abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65069484
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:47 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Die gegevens leest die uit de kaart en die kaart heeft maar ruimte voor 10 transacties.

Er wordt heel duidelijk gecommuniceerd over wat er allemaal gebeurd. Als mensen dan geen goed onderzoek doen en alleen maar afgaan op wat de media zegt, dan kun je wel verrast worden.
Ach ja en volgend jaar wil de NS op elke trein internet aan gaan bieden, dan wordt het niet moeilijk om een kleine applicatie te maken op die PDA's van de ns medewerkers die de uniek rfid code met de database kopellen.
pi_65070187
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ach ja en volgend jaar wil de NS op elke trein internet aan gaan bieden, dan wordt het niet moeilijk om een kleine applicatie te maken op die PDA's van de ns medewerkers die de uniek rfid code met de database kopellen.
Ja en dan is het ook een kleine moeite om daar meteen je bank/giro nummers met je complete afschriften overzicht aan te koppelen. En natuurlijk je belgegevens.

Maar waarom zouden ze dat doen?
pi_65070520
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:22 schreef snowgoon het volgende:

Ja en dan is het ook een kleine moeite om daar meteen je bank/giro nummers met je complete afschriften overzicht aan te koppelen. En natuurlijk je belgegevens.
Fout die gegevens van mijn afschriften liggen bij de bank en in die database zal NS echt geen toegang hebben.
pi_65070684
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Fout die gegevens van mijn afschriften liggen bij de bank en in die database zal NS echt geen toegang hebben.
Jouw denkwijze volgend is dat geen enkel probleem, dus zullen ze dat wel gaan doen.

Waarom zou het voor de conducteuren handig zijn om al jouw reisgegevens op te gaan vragen?
pi_65071266
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:35 schreef snowgoon het volgende:

Jouw denkwijze volgend is dat geen enkel probleem, dus zullen ze dat wel gaan doen.

Waarom zou het voor de conducteuren handig zijn om al jouw reisgegevens op te gaan vragen?
Ik zou het niet weten. Maar waarom zou de NS dan perse de reisgegevens 7 jaar moeten opslaan.

Ik kan wel wat bedenken. Maar dat ga ik hier niet plaatsen omdat ik dan toch weer van jou het verwijt naar mijn hoofd krijg dat ik negatief tov die ov chip kniup sta en van alles bedenk om het af te kraken.
pi_65094575
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten. Maar waarom zou de NS dan perse de reisgegevens 7 jaar moeten opslaan.

Ik kan wel wat bedenken. Maar dat ga ik hier niet plaatsen omdat ik dan toch weer van jou het verwijt naar mijn hoofd krijg dat ik negatief tov die ov chip kniup sta en van alles bedenk om het af te kraken.
Dat ze die gegevens op gaan slaan wil nog niet zeggen dat iedereen van de NS toegang krijgt tot die gegevens.
Net zoals de schoonmaker van jouw bank ook geen inzage krijgt in jouw gegevens.
pi_65098756
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:43 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat ze die gegevens op gaan slaan wil nog niet zeggen dat iedereen van de NS toegang krijgt tot die gegevens.
Net zoals de schoonmaker van jouw bank ook geen inzage krijgt in jouw gegevens.
Ja en net zoals de verzekeraars geen toegang zouden mogen hebben tot het EPD. Daarom moetenwe maar regels maken als ze het toch doen. Hoe naief ben je wel niet. als je denkt dat toegang tot grote databases perfect af te schermen zou zijn.
pi_65100984
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja en net zoals de verzekeraars geen toegang zouden mogen hebben tot het EPD. Daarom moetenwe maar regels maken als ze het toch doen. Hoe naief ben je wel niet. als je denkt dat toegang tot grote databases perfect af te schermen zou zijn.
Ik denk niet dat welk computersysteem dan ook perfect af te schermen is. Jij bent diegene die 100% werkende systemen verwachten en denkt dat de NS moeite gaat doen om conducteurs ten alle tijde inzage te geven in de reisgegevens.
pi_65101273
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:41 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik denk niet dat welk computersysteem dan ook perfect af te schermen is. Jij bent diegene die 100% werkende systemen verwachten en denkt dat de NS moeite gaat doen om conducteurs ten alle tijde inzage te geven in de reisgegevens.
Ik denk niet dat ik de enigste ben die een 100% wekrend systeem verwacht. Vooral als we vanuit een situatie komen waarbij er voor de klant een 100% werkend systeem was.

Degene die met minder genoegen nemen zijn gewoon mietjes en hebben zich erbij neergelegd ,deze geloven ook alle smoesjes die we vanuit TLS en de ov bedrijven over ons heen gestort krijgen.
pi_65101521
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik de enigste ben die een 100% wekrend systeem verwacht. Vooral als we vanuit een situatie komen waarbij er voor de klant een 100% werkend systeem was.

Degene die met minder genoegen nemen zijn gewoon mietjes en hebben zich erbij neergelegd ,deze geloven ook alle smoesjes die we vanuit TLS en de ov bedrijven over ons heen gestort krijgen.
Jij noemt de strippenkaart een 100% werkend systeem
2 haltes reizen, toch drie strippen moeten betalen, zwartrijders die makkelijk in kunnen stappen, onduidelijkheid hoe het werkt voor toeristen, om de zoveel tijd nieuwe strippenkaarten moeten kopen.

Ik verwacht een goed werkend systeem. Ik ben niet zo naief om te denken dat welk systeem dan ook feilloos kan werken.
pi_65102051
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:57 schreef snowgoon het volgende:

Jij noemt de strippenkaart een 100% werkend systeem
2 haltes reizen, toch drie strippen moeten betalen, zwartrijders die makkelijk in kunnen stappen, onduidelijkheid hoe het werkt voor toeristen, om de zoveel tijd nieuwe strippenkaarten moeten kopen.
Ja makkelijk voorbeeld, hoeveel mensen reizen precies 2 haltes door 1 zone grens heen?

Als dat het enigste argument nog maar is wat er over is om dit gedrocht van een ovchipknip door te willen drukken begint het echt een aanfluiting te worden.
quote:
Ik verwacht een goed werkend systeem. Ik ben niet zo naief om te denken dat welk systeem dan ook feilloos kan werken.
Ik verwacht na 3 jaar praktijk testen dat men toch de kinderziektes onderhand wel verholpen zou meten hebben, maar zoals uit deze discussie hier blijkt is dat bij lange na nog niet het geval.

De automatisering bij de belastingdienst is nog beter geregeld.
pi_65102238
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja makkelijk voorbeeld, hoeveel mensen reizen precies 2 haltes door 1 zone grens heen?

Als dat het enigste argument nog maar is wat er over is om dit gedrocht van een ovchipknip door te willen drukken begint het echt een aanfluiting te worden.
[..]

Ik verwacht na 3 jaar praktijk testen dat men toch de kinderziektes onderhand wel verholpen zou meten hebben, maar zoals uit deze discussie hier blijkt is dat bij lange na nog niet het geval.

De automatisering bij de belastingdienst is nog beter geregeld.
Dat is niet het enige argument voor de OV chipknip. Wat mij betreft wel 1 van de belangrijkste.

Uit deze discussie blijkt vooral dat mensen zoals jij de OV chipk geen kans geven. Dwangmatig zoeken naar situaties waar de kaart misschien niet zo handig kan zijn of waar het nog niet snel genoeg werkt. Als je dan ook onrealistisch hoge verwachtingen hebt is het makkelijk te begrijpen waarom jij er nog niet warm voor loopt.
pi_65102997
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:18 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat is niet het enige argument voor de OV chipknip. Wat mij betreft wel 1 van de belangrijkste.

Uit deze discussie blijkt vooral dat mensen zoals jij de OV chipk geen kans geven. Dwangmatig zoeken naar situaties waar de kaart misschien niet zo handig kan zijn of waar het nog niet snel genoeg werkt. Als je dan ook onrealistisch hoge verwachtingen hebt is het makkelijk te begrijpen waarom jij er nog niet warm voor loopt.
Een consument die een normaal werkend product verwacht (Dat tenminste hetzelfde kan als de huidge systemen) en dat betitelen als onrealistische hoge verwachtingen.
pi_65103882
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een consument die een normaal werkend product verwacht (Dat tenminste hetzelfde kan als de huidge systemen) en dat betitelen als onrealistische hoge verwachtingen.
Jouw verwachtingen dat het binnen een paar maanden werkt en nooit fout gaat zijn onrealistisch.

Iemand die een goed werkend product verwacht en snapt dat het in dit geval niet zo makkelijk gaat, is niet onrealistisch.
pi_65104757
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Die gegevens leest die uit de kaart en die kaart heeft maar ruimte voor 10 transacties.
Ooit had een computer 640 kb geheugen... tegenwoordig hebben we het niet meer over megabytes, maar over gigabytes. Wie zegt mij dat ze onderwater die kaart niet aanpassen en op ten duur alle 10-transactie kaarten blokkeren onder het mom van 'verouderd systeem'?
quote:
Er wordt heel duidelijk gecommuniceerd over wat er allemaal gebeurd. Als mensen dan geen goed onderzoek doen en alleen maar afgaan op wat de media zegt, dan kun je wel verrast worden.
Ja er wordt HEEEEL duidelijk gecommuniceerd... rot toch op man, als je het een beetje volgt dan weet je dat TLS en de OV bedrijven alles op alles stelden om het zo closed-source te maken als mogelijk was en die source ook super geheim te houden. Gewoon om te verbergen dat ze met inferieure technieken werken en uit angst dat het gekraakt kan worden. Helaas voor hun waren sommige mensen ze te slim af...

Dan het bijhouden van de transacties, wat is het doel daarvan? Ik check in, check uit en ze boeken een saldo af. Het bijhouden van het saldo en het incheckpunt lijkt mij voldoende. Of ze moeten exact in kaart willen brengen wie er allemaal exact van A naar B rijden en wanneer.

Als Hitler nu had geleefd dan had hij het stukken makkelijker. Simpelweg in de (oneindige) transactiedatabase grutten om te kijken wie er op een bepaalde dag regelmatig naar een halte in de buurt van een gebedshuis van een of ander onpuur ras afreist. Ohh ja, die transactiedata werden gescheiden van de persoonsgegevens opgeslagen heh... dan mag je mij verklaren dat ik op een website in kan loggen en MIJN transacties kan zien. Niet die van de hele wereld, nee MIJN transacties... Ze zijn dus wel degelijk gekoppeld.

En zwartrijders tegen gaan? Ze zetten maar meer conducteurs in, dan heb ik tenminste een aanspreekpunt waar ik kan vragen of de trein ondanks alle vertragingen nog aansluiting heeft op de laatste trein op een ander traject. Om maar even een voorbeeld te noemen. Maar jah, het moet allemaal goedkoper dus weg met de conducteurs. En als je dan uiteindelijk in de middle of fucking nowhere moet overstappen en de laatste trein is al weg dan heb je lekker pech.
Don't hurry, be crappy!
pi_65104831
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:00 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Jouw verwachtingen dat het binnen een paar maanden werkt en nooit fout gaat zijn onrealistisch.

Iemand die een goed werkend product verwacht en snapt dat het in dit geval niet zo makkelijk gaat, is niet onrealistisch.
3 jaar praktijk testen sinds 2003 bekend wie de kaart zou leveren dus in totaal al 6 jaar bezig met de ontwikkeling en nog niet eens de kinderziektes en de meest basale dinesten voor consumenten kunnen leveren lijkt me nu ook niet echt een vertrouwens wekkend proces verloop.
pi_65104934
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een consument die een normaal werkend product verwacht (Dat tenminste hetzelfde kan als de huidge systemen) en dat betitelen als onrealistische hoge verwachtingen.
Ja. De Chipkaart is een aardig ingewikkeld stukje techniek. Het lijkt mij inderdaad onrealistisch om te verwachten dat dat in één keer probleemloos, foutloos en met alle gewenste mogelijkheden kan worden ingevoerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2009 12:31:21 ]
pi_65105252
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:25 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Ooit had een computer 640 kb geheugen... tegenwoordig hebben we het niet meer over megabytes, maar over gigabytes. Wie zegt mij dat ze onderwater die kaart niet aanpassen en op ten duur alle 10-transactie kaarten blokkeren onder het mom van 'verouderd systeem'?
[..]

Ja er wordt HEEEEL duidelijk gecommuniceerd... rot toch op man, als je het een beetje volgt dan weet je dat TLS en de OV bedrijven alles op alles stelden om het zo closed-source te maken als mogelijk was en die source ook super geheim te houden. Gewoon om te verbergen dat ze met inferieure technieken werken en uit angst dat het gekraakt kan worden. Helaas voor hun waren sommige mensen ze te slim af...

Dan het bijhouden van de transacties, wat is het doel daarvan? Ik check in, check uit en ze boeken een saldo af. Het bijhouden van het saldo en het incheckpunt lijkt mij voldoende. Of ze moeten exact in kaart willen brengen wie er allemaal exact van A naar B rijden en wanneer.

Als Hitler nu had geleefd dan had hij het stukken makkelijker. Simpelweg in de (oneindige) transactiedatabase grutten om te kijken wie er op een bepaalde dag regelmatig naar een halte in de buurt van een gebedshuis van een of ander onpuur ras afreist. Ohh ja, die transactiedata werden gescheiden van de persoonsgegevens opgeslagen heh... dan mag je mij verklaren dat ik op een website in kan loggen en MIJN transacties kan zien. Niet die van de hele wereld, nee MIJN transacties... Ze zijn dus wel degelijk gekoppeld.

En zwartrijders tegen gaan? Ze zetten maar meer conducteurs in, dan heb ik tenminste een aanspreekpunt waar ik kan vragen of de trein ondanks alle vertragingen nog aansluiting heeft op de laatste trein op een ander traject. Om maar even een voorbeeld te noemen. Maar jah, het moet allemaal goedkoper dus weg met de conducteurs. En als je dan uiteindelijk in de middle of fucking nowhere moet overstappen en de laatste trein is al weg dan heb je lekker pech.
Wie zegt mij dat mijn bank niet al mij gegevens aan de hoogste bieder verkoop? Wie zegt mij dat mijn auto/fiets verkoper niet een GPS zender heeft ingebouwd?

Op de site van de OV chipkaart staat veel informatie. Inderdaad niet de gebruikte software van het systeem. Ik zou niet weten waarom ze dat openbaar moeten maken. Net zoals de bank directeur ook geen codes geeft hoe bankrekeningen gekraakt kunnen worden.

Hitler leeft nu niet meer,

De persoonsgevens worden NIET op de kaart opgeslagen. Er is niemand die zegt dat de transactie gegevens en persoonsgegevens nergens worden gekoppeld. Als je dat wel denkt, dan heb je jezelf verkeerd laten inlichten.

Op de stations zullen, op normale tijden, altijd nog mensen aanwezig zijn om jou informatie te verschaffen. En zeker in de trein zullen er ook nog controleurs zijn.

Je punten zijn zwak en gebasseerd op foute informatie. Je loopt wel te klagen dat er niet wordt gecommuniuceerd maar blijkbaar heb je niet eens moeite gedaan om je goed op de hoogte te stellen van wat er gaat gebeuren.
pi_65105287
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

3 jaar praktijk testen sinds 2003 bekend wie de kaart zou leveren dus in totaal al 6 jaar bezig met de ontwikkeling en nog niet eens de kinderziektes en de meest basale dinesten voor consumenten kunnen leveren lijkt me nu ook niet echt een vertrouwens wekkend proces verloop.
Nogmaals, jij hebt onrealistische verwachtingen.
En je vergeet ook dat de kaart allang ingevoerd had kunnen worden als niet zoveel mensen zich met de kaart hadden bezig gehouden. Dus dat het allemaal zo lang duurt ligt niet alleen aan de kaart en het bijbehorende systeem.

Welke kinderziektes zijn er trouwens dan nog?

[ Bericht 5% gewijzigd door snowgoon op 16-01-2009 12:57:49 ]
pi_65106026
@Rido, de transacties worden bijvoorbeeld bijgehouden zodat je ze kunt declareren voor reiskosten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_65106032
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:41 schreef snowgoon het volgende:

Nogmaals, jij hebt onrealistische verwachtingen.
En je vergeet ook dat de kaart allang ingevoerd had kunnen worden als niet zoveel mensen zich met de kaart hadden bezig gehouden. Dus dat het allemaal zo lang duurt ligt niet alleen aan de kaart en het bijbehorende systeem.

Welke kinderziektes zijn er trouwens dan nog?
FYI

Mij als normale consument betichten van onrealistische verwachtingen omdat er een vervangend product voor mijn OV reizen komt moet ik opeens met veel minder functionaliteit genoegen nemen.

Het moet toch niet gekker worden.

Even het volgende onzinnige argument van jou omdraaien.

Wanneer niet zoveel mensen met die kaart zich bemoeid hadden zou misschien ook nooit iemand op het onzalige idee gekomen zijn om uberhaubt met drogredenen zo'n kaart te willen invoeren.

En welke kinderziektes, heb je last van dementie, hoeveel problemen hebben verschillende mensen hier al opgenoemd die je steeds maar weer vergeet, of selectief wilt vergeten dat kan natuurlijk ook.
pi_65106078
Het grootste probleem is dat het implementeren lastiger is als in andere landen, met name omdat we hier relatief veel verschillende maatschappijen hebben, en ook nog een ingewikkeld kaart en abbonement systeem.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_65106134
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 13:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

FYI

Mij als normale consument betichten van onrealistische verwachtingen omdat er een vervangend product voor mijn OV reizen komt moet ik opeens met veel minder functionaliteit genoegen nemen.

Het moet toch niet gekker worden.

Even het volgende onzinnige argument van jou omdraaien.

Wanneer niet zoveel mensen met die kaart zich bemoeid hadden zou misschien ook nooit iemand op het onzalige idee gekomen zijn om uberhaubt met drogredenen zo'n kaart te willen invoeren.

En welke kinderziektes, heb je last van dementie, hoeveel problemen hebben verschillende mensen hier al opgenoemd die je steeds maar weer vergeet, of selectief wilt vergeten dat kan natuurlijk ook.
Weelke functionaliteit ga je straks dan missen?
Enige wat echt anders is zijn de retourtjes en zones. Voor de rest kan ik geen verschil bedenken.

Veel van de problemen die men hier noemt zijn zelf vergezochte of zelf verzonnen problemen. En de andere problemen, zijn problemen die te maken hebben met de overgang van het ene systeem naar het ander.
pi_65113483
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:40 schreef snowgoon het volgende:
Wie zegt mij dat mijn bank niet al mij gegevens aan de hoogste bieder verkoop? Wie zegt mij dat mijn auto/fiets verkoper niet een GPS zender heeft ingebouwd?

Op de site van de OV chipkaart staat veel informatie. Inderdaad niet de gebruikte software van het systeem. Ik zou niet weten waarom ze dat openbaar moeten maken. Net zoals de bank directeur ook geen codes geeft hoe bankrekeningen gekraakt kunnen worden.
Nee, maar een bank maakt voor zover ik weet wel gebruik van bekende technieken die zichzelf al bewezen hebben. Deze technieken zijn al door heel veel mensen getest en goed bevonden. Als jouw bankrekening geplunderd wordt dan is dat omdat je zelf zo stom bent geweest om je TAN-codes op een phisherswebsite in te vullen. Niet omdat de beveiliging tussen je webbrowser en webserver gekraakt is. Bij de OV-chipkaart hack hebben ze de -homemade- beveiliging gewoon gebroken. Toch een detail.

En ja, de bank kan enorme hoeveelheiden persoonsgegevens verzamellen, maar ik ben nog altijd in de gelegenheid om te kiezen of ik de aankoop in de lokale pornoshop contant afreken of dat ik dat pin.
quote:
Hitler leeft nu niet meer,
History will repeat itself... Is het niet Hitler, dan is het wel Bush; die vond het immers ook nodig om even een paar islamitische landen binnen te vallen. En als het Bush niet is dan zal er wel een andere machtsgeile gek opstaan.
quote:
De persoonsgevens worden NIET op de kaart opgeslagen. Er is niemand die zegt dat de transactie gegevens en persoonsgegevens nergens worden gekoppeld. Als je dat wel denkt, dan heb je jezelf verkeerd laten inlichten.
Ik denk dat ik toch wel duidelijk genoeg was, als ik mijn eigen gegevens uit netjes op een website op kan vragen dan worden ze wel degelijk gekoppeld. Anders is het namelijk onmogelijk om uit de hele brei met transacties NET de transacties van individuele personen te halen.

@raptorx: Klopt, dat is natuurlijk wel handig, maar het bewijst wel dat die koppelling er is.
quote:
Op de stations zullen, op normale tijden, altijd nog mensen aanwezig zijn om jou informatie te verschaffen. En zeker in de trein zullen er ook nog controleurs zijn.
Los van de OV dipkaart, ik rij dagelijks 3 tot 4 uur met de trein en als ik 2x per week gecontroleerd wordt dan is dat vaak. Sterker nog, op een rit van anderhalf uur heb ik de conducteur enkel de deuren zien sluiten zodat de trein kon vertrekken. Stapt er op een station een hele groep controleurs in die de conducteur vraagt of ze kunnen helpen... "Nee hoor, ik ben net door de hele trein heen geweest" -- right.

Met die OV-chipkaart zullen er nog minder controles plaats vinden. Zeker niet op trajekten met poortjes. Gewoon omdat de conducteur het niet nodig zal vinden.
quote:
Je punten zijn zwak en gebasseerd op foute informatie. Je loopt wel te klagen dat er niet wordt gecommuniuceerd maar blijkbaar heb je niet eens moeite gedaan om je goed op de hoogte te stellen van wat er gaat gebeuren.
Klopt, ik trap niet in marketingtruukjes en laat me niet opgeilen door een paar politici die niet kunnen wachtten om je te naaien met die kutkaart.
Don't hurry, be crappy!
pi_65114315
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:19 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Nee, maar een bank maakt voor zover ik weet wel gebruik van bekende technieken die zichzelf al bewezen hebben. Deze technieken zijn al door heel veel mensen getest en goed bevonden. Als jouw bankrekening geplunderd wordt dan is dat omdat je zelf zo stom bent geweest om je TAN-codes op een phisherswebsite in te vullen. Niet omdat de beveiliging tussen je webbrowser en webserver gekraakt is. Bij de OV-chipkaart hack hebben ze de -homemade- beveiliging gewoon gebroken. Toch een detail.

En ja, de bank kan enorme hoeveelheiden persoonsgegevens verzamellen, maar ik ben nog altijd in de gelegenheid om te kiezen of ik de aankoop in de lokale pornoshop contant afreken of dat ik dat pin.
[..]

History will repeat itself... Is het niet Hitler, dan is het wel Bush; die vond het immers ook nodig om even een paar islamitische landen binnen te vallen. En als het Bush niet is dan zal er wel een andere machtsgeile gek opstaan.
[..]

Ik denk dat ik toch wel duidelijk genoeg was, als ik mijn eigen gegevens uit netjes op een website op kan vragen dan worden ze wel degelijk gekoppeld. Anders is het namelijk onmogelijk om uit de hele brei met transacties NET de transacties van individuele personen te halen.

@raptorx: Klopt, dat is natuurlijk wel handig, maar het bewijst wel dat die koppelling er is.
[..]

Los van de OV dipkaart, ik rij dagelijks 3 tot 4 uur met de trein en als ik 2x per week gecontroleerd wordt dan is dat vaak. Sterker nog, op een rit van anderhalf uur heb ik de conducteur enkel de deuren zien sluiten zodat de trein kon vertrekken. Stapt er op een station een hele groep controleurs in die de conducteur vraagt of ze kunnen helpen... "Nee hoor, ik ben net door de hele trein heen geweest" -- right.

Met die OV-chipkaart zullen er nog minder controles plaats vinden. Zeker niet op trajekten met poortjes. Gewoon omdat de conducteur het niet nodig zal vinden.
[..]

Klopt, ik trap niet in marketingtruukjes en laat me niet opgeilen door een paar politici die niet kunnen wachtten om je te naaien met die kutkaart.
Bij de chipkaart heb je de keuze om anoniem te reizen of met een persoonsgebonden kaart. En deze OV chipkaart werdkt met hetzelfde systeem als ze in Londen gebruiken. Dat lijkt me ook wel een degelijke testcase.
En nog niemand van de critici heeft aan kunnen tonen dat bendes moeite doen om de kaarten en gegevens in Londen of Rotterdam te hacken. Volgens mij is het ook helemaal niet nodig om in de OV chipkaart een zware beveiliging te zetten. Want zo lucratief is het niet om een chipkaart te hacken. En als je dat toch perse wilt doen en daartoe in staat bent, dan moet het ook niet zo moeilijk zijn om een strippenkaart te vervalsen.

Ik zie de link tussen OV chipkaart, Hitler, Bush en landen binnenvallen niet echt.

Ja tuurlijk worden reis en persoonsgegevens aan elkaar gekoppeld. Wat is daar zo vreemd aan?
Nogmaals, de persoonsgegevens staan NIET op je chipkaart. Alleen je naam en geboortedatum.

Ik denk niet dat de conducteurs ineens anders of nog minder gaan controleren met de chipkaart. Dus ik snap niet goed welk punt je daarmee probeert te maken.

Je trapt dan misschien niet in een marketing trucje, je laat je wel door iets of iemand anders verkeerd voorlichten.
Ik snap ondertussen niet goed wat nou je bezwaar is tegen de chipkaart. Kun je dat misschien nog een keer uitleggen?
pi_65114534
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:42 schreef snowgoon het volgende:

Ja tuurlijk worden reis en persoonsgegevens aan elkaar gekoppeld. Wat is daar zo vreemd aan?
Nogmaals, de persoonsgegevens staan NIET op je chipkaart. Alleen je naam en geboortedatum.
Ow gisteren was het alleen nog een uniek nummer en mijn geboorte datum vandaag is mijn naam er al bij gekomen, wat gaan er nog meer voor gegevens bijkomen?

En als jij naam + geboortedatum geen persoonsgevens noemt, durf jij deze gegevens hier zo openlijk te plaasten. Aangezien je profiel niet verder komt als man zijnde moet je wel wat te verbergen hebben.
Binnen 20 minuten hebben een stel nerds hier dan meteen je wooonplaats, adres, telefoonnummer bij gevonden.
pi_65114965
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:42 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Bij de chipkaart heb je de keuze om anoniem te reizen of met een persoonsgebonden kaart. En deze OV chipkaart werdkt met hetzelfde systeem als ze in Londen gebruiken. Dat lijkt me ook wel een degelijke testcase.
En nog niemand van de critici heeft aan kunnen tonen dat bendes moeite doen om de kaarten en gegevens in Londen of Rotterdam te hacken. Volgens mij is het ook helemaal niet nodig om in de OV chipkaart een zware beveiliging te zetten. Want zo lucratief is het niet om een chipkaart te hacken. En als je dat toch perse wilt doen en daartoe in staat bent, dan moet het ook niet zo moeilijk zijn om een strippenkaart te vervalsen.

Ik zie de link tussen OV chipkaart, Hitler, Bush en landen binnenvallen niet echt.

Ja tuurlijk worden reis en persoonsgegevens aan elkaar gekoppeld. Wat is daar zo vreemd aan?
Nogmaals, de persoonsgegevens staan NIET op je chipkaart. Alleen je naam en geboortedatum.

Ik denk niet dat de conducteurs ineens anders of nog minder gaan controleren met de chipkaart. Dus ik snap niet goed welk punt je daarmee probeert te maken.

Je trapt dan misschien niet in een marketing trucje, je laat je wel door iets of iemand anders verkeerd voorlichten.
Ik snap ondertussen niet goed wat nou je bezwaar is tegen de chipkaart. Kun je dat misschien nog een keer uitleggen?
die keuze hebben heel veel mensen, de meerderheid niet

- studenten sowieso verplicht
-abonnementhouders zefde
-ouderen
-kinderen

of verwacht jij dat mensen gewoon dubbel gaan betalen voor de anonieme kaart ?

en voordat je weer komt met die keuze, met een wegwerpkaart heb je geen korting, maar jij gaat dubbel betalen natuurlijk
pi_65115003
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ow gisteren was het alleen nog een uniek nummer en mijn geboorte datum vandaag is mijn naam er al bij gekomen, wat gaan er nog meer voor gegevens bijkomen?

En als jij naam + geboortedatum geen persoonsgevens noemt, durf jij deze gegevens hier zo openlijk te plaasten. Aangezien je profiel niet verder komt als man zijnde moet je wel wat te verbergen hebben.
Binnen 20 minuten hebben een stel nerds hier dan meteen je wooonplaats, adres, telefoonnummer bij gevonden.
er staan wel gegevens op via internet, adres tel nr, sowieso
pi_65115032
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ow gisteren was het alleen nog een uniek nummer en mijn geboorte datum vandaag is mijn naam er al bij gekomen, wat gaan er nog meer voor gegevens bijkomen?

En als jij naam + geboortedatum geen persoonsgevens noemt, durf jij deze gegevens hier zo openlijk te plaasten. Aangezien je profiel niet verder komt als man zijnde moet je wel wat te verbergen hebben.
Binnen 20 minuten hebben een stel nerds hier dan meteen je wooonplaats, adres, telefoonnummer bij gevonden.
...zucht....

Ben je nu echt dom of speel je dat alleen maar? Op de kaart staat digitaal alleen maar de geboortedatum en nummer. Je naam staat op de kaart te lezen, niet digitaal.

Waar zeg ik dat naam en geboortedatum geen persoons gegevens zijn? Blijkbaar lees je zeer selectief.
pi_65115103
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

die keuze hebben heel veel mensen, de meerderheid niet

- studenten sowieso verplicht
-abonnementhouders zefde
-ouderen
-kinderen

of verwacht jij dat mensen gewoon dubbel gaan betalen voor de anonieme kaart ?

en voordat je weer komt met die keuze, met een wegwerpkaart heb je geen korting, maar jij gaat dubbel betalen natuurlijk
Niemand is verplicht gebruik te maken van een studenten kaart, abbonement, ouderenkaart of jongeren kaart.
Dat zijn allemaal extratjes van de vervoersbewijzen.

Ik verwacht dat de meeste mensen het geen moer kan schelen dat iemand reisgegevens van ze opslaat. De meeste mensen zijn niet zo paranoia dat ze ervan uitgaan dat die gegevens misbruikt worden.
pi_65115213
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:06 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Niemand is verplicht gebruik te maken van een studenten kaart, abbonement, ouderenkaart of jongeren kaart.
Dat zijn allemaal extratjes van de vervoersbewijzen.

Ik verwacht dat de meeste mensen het geen moer kan schelen dat iemand reisgegevens van ze opslaat. De meeste mensen zijn niet zo paranoia dat ze ervan uitgaan dat die gegevens misbruikt worden.
niemand is verplicht met het OV te reizen

nee dat klopt, wat is je punt ?

oh jij gaat met je anonieme kaart op stap, terwijl je stuentenkaart heb gratis, ja geloof ik graag
pi_65115243
waarom kan je dan geen abonnement laden op een anonieme kaart ?
waarom geen korting daarop ?

Maakt toch niets uit ? waarom uberhaupt een mogelijkheid creeren om niet anoniem te reizen ?
pi_65115397
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:11 schreef macca728 het volgende:
waarom kan je dan geen abonnement laden op een anonieme kaart ?
waarom geen korting daarop ?

Maakt toch niets uit ? waarom uberhaupt een mogelijkheid creeren om niet anoniem te reizen ?
Een abbonement is nu ook niet anoniem. Waarom moet dat straks wel anoniem zijn?
pi_65115443
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

niemand is verplicht met het OV te reizen

nee dat klopt, wat is je punt ?

oh jij gaat met je anonieme kaart op stap, terwijl je stuentenkaart heb gratis, ja geloof ik graag
Nee. Ik ga niet met een anonieme kaart op stap. Het kan mij totaal niet boeien dat iemand mijn reisgegevens op slaat. Ik zie dat niet als een bedreiging.
pi_65115524
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:16 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Een abbonement is nu ook niet anoniem. Waarom moet dat straks wel anoniem zijn?
is wel anoniem
stamkaart is niet opgeslagen, niet gekoppeld en altijd in mijn bezit
hoef ik ook nergens in te stoppen voor registratie

dus wel anoniem

ja de buschauffeur kan mijn naam zien, maar dat onthoudt hij niet, denk je ?
in metro reis ik volledig anoniem ermee, tenzij ik 1x in het jaar controle krijg, waarbij ze ook mijn naam niet registreren
pi_65115548
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:17 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nee. Ik ga niet met een anonieme kaart op stap. Het kan mij totaal niet boeien dat iemand mijn reisgegevens op slaat. Ik zie dat niet als een bedreiging.
dat is jouw keuze

we leven in een vrij land, nog wel
pi_65115592
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

dat is jouw keuze

we leven in een vrij land, nog wel
En het is de keuze van de NS of een andere vervoerder om korting te geven of niet. En als ze korting geven daarvoor wat terug te vragen.
pi_65115724
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:22 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En het is de keuze van de NS of een andere vervoerder om korting te geven of niet. En als ze korting geven daarvoor wat terug te vragen.
stom dat ze het nu voor niets doen dan he

waarom geven ze dan korting ? wat willen ze terug dan van mij, waarvoor ze blijkbaar dik willen betalen ?
pi_65115729
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

is wel anoniem
stamkaart is niet opgeslagen, niet gekoppeld en altijd in mijn bezit
hoef ik ook nergens in te stoppen voor registratie

dus wel anoniem

ja de buschauffeur kan mijn naam zien, maar dat onthoudt hij niet, denk je ?
in metro reis ik volledig anoniem ermee, tenzij ik 1x in het jaar controle krijg, waarbij ze ook mijn naam niet registreren
Stamkaart moet je ook altijd laten zien aan de controleur. Zonder stamkaart is je abbo niet geldig. En hoezo is je stamkaart niet opgeslagen? Denk je echt dat de vervoerders niet bijhouden wie vaste klant is
Denk je echt dat de busschauffeur straks de chipkaart automaat uit gaat lezen om te zien wie er allemaal in de bus zaten.

Straks verdwijnen die chipkaart gegevens net zo goed in een grote berg data waar niemand zomaar toegang tot heeft.
pi_65115761
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

stom dat ze het nu voor niets doen dan he

waarom geven ze dan korting ? wat willen ze terug dan van mij, waarvoor ze blijkbaar dik willen betalen ?
Je adres om je af en toe een folder te sturen met informatie over de NS en de zekerheid dat je vaker terugkomt.
Ze doen het echt niet voor niets hoor.
pi_65115774
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:25 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Stamkaart moet je ook altijd laten zien aan de controleur. Zonder stamkaart is je abbo niet geldig. En hoezo is je stamkaart niet opgeslagen? Denk je echt dat de vervoerders niet bijhouden wie vaste klant is
Denk je echt dat de busschauffeur straks de chipkaart automaat uit gaat lezen om te zien wie er allemaal in de bus zaten.

Straks verdwijnen die chipkaart gegevens net zo goed in een grote berg data waar niemand zomaar toegang tot heeft.
moet jij een formulier invullen dan voor je stamkaart ?
ja laten zien, zien ze mijn naam en geboortedatum.

straks wordt een reis geregistreerd
dan vind jij hetzelfde ?

hoe weten ze nu waar ik naar toe gaat met mijn abonnement ? vertel
pi_65115795
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:26 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Je adres om je af en toe een folder te sturen met informatie over de NS en de zekerheid dat je vaker terugkomt.
Ze doen het echt niet voor niets hoor.
nu wel anders, raar bedrijf zeg
pi_65115969
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

moet jij een formulier invullen dan voor je stamkaart ?
ja laten zien, zien ze mijn naam en geboortedatum.

straks wordt een reis geregistreerd
dan vind jij hetzelfde ?

hoe weten ze nu waar ik naar toe gaat met mijn abonnement ? vertel
Een reis registreren is niet hetzelfde als. Maar geen schokkende gebeurtenis waar ik wakker van lig of al maanden over loop te zeuren.

Of en hoe ze nu jouw reis registreren, geen idee. Het ging er om dat de abbonementen nu ook niet anoniem zijn. Om een abbonement te krijgen moet je ook verschillende gegevens achterlaten bij de vervoerder. Dat is gewoon een feit. Dan kun je wel allemaal "jamaars" gaan verzinnen, je kunt niet anoniem een abbonement krijgen.
pi_65115997
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

nu wel anders, raar bedrijf zeg
Nou zeg wat raar.
Een bedrijf dat meegroeit met de tijd en nieuwe technieken gaat gebruiken.
Wat een idioten zeg. Gewoon voor altijd alles bij het oude houden!
pi_65116008
iedereen lult over privacy, maar je kunt gewoon een ANONIEME KAART kopen bij die oplaad punten....
''Oh nice, what's in the tea? WATER Bitch"
pi_65116089
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:04 schreef snowgoon het volgende:

[..]

...zucht....

Ben je nu echt dom of speel je dat alleen maar? Op de kaart staat digitaal alleen maar de geboortedatum en nummer. Je naam staat op de kaart te lezen, niet digitaal.

Waar zeg ik dat naam en geboortedatum geen persoons gegevens zijn? Blijkbaar lees je zeer selectief.
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:42 schreef snowgoon het volgende:

Nogmaals, de persoonsgegevens staan NIET op je chipkaart. Alleen je naam en geboortedatum.
Als jij dat selectief lezen noemt mij goed. De helderheid van sommige zinnen is van hetzelfde niveau als dat van de ov bedrijven die ons die kaart moeten leveren.
pi_65116581
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:34 schreef bukake het volgende:
iedereen lult over privacy, maar je kunt gewoon een ANONIEME KAART kopen bij die oplaad punten....
ja even lezen graag wat de nadelen zijn tov een persoonlijke chipkaart
pi_65116613
Het is een keuze he, 5 cent korting of anoniem reizen.
''Oh nice, what's in the tea? WATER Bitch"
pi_65116641
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:33 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Een reis registreren is niet hetzelfde als. Maar geen schokkende gebeurtenis waar ik wakker van lig of al maanden over loop te zeuren.

Of en hoe ze nu jouw reis registreren, geen idee. Het ging er om dat de abbonementen nu ook niet anoniem zijn. Om een abbonement te krijgen moet je ook verschillende gegevens achterlaten bij de vervoerder. Dat is gewoon een feit. Dan kun je wel allemaal "jamaars" gaan verzinnen, je kunt niet anoniem een abbonement krijgen.
Ik hoef niets achter te laten, bij een abonnement, wat lul je nou ?
Ja mijjn naam op de stamkaart ? mijn stamkaart is al 10 jaar oud ofzo, als ze al gegevens hebben kloppen die niet eens meer

E nee nergens wordt nu mijn reis geregistreerd. Niemand weet waar ik naar toe gaat met mijn abonnement
pi_65116657
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:53 schreef bukake het volgende:
Het is een keuze he, 5 cent korting of anoniem reizen.
dat is lulkoek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')