In elk zout zit natrium.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:14 schreef sigme het volgende:
SHE, wat voor geit wordt 't?
En ik wou nog weten wat er mis was met natrium en ik welk zout dat wel/niet zit.
Oh ja, zo schrijf je dat natuurlijkquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:12 schreef SHE het volgende:
[..]
Hey!
Er zit per ongeluk een bounty in je lijstje!
Je hebt al 2 dagen geen bier gehad... whats wrong?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja, zo schrijf je dat natuurlijk. Had ik al iets gezegd over mijn Engels?
Ik ben heel goed in niet snoepen, maar deze keer mislukte het.
Jamaar Chico! Nou kan je donder op zeggen dat je allemaal virtuele knuffels van heb-ik-mij-daar krijgt he! *knuffel* en een MWAHHH!quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:13 schreef Chicolate het volgende:
Oh ja, ik heb een-bui, let niet op mij
Ik ben allang blij dat je weer eet, bolletjequote:Op woensdag 14 januari 2009 22:18 schreef P.F het volgende:
Lijstjestijdddddd
O: brinta met magere melk, thee
T: 2 time out koekjes, 2 pakjes ice tea zonder bubbels
L: 2 kleine bananen
T: de helft van 10 cm mozzie pizza van la place, 4 salades van elk een hapje: couscous, rijst, kipfilet, mozzie/tomaat. een verse fruitmix drank
D: aardappels, boontjes, slavink, sla+ tomaat + beetje parmazaansekaas
T: espresso + magere melk
Teveel dierlijke vetten zie ik nu
En teveel fruit/suikers
Wie heeft je ontbijt opgegeten?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:17 schreef neen het volgende:
Lijst:
L: Kom magere Yoghurt + koffie
A: aardappels met boontjes en een stukje kipfilet
T: Koffie en nu een stuks pils
Is zeezout anders / beter dan gewoon zout? Bevat natriumarm zout wel jodium? Zo nee: hoe kan ik dan de jodiumbehoefte aanvullen (eigengebakken brood weetjewel).quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:16 schreef SHE het volgende:
[..]
In elk zout zit natrium.
Daarom moet je natrium arme zout halen ( supermarkten verkopen dat gewoon )
Natrium is bloeddrukverhogend en je houd er vocht van vast.
1) Ik raad dwerggeit afquote:Ik heb geen idee wat voor geit; eerst moet ie door de ballotage ( voor de 3e keer )
Dan moet ik een vergunning aanvragen
Een vee-arts zoeken
Het is niet zo makkelijk, een geit willen.
Je had beter die olifant kunnen eten, Maria!quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Jamaar Chico! Nou kan je donder op zeggen dat je allemaal virtuele knuffels van heb-ik-mij-daar krijgt he! *knuffel* en een MWAHHH!![]()
![]()
Happy Chico's make da world go round![]()
Oh en kick-ass SHE!![]()
Eetlijstje trouwens![]()
O: beschuit met restje paté, snee brood met pindakaas (was nie anders in huis)
L: twee sneetjes brood met pindakaas
T: plan was meloensalade, maar Jumbo gaat boze klaagbrief krijgen wegens bolstaand bakje die rook naar zure alcohol ofzoBweuhk. Is dus een mandarijntje geworden dankzij lieve collega
T: en later nog een wasa stinkmeuk ding uit de automaat omdat ik uiteraard nog honger had![]()
D: en toen ging ik boerenkool met spekkiez eten en kwam alles goed![]()
En toen kwam er een grote olifant...Blabla, you know the drill
Kraist, ben je zwanger ofzo?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:18 schreef P.F het volgende:
Lijstjestijdddddd
O: brinta met magere melk, thee
T: 2 time out koekjes, 2 pakjes ice tea zonder bubbels
L: 2 kleine bananen
T: de helft van 10 cm mozzie pizza van la place, 4 salades van elk een hapje: couscous, rijst, kipfilet, mozzie/tomaat. een verse fruitmix drank
D: aardappels, boontjes, slavink, sla+ tomaat + beetje parmazaansekaas
T: espresso + magere melk
Teveel dierlijke vetten zie ik nu
En teveel fruit/suikers
Ik vergat mijn handje cassavequote:Op woensdag 14 januari 2009 22:19 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik ben allang blij dat je weer eet, bolletje
quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:17 schreef neen het volgende:
[..]
Je hebt al 2 dagen geen bier gehad... whats wrong?
Bier
Aan alleen jouw knuffel heb ik genoeg hoorquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Jamaar Chico! Nou kan je donder op zeggen dat je allemaal virtuele knuffels van heb-ik-mij-daar krijgt he! *knuffel* en een MWAHHH!![]()
![]()
Happy Chico's make da world go round![]()
quote:Muis says
ik ga mijn lijstje echtttt niet posten want SHE is on warpath
Nee, zeezout is gewoon zout. Net als keukenzoutquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Is zeezout anders / beter dan gewoon zout? Bevat natriumarm zout wel jodium? Zo nee: hoe kan ik dan de jodiumbehoefte aanvullen (eigengebakken brood weetjewel).
[..]
1) Ik raad dwerggeit af
2) Eitje. LNV is een van de meest publiekvriendelijke overheidsinstellingen. Je zaal het niet geloven; maar als je ergens iets vergeet in te vullen ofzo dan bellen ze je wel eens om 't even na te vragen. Boekhouding en die reutemeteut stelt ook niks voor en het kost ook niet echt wat, die vergunning.
3) Dat zal je wel lukken. Informeer eens bij een kinderboerderij.
Je bedoelt dan kreeg ik nog iets nuttigs binnen of dan had ik hetzelfde bereikt qua 'hoe word ik een tientonnerquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:21 schreef SHE het volgende:
[..]
Je had beter die olifant kunnen eten, Maria!
Ok danquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:25 schreef P.F het volgende:
[..]
Veel? Nee joh! Is hartstikke weinig?!
Okee serieus wat vind jij veel dan??quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ok dan. Als ik dat eet, weeg ik dit jaar nog 100 kilo
.
Ik wil een ezel en een minipaardjequote:Op woensdag 14 januari 2009 22:23 schreef Muis006 het volgende:
Ik wil later geen geit.
Ik wil een Shetland pony!
/dagboekpost
Je bent echt mijn zusterquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Je bedoelt dan kreeg ik nog iets nuttigs binnen of dan had ik hetzelfde bereikt qua 'hoe word ik een tientonner"
Ik gok het eerste
Wat was ook al weer het verhaal met jodium en brood?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:25 schreef SHE het volgende:
Jozo heeft natriumarm zout.
Jodium kun je niet zo snel tekort komen, zit in ons drinkwater. Maar die van Jozo ( de natriumarme ) is verrijkt met Jodium.
Dat dus.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:25 schreef P.F het volgende:
[..]
Veel? Nee joh! Is hartstikke weinig?!
nou, brood bevat jodiumquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:27 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wat was ook al weer het verhaal met jodium en brood?
Ze eet niet alles he, van sommige dingen ook maar een hapje of een stukje. En een lunch met 2 kleine banaantjes is ook vrij weinigquote:
Ik wil een vrouw. Ze moet wel zindelijk zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:26 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik wil een ezel en een minipaardje
Ow ja, en weer een vijfde poes, want het is zo saai met 4
quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:27 schreef SHE het volgende:
[..]
Je bent echt mijn zuster![]()
Want je had beiden antwoorden goed!
Oeh, dat zou tof zijn!quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:30 schreef neen het volgende:
Maar goed, even serieus... als She een geit heeft, gaat ze dan ook geitenkaas maken?
Lees: magere geitenkaas
En je wil een oudere, dus misschien kan je bij het asiel zoeken!quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik wil een vrouw. Ze moet wel zindelijk zijn.
Nee, dat is te makkelijk damequote:
De salade was zelfschep en hij was 3,85 en kostte 1,35 per 100 gram en het bakje woog 100 gram dus 255 gram salade voor 2 personen.quote:
Mehehequote:Op woensdag 14 januari 2009 22:32 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
En je wil een oudere, dus misschien kan je bij het asiel zoeken!
Dan is het goedquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:33 schreef P.F het volgende:
[..]
De salade was zelfschep en hij was 3,85 en kostte 1,35 per 100 gram en het bakje woog 100 gram dus 255 gram salade voor 2 personen.
De pizza was 10 cm bij de la place, en daar de helft van
De vruchtensap was ongeveer 250 ml van aardbei/watermeloen en sinaasappel
ik heb een halve aardappel genomen, een groentelepel boontjes en een half bord sla (met ongeveer 5 gram parmazaansekaas). Geen jus op de aardappel. De slavink zal wel veel kcal bevatten..
espresso = 0 kcal
scheutje magere melk = weinig
cola light = 0 kcal
Die banaantjes zijn samen nog niet eens zo groot als een gewoneVan max havelaar
En SHE heeft meteen d'r geit gevonden!quote:
Ik ken de geschiedenis van Jodium niet, ik weet alleen dat het in NL aan vrijwel elk zout en bakkerszout wordt toegevoegd.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:32 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee, dat is te makkelijk dame
Bakkers gingen jodium toevoegen aan Tarvo om te voorkomen dat het volk jodiumgebrek kreeg.
Of zoiets in elk geval
Ga jij nu maar in je wigwam zitten.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:36 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
En SHE heeft meteen d'r geit gevonden!
Ik zit vol oplossingen vandaag, wauw.
Ik ben zelfontsmettend zoveel jodium eet ikquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:36 schreef SHE het volgende:
Ik ken de geschiedenis van Jodium niet, ik weet alleen dat het in NL aan vrijwel elk zout en bakkerszout wordt toegevoegd.
Ook in beschuit, crackers en de meeste graanproducten zit het.
En mocht je dat allemaal niet lusten, dan moet je gewoon melk drinken of fishies eten, die bevatten ook jodium
Die banaantjes waren kleiner dan deze! Ik had de kleinste uitgekozen en meegenomenquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:29 schreef Viking84 het volgende:
@ PF:
Time Out koekjes zou ik nooit doen, bij 2 kleine bananen stel ik me vast meer voor dan het is (ik eet max 1 banaan per dag, door de yoghurt).
Je T bij La Place klinkt als véél.
En voor de rest valt het wel mee. Conclusie: ik heb een beetje overdreven![]()
.
Anders krijg je een struma, tochquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:36 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik ken de geschiedenis van Jodium niet, ik weet alleen dat het in NL aan vrijwel elk zout en bakkerszout wordt toegevoegd.
Ook in beschuit, crackers en de meeste graanproducten zit het.
En mocht je dat allemaal niet lusten, dan moet je gewoon melk drinken of fishies eten, die bevatten ook jodium
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |