet ook.
Dat is vreemd.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:30 schreef Chickiewickie het volgende:
@ katerwater: eigenlijk alleen met hem..snap ook niet waarom :S want als ik het objectief bekijk is hij volgens mij juist een heel relaxed persoon om mee samen te zijn..die zich niet snel opwindt over allerlei dingen (zoals ik)
Als hij idd altijd te laat komt is het dus niet reeel te verwachten dat hij zijn afspraken nakomt... Of dat moreel juist is, is een andere vraag.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:29 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Nou ten eerste, ik noem hier maar een paar kleine voorbeeldjes die me even net te binnen schoten. Maar jij zegt dat het klinkt alsof ik verwachtingen heb die niet reeel zijn. Is het niet reeel om te verwachten dat als je een tijd afspreekt, je vriend zich aan die tijd houd, en niet ALTIJD (letterlijk!) te laat is? of dat nou 10 of 30 minuten is?
Hier ligt m.i. juist wel het probleem. Jij wilt gewoon meer cq hele andere dingen dan hij, en hij reageert daarop door te traineren. Hoe langer dit duurt, hoe erger het wordt, en dus escaleert de situatie.quote:En ik kom met veel ideeen ,, maar hij ook wel. Misschien niet zoveel als ik, maar daar ligt het probleem niet zo. Dit is puur een voorbeeld.
Ik denk dat hoe woester jij wordt, des te erger wordt zijn getreuzel. Hij heeft er gewoon geen zin in.... ik denk alleen dat jij degene moet zijn die het uitmaakt, of hij moet binnenkort iemand anders tegenkomen natuurlijk.quote:En ik vind,als jij een afspraak maakt, je je daar aan moet houden. En oke, er kan af en toe wat tussenkomen, maar ALTIJD? want echt,geloof het of niet, als wij een weekend dingen doen plannen, komt er áltijd (99% van de keren) iets tussen..Maargoed dit is ook iets waarvan ik wel denk dat ik recht heb om dit vervelend te vinden en ook wat van te zeggen..alleen tja..er gebeuren ook zovaak dingen waar ik pissig om wordt wat gewoon nergens op slaat...hoe vervelend ik het zelf ook vind, ik kan het (nog) niet laten..en waarom? no idea..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |