Wat heeft Al-Qaeda te maken met Hamas dan?quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:40 schreef msnk het volgende:
[..]
Oh... Een liefdadigheidsbeweging.. Juist...
![]()
Is Al-Qaeda dan de Arabische vorm van de boyscouts?
Ik wil dan wel duidelijk maken dat er veel Israëliërs zijn (gewone burgers, maar ook reservisten) die weldegelijk meeleven met de Palestijnen maar uiteraard hun eigen belang voorop leggen en een oogje toe knijpen voor hun regering.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:39 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
het gaat ze waarschijnlijk ook niet om burgers. Ze willen echt de Hamas uitschakelen. Het maakt ze alleen geen flikker uit wat er tussen hen en hun doel zit. En dat is net zo verachtelijk
Klopt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:30 schreef Verluste het volgende:
[..]
Schieten op ambulances is dat evengoed ook
En als je daar nou geen tijd voor hebt? Of ze verteld dat dit niet de manier is en dat het via andere wegen wel kan?quote:
We proberen de definitie van een terroristische organisatie te vinden. Vandaar dat ik hen er ook maar bijhaalde.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:41 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Wat heeft Al-Qaeda te maken met Hamas dan?
Ach kom nou. Als het Israel echt ging om zoveel mogelijk burgerdoden maken hadden ze al in de tienduizenden moeten zitten (bombardement ala Dresden, paar uurtjes werk). Het kan best dat ze een paar burgerdoden stiekem niet geheel onwenselijk vinden om druk op Hamas te zetten/de bevolking te ontmoedigen (let wel: die bevolking heeft in groten getale op Hamas gestemd...), maar het is zeker niet het primaire doel.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:36 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
En dan nog zeggen ze dat het hen niet om burgers gaat= Pff
quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:29 schreef Verluste het volgende:
[..]
Hamas is in essentie een liefdadigheids- en verzetsbeweging die met haar militaire tak terroristische middelen gebruikt. Dat maakt het nog geen terroristische organisatie.
Ik heb het ook niet over Israëliers. Ik zou daar moeilijk uitspraken over kunnen doen. Ik ken ze niet. De acties van der regering daarentegenquote:Op donderdag 15 januari 2009 15:42 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik wil dan wel duidelijk maken dat er veel Israëliërs zijn (gewone burgers, maar ook reservisten) die weldegelijk meeleven met de Palestijnen maar uiteraard hun eigen belang voorop leggen en een oogje toe knijpen voor hun regering.
De regering daarentegen
Het is wel hoe jij denkt. Iedereen erkent Hamas als een terroristische organisatie behalve Verluste en Iranquote:
Logisch, ze steunen Hamas en gaan dus nooit toegeven dat ze een terroristische organisatie steunen. Het zijn "vrijheidsstrijders" in hun ogen, en een moordend regime in onze ogen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:44 schreef Sargon het volgende:
[..]
Het is wel hoe jij denkt. Iedereen erkent Hamas als een terroristische organisatie behalve Verluste en Iran
Voor de een terroristische organisatie, voor de andere vrijheidsstrijders. Kijk maar eens hoe PKK'ers op het Nederlandse nieuws worden beschreven....quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:43 schreef msnk het volgende:
[..]
We proberen de definitie van een terroristische organisatie te vinden. Vandaar dat ik hen er ook maar bijhaalde.
Dat zouden ze dus wel hebben gehad als die Nobel prijswinnaar , ook zoiets moois, er niet vandaar was gegaan met al die miljoenen. Ja die Yasser was erg begaan met z'n volk.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:23 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Nee hoho, wacht even, ik vroeg zoeven of de Palestijnen en Hamas überhaupt wel de middelen hadden om schuilkelders te bouwen, dus ik had het wel over Hamas en de burgers.
Of hoe het Nederlands verzet werd bestempeld door de bezetters in 40-45quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:46 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Voor de een terroristische organisatie, voor de andere vrijheidsstrijders. Kijk maar eens hoe PKK'ers op het Nederlandse nieuws worden beschreven....
Truequote:Op donderdag 15 januari 2009 15:47 schreef Verluste het volgende:
[..]
Of hoe het Nederlands verzet werd bestempeld door de bezetters in 40-45
Maar Yasser is dood....en nu dan, nu hebben de Hamas en burgers geen geld voor schuilkelders...dat was mijn pointquote:Op donderdag 15 januari 2009 15:47 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat zouden ze dus wel hebben gehad als die Nobel prijswinnaar , ook zoiets moois, er niet vandaar was gegaan met al die miljoenen. Ja die Yasser was erg begaan met z'n volk.
Omdat organisatorisch de hele regering een puinhoop is.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:48 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Maar Yasser is dood....en nu dan, nu hebben de Hamas en burgers geen geld voor schuilkelders...dat was mijn point
De RAF, dat waren zeker ook vrijheidsstrijders.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:47 schreef Verluste het volgende:
[..]
Of hoe het Nederlands verzet werd bestempeld door de bezetters in 40-45
En dan gooi je alles maar plat?quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
En als je daar nou geen tijd voor hebt? Of ze verteld dat dit niet de manier is en dat het via andere wegen wel kan?Je kunt toch niet alle schepen die aankomen 'goed' controleren?
Waarschijnlijk is men hier te jong om te weten wie dat zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:49 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De RAF, dat waren zeker ook vrijheidsstrijders.
Moet even weg-quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:49 schreef popolon het volgende:
[..]
Omdat organisatorisch de hele regering een puinhoop is.
Ik heb niks tegen hulp, alleen moet 't dan wel goed worden besteedt.
Die hebben vast ook wel mensen "opgeleid"quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:49 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De RAF, dat waren zeker ook vrijheidsstrijders.
Je kunt het wenden en keren zoals je wil. Je kunt het van tien verschillende perspectieven bekijken, maar uiteindelijk zijn groepering die dergelijke militaire acties uitvoeren op burgers simpelweg een terroristische organisatie.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:46 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Voor de een terroristische organisatie, voor de andere vrijheidsstrijders. Kijk maar eens hoe PKK'ers op het Nederlandse nieuws worden beschreven....
Ze gooien niet alles plat, anders waren er nu honderdduizenden slachtoffersquote:Op donderdag 15 januari 2009 15:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En dan gooi je alles maar plat?
Omdat er af en toe een schip met cocaïne binnenkomt, gooien we Rotterdam maar plat?
We hadden het over het terugsturen van een schip met hulpgoederen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En dan gooi je alles maar plat?
Omdat er af en toe een schip met cocaïne binnenkomt, gooien we Rotterdam maar plat?
Dat was toch zo'n terreurgroep in Duitsland, was laatst nog op het nieuws dat een vrouwelijk lid vrij was gekomen of zo?quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:50 schreef verita het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is men hier te jong om te weten wie dat zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |