abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 januari 2009 @ 11:57:53 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65064788
Welkom in Het FAQ en FB topic van TRU,

Hier kun je terecht met al je vragen, opmerkingen en ideeen die betrekking hebben op het TRU forum.

Voor de FAQ haal ik onze TRU goeroe Iteejer er even bij:
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 00:41 schreef iteejer het volgende:

• Het Truth forum is tot leven geroepen om te discussieren over paranormale ervaringen, of over andere onverklaarbare en mysterieuze zaken.

• Truth reikt inmiddels verder dan het forum alleen, wij kennen:
    truth forum
    #truth chat
    truth wiki

• Forum-richtlijn: DOE NORMAAL!

Één aparte vermelding: het persoonlijk afzeiken van andere gebruikers of opvattingen geldt binnen dit forum als niet normaal. Ergens mee oneens zijn mag. Maar persoonlijk denigreren en kleineren absoluut niet. Ook al geldt dat elders wellicht als wél normaal.

Aangezien een faq niet bedoeld is om persoonlijke tekorten in opvoeding of sociale vaardigheden recht te trekken, houden we het hier bij.

Voor technische details verwijzen we naar de algemene forum-faq.

• Voor vragen en/of opmerkingen die je niet hier in feedback kwijt wil, ben je altijd welkom om één van de truth moderators te mailen:

bastard bastard@fok.nl
    Jogy jogy@quicknet.nl

• Tip ! zoekfunctie: http://nl.search.yahoo.com/web/advanced?vs=forum.fok.nl
  • Verder wensen we iedereen veel postplezier in TRU

Bastard en Jogy
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
    Vrijheid
      donderdag 15 januari 2009 @ 12:06:46 #2
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_65065116

Iemand een koekje bij de koffie?
    The truth was in here.
      donderdag 15 januari 2009 @ 12:09:43 #3
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_65065212
    Het begint al weer te jeuken hoor..... Hoe lang ga ik dit nog volhouden ????
    zzz
      donderdag 15 januari 2009 @ 12:11:16 #4
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_65065266
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 12:09 schreef _Led_ het volgende:
    Psst.. in KLB zitten makkelijke prooien.. dat heb je niet van mij hoor!
    The truth was in here.
    pi_65065355
    Douwe egberts koffie, lekkere koffie

Koekje lust ik wel erbij
    Genieten is toegestaan!!!
    pi_65068567

Wilde net de vandale online versie raadplegen, schijnt dat ze nu geld vragen ervoor. 24 euro voor basis pakket en 48 euro voor professioneel Te belachelijk voor woorden en dan ben ik dus ook nog aan het twijfelen om het ook nog eens te gaan doen omdat ik regelmatig woorden wil opzoeken online. Snap dan niet dat hoge bedrag, dat een papier versie duurder is kan ik me voorstellen.

Zouden jullie 48 euro over hebben voor een jaarabonnement? Een echt woordenboek erbij nemen is me te lastig en google is te onoverzichtelijk met al die resultaten.

48 euro per jaar in een keer, waarom niet per maand mogelijk zoals ook bij nieuwsgroepen.

Proefabonnement is mogelijk in januari dus dat maar doen als dat nog kan. Eerst eens kijken hoe uitgebreid het is.
      donderdag 15 januari 2009 @ 13:59:32 #7
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_65069351
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 13:40 schreef Topspin het volgende:

Wilde net de vandale online versie raadplegen, schijnt dat ze nu geld vragen ervoor. 24 euro voor basis pakket en 48 euro voor professioneel Te belachelijk voor woorden en dan ben ik dus ook nog aan het twijfelen om het ook nog eens te gaan doen omdat ik regelmatig woorden wil opzoeken online. Snap dan niet dat hoge bedrag, dat een papier versie duurder is kan ik me voorstellen.

Zouden jullie 48 euro over hebben voor een jaarabonnement? Een echt woordenboek erbij nemen is me te lastig en google is te onoverzichtelijk met al die resultaten.

48 euro per jaar in een keer, waarom niet per maand mogelijk zoals ook bij nieuwsgroepen.

Proefabonnement is mogelijk in januari dus dat maar doen als dat nog kan. Eerst eens kijken hoe uitgebreid het is.
    http://gtb.inl.nl/?owner=WNT Gratis. Moet je wel inloggen maar dat is zo gepiept.
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
    Vrijheid
    pi_65069656
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 13:59 schreef jogy het volgende:

[..]

http://gtb.inl.nl/?owner=WNT Gratis. Moet je wel inloggen maar dat is zo gepiept.

Zal deze voortaan gebruiken.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 10:08:26 #9
    79143 Darkwolf
    To the moon I howl
    pi_65099834
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 12:09 schreef _Led_ het volgende:
    Denk t'r om.... want ik telepatheer een kudde paarden op je af!

Tevens verkapte TeeVeePee...
    (En doe mij maar een koekje inderdaad!)
      vrijdag 16 januari 2009 @ 13:05:49 #10
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_65106009
    haha zou je dat kunnen? Als je ruzie hebt bij de paardenranch dat je opeens 15 vrienden erbij kunt halen
    Michielos topics zijn als het eten van oesters.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 13:37:29 #11
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_65107129
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 13:05 schreef Michielos het volgende:
    haha zou je dat kunnen? Als je ruzie hebt bij de paardenranch dat je opeens 15 vrienden erbij kunt halen
    Hij maakt een geintje... ik denk ik zeg het even.

Ik heb wel eens het idee dat de non-believers denken dat er aan de "fantasie" of "wetenschap" van de believers geen grens zit.. klopt dat?
    Dat we alles wel geloven wat word gezegd of verteld.
    The truth was in here.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 14:15:57 #12
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_65108591
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 13:37 schreef Bastard het volgende:

[..]

Hij maakt een geintje... ik denk ik zeg het even.

Ik heb wel eens het idee dat de non-believers denken dat er aan de "fantasie" of "wetenschap" van de believers geen grens zit.. klopt dat?
    Dat we alles wel geloven wat word gezegd of verteld.
    ik was ook sarcastisch hoor
    Het idee is wel supervet. Komen van die marocs op je af opeens echt van die stampeding ziedende paarden die je te hulp snellen.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 14:25:44 #13
    31101 _Led_
    pi_65109010
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 13:37 schreef Bastard het volgende:
    Nou, het is eerder dat ik die grens vaak zo arbitrair vind

Als iemand zegt "Als je een goed gevoel hebt bij jupiter kun je als je naar jupiter kijtk antwoorden krijgen op vragen !", waarop ik antwoord "Koel, vraag dan eens wat 237x 7951 is !" wordt dat als belachelijk ervaren

Er wordt geloofd dat mensen met overledenen kunnen praten, maar serieus testen mag niet want dan krijg je bad mojo ofzo

Het is voor mij vaak onbegrijpelijk waarom beweringen die in mijn ogen absurd zijn direct geloofd worden, terwijl - wat in mijn ogen juist heel normaal en logisch is - onderzoek daarvan om te kijken wat je er mee kunt en hoe ver je ermee kunt gaan juist weer als belachelijk ervaren wordt.
    (Bijvoorbeeld glaasjedraaien - moet dat een glas zijn, kan het ook met een asbak, als dat kan - kan het ook met een muis, zo ja, kun je dan met een geest een potje kaarten op de PC ?)

Neem nou een filmpje als dit :

Er zullen hier best mensen zijn die dit belachelijk vinden, maar die ondertussen zelf dingen claimen die voor mij net zo belachelijk overkomen als deze kerel.
    Zelf leggen ze dus ook ergens een grens - dit is belachelijk, maar dat niet.
    Maar voor mij lijkt het alsof die grens willekeurig is geplaatst, want ik zie geen logica in waarom voor hun die grens nou precies daar zou liggen.

[ Bericht 10% gewijzigd door _Led_ op 16-01-2009 14:31:44 ]
    zzz
      vrijdag 16 januari 2009 @ 14:33:18 #14
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_65109325
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 14:25 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nou, het is eerder dat ik die grens vaak zo arbitrair vind

Als iemand zegt "Als je een goed gevoel hebt bij jupiter kun je als je naar jupiter kijtk antwoorden krijgen op vragen !", waarop ik antwoord "Koel, vraag dan eens wat 237x 7951 is !" wordt dat als belachelijk ervaren

Er wordt geloofd dat mensen met overledenen kunnen praten, maar serieus testen mag niet want dan krijg je bad mojo ofzo

Het is voor mij vaak onbegrijpelijk waarom beweringen die in mijn ogen absurd zijn direct geloofd worden, terwijl - wat in mijn ogen juist heel normaal en logisch is - onderzoek daarvan om te kijken wat je er mee kunt en hoe ver je ermee kunt gaan juist weer als belachelijk ervaren wordt.
    (Bijvoorbeeld glaasjedraaien - moet dat een glas zijn, kan het ook met een asbak, als dat kan - kan het ook met een muis, zo ja, kun je dan met een geest een potje kaarten op de PC ?)
    Ja dat bedoel ik dus
    LOL met een asbak!

De scheidingslijn zal misschien wat grijs zijn voor je.. maar er is inderdaad ook nog zoiets als het absurde en het moedwillig absurd maken van iets
    The truth was in here.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 14:36:01 #15
    31101 _Led_
    pi_65109437
    Ik vond persoonlijk het potje kaarten op de PC tegen een geest veel leuker
    Multiplayer-gamen tegen geesten uit het hiernamaals
    quote:
    De scheidingslijn zal misschien wat grijs zijn voor je.. maar er is inderdaad ook nog zoiets als het absurde en het moedwillig absurd maken van iets
    Nou ja, voor mij is het absurde dus dat iemand zo'n bizarre claim klakkeloos gelooft.
    Kijken of die claim waar is, of -ervanuit gaande dat ie waar is- voor wat voor nuttige toepassingen je 'm in zou kunnen zetten is in mijn ogen juist niet absurd, maar vanzelfsprekend.
    zzz
      vrijdag 16 januari 2009 @ 14:36:23 #16
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_65109455
    Het kan overigens met een asbak. Met alles dat glijdt en makkelijk schuift(en niet al te zwaar is). Ideomotor response treedt altijd in werking. Ik heb Ouija bord en is leuk om te doen met vrienden. Het ding beweegt hoor alleen is het niet een geest die het geval in werking brengt, althans in mijn geval niet, maar ideomotor responsen. great entertainment.
    Mijn aanbod staat nog steeds: eens een keer een gamepje ouija'en?
      vrijdag 16 januari 2009 @ 14:41:39 #17
    31101 _Led_
    pi_65109678
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 14:36 schreef Michielos het volgende:
    Het kan overigens met een asbak. Met alles dat glijdt en makkelijk schuift(en niet al te zwaar is). Ideomotor response treedt altijd in werking. Ik heb Ouija bord en is leuk om te doen met vrienden. Het ding beweegt hoor alleen is het niet een geest die het geval in werking brengt, althans in mijn geval niet, maar ideomotor responsen. great entertainment.
    Mijn aanbod staat nog steeds: eens een keer een gamepje ouija'en?
    Ik heb dezelfde mening als jij hierover, maar mijn mening is niet zo relevant.
    Ik vind het niet meer dan normaal om na te denken over de implicaties mocht het echt zo zijn als de 'believers' zeggen.
    Astrale projectie / OBE bijvoorbeeld - als je dat echt kunt leren is 1 van de implicaties dus dat toegangsprijzen zullen verdwijnen, want wie gaat er betalen voor de bios of een museum of een stripclub als je vanaf de bank thuis de show ook kunt volgen ? Er zal dus een nieuw business-model bedacht moeten worden - omdat in 1 klap fysieke aanwezigheid niet meer nodig is.
    En zo zijn er voor veel fenomenen behoorlijke implicaties mochten ze echt zo zijn als 'geadverteerd'.
    Maar als je daarbij stil staat roepen mensen vaak dat je het in het absurde trekt, terwijl ik juist van mening ben dat ik een absurde stelling probeer normaal / nuttig te bekijken.
    zzz
      vrijdag 16 januari 2009 @ 14:43:52 #18
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_65109765
    die implicaties had ik overigens nog niet verzonnen. Bij astrale projectie dacht ik meer aan astrale sex met meiden en gluren in kleedhokjes e.d.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 14:46:00 #19
    31101 _Led_
    pi_65109855
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 14:43 schreef Michielos het volgende:
    die implicaties had ik overigens nog niet verzonnen. Bij astrale projectie dacht ik meer aan astrale sex met meiden en gluren in kleedhokjes e.d.
    Same shit, de hele discussie over (te) sexy kleding kan ook bij het vuilnis als iedereen ongemerkt bij iedereen kan gluren
    zzz
      vrijdag 16 januari 2009 @ 18:36:37 #20
    153009 maedel
    Licht uit, spot ook
    pi_65117661
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 14:46 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Same shit, de hele discussie over (te) sexy kleding kan ook bij het vuilnis als iedereen ongemerkt bij iedereen kan gluren
    Stel je voor dat er constant entiteiten om je heen zijn...
    Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
    Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
    pi_65119142
    God ziet ook alles wat je uitspookt, dan heb je nog het alziend oog.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 20:06:12 #22
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_65120638
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 18:36 schreef maedel het volgende:

[..]

Stel je voor dat er constant entiteiten om je heen zijn...
    Ja!
    Kan ik wel zeggen.. ik was laatst aan het schrijven met mijn gids, toen opeens de deurbel ging. (kinderen met lampionnetjes) en die waren nogal volhardend met de bel. Dus ik liep er heen, kamer uit, voordeur open.. excuseer mij tegen de kinderen dat ik geen snoepjes had, waarop ze ontzettend verontwaardigd waren. Nou ja jammer dan, ik weer terug de kamer in, pak de pen op.. eerste wat er werd geschreven "kinderen kunnen nog wel eens bijdehand zijn he haha"
    Moet er zelf soms nog wel eens aan wennen dat ze er altijd zijn waar je ook bent, wat je ook doet.
    The truth was in here.
      zaterdag 17 januari 2009 @ 00:50:11 #23
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_65131778
    w8 even.. mijn oma zou mij dus kunnen eeh zien rukken?????
    pi_65134352
    Michielos rukt
      zaterdag 17 januari 2009 @ 08:46:45 #25
    153009 maedel
    Licht uit, spot ook
    pi_65134636
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 00:50 schreef Michielos het volgende:
    w8 even.. mijn oma zou mij dus kunnen eeh zien rukken?????
    Eerlijk gezegd denk ik dat je oma wel wat beters te doen heeft, maar in principe wel ja.

-disclaimer-
    Dat dénk ik dus, dat claim ik niet
    Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
    Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')