abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65062792
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:52 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Dan doe je aangifte en laat je een geluidsmeting doen.

Punt.
Ik zorg gewoon dat ik niet ga wonen naast een school, KDV of BSO.
Maar van de mensen die kopen zonder te beseffen dat zo'n lokatie veel overlast veroorzaakt kan ik wel begrijpen dat ze er last van hebben. Verder hadden ze zelf beter moeten kijken voordat ze er gingen wonen.. (En toen was de makelaar wel opeens 's avonds en in het weekend beschikbaar voor bezichtigingen).
pi_65062848
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:04 schreef HarryP het volgende:

[..]

Maar van de mensen die kopen zonder te beseffen dat zo'n lokatie veel overlast veroorzaakt kan ik wel begrijpen dat ze er last van hebben. Verder hadden ze zelf beter moeten kijken voordat ze er gingen wonen.. (En toen was de makelaar wel opeens 's avonds en in het weekend beschikbaar voor bezichtigingen).
Dat ook natuurlijk. Maar met een geluidsmeting ben je snel klaar. En als die niet boven een bepaalde waarde uitkomt heb je als klager gewoon pech.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_65062915
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:52 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Dan doe je aangifte en laat je een geluidsmeting doen.

Punt.
Kan jij ook normaal reageren?

In het voorbeeld van het a'dam Zuid was er geluidsmeting gedaan en de norm was overschreden. Maar hinderwet is niet van toepassing op scholen las ik in de krant
pi_65062947
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:06 schreef Pappie_Culo het volgende:
Dat ook natuurlijk. Maar met een geluidsmeting ben je snel klaar. En als die niet boven een bepaalde waarde uitkomt heb je als klager gewoon pech.
En als die wel boven een bepaalde waarde uitkomt dan hebben die ondernemer en de kinderen gewoon pech. Dus wat zeur je nou?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_65063049
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En als die wel boven een bepaalde waarde uitkomt dan hebben die ondernemer en de kinderen gewoon pech. Dus wat zeur je nou?
Dat is toch exact wat ik zeg? Of niet?
pi_65063182
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

Kan jij ook normaal reageren?

In het voorbeeld van het a'dam Zuid was er geluidsmeting gedaan en de norm was overschreden. Maar hinderwet is niet van toepassing op scholen las ik in de krant
Ja hoor, maar tegen jou moet ik m'n best er voor doen. Dit was overigens een vrij normale reactie volgens mij, maar goed. Dergelijke observaties willen nogal eens gekleurd zijn, is ook niet erg.

Als de hinderwet ook niet van toepassing is op kinderopvang dan zou ik als bewoner eisen dat de gemeente iets doet met het bestemmingsplan (waardoor de opvang weg moet) of schadeloosstelling eisen.

Zolang ik er woonder vóór de kinderopvang er was althans.

Als ik het zo bekijk kun je je idd wel afvragen wat een kinderopvang daar te zoeken heeft. Maar daarvoor moet je dus bij de gemeente zijn.
pi_65063185
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
Dat is toch exact wat ik zeg? Of niet?
Je zei "leer er maar mee leven". Dat is wat anders dan dat zo'n verblijf dicht moet.
pi_65063211
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je zei "leer er maar mee leven". Dat is wat anders dan dat zo'n verblijf dicht moet.
Ik zal voortaan volledig zijn en zeggen "leer er maar mee leven, behoudens de wettelijke bepalingen"

Beter?
pi_65063382
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:16 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik zal voortaan volledig zijn en zeggen "leer er maar mee leven, behoudens de wettelijke bepalingen"

Beter?
Ik dacht even dat je een mening had over hoeveel geluidsoverlast kinderen mogen veroorzaken. Maar dat is dus niet het geval.
pi_65063427
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik dacht even dat je een mening had over hoeveel geluidsoverlast kinderen mogen veroorzaken. Maar dat is dus niet het geval.
Alleen als ik in zelf in de buurt ben.

Niets menselijks is mij vreemd.
pi_65064883
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:04 schreef HarryP het volgende:

[..]

En nu heb je zo'n huis gekocht, wordt er naast je een KDV icm BSO opgericht voor die buurt. Ben je mooi klaar mee. En zo zijn er velen te vinden ondertussen en komen er steeds meer bij. Raar he, dat er dan wel eens geklaagd wordt.
pi_65065075
bah bah bah.. wat leven we hier toch in een kut samenleving .
Het word werkelijkwaar met de dag gekker in dit land.
  donderdag 15 januari 2009 @ 12:18:22 #53
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_65065518
Mijn dreumes kan ook best veel lawaai maken. Maar als een of andere debiel mijn kind of het kinderdagverblijf waar ie op zit lastig gaat vallen met een megafoon of bekogeld met rotte eieren, dan komt DoctorB even langs!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_65066156
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:18 schreef DoctorB het volgende:
Mijn dreumes kan ook best veel lawaai maken. Maar als een of andere debiel mijn kind of het kinderdagverblijf waar ie op zit lastig gaat vallen met een megafoon of bekogeld met rotte eieren, dan komt DoctorB even langs!
En terecht!
pi_65068019
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:00 schreef Casos het volgende:

[..]

En nu heb je zo'n huis gekocht, wordt er naast je een KDV icm BSO opgericht voor die buurt. Ben je mooi klaar mee. En zo zijn er velen te vinden ondertussen en komen er steeds meer bij. Raar he, dat er dan wel eens geklaagd wordt.
Bij mij in de straat zit sinds kort een KDV aan het eind van de straat. Maar ik werk hele dagen dus ik heb er nooit last van (op een vrije dag na, maar ik erger mij niet zo snel)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:58:09 #56
3542 Gia
User under construction
pi_65071697
Spelende kinderen is geen herrie en speelgoed is geen rommel.

Mensen die niks willen horen, moeten verhuizen naar het platteland. Hoewel, dan gaan ze weer klagen over stank van koeien. Gaan ze in Amstelveen wonen, dan is het weer geluidsoverlast van vliegtuigen.
En zo is het overal wel wat.

Mensen moeten wat verdraagzamer zijn.
pi_65071836
Spelende kinderen zijn geen herrie inderdaad. Maar soms is de geluidsoverlast zodanig dat je je er met recht tegen kan verzetten. En terecht. Het lijkt ook wel alsof het erger is dan pakweg 5 jaar geleden.
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:04:31 #58
3542 Gia
User under construction
pi_65071974
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:01 schreef nikk het volgende:
Spelende kinderen zijn geen herrie inderdaad. Maar soms is de geluidsoverlast zodanig dat je je er met recht tegen kan verzetten. En terecht. Het lijkt ook wel alsof het erger is dan pakweg 5 jaar geleden.
Nee hoor, de mensen kunnen er niet meer tegen. Vroeger waren de meeste vrouwen gewoon thuis, woonden tegenover scholen, maar niemand die klaagde. Nu werken ze met z'n tweeën en willen dan op hun vrije dag niet geconfronteerd worden met kindergejoel.

Pure onverdraagzaamheid, niets anders.

Scholen zijn overdag open. Als je werkt, heb je geen last van kinderen.
Werk je aan huis en ben je tegenover een school gaan wonen, dan kun je twee dingen doen, je huis isoleren en ramen en deuren gesloten houden, of verhuizen. Maar eisen dat die kinderen binnen moeten blijven, slaat echt nergens op.
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:09:02 #59
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65072185
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:04 schreef Gia het volgende:

Pure onverdraagzaamheid, niets anders.
Net zoals het rookverbod.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:10:07 #60
3542 Gia
User under construction
pi_65072248
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Net zoals het rookverbod.
Hé, ga es gauw terug naar je eigen topic, crossposter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')