leuke namenquote:NEW YORK - De Amerikaanse kleuter Adolf Hitler Campbell (3) mag niet langer bij zijn ouders wonen. De kinderbescherming in de staat New Jersey heeft de jongen weggehaald uit zijn ouderlijk huis, meldden lokale media woensdag.
Ook de zusjes van Adolf, JoyceLynn Aryan Nation en Honszlynn Hinler, werden meegenomen. Een reden voor de ingreep is niet gegeven.
De ouders van Adolf, een jongen met blond haar en blauwe ogen, zijn fervente neonazi's. De zaak kwam aan het licht toen de vader van de kleuter vorige maand bij een plaatselijke supermarkt een taart wilde bestellen met het opschrift ''Fijne verjaardag, Adolf Hitler''.
De vader zei destijds niet in te zien wat het probleem was. Hij zou met de namen van zijn kinderen slechts zijn Duitse afkomst hebben willen eren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
In Nederland is de naam Adolf Hitler ook niet echt "gebanned" denk ik, maar de gemeente zal de naam wél afkeuren.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:45 schreef Dzy het volgende:
Waar ik overigens normaal niet echt op tegen ben want op onze manier behouden we alleen onze inteeltnamen, maar dat voorkomt wel zulke namen. Dus volledig vrij kan niet, maar een paar dingen bannen zou al voor veel te veel tijd zorgen dus ik denk dat ons systeem misschien toch het beste is...
Dat is wel te hopen jaquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:49 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
In Nederland is de naam Adolf Hitler ook niet echt "gebanned" denk ik, maar de gemeente zal de naam wél afkeuren.
En terecht.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:49 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
In Nederland is de naam Adolf Hitler ook niet echt "gebanned" denk ik, maar de gemeente zal de naam wél afkeuren.
Ach, genoeg ambtenaren die niet weten wie Idi Amin is denk ik.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:51 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Dat is wel te hopen ja
Even Idi Amin Janssen in zijn bedje leggen.
"Maar het is toch MIJN zoon?"quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:51 schreef Isegrim het volgende:
In NL mag je je kind ook niet Jezus noemen terwijl in Z-Amerika Jésus een heel gebruikelijke naam is.
Idd, je hebt hem toch zelf gekocht!quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:52 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
"Maar het is toch MIJN zoon?"
quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:54 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Idd, je hebt hem toch zelf gekocht!
quote:De vader zei destijds niet in te zien wat het probleem was. Hij zou met de namen van zijn kinderen slechts zijn Duitse afkomst hebben willen eren.
Je moet een bestaande naam gebruiken in Nederland, je mag geen niet-bestaande naam gebruiken en ze hebben Adolf van deze lijst geschrapt, dus ja, in Nederland is de naam wel gebanned.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:49 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Huh? Adolf mag ook niet? Of lees ik je post verkeerd?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:55 schreef Dzy het volgende:
[..]
Je moet een bestaande naam gebruiken in Nederland, je mag geen niet-bestaande naam gebruiken en ze hebben Adolf van deze lijst geschrapt, dus ja, in Nederland is de naam wel gebanned.
Je gaat mij niet vertellen dat Ayushpal, Baz, Boet, Borys, Bruun, Caio, Daichi, Damyn, Davith, Deven, Diego-Tiamo, Dinu, Di-rhayno, Dyllian, Faber, Gholami, Jazz, Jubin, Junin, Kallai, Kazuyasu, Khing, Lync, Mac, Michelangelo, Paris Joolz , Rayciandrey, Remigius, Servaas, Shearney, Shrey, Skylar, Splinter, Taimour, Tjade, Tycharo, Uzair en Valdemar op die lijst staan hea?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:55 schreef Dzy het volgende:
[..]
Je moet een bestaande naam gebruiken in Nederland, je mag geen niet-bestaande naam gebruiken en ze hebben Adolf van deze lijst geschrapt, dus ja, in Nederland is de naam wel gebanned.
Nouja, het moet een bestaande naam zijn, blijkbaar bestonden deze namen al in Nederland.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:02 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Je gaat mij niet vertellen dat Ayushpal, Baz, Boet, Borys, Bruun, Caio, Daichi, Damyn, Davith, Deven, Diego-Tiamo, Dinu, Di-rhayno, Dyllian, Faber, Gholami, Jazz, Jubin, Junin, Kallai, Kazuyasu, Khing, Lync, Mac, Michelangelo, Paris Joolz , Rayciandrey, Remigius, Servaas, Shearney, Shrey, Skylar, Splinter, Taimour, Tjade, Tycharo, Uzair en Valdemar op die lijst staan hea?
link
Zeg, hoe kom je aan die info?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:04 schreef Dzy het volgende:
[..]
Nouja, het moet een bestaande naam zijn, blijkbaar bestonden deze namen al in Nederland.
Heb ik wel vaker over gehoord maar nu ik even naar een bron aan het zoeken ben kan ik er niet zoveel over vinden. Misschien zat ik fout, maar er moet toch IETS van wetgeving over te vinden zijn. Wie helpt mee?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:05 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Zeg, hoe kom je aan die info?
Beautifull Hope werd ook geaccepteerd toch?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:08 schreef Dzy het volgende:
[..]
Heb ik wel vaker over gehoord maar nu ik even naar een bron aan het zoeken ben kan ik er niet zoveel over vinden. Misschien zat ik fout, maar er moet toch IETS van wetgeving over te vinden zijn. Wie helpt mee?
Dat zijn best gebruikelijke namen in bijvoorbeeld Amerika, althans, zonder die tweede L...quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:10 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Beautifull Hope werd ook geaccepteerd toch?Dus ik weet niet of ze zo'n lijstje hanteren...
Ik neem aan dat je het niet uitspreekt als salsa-bil.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:13 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Overigens bij de meisjes: Salsabil
WTF?!?!
Dat soort namen stammen nog van de puriteinen, die zwarter dan zwarte kousengasten van de Mayflower.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:10 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Beautifull Hope werd ook geaccepteerd toch?Dus ik weet niet of ze zo'n lijstje hanteren...
Die dingen klinken natuurlijk al wat minder vaag als het vaker gebeurt. Als het hier in Nederland normaal zou zijn om je kinderen Hoop, Kuisheid, Waardigheid of Schoonheid te noemen zouden jij en ik dat niet zo vreemd meer vinden natuurlijk.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:14 schreef Isegrim het volgende:
Negernamen FTW! 'Chastity'.
Ik vraag me dan altijd af of dat in het Engels niet net zo raar klinkt als dat in het Nederlands zou doen. Ik bedoel ' Kuisheid'...
"Sitting Bull', maar dan op z'n christelijks.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat soort namen stammen nog van de puriteinen, die zwarter dan zwarte kousengasten van de Mayflower.
Toen liepen er mensen rond met namen als Be joyful unto the lord Smith of Carry the lord's flame Carter.
Nou ja, 'Adelheid' komt wel voor hier. Maar ik blijf het een raar idee vinden.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:16 schreef Dzy het volgende:
[..]
Die dingen klinken natuurlijk al wat minder vaag als het vaker gebeurt. Als het hier in Nederland normaal zou zijn om je kinderen Hoop, Kuisheid, Waardigheid of Schoonheid te noemen zouden jij en ik dat niet zo vreemd meer vinden natuurlijk.
Nouja, daar heb ik ook nog nooit van gehoordquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou ja, 'Adelheid' komt wel voor hier. Maar ik blijf het een raar idee vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
Ach, rond de 18e eeuw besloot men dat je je dochters maar naar de deugden moest vernoemen (hope, prudence, chastity, felicity, charity en faith) of af en toe een zoon (justice) Dat was, zeker voor de meisjes, heel erg populair.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou ja, 'Adelheid' komt wel voor hier. Maar ik blijf het een raar idee vinden.
Ah, dat was in de tijd dat je van masturbatie ruggemergtering kreeg.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ach, rond de 18e eeuw besloot men dat je je dochters maar naar de deugden moest vernoemen (hope, prudence, chastity, felicity, charity en faith) of af en toe een zoon (justice) Dat was, zeker voor de meisjes, heel erg populair.
En ze dit soort dingen verzonnen om dat tegen te gaan:quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ah, dat was in de tijd dat je van masturbatie ruggemergtering kreeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En ze dit soort dingen verzonnen om dat tegen te gaan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik denk dat je je daar in verkijkt hoor. Eerste gedachte bij iedereen is waarschijnlijk Adolf Hitler.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:47 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik zou niet weten waarom je je kind geen Adolf zou mogen noemen. Geen gemeente die daar moeilijk over zal doen. Adolf Hitler is een ander verhaal natuurlijk.
quote:[..]
Alles mag, tenzij...
Tegenwoordig lijkt alles te kunnen. Ik ontmoet dagelijks kinderen van wie ik de naam nog nooit eerder gehoord heb. Namen uit verschillende culturen, uit alle windstreken, met de vreemdste klanken en associaties. Alles mag.
Nu ja... bijna alles. De wet geeft de ambtenaar van de burgelijke stand heeft nog steeds de mogelijkheid om een naam te weigeren. Om twee redenen: als de naam 'ongepast' is, of wanneer de voornaam overeenkomt met een achternaam die niet als voornaam in gebruik is.
Nu is de ene ambtenaar de andere niet. Wat in de ene gemeente ongepast gevonden wordt (Rolls Royce, geweigerd in Arnhem in 1977), kan in een andere gemeente geen probleem zijn. Als een naam geweigerd wordt en de ouders voet bij stuk houden, dan geeft de ambtenaar het kind zelf een naam. De ouders kunnen vervolgens via een gerechtelijke procedure proberen om de naam van hun eigen keus alsnog ingeschreven te krijgen.
Let op: heeft uw kind (ook) een Marokkaans of Turks paspoort, dan gelden er strengere regels. Zo kunnen Marokkaanse ouders bijvoorbeeld alleen maar kiezen uit een vaste lijst van bestaande namen (720 meisjesnamen en 865 jongensnamen). Meer hierover leest u in ons artikel Hoe kies je een voornaam voor een tweetalig kind?
[..]
Ach welnee.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:50 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daar in verkijkt hoor. Eerste gedachte bij iedereen is waarschijnlijk Adolf Hitler.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |