abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65116739
lulkoek
''Oh nice, what's in the tea? WATER Bitch"
pi_65116746
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]


[..]

Als jij dat selectief lezen noemt mij goed. De helderheid van sommige zinnen is van hetzelfde niveau als dat van de ov bedrijven die ons die kaart moeten leveren.
De persoonsgegevens staan misschien niet allemaal op je chipkaart maar zijn wel gekoppeld door middel van het formulier wat je invult bij het aanvragen van die kaart.

Niet alleen je naam en geboortedatum, maar ook sofinummer bv
pi_65116876
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]


[..]

Als jij dat selectief lezen noemt mij goed. De helderheid van sommige zinnen is van hetzelfde niveau als dat van de ov bedrijven die ons die kaart moeten leveren.
Jammer dan voor jou. Volgens mij is het helder genoeg.
pi_65116906
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik hoef niets achter te laten, bij een abonnement, wat lul je nou ?
Ja mijjn naam op de stamkaart ? mijn stamkaart is al 10 jaar oud ofzo, als ze al gegevens hebben kloppen die niet eens meer

E nee nergens wordt nu mijn reis geregistreerd. Niemand weet waar ik naar toe gaat met mijn abonnement
Stom van die vervoersbedrijven dan dat ze dat niet bijhouden. Hoe dan ook, je kunt niet anoniem een abbonement kopen.
pi_65116963
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:05 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Stom van die vervoersbedrijven dan dat ze dat niet bijhouden. Hoe dan ook, je kunt niet anoniem een abbonement kopen.
nee wel veel anoniemer reizen dan nu
pi_65116978
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

De persoonsgegevens staan misschien niet allemaal op je chipkaart maar zijn wel gekoppeld door middel van het formulier wat je invult bij het aanvragen van die kaart.

Niet alleen je naam en geboortedatum, maar ook sofinummer bv
Weer leugens van je!
Sofinummer hoef je helemaal niet in te leveren als je een chipkaart aan vraagt!
pi_65117060
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee wel veel anoniemer reizen dan nu
Na de invoering van de OV chipkaart kun je ook anoniem reizen
pi_65117098
De eerste illigale pasjes zijn al straat te koop dus waar maken we ons druk om.
''Oh nice, what's in the tea? WATER Bitch"
pi_65117227
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:11 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Na de invoering van de OV chipkaart kun je ook anoniem reizen
ja dat klopt, met die gratis kaarten die je via internet kan kopen straks
pi_65117267
krijg je een antwoord van de klantenservice
Het is me volkomen duidelijk, alleen de directeur van de RET beweert anders in de krant.


Wij vinden het vervelend voor u dat de informatie die u heeft gekregen niet duidelijk is. Alleen op een persoonlijke OV-chipkaart kan een reisproduct of kortingsrecht worden geladen. Wanneer u recht heeft op een korting, of gebruik maakt van een abonnement kan dit dus alleen met een persoonlijke Ov-chipkaart. Een anonieme kaart en een wegwerpkaart zijn niet persoonsgebonden. Hierdoor kunnen op een anonieme kaart of wegwerpkaart geen persoonsgebonden producten worden geplaatst. Ook kunt u op deze kaarten geen gebruik maken van automatisch opladen.
Wanneer u geen abonnementen heeft, geen recht heeft op kortingen en geen gebruik wenst te maken van automatisch opladen kunt u kiezen voor een anonieme Ov-chipkaart of wegwerp OV-chipkaart. In alle andere gevallen raden wij aan gebruik te maken van de persoonlijke OV-chipkaart. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
pi_65117347
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:42 schreef snowgoon het volgende:Bij de chipkaart heb je de keuze om anoniem te reizen of met een persoonsgebonden kaart. En deze OV chipkaart werdkt met hetzelfde systeem als ze in Londen gebruiken. Dat lijkt me ook wel een degelijke testcase.
En nog niemand van de critici heeft aan kunnen tonen dat bendes moeite doen om de kaarten en gegevens in Londen of Rotterdam te hacken. Volgens mij is het ook helemaal niet nodig om in de OV chipkaart een zware beveiliging te zetten. Want zo lucratief is het niet om een chipkaart te hacken. En als je dat toch perse wilt doen en daartoe in staat bent, dan moet het ook niet zo moeilijk zijn om een strippenkaart te vervalsen.
Dankzij de Nijmegense Universiteit is gebleken dat het systeem in Rotterdam verre van waterdicht is. Die Mifare-chip is gewoon te klonen. En aangezien ze in Londen met hetzelfde systeem werken geldt daar hetzelfde. Dat je niet hoort of er daar bendes zijn die die chip al gehacked hadden komt meer omdat zulke dingen vaak als 'bedrijfsgeheim' voor het grote publiek verborgen blijven. Net als dat jouw supermarkt jouw niet vertelt hoe, hoevaak en hoeveel er gejat wordt.

En bij de supermarkt merk jij het niet als er ineens een pakje melk minder staat. Maar als jij 's avonds laat na een feestje op de laatste trein naar huis wilt gaan en je komt niet door die irritante poortjes heen omdat jouw kaart 5 minuten geleden in de andere kant van het land gebruikt is dan baal je toch wel. Dan vraag ik me overigens wel af wat er gebeurd als je het OV bedrijf daar naar vraagt. Waarschijnlijk krijg je een opmerking als: "Technische storing" of 'uw pasje is defect'.

Ohh en dan is het maar net te hopen dat de van kloon van jouw -op naam gestelde- kaart niet gebruikt is als 'vluchtmiddel' na een misdrijf. Want dan wordt je dadelijk nog van je bed gelicht door een compleet tot over de tanden bewapend arrestatieteam.

En wat die Anonieme kaart aan gaat, dat betreffen 'slechts' enkeltjes of kaartjes in die trend. De echte abonnementen zul je enkel op een persoonsgebonden kaart kunnen zetten. Wat betekent dat ik dus enkel met enkeltjes zou kunnen reizen. Ik heb eventjes opgezocht wat mij dit zou kosten, uitgaande van de huidige situatie met papieren kaartjes.
Januari 2009 heeft 21 werkdagen, dus 21x72,80 (eerste klas dagkaart) = 1528.80. Een maandnetkaart is 588.90. Er vanuitgaande dat ik wel een dagkaart maar geen maandkaart op de anonieme chipkaart kan zetten ben ik dus 939 euro extra kwijt om deze maand anoniem te mogen reizen. Aangezien ik geen millionair ben is anoniem reizen dus geen optie. Terwijl ik dat nu wel kan door gewoon mijn abonnement bij het loket te verlengen.
quote:
Ik zie de link tussen OV chipkaart, Hitler, Bush en landen binnenvallen niet echt.
Ach, daarin zul je niet de enige zijn. In deze tijd waarin de sociale netwerksites zo populair zijn dat zelfs 12 jarige kinderen hun volledige adres openbaar maken kun je haast zeggen dat mensen het begrip 'privacy' niet meer kennen. Onder het mom van 'ik heb niets te verbergen' geven mensen allehande gegevens prijs en boeit het ze niet wat voor informatie er over hen verzameld wordt.

Zoals eerder in het topic al gezegd, de OV-chipkaart is niet de enige methode om mensen te volgen; de mobiele telefoon (mits op naam gesteld, dus geen anonieme prepaid) is een nog betere methode. En wie niets te verbergen heeft is momenteel redelijk veilig. De verzamelde gegevens kunnen prima toegepast worden voor nuttige doeleinden. Zoals het in kaart brengen van verkeersstromen (in het OV of op de weg), het opsporen van misdadigers of het waarschuwen van mensen.

En wat het te maken heeft met het binnen vallen van een land? Niet echt veel... tot de machthebber beslist dat hij een bepaalde bevolkingsgroep liever niet ziet zitten. De duitsers hadden dat met joden, de turken met koerden, de chinezen met tibetanen. Als hitler nu geleefd zou hebben zou hij het veel makkelijker hebben, het is zo na te gaan wie er elke week braaf naar de synagoge of moskee gaat. Dan is die 'onschuldige' informatie ineens niet zo onschuldig meer. Toegegeven, dat is niet louter debet aan de OV-chipkaart, maar vooral ook aan de mobiele telefoon. Maar er is niemand die je verplicht om een mobieltje te hebben. Ik kan thuis op een vaste lijn bellen en op mijn werk ook. En onderweg? Lekker rust! Maar ik zit wel dagelijks in de trein, en als ik dan een op naam gestelde OV-chipkaart heb dan is dat stukje privacy ook weg. En dat laatste is helemaal niet nodig.

In duitsland hebben ze bijvoorbeeld al abonnementen waarmee je compleet anoniem mag reizen. Die zijn iets duurder dan de gewonen abonnementen, maar staan niet op naam. Dus je mag als jij met het OV uit de nachtdienst komt, die kaart aan je vrouw geven zodat zij met diezelfde kaart naar haar werk gaat. Eenmaal daar mag ze die aan een collega meegeven die even naar de winkel moet.

En het klinkt misschien onbenullig, maar stel je nou eens voor dat er weer een bezetter komt die een bepaalde groepen uit de weg wil ruimen. Dan kan elk stukje informatie van levensbelang zijn. Noem mij een doemdenker... maar 1984 komt wel steeds dichterbij.
quote:
Ja tuurlijk worden reis en persoonsgegevens aan elkaar gekoppeld. Wat is daar zo vreemd aan?
Nogmaals, de persoonsgegevens staan NIET op je chipkaart. Alleen je naam en geboortedatum.
Wat er fysiek op die kaart staat zal mijn eerlijk gezegd een rotzorg wezen. Die data kan ik simpel vernietigen door de kaart in de schredder te duwen. Wat wel van belang is, is de data die wordt opgeslagen in de databases. Wat mij betreft wordt enkel het saldo bijgehouden en de plek waar ik incheck. Bij het uitchecken kan dan de ritprijs berekend worden (bij een losse reis) waarmee het saldo verlaagd kan worden en tegelijk kan de inchecklocatie gewist worden. Als mensen graag hun ritten terug willen zien dan is dat prima, maar dan mogen ze dat wat mijbetreft als een extra service gaan bieden waar men expliciet om kan vragen.
quote:
Ik denk niet dat de conducteurs ineens anders of nog minder gaan controleren met de chipkaart. Dus ik snap niet goed welk punt je daarmee probeert te maken.
Kort samengevat, de conducteurs voeren nu al bijna niks uit... en op trajecten waar overal toegangspoortjes zijn hebben ze helemaal een excuus om geen barst meer te doen. De volgende stap is dat er helemaal geen conducteurs meer aan te pas komen en dat je met je OV chipkaart de toegangsdeur naar de eerste klas kunt openen. Daarmee wordt het dus niet meer mogelijk om tijdens de rit contact te hebben met een vertegenwoordiger van het OV bedrijf terwijl dat soms echt nodig kan zijn.
quote:
Je trapt dan misschien niet in een marketing trucje, je laat je wel door iets of iemand anders verkeerd voorlichten.
Ik snap ondertussen niet goed wat nou je bezwaar is tegen de chipkaart. Kun je dat misschien nog een keer uitleggen?
Ook nog een keertje kort samen gevat: De OV-chipkaart snoept nog meer privacy weg van het beetje wat wij tegenwoordig nog hebben. Zolang we een betrouwbare regering hebben valt daar nog wel mee te leven, maar het wachtten is op een machthebber met kwade bedoelingen. Terwijl een chipkaart ook prima met abonnementen best anoniem kan zijn.
Don't hurry, be crappy!
pi_65117361
dit was mijn vraag

De directeur van de RET beweerde dat als iemand recht heeft op korting, maar niet veel reist hij of zij de wegwerpchipkaart kan kopen, bij geen recht op korting de anonieme chipkaart.

Ik heb altijd begrepen dat je alleen bij de pesoonlijke chipkaart korting kreeg, maar dit is dus niet zo ? Ook bij de wegwerpkaart heb je je recht op korting ?
pi_65117998
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:24 schreef macca728 het volgende:
dit was mijn vraag

De directeur van de RET beweerde dat als iemand recht heeft op korting, maar niet veel reist hij of zij de wegwerpchipkaart kan kopen, bij geen recht op korting de anonieme chipkaart.

Ik heb altijd begrepen dat je alleen bij de pesoonlijke chipkaart korting kreeg, maar dit is dus niet zo ? Ook bij de wegwerpkaart heb je je recht op korting ?
Hier hebben we het gister al uitgebreid over gehad.

Waarom ga je daar nu WEER over beginnen? Wat is er mis met jou dat jou constant dingen opnieuw en opnieuw uitgelegd moeten worden?

Bel de RET op als je het zo graag zeker wilt weten. Praat eens echt met mensen!

[ Bericht 5% gewijzigd door snowgoon op 16-01-2009 19:06:05 ]
pi_65118018
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja dat klopt, met die gratis kaarten die je via internet kan kopen straks
Gratis kaarten die je kunt kopen?
Jaja...
pi_65118501
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:23 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Dankzij de Nijmegense Universiteit is gebleken dat het systeem in Rotterdam verre van waterdicht is. Die Mifare-chip is gewoon te klonen. En aangezien ze in Londen met hetzelfde systeem werken geldt daar hetzelfde. Dat je niet hoort of er daar bendes zijn die die chip al gehacked hadden komt meer omdat zulke dingen vaak als 'bedrijfsgeheim' voor het grote publiek verborgen blijven. Net als dat jouw supermarkt jouw niet vertelt hoe, hoevaak en hoeveel er gejat wordt.

En bij de supermarkt merk jij het niet als er ineens een pakje melk minder staat. Maar als jij 's avonds laat na een feestje op de laatste trein naar huis wilt gaan en je komt niet door die irritante poortjes heen omdat jouw kaart 5 minuten geleden in de andere kant van het land gebruikt is dan baal je toch wel. Dan vraag ik me overigens wel af wat er gebeurd als je het OV bedrijf daar naar vraagt. Waarschijnlijk krijg je een opmerking als: "Technische storing" of 'uw pasje is defect'.

Ohh en dan is het maar net te hopen dat de van kloon van jouw -op naam gestelde- kaart niet gebruikt is als 'vluchtmiddel' na een misdrijf. Want dan wordt je dadelijk nog van je bed gelicht door een compleet tot over de tanden bewapend arrestatieteam.

En wat die Anonieme kaart aan gaat, dat betreffen 'slechts' enkeltjes of kaartjes in die trend. De echte abonnementen zul je enkel op een persoonsgebonden kaart kunnen zetten. Wat betekent dat ik dus enkel met enkeltjes zou kunnen reizen. Ik heb eventjes opgezocht wat mij dit zou kosten, uitgaande van de huidige situatie met papieren kaartjes.
Januari 2009 heeft 21 werkdagen, dus 21x72,80 (eerste klas dagkaart) = 1528.80. Een maandnetkaart is 588.90. Er vanuitgaande dat ik wel een dagkaart maar geen maandkaart op de anonieme chipkaart kan zetten ben ik dus 939 euro extra kwijt om deze maand anoniem te mogen reizen. Aangezien ik geen millionair ben is anoniem reizen dus geen optie. Terwijl ik dat nu wel kan door gewoon mijn abonnement bij het loket te verlengen.
[..]

Ach, daarin zul je niet de enige zijn. In deze tijd waarin de sociale netwerksites zo populair zijn dat zelfs 12 jarige kinderen hun volledige adres openbaar maken kun je haast zeggen dat mensen het begrip 'privacy' niet meer kennen. Onder het mom van 'ik heb niets te verbergen' geven mensen allehande gegevens prijs en boeit het ze niet wat voor informatie er over hen verzameld wordt.

Zoals eerder in het topic al gezegd, de OV-chipkaart is niet de enige methode om mensen te volgen; de mobiele telefoon (mits op naam gesteld, dus geen anonieme prepaid) is een nog betere methode. En wie niets te verbergen heeft is momenteel redelijk veilig. De verzamelde gegevens kunnen prima toegepast worden voor nuttige doeleinden. Zoals het in kaart brengen van verkeersstromen (in het OV of op de weg), het opsporen van misdadigers of het waarschuwen van mensen.

En wat het te maken heeft met het binnen vallen van een land? Niet echt veel... tot de machthebber beslist dat hij een bepaalde bevolkingsgroep liever niet ziet zitten. De duitsers hadden dat met joden, de turken met koerden, de chinezen met tibetanen. Als hitler nu geleefd zou hebben zou hij het veel makkelijker hebben, het is zo na te gaan wie er elke week braaf naar de synagoge of moskee gaat. Dan is die 'onschuldige' informatie ineens niet zo onschuldig meer. Toegegeven, dat is niet louter debet aan de OV-chipkaart, maar vooral ook aan de mobiele telefoon. Maar er is niemand die je verplicht om een mobieltje te hebben. Ik kan thuis op een vaste lijn bellen en op mijn werk ook. En onderweg? Lekker rust! Maar ik zit wel dagelijks in de trein, en als ik dan een op naam gestelde OV-chipkaart heb dan is dat stukje privacy ook weg. En dat laatste is helemaal niet nodig.

In duitsland hebben ze bijvoorbeeld al abonnementen waarmee je compleet anoniem mag reizen. Die zijn iets duurder dan de gewonen abonnementen, maar staan niet op naam. Dus je mag als jij met het OV uit de nachtdienst komt, die kaart aan je vrouw geven zodat zij met diezelfde kaart naar haar werk gaat. Eenmaal daar mag ze die aan een collega meegeven die even naar de winkel moet.

En het klinkt misschien onbenullig, maar stel je nou eens voor dat er weer een bezetter komt die een bepaalde groepen uit de weg wil ruimen. Dan kan elk stukje informatie van levensbelang zijn. Noem mij een doemdenker... maar 1984 komt wel steeds dichterbij.
[..]

Wat er fysiek op die kaart staat zal mijn eerlijk gezegd een rotzorg wezen. Die data kan ik simpel vernietigen door de kaart in de schredder te duwen. Wat wel van belang is, is de data die wordt opgeslagen in de databases. Wat mij betreft wordt enkel het saldo bijgehouden en de plek waar ik incheck. Bij het uitchecken kan dan de ritprijs berekend worden (bij een losse reis) waarmee het saldo verlaagd kan worden en tegelijk kan de inchecklocatie gewist worden. Als mensen graag hun ritten terug willen zien dan is dat prima, maar dan mogen ze dat wat mijbetreft als een extra service gaan bieden waar men expliciet om kan vragen.
[..]

Kort samengevat, de conducteurs voeren nu al bijna niks uit... en op trajecten waar overal toegangspoortjes zijn hebben ze helemaal een excuus om geen barst meer te doen. De volgende stap is dat er helemaal geen conducteurs meer aan te pas komen en dat je met je OV chipkaart de toegangsdeur naar de eerste klas kunt openen. Daarmee wordt het dus niet meer mogelijk om tijdens de rit contact te hebben met een vertegenwoordiger van het OV bedrijf terwijl dat soms echt nodig kan zijn.
[..]

Ook nog een keertje kort samen gevat: De OV-chipkaart snoept nog meer privacy weg van het beetje wat wij tegenwoordig nog hebben. Zolang we een betrouwbare regering hebben valt daar nog wel mee te leven, maar het wachtten is op een machthebber met kwade bedoelingen. Terwijl een chipkaart ook prima met abonnementen best anoniem kan zijn.
De vervoersbedrijven weten dat het systeem niet waterdicht is. Zijn nemen het risico en zullen voor de schade opdraaien.
Waarom zouden ze WEL geheim kunnen houden dat de kaart door bendes wordt gehack en kunnen ze niet geheim houden dat de een universiteit de kaart gekraakt heeft?
Dat is echt een logica van lik me vestje.

Volgens mij kom je altijd door de poortjes heen als je scant. Ongeacht op de kaart ergens anders in gebruik is. En ook dat zijn van die mogelijke problemen die pas goed duidelijk worden als de kaart wordt gebruikt.
Ook hoe het OV bedrijf zal reageren is gissen. Daar kan niemand een eenduidig antwoord op geven.

Leuk zeg. Al die problemen verzinnen die zouden kunnen gebeuren. Erg nuttig ook. Zo kan ik ook wel allerlei situatie verzinnen die nu al zouden kunnen gebeuren.

Jij bent ook zo iemand die voor niks op de eerste rang wilt zitten. Zul je toch een keuze moeten maken. Of met korting reizen of anoniem reizen.
Aangezien ik geen miljonair ben is reizen met een dikke BMW of prive helikopter geen optie. Heel vreemd.

Ik ga dit onderwerp niet aangrijpen om een uitgebreide discussie over "1984" te voeren.
Als je denkt dat je je privacy opgeeft op het moment dat je een persoonsgebonden kaart gebruikt, dan ben je in mijn ogen behoorlijk paranoia.

Dat terugkijken van de ritten, is al een extra service bovenop de standaard kaart. Sterker nog, je kunt zelfs korting krijgen als je daar gebruik van maakt!

De toegangspoortjes op de NS stations zorgen er niet voor dat de conducteurs helemaal werkeloos worden. Er moet alsnog gecontroleerd worden of mensen het juiste "kaartje" hebben voor het traject waar ze op rijden en of men niet in de eerste klas zit.
Het blijft wel degelijk mogelijk om contact te houden met iemand van de NS. Is het niet in de trein, dan is het wel op de grotere stations.

Kort samengevat, de NS heeft geen enkele plicht om jou zomaar korting te geven. Wat reisgegevens terugvragen voor die korting is peanuts vergeleken bij die 40% korting die je kunt krijgen.
Als je daar niet aan mee wilt werken zijn er genoeg mogelijkheden om anoniem te reizen.
pi_65122394
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 19:05 schreef snowgoon het volgende:
De vervoersbedrijven weten dat het systeem niet waterdicht is. Zijn nemen het risico en zullen voor de schade opdraaien.
Waarom zouden ze WEL geheim kunnen houden dat de kaart door bendes wordt gehack en kunnen ze niet geheim houden dat de een universiteit de kaart gekraakt heeft?
Dat is echt een logica van lik me vestje.
Die bendes hebben er geen baat bij dat iedereen weet dat het gehacked is, sterker nog hoe minder mensen hoe minder het gebruikt wordt, hoe lager de priorieit is om het probleem op te lossen, hoe langer zij er gebruik van kunnen maken.

De universiteit heeft er daarentegen wel belang bij om het te publiceren en heeft dat uiteindelijk ook gedaan. Ookal probeerde TLS de publicatie gerechtelijk tegen te houden. Het heeft alleen tot uitstel van de publicatiedatum geleid, maar inmiddels is het beschikbaar.
quote:
Volgens mij kom je altijd door de poortjes heen als je scant. Ongeacht op de kaart ergens anders in gebruik is. En ook dat zijn van die mogelijke problemen die pas goed duidelijk worden als de kaart wordt gebruikt.
Ook hoe het OV bedrijf zal reageren is gissen. Daar kan niemand een eenduidig antwoord op geven.
'Volgens mij' is een aanname. Best kans dat je gelijk hebt hoor... maar ook best kans dat je binnenkort voor een dichte deur staat. En als ik het uit technisch oogpunt bekijk dan zullen die poortjes dicht blijven in het geval van een geblokkeerde of verlopen kaart of een kaart zonder geldig reisproduct of tegoed.
quote:
Leuk zeg. Al die problemen verzinnen die zouden kunnen gebeuren. Erg nuttig ook. Zo kan ik ook wel allerlei situatie verzinnen die nu al zouden kunnen gebeuren.

Jij bent ook zo iemand die voor niks op de eerste rang wilt zitten. Zul je toch een keuze moeten maken. Of met korting reizen of anoniem reizen.
Hmm, 1000 euro extra per maand betalen noem ik geen korting. Ik kijk simpelweg naar de situatie NU en hoe dat gaat veranderen. Nu reis ik anoniem met mijn abonnement en ben bijna 600 euro per maand kwijt. Met de chipkaart reis ik niet meer anoniem voor dezelfde prijs of ik mag voor 1000 euro extra per maand mijn anonimiteit behouden. De voordelen die een persoonsgebonden kaart mij biedt zijn nihil. Het zou handig zijn als het abonnement automatisch verlengd kan worden, maar daar houdt het ook wel mee op.
quote:
Aangezien ik geen miljonair ben is reizen met een dikke BMW of prive helikopter geen optie. Heel vreemd.
Nee, maar ik reis nu ook niet met een dikke BMW of prive helikopter. Wel eerste klas, maar dat is ook omdat ik geen zin heb om dagelijks 2x 2 uur in een bomvolle trein te staan.
quote:
Ik ga dit onderwerp niet aangrijpen om een uitgebreide discussie over "1984" te voeren.
Als je denkt dat je je privacy opgeeft op het moment dat je een persoonsgebonden kaart gebruikt, dan ben je in mijn ogen behoorlijk paranoia.
Ach, jij zult ook niet een type zijn die ooit aan zijn vriendin of vrouw hoeft te verklaren waarom jouw OV rapportage aangeeft dat jij niet naar de sportschool gegaan bent zoals je haar had verteld.
quote:
Dat terugkijken van de ritten, is al een extra service bovenop de standaard kaart. Sterker nog, je kunt zelfs korting krijgen als je daar gebruik van maakt!
Korting krijgen omdat je gebruik maakt van die 'extra service'?? Dat is dan zeker omdat de marketingafdeling dan beter in staat zijn om een 'beter' reisproduct in je maag te splitsen.... zoniet dan zie ik graag een bron waar je deze onzin vandaan hebt.
quote:
De toegangspoortjes op de NS stations zorgen er niet voor dat de conducteurs helemaal werkeloos worden. Er moet alsnog gecontroleerd worden of mensen het juiste "kaartje" hebben voor het traject waar ze op rijden en of men niet in de eerste klas zit.
Nou nee... als jij naast je abonnement (of zoals zij het graag noemen 'reisproduct') genoeg tegoed op je kaart hebt staan dan wordt bij het uitchecken vanzelf het 'afwijkende' deel van je reis met je tegoed verrekend. En als je een geheel andere kant op gaat dan wordt de gehele reis gewoon verrekend.
quote:
Het blijft wel degelijk mogelijk om contact te houden met iemand van de NS. Is het niet in de trein, dan is het wel op de grotere stations.
Right.... je zit in de laatste trein die wat vertraagd is en je bent benieuwd of je de overstap op station X nog kunt halen of dat je beter naar station Y moet doorreizen... Dan stap je niet zomaar op station X uit om er achter te komen dat het loket gesloten is en de laatste trein (waar je net uit kwam) vlak voor je neus weg rijdt...
quote:
Kort samengevat, de NS heeft geen enkele plicht om jou zomaar korting te geven. Wat reisgegevens terugvragen voor die korting is peanuts vergeleken bij die 40% korting die je kunt krijgen.
Die 'korting' zoals jij het noemt is gebakken lucht... Ik betaal nu ook al 600 euro per maand. En als je goed gelezen hebt dan had je zelf wel degelijk geweten dat de vervoersbewijzen wettelijk verboden is om de invoering van de chipkaart te misbruiken voor tariefsverhogingen, anders dan de nu al gebruikelijke jaarlijkse verhogingen. Met andere woorden, na de invoering moet ik nog steeds 600 euro kwijt zijn voor hetzelfde kaartje... en dat is heel wat anders dan 1600 euro. Dat is geen korting geven, dat is minder afzetten!
quote:
Als je daar niet aan mee wilt werken zijn er genoeg mogelijkheden om anoniem te reizen.
Ach het wachtten is op de dag dat je op een tramlijn in Amsterdam inchecked en ogenblik later een SMSje krijgt: "De tramlijn waar jij zometeen naar over wilt stappen is gestremd vanwege een defecte bovenleiding. Maar als je met deze tram 1 halte verder rijdt stop je bij ons voor de deur. Als je langs komt krijg je op vertoon van dit SMS'je 10% korting op een big-mac menu! We zien je zo! Mc Donalds"

Handig heh, die techniek
Don't hurry, be crappy!
pi_65123476
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 20:49 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Die bendes hebben er geen baat bij dat iedereen weet dat het gehacked is, sterker nog hoe minder mensen hoe minder het gebruikt wordt, hoe lager de priorieit is om het probleem op te lossen, hoe langer zij er gebruik van kunnen maken.

De universiteit heeft er daarentegen wel belang bij om het te publiceren en heeft dat uiteindelijk ook gedaan. Ookal probeerde TLS de publicatie gerechtelijk tegen te houden. Het heeft alleen tot uitstel van de publicatiedatum geleid, maar inmiddels is het beschikbaar.
[..]

'Volgens mij' is een aanname. Best kans dat je gelijk hebt hoor... maar ook best kans dat je binnenkort voor een dichte deur staat. En als ik het uit technisch oogpunt bekijk dan zullen die poortjes dicht blijven in het geval van een geblokkeerde of verlopen kaart of een kaart zonder geldig reisproduct of tegoed.
[..]

Hmm, 1000 euro extra per maand betalen noem ik geen korting. Ik kijk simpelweg naar de situatie NU en hoe dat gaat veranderen. Nu reis ik anoniem met mijn abonnement en ben bijna 600 euro per maand kwijt. Met de chipkaart reis ik niet meer anoniem voor dezelfde prijs of ik mag voor 1000 euro extra per maand mijn anonimiteit behouden. De voordelen die een persoonsgebonden kaart mij biedt zijn nihil. Het zou handig zijn als het abonnement automatisch verlengd kan worden, maar daar houdt het ook wel mee op.
[..]

Nee, maar ik reis nu ook niet met een dikke BMW of prive helikopter. Wel eerste klas, maar dat is ook omdat ik geen zin heb om dagelijks 2x 2 uur in een bomvolle trein te staan.
[..]

Ach, jij zult ook niet een type zijn die ooit aan zijn vriendin of vrouw hoeft te verklaren waarom jouw OV rapportage aangeeft dat jij niet naar de sportschool gegaan bent zoals je haar had verteld.
[..]

Korting krijgen omdat je gebruik maakt van die 'extra service'?? Dat is dan zeker omdat de marketingafdeling dan beter in staat zijn om een 'beter' reisproduct in je maag te splitsen.... zoniet dan zie ik graag een bron waar je deze onzin vandaan hebt.
[..]

Nou nee... als jij naast je abonnement (of zoals zij het graag noemen 'reisproduct') genoeg tegoed op je kaart hebt staan dan wordt bij het uitchecken vanzelf het 'afwijkende' deel van je reis met je tegoed verrekend. En als je een geheel andere kant op gaat dan wordt de gehele reis gewoon verrekend.
[..]

Right.... je zit in de laatste trein die wat vertraagd is en je bent benieuwd of je de overstap op station X nog kunt halen of dat je beter naar station Y moet doorreizen... Dan stap je niet zomaar op station X uit om er achter te komen dat het loket gesloten is en de laatste trein (waar je net uit kwam) vlak voor je neus weg rijdt...
[..]

Die 'korting' zoals jij het noemt is gebakken lucht... Ik betaal nu ook al 600 euro per maand. En als je goed gelezen hebt dan had je zelf wel degelijk geweten dat de vervoersbewijzen wettelijk verboden is om de invoering van de chipkaart te misbruiken voor tariefsverhogingen, anders dan de nu al gebruikelijke jaarlijkse verhogingen. Met andere woorden, na de invoering moet ik nog steeds 600 euro kwijt zijn voor hetzelfde kaartje... en dat is heel wat anders dan 1600 euro. Dat is geen korting geven, dat is minder afzetten!
[..]

Ach het wachtten is op de dag dat je op een tramlijn in Amsterdam inchecked en ogenblik later een SMSje krijgt: "De tramlijn waar jij zometeen naar over wilt stappen is gestremd vanwege een defecte bovenleiding. Maar als je met deze tram 1 halte verder rijdt stop je bij ons voor de deur. Als je langs komt krijg je op vertoon van dit SMS'je 10% korting op een big-mac menu! We zien je zo! Mc Donalds"

Handig heh, die techniek
Wat is het belang van de universiteiten dan?
En het lijkt me toch wel handig voor je bedrijf als je laat weten dat je producten te koop hebt. Gekraakte iPhones worden ook volop op internet aangeboden. Waarom zouden bendes die de chipkaart hebben gekraakt dat niet doen?

Er zijn zoveel aannames in deze discussie. Mensen verzinnen de meest rare problemen en nemen aan dat het nooit goed zal komen.

Je betaalt niet extra als je anoniem wilt reizen. Je krijgt korting als je niet anoniem reist. En zo kunnen we nog dagen het verhaal omdraaien.
Maar feit blijft dat er een standaard prijs is, dat is de max en daarnaast zijn er nog allerlei andere lagere tarieven.

Je krijgt wel flinke korting als je eigenlijk 1600 moet betalen en nu voor bijna 600 reist. Toch gauw 60 procent korting.
Het grootste voordeel van de persoonsgebonden kaart lijkt mij toch wel dat je zoveel korting krijgt. Als je dat voordeel niet eens wilt zien, heeft deze discussie weinig zin.

Ik reis nu wel eens met de auto, maar een dikke BMW zit er niet.

Mijn vriendin is niet iemand die mijn zo in de gaten houd dat ze uit gaat zoeken waar ik was op een bepaald tijdstip. Als jij wel zo'n relatie heb zou ik me toch zorgen gaan maken.

Hoe dan ook, de conducteurs blijven in de trein.

Je schetst een situatie die nu al het geval is en echt niet zal veranderen door de invoering van de Chipkaart. En meestal zorgt de NS bij de laatste trein er wel voor dat de laatste verbinding een paar minuten blijft wachten of zorgt voor een andere oplossing.

Je draait de zaken van de korting weer compleet om. Om nu je abbo te krijgen heb je ook al je naam en adres gegevens achter moeten laten. Dus zo anoniem ben je nu ook weer niet.
En je kunt na de invoering van de OV chipkaart nog steeds 600 euro kwijt zijn voor je kaartjes. Dat jij liever anoniem reist dat veel geld bespaard is jouw probleem, niet die van de NS.

Wie weet dat zulke mogelijkheden er wel komen. Er zullen vast wel mensen zijn die dat geen probleem vinden. En voor de mensen die dat wel een probleem is zal er ook vast wel een optie komen dat dat niet gaat gebeuren. Net zoals je nu ook al aan kunt geven dat je geen NS aanbiedingen wilt hebben nav je chipkaart gebruik.
pi_65124993
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:14 schreef snowgoon het volgende:
Je betaalt niet extra als je anoniem wilt reizen. Je krijgt korting als je niet anoniem reist. En zo kunnen we nog dagen het verhaal omdraaien.
Maar feit blijft dat er een standaard prijs is, dat is de max en daarnaast zijn er nog allerlei andere lagere tarieven.

Je krijgt wel flinke korting als je eigenlijk 1600 moet betalen en nu voor bijna 600 reist. Toch gauw 60 procent korting.
Het grootste voordeel van de persoonsgebonden kaart lijkt mij toch wel dat je zoveel korting krijgt. Als je dat voordeel niet eens wilt zien, heeft deze discussie weinig zin.
IK draai het om?? IK betaal NU 600 euro per maand en reis volledig anoniem. De adresgegevens op mijn stamkaart heb ik er zelf met de hand opgeschreven voor hij geplastificeerd werd. Hij is niet ingescand, ze hebben enkel de pasfoto erin gezet, er een datumstempel op gedrukt en er een plastic hoesje omheen gesmolten. En dadelijk moet ik 1000 euro meer gaan betalen?! Dat noem ik een toeslag! Maar jah als jij dat een korting wilt noemen dan ga je je gang maar en hou je je oogklepjes lekker op.
quote:
Je schetst een situatie die nu al het geval is en echt niet zal veranderen door de invoering van de Chipkaart. En meestal zorgt de NS bij de laatste trein er wel voor dat de laatste verbinding een paar minuten blijft wachten of zorgt voor een andere oplossing.
Meestal wel ja... je moet dan wel tijdens de rit de conducteur aanspreken zodat hij een taxi kan reserveren op een groot station. Als je op een van de vele kleinere stations je aansluiting mist (wat mij ook gebeurd is) heb je gewoon pech.
quote:
Je draait de zaken van de korting weer compleet om. Om nu je abbo te krijgen heb je ook al je naam en adres gegevens achter moeten laten. Dus zo anoniem ben je nu ook weer niet.
En je kunt na de invoering van de OV chipkaart nog steeds 600 euro kwijt zijn voor je kaartjes. Dat jij liever anoniem reist dat veel geld bespaard is jouw probleem, niet die van de NS.
Tuurlijk....
quote:
Wie weet dat zulke mogelijkheden er wel komen. Er zullen vast wel mensen zijn die dat geen probleem vinden. En voor de mensen die dat wel een probleem is zal er ook vast wel een optie komen dat dat niet gaat gebeuren. Net zoals je nu ook al aan kunt geven dat je geen NS aanbiedingen wilt hebben nav je chipkaart gebruik.
Als je doelt op dat McDonalds grapje op het einde, dat is al lang mogelijk en is hier in Europa gelukkig nooit aangeslagen. Maar in Japan kun je in een winkelcentrum automatisch de aanbiedingen ontvangen van de winkel waar je langs loopt. Het is alleen wat lastiger om dat aan je OV gegevens te koppellen. Maar als dat gebeurd betekent dat dat alle bedrijven alles van je te weten kunnen komen. Jippie!


Snowgoon, OF je bent zelf helemaal geil van die chipkaart, OF je werkt zelf voor een bedrijf wat er profijt van zal hebben OF je loopt ons gewoon te fucken... Welke het ook is, het zal me aan m'n reet roesten verder.
Don't hurry, be crappy!
pi_65126220
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:44 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

IK draai het om?? IK betaal NU 600 euro per maand en reis volledig anoniem. De adresgegevens op mijn stamkaart heb ik er zelf met de hand opgeschreven voor hij geplastificeerd werd. Hij is niet ingescand, ze hebben enkel de pasfoto erin gezet, er een datumstempel op gedrukt en er een plastic hoesje omheen gesmolten. En dadelijk moet ik 1000 euro meer gaan betalen?! Dat noem ik een toeslag! Maar jah als jij dat een korting wilt noemen dan ga je je gang maar en hou je je oogklepjes lekker op.
[..]

Meestal wel ja... je moet dan wel tijdens de rit de conducteur aanspreken zodat hij een taxi kan reserveren op een groot station. Als je op een van de vele kleinere stations je aansluiting mist (wat mij ook gebeurd is) heb je gewoon pech.
[..]

Tuurlijk....
[..]

Als je doelt op dat McDonalds grapje op het einde, dat is al lang mogelijk en is hier in Europa gelukkig nooit aangeslagen. Maar in Japan kun je in een winkelcentrum automatisch de aanbiedingen ontvangen van de winkel waar je langs loopt. Het is alleen wat lastiger om dat aan je OV gegevens te koppellen. Maar als dat gebeurd betekent dat dat alle bedrijven alles van je te weten kunnen komen. Jippie!


Snowgoon, OF je bent zelf helemaal geil van die chipkaart, OF je werkt zelf voor een bedrijf wat er profijt van zal hebben OF je loopt ons gewoon te fucken... Welke het ook is, het zal me aan m'n reet roesten verder.
Je reist nu niet anoniem, je hebt he naam en adres gegevens allang achtergelaten bij de NS. Wat de NS van jou vraagt om korting te krijgen is echt niks schandaligs of buitensporig. Als jij niet mee wilt gaan in de moderne tijden en wat nutteloze reisgegevens waardevoller vind dan 1.000 euro korting verklaar ik je voor gek en wens ik je veel succes.

We kunnen dit spelletje of het korting of een toeslag is tot in den treure blijven herhalen, maar dat lijkt me weinig zinvol. Dat gaat toch niks aan de situatie veranderen.
pi_65129537
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:09 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Je reist nu niet anoniem, je hebt he naam en adres gegevens allang achtergelaten bij de NS. Wat de NS van jou vraagt om korting te krijgen is echt niks schandaligs of buitensporig. Als jij niet mee wilt gaan in de moderne tijden en wat nutteloze reisgegevens waardevoller vind dan 1.000 euro korting verklaar ik je voor gek en wens ik je veel succes.

We kunnen dit spelletje of het korting of een toeslag is tot in den treure blijven herhalen, maar dat lijkt me weinig zinvol. Dat gaat toch niks aan de situatie veranderen.
Dan lees je toch niet.....
Don't hurry, be crappy!
pi_65129941
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:36 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Dan lees je toch niet.....
Ik heb jouw verhaal al diverse malen in verschillende versies gelezen. Ik zie niks nieuws.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')