NOFXquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:32 schreef brother52 het volgende:
Komt er nog wat leuks op Groezrock dan?
Wat had je dan voorgesteld ?quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:41 schreef Aresdreams het volgende:
ja, en omdat de wiki op stuk was had ik maar niet de laatste post gemaakt
jammer dat je me TT voorstel niet hebt genomen
Actieve elementen, maar gelukkig nadat ik m'n kast heb omgekeerd nog een nieuwe gevondenquote:Op woensdag 14 januari 2009 14:32 schreef TeleluvR het volgende:
Haha, 1 epische faal! Waarom moet er uberhaupt een batterij in je gitaar?
Mijn neefje van 2 heeft dat, maar verder...
Walls of Jericho en Rise Against zijn wel aardig. De rest kan me niet zo boeien.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:35 schreef Dribbel_ het volgende:
NOFX, Rise Against
, Bullet for my Valentine
, Comeback Kid
, Walls of Jericho
enz
Iets met Ikea vanwege mijn gitaarquote:
Ik heb geen scooter dus dat kan nietquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:17 schreef The_Dean het volgende:
NoFX
En als iemand ons wil hebben spelen, dan boek je ons maar
quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:17 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb geen scooter dus dat kan niet
Actieve elementen FTWquote:Op woensdag 14 januari 2009 14:29 schreef Dribbel_ het volgende:
Wil ik lekker gaan metallen, is m'n batterij van m'n gitaar leeg![]()
Maar wel handig om een 9v blokje op reserve te hebben.quote:
Maar een ebow aan een netsnoertje is toch... minderquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:44 schreef Cynic het volgende:
[..]
Maar wel handig om een 9v blokje op reserve te hebben.
Toch maar even ophalen straks dus
Mijn ebow gaat trouwens wel heel rap door die dingen heen, dat kost je een kapitaal.
Maar die geburik je waarschijnlijk ook weer niet zo heel veelquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:44 schreef Cynic het volgende:
[..]
Mijn ebow gaat trouwens wel heel rap door die dingen heen, dat kost je een kapitaal.
Jawel hoor, want zo bespaar ik wel mooi op plectra!quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Maar die geburik je waarschijnlijk ook weer niet zo heel veel
Ik heb ook een draadloos systeem gekocht omdat ik dan geen geld meer aan snoeren hoef uit te gevenquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:49 schreef Cynic het volgende:
[..]
Jawel hoor, want zo bespaar ik wel mooi op plectra!
Je moet dat soort dingen slim aanpakken. Ik heb een stuk of 10 gitaren. Ik hoef dus niet zo vaak snaren te verwisselen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:50 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb ook een draadloos systeem gekocht omdat ik dan geen geld meer aan snoeren hoef uit te geven
Ja handig dat soort dingenquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
Je moet dat soort dingen slim aanpakken. Ik heb een stuk of 10 gitaren. Ik hoef dus niet zo vaak snaren te verwisselen.
Alsof ik terug ga lezenquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:16 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
kijk in het vorig topic
iets met ikea gitaren iig
Vast welquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:47 schreef InTheDarkness het volgende:
#275 met Ikea gitaren !hxc is niet te doen op mijn gitaar
En ze adverteren nog wel met oneindige sustainquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:44 schreef Cynic het volgende:
[..]
Wat voor ?!quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:58 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb een nieuwe gitaar. Ik ga zo foto's maken.
Dude, ben jij zo klein of die Tele zo grootquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:16 schreef KaMo het volgende:
Vorderingen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar nog steeds veel te doen!
Ik ben 15, en niet super groot... Heb nog nooit andere tele vast gehad dus verder wet ik het nietquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:41 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dude, ben jij zo klein of die Tele zo groot
quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:44 schreef brother52 het volgende:
Die foto's zijn natuurlijk genomen met een telelens.
Klopt wel trouwensquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:44 schreef brother52 het volgende:
Bullet for my Valentine is dan de enige vette band uit dat rijtjequote:Op woensdag 14 januari 2009 13:35 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
NOFX, Rise Against
, Bullet for my Valentine
, Comeback Kid
, Walls of Jericho
enz
Niet zo gek veel, ooit eens gevonden in een laatje. Toen maar opgehangenquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:08 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Bullet for my Valentine is dan de enige vette band uit dat rijtje
Kamo: wat moet jij met een roze petje?
quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:44 schreef brother52 het volgende:
Ik kan me er wel iets bij voorstellen lekker knutselen en als het klaar is heb je toch een meer zeg maar eigen gitaarquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:27 schreef GoodGawd het volgende:
Nog steeds de onbeantwoorde vraag: Hoe kom je er bij een gitaar bij de IKEA te kopen?
Helaas is hij niet van de IKEAquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:27 schreef GoodGawd het volgende:
Nog steeds de onbeantwoorde vraag: Hoe kom je er bij een gitaar bij de IKEA te kopen?
Jaja, gevonden... uhuhquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:16 schreef KaMo het volgende:
[..]
Niet zo gek veel, ooit eens gevonden in een laatje. Toen maar opgehangen
Whaddup, dawg?quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:54 schreef Doodkapje het volgende:
tvp 4 my homies
Moet je voorstellen hoe een basgitaar er bij mij uit zou zienquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:47 schreef The_Dean het volgende:
Nja, ik weet hoe groot een Tele ongeveer is... en dat is niet groot... Nja, bij mij valt alles in het niets natuurlijk
Telelens
Ik kan je op het podium zetten als basstandaard.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:06 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Moet je voorstellen hoe een basgitaar er bij mij uit zou zien
Kun je voorstellen dat ik bassist ben?quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:06 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Moet je voorstellen hoe een basgitaar er bij mij uit zou zien
Kan ik ook wat nuttigs gaan doen volgende keerquote:Op woensdag 14 januari 2009 19:13 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik kan je op het podium zetten als basstandaard.
Nooit, misschien houd je hem te schuin?quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:55 schreef Metaalkop het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je aan het spelen bent met een plectrum en dan met je wijsvinger langs je snaren gaat, met als gevolg pijnlijke knokkels? Of doe ik iets fout?
Nieuwe nummers op MySpace, br0!quote:
quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:17 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Die hebben 5 man nodig om op 1 gitaar te spelen?
Niet iedereen met lang haar is een man he!quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:17 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Die hebben 5 man nodig om op 1 gitaar te spelen?
quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:53 schreef Jorikjet het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Don't forget your dose of Karmaquote:Op woensdag 14 januari 2009 20:16 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Nieuwe nummers op MySpace, br0!
Best wel?quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:55 schreef Metaalkop het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je aan het spelen bent met een plectrum en dan met je wijsvinger langs je snaren gaat, met als gevolg pijnlijke knokkels? Of doe ik iets fout?
Lastig jaquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:09 schreef InTheDarkness het volgende:
[..]
een akoestischehxc word dan wel erg moeilijk
Screamoquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:06 schreef allsystemshalt het volgende:
Net een begin gemaakt aan een tekst.
Eerst dacht ik dat het voor en blues achtig nummer zou worden maar als ik het nu zo lees kan het ook prima met een b.v. britpop achtige muziek passen.
*En ik ben bezig met zowel een 80/90-er jaren metal project en ook met een noise/garagedance project![]()
?? welke kant moet ik nu op ik snap er geen bout meer van
wel vaak genoeg met me bovenste vingerkootje van me wijsvinger tegen het hals element geknalt... beetje te laag houden van de plectrum...quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:55 schreef Metaalkop het volgende:
Nee, de Kasuga-fabriek heeft een tijdje in opdracht van Tokai geproduceerd omdat Tokai naar verluidt de vraag niet meer aan kon. Ze voldeden dus wel aan de Tokai-kwaliteitscheck.quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:37 schreef brother52 het volgende:
Nice![]()
Kasuga is toch de voorloper van Tokai?
En de oude Tokais schijnen behoorlijk goed te zijn.
Lol nee daar heb ik het vocale bereik niet voor die muzieksoort doet me denken aan *King Diamond op een hele slechte dag als hij keelontsteking heeftquote:
Ik heb dat nooit, maar sowieso speel ik met kolibripolsen, dus ik rag zelden langs snaren.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:55 schreef Metaalkop het volgende:
Oude Mercyful Fatequote:Op woensdag 14 januari 2009 22:33 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Lol nee daar heb ik het vocale bereik niet voor die muzieksoort doet me denken aan *King Diamond op een hele slechte dag als hij keelontsteking heeft![]()
*![]()
![]()
KD is een Koning
![]()
![]()
Je wilt een 5-snarige kopen als je lager wilt spelen en veel bassisten willen dat. Een hoop willen zelfs nóg een snaar lager. Ik niet. Ik wil wel een 5-snarige bas, maar dan een dunne erbij (C-snaar), maar dat past bij mijn speelstijl. Je zit dan wel in het gebied van de Extended Range Bass (ERB). Not my cup of tea reallyquote:Op woensdag 14 januari 2009 23:43 schreef GoodGawd het volgende:
Ik heb nul verstand van bas gitaar maar waarom zou je een 4 snarige kopen en wanneer een 5 snarige?
Wat zijn dus de verschillen? en heeft het iets te maken met skills?
Ik speel hoogwaardig Jazz <_<quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:14 schreef Witchfynder het volgende:.
Valt me op dat gitaristen hier ineens een bas willen kopen.. Jongens, alleen omdat je aardig Green Day kunt rammen op je gitaartje, wil niet zeggen dat je op een bas kunt spelen.
.
Waarom gaan gitaren altijd samen met wijven waar je je hond nog vanaf zou schoppenquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:53 schreef Jorikjet het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
de mevrouw met de epiphone heeft echt zo'nmondje
Die ik poste niet. Sommige mensen hier hebben gewoon een dubieuze smaak.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:30 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Waarom gaan gitaren altijd samen met wijven waar je je hond nog vanaf zou schoppen
Link ?quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:31 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Die ik poste niet. Sommige mensen hier hebben gewoon een dubieuze smaak..
ik heb ook alleen maar een 7-snaar omdat midden in een riff in een nummer wisselen van gitaar voor een solo nogal lastig isquote:Op woensdag 14 januari 2009 23:56 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Je wilt een 5-snarige kopen als je lager wilt spelen en veel bassisten willen dat. Een hoop willen zelfs nóg een snaar lager. Ik niet. Ik wil wel een 5-snarige bas, maar dan een dunne erbij (C-snaar), maar dat past bij mijn speelstijl. Je zit dan wel in het gebied van de Extended Range Bass (ERB). Not my cup of tea really.
Ik kan prima uit de voeten met mijn 4-snarige bas, maar weet ook niet beter eigenlijk. Voor de meeste muziek heb je er genoeg aan. Of je nog lager wilt hangt van je smaak af. Zelfde als gitaristen die een 7- of 8-snarige gitaar willen.
nog groter?quote:Op donderdag 15 januari 2009 06:20 schreef Cynic het volgende:
Ik ben niet slim genoeg voor jazz.
Misschien later als ik groot ben.
Goed ideequote:
Bijvullen is jouw taak deze week?quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:13 schreef Aresdreams het volgende:
haha, de mensen hier kunnne geen koffie pakken, de automaten zijn al een hele week niet bijgevuld
dus langzamerhand gaan we toch wat merken van de kredietcrisisquote:Op donderdag 15 januari 2009 09:13 schreef Aresdreams het volgende:
haha, de mensen hier kunnne geen koffie pakken, de automaten zijn al een hele week niet bijgevuld
Dat probleem hebben wij hier ook wel eens. Dan lopen we gewoon een verdieping naar beneden, daar hebben ze 'echte' koffie.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:13 schreef Aresdreams het volgende:
nee, daarvoor bestaan er andere mensenquote:
Ik lust niet eens koffie...quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:32 schreef allsystemshalt het volgende:
Geen koffie is geen werk.
Ik kan me wachtwoorden niet onthouden als ik geen koffie op heb
Het gaat om een akoustische gitaar, dus dat is het probleem niet. Ik denk dat ik inderdaad zoals Kamo zei mn plectrum te schuitn (naar beneden) hou.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:10 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
wel vaak genoeg met me bovenste vingerkootje van me wijsvinger tegen het hals element geknalt... beetje te laag houden van de plectrum...
best wel wat?quote:
ssstquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:15 schreef Cynic het volgende:
Beetje gecontroleerder spelen dan lijkt me.
Dat is net zoiets als over je slaap heen zijn. Nee, was vanochtend een beetje misselijk, dan wil ik geen koffie. Net maar overgestapt van thee naar choco deluxe.quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:20 schreef brother52 het volgende:
Kan dat?
Hoe gaarder ik ben, deste meer koffie heb ik over het algemeen nodig.
Ik lustte eerst ook geen koffie, maar op vorige stagebedrijven hadden ze niets anders.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:25 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als over je slaap heen zijn. Nee, was vanochtend een beetje misselijk, dan wil ik geen koffie. Net maar overgestapt van thee naar choco deluxe..
Hij is niet meer goed, er zit stof op, geef maar aan mijquote:Op donderdag 15 januari 2009 14:30 schreef Sloggi het volgende:
Betere foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit staat gewoon binnen in het klepje in de control cavity bij de pots.
Haha ja vet is dat jaquote:Op donderdag 15 januari 2009 15:57 schreef Sloggi het volgende:
Straks de elementen waxpotten, ze piepen als de ziekte als je er een beetje drive op zet.
Ik vind 't wel tof, m'n tweede gitaar die ouder is dan ik ben (ik ben 21, deze gitaar is ergens uit 70-75).
Best wel. Bij ons zijn er vrijdag ook 18 uitzendkrachten uit gemieterd. Ik gelukkig [nog *klopklop] nietquote:Op donderdag 15 januari 2009 09:17 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
dus langzamerhand gaan we toch wat merken van de kredietcrisis
Je bent 21-70!quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:57 schreef Sloggi het volgende:
Straks de elementen waxpotten, ze piepen als de ziekte als je er een beetje drive op zet.
Ik vind 't wel tof, m'n tweede gitaar die ouder is dan ik ben (ik ben 21, deze gitaar is ergens uit 70-75).
Nog zo'n mooie, deze kan ik al wel spelen, is niet zo heel moeilijk, wel erg chill om te spelenquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:31 schreef Cynic het volgende:
Mark King weet wel waar hij mee bezig is inderdaad
Inderdaad. Ik kan niet niet eens vader jacob meezingen bij wijze van sprekenquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:45 schreef Cynic het volgende:
En dan ook erbij kunnen zingen, da's helemaal knap natuurlijk.
Net als Les Claypool
Wat een vaag stuk. Blues D?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:57 schreef Cudles het volgende:
Ej kan iemand mij vertellen in welke key die solo is? Of de akkoorden van de rythm gitaar.
Dan kan ik erop jammenZelf al wat aangekloot maar niks klinkt.
Jeukpoeder doet wonderenquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:05 schreef KaMo het volgende:
Vandaag met schoolband nummer afgemaakt (eigen).
En we mochten voor openavond (groep 7 en 8ers kwamen kijken) optreden. Ging erg lekker.
Maar ik ben echt enige die beweegt in die band
Ik schijn live nogal een spastisch loopje te hebben, en mijn mond teveel bewegenquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:05 schreef KaMo het volgende:
En we mochten voor openavond (groep 7 en 8ers kwamen kijken) optreden. Ging erg lekker.
This remark is useless without picsquote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:21 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ik schijn live nogal een spastisch loopje te hebben, en mijn mond teveel bewegen
Zolang je de video's niet ziet vind ik alles bestquote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:37 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
This remark is useless without pics![]()
Google aanzetquote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:38 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Zolang je de video's niet ziet vind ik alles best!
1 |
schoolbandquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:05 schreef KaMo het volgende:
Nu je het zegt, dat vind ik nog steeds lastig. Zingen en gitaren tegelijk, mijn hele aanslag patroon gaat er daardoor aan. Mijn hand maakt dan automatische een nieuwe aanslag die beter matct met de zang maar dat wil ik helemaal nietquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:48 schreef Agiath het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik kan niet niet eens vader jacob meezingen bij wijze van spreken
en hij gooit die tekst eruit terwijl hij zo tekeer gaat
Probeer eens wat in Bmaj, ik hoor nu iig veel loopjes uit Bmaj.quote:
Waar in Leiden en waar in Den Haag?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 07:16 schreef Aresdreams het volgende:
hey allsystemshalted, ik zie dat je V&A topic eindelijk dicht is
en dat ik moest laten weten wanneer we in noord-holland speelde...
iets dat misschien in de buurt komt: 7 maar Leiden, 31 oktober Den Haag (als alles goed gaat)
Ship it to Friesland.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:54 schreef Cynic het volgende:
Okay, ik weet het zeker nu: er komt een tweede 2x12 orange cab. Belastingdinges viel erg mee dus dan mag het
En de 4x12 Marshall gaat dus weg.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 07:16 schreef Aresdreams het volgende:
hey allsystemshalted, ik zie dat je V&A topic eindelijk dicht is
en dat ik moest laten weten wanneer we in noord-holland speelde...
iets dat misschien in de buurt komt: 7 maar Leiden, 31 oktober Den Haag (als alles goed gaat)
GMTAquote:Op vrijdag 16 januari 2009 07:25 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Waar in Leiden en waar in Den Haag?.
Gefeliequote:Btw: wij zijn bevestigd om 7 februari de nieuwe metalkroeg van Leiden te openen, Brothers of Beer.. Komt langs, eenieder!
.
Denk dat dat wel goed komtquote:
Rockcafe Lazerusquote:Op vrijdag 16 januari 2009 07:25 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Waar in Leiden en waar in Den Haag?.
Btw: wij zijn bevestigd om 7 februari de nieuwe metalkroeg van Leiden te openen, Brothers of Beer.. Komt langs, eenieder!
.
Ik zit in de vierde van het middelbaarquote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:46 schreef Jimbo het volgende:
[..]
schoolband
en en kamo zit nog op de basis school![]()
![]()
* --H-I-M-- houdt zijn mond maar dat hij op de zevende van de uni zit....quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:39 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik zit in de vierde van het middelbaar![]()
![]()
Is toch goed dat ik 'vroeg' beginquote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:43 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
* --H-I-M-- houdt zijn mond maar dat hij op de zevende van de uni zit....
Ik de zesde volgens mijquote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:43 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
* --H-I-M-- houdt zijn mond maar dat hij op de zevende van de uni zit....
Daarom kan jij het je nu veroorloven een gitaar te laten bouwen en ik nietquote:
sterfquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:04 schreef Aresdreams het volgende:
dat is dan ook wel weer zo
denk, dat wanneer ik echt geld te veel heb, er eentje echt custom laat bouwen.. dat zou geweldig zijn
Werk je dan 24 uur per dag ofzo?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:08 schreef --H-I-M-- het volgende:
Het probleem alleen is dat ik 1 maart met mijn eerste échte baan begin en dan wel veel centjes verdien, maar geen tijd meer heb om muziek te maken
Ik heb zo'n vermoeden dat je hier je spulletjes wel kwijt kan in dat gevalquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:08 schreef --H-I-M-- het volgende:
Het probleem alleen is dat ik 1 maart met mijn eerste échte baan begin en dan wel veel centjes verdien, maar geen tijd meer heb om muziek te maken
Nou, nee maar een goede 12 per dag voor 5+ dagen in de week wel en dan denk ik dat de rest van mijn dag uit bijslapen bestaat.quote:
Ik heb nog nooit iets verkocht van mn gear dus dat zal nu ook niet gebeuren!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:25 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat je hier je spulletjes wel kwijt kan in dat geval
That's the spirit!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:27 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iets verkocht van mn gear dus dat zal nu ook niet gebeuren!
Valt wel mee hoor, als je een huis moet onderhouden is je geld veel te snel op.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:04 schreef The_Dean het volgende:
Wist niet dat systeembeheerders zoveel verdienden
Vijf jaar geleden wederom de verkeerde keus gemaakt dus
klopt! maar ik vind het zo leuk dat ik bijvoorbeeld mn eerste beginnersgitaartje nog heb. Aan de andere kant, mijn explorer heb ik denk ik al een jaar niet meer op gespeeld, net als op mijn j-180 HD ltd., maar ze liggen wel klaar voor het geval datquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:29 schreef Cynic het volgende:
[..]
That's the spirit!
Op zich bevalt het mij nu wel wat spulletjes weg te doen. Moet ook een beetje ruimte voor iets nieuws maken en 4 cabs is een beetje veel van het goede.
Is dat een gewone dag, of inclusief overwerk? En wat doe je dan in hemelsnaamquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:27 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Nou, nee maar een goede 12 per dag voor 5+ dagen in de week wel en dan denk ik dat de rest van mijn dag uit bijslapen bestaat.
gewone dag inclusief vast overwerk bij een internationaal advocatenkantoor in Amsterdam. En dan moet ik nog post-doctoraal een opleiding doen dus dat komt er nog bij.....Maar het is wel heel vet!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:31 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Is dat een gewone dag, of inclusief overwerk? En wat doe je dan in hemelsnaam
Maakte op de visafslag vroeger ook zo 14 uur per nacht. Dan bestaat je dag [nacht] uit werken douchen, slapen en weer naar de baas. Heb je inderdaad nergens tijd voor, en als je dat wel hebt ben je kapot van het harde werken, maar verdiende wel goed
Op zich wel, maar ik merk van mezelf dat ik toch altijd wel een voorkeur voor bepaalde gitaren (en een bepaalde stijl van spelen/muziek maken) heb waardoor ik andere bijna niet gebruik. Ik gebruik nu nog het excuus dat mijn vriendin ook over mijn apparatuur speelt, dus dan moet ik wat extra gitaren en versterkers hebbenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:31 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
klopt! maar ik vind het zo leuk dat ik bijvoorbeeld mn eerste beginnersgitaartje nog heb. Aan de andere kant, mijn explorer heb ik denk ik al een jaar niet meer op gespeeld, net als op mijn j-180 HD ltd., maar ze liggen wel klaar voor het geval dat
edit: het is een beetje cyclisch, je hebt ieder moment wel weer zin in een andere gitaar of stijl en dan is het fijn als je die nog op voorraad hebt!
Dat is natuurlijk ook waar. Alleen ik heb zowieso moeite met opruimen en dingen weggooien haha! en daarnaast het geluk dat ik het grote deel in de studio bij mn ouders thuis heb staan, want anders kan ik het ook niet kwijt. Maar het klinkt misschien stom maar ik heb aan iedere gitaar wel speciale herinneringen enzo dus dat maakt het extra moeilijk voor me.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:37 schreef Cynic het volgende:
[..]
Op zich wel, maar ik merk van mezelf dat ik toch altijd wel een voorkeur voor bepaalde gitaren (en een bepaalde stijl van spelen/muziek maken) heb waardoor ik andere bijna niet gebruik. Ik gebruik nu nog het excuus dat mijn vriendin ook over mijn apparatuur speelt, dus dan moet ik wat extra gitaren en versterkers hebben
Maar de spullen die ik echt niet gebruik (behalve mijn eerste gitaartje natuurlijk) moeten misschien toch maar weg. Ik heb niet onbeperkt ruimte enzo.
Dat is waar. Als je nu 1500, 2000 of 3000 verdiend, het wil wel opquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:31 schreef brother52 het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, als je een huis moet onderhouden is je geld veel te snel op.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mij ook wel, maar zijn gewoon dingen waar ik geen afstand van kan doenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:29 schreef Cynic het volgende:
[..]
That's the spirit!
Op zich bevalt het mij nu wel wat spulletjes weg te doen. Moet ook een beetje ruimte voor iets nieuws maken en 4 cabs is een beetje veel van het goede.
Wat ik idd ook merk is dat hoeveel je ook verdient, op een of andere manier komt het toch vaak op. Als je veel geld verdient zit je vaak ook met collega's/vrienden te kijken die dat ook verdienen en als je dan samen wat gaat doen rolt het geld dan ook weer een stuk harder. Toen ik bij een geluidsbedrijfje werkte en uit ging hadden we aan 2-3 tientjes genoeg, maar toen ik in chicago met advieseurcollega's ging stappen geef je ineens het tienvoudige uit.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:40 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat is waar. Als je nu 1500, 2000 of 3000 verdiend, het wil wel op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
JA, dat zijn ook geen grappen... Ik ben dit jaar ook begonnen met terugbetalen, moest ook wel (ja, zolang studeer ik dus alquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:45 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik heb iig mezelf voorgenomen toch wat te sparen enzo dus ik hoop dan ook wat over te houden voor bijvoorbeeld mijn enorme IBG-schuld af te betalen en misschien een apartementje te kopen.
Nja, dan maar zuinig, ik hoef nu in ieder geval niet een paar jaar geld terug te betalen wat ik allang uitgegeven heb aan drank en wilde vrouwenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:14 schreef Aresdreams het volgende:
1 je bent zuinig
2 mbo doen ze gelukkig niet zo heel moeilijk met studieschulden
Dat wil wel opschieten, dan ben je mij wel voorbij vermoed ik zo.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
Das wel zuinig......Ik leen al 7 jaar maximaal
Ja nog een half jaartje.....maar ik word nu wel wat bezorgd over de terugbetalingquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:21 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat wil wel opschieten, dan ben je mij wel voorbij vermoed ik zo.![]()
Kan je nog wel lenen? Ik al niet meer. Ook geen ov-kaart meer. Dat is wel balen.
Begin maar vast met sparenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:37 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ja nog een half jaartje.....maar ik word nu wel wat bezorgd over de terugbetaling
Hm ik ook nog een half jaartje, maar heb gelukkig maar een jaar geleend en heb het geld al weggezet op een spaarrekening..quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:37 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ja nog een half jaartje.....maar ik word nu wel wat bezorgd over de terugbetaling
En terecht. Weren, dat plebs.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:27 schreef Cynic het volgende:
van mbo naar hbo krijg je volgens mij gewoon weer een zak geld en een ov-jaarkaart. Maar je moet het niet in je hoofd halen van het HBO naar de Uni te gaan, dat doe je maar mooi op eigen kosten.
Gelukkig zijn het doorgaans wel de mensen die vervolgens vlot door de Uni heengaan. Dat scheelt dan weerquote:
Ik heb vanochtend geboden op een bas waar de verkoper sowieso maar 70 voor wil hebben.quote:
En dan de Jaco uithangen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:19 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik heb vanochtend geboden op een bas waar de verkoper sowieso maar 70 voor wil hebben..
Lekker afschuren, ontfretten en algeheel mollen..
Moeder de wasmachine weer aan?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:00 schreef Cynic het volgende:
[..]
Gelukkig zijn het doorgaans wel de mensen die vervolgens vlot door de Uni heengaan. Dat scheelt dan weer
Wat gitaren betreft: er is even geen electriciteit in de oefenruimte, dus dit weekend wordt het niet wat.
Als je de skills had, had je misschien ook wel zin. Volgens mij werkt het een beetje zo.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:26 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Alleen tijdens het ontfretten.. Heb geen zin om zulke muziek te gaan maken.
.
Nee, ze zijn bezig alles goed te maken. Nieuwe ketel en ook de stroomvoorzieningen worden verbeterd. Er liggen nu alleen allemaal kabels waar niemand van weet waar ze naartoe gaan. En er komen steeds meer uit de grond tevoorschijnquote:
Whehehe, lekker bezigquote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:50 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nee, ze zijn bezig alles goed te maken. Nieuwe ketel en ook de stroomvoorzieningen worden verbeterd. Er liggen nu alleen allemaal kabels waar niemand van weet waar ze naartoe gaan. En er komen steeds meer uit de grond tevoorschijn
Yupquote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:54 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Whehehe, lekker bezig
Komt vast wel goed. Meteen extra groepen erbij?
Mja, ik weet het niet. Ik vind jazz op zich niet stom, maar veel vormen, zeker met solobassisten er in, vind ik nodeloos gepiel en totaal niet boeiend om naar te luisteren. Dan wil ik het ook niet spelen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:49 schreef Cynic het volgende:
[..]
Als je de skills had, had je misschien ook wel zin. Volgens mij werkt het een beetje zo.
Ik vind jazz ook heel stom, maar volgens mij komt dat vooral omdat ik het niet kan spelen.
Nee, heel erg warm word ik er ook niet van.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:56 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Mja, ik weet het niet. Ik vind jazz op zich niet stom, maar veel vormen, zeker met solobassisten er in, vind ik nodeloos gepiel en totaal niet boeiend om naar te luisteren. Dan wil ik het ook niet spelen..
Ik vind Jaco's muziek echt geen zak aan dus..
Goed bezigquote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:55 schreef Cynic het volgende:
[..]
Yup
Zodat we in de winter ook kunnen spelen met een kacheltje zonder dat de stop eruit vliegt
Anders klaagt onze gitariste steeds dat het te koud isquote:
Ik moet haar nodig leren sweepen wat dat betreft jaquote:
Wacht maar tot je het kan, dan doe je niet anders meerquote:
nou je het zegt, ik dacht al dat er iets verkeerd ging...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:12 schreef Aresdreams het volgende:
houd zij de ruimte ook schoon?
*TSJAKTSJAKTSJAKquote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:16 schreef Cynic het volgende:
Maar om warm te spelen werkt dat ene riffje van "Raining Blood" ook wel.
Iedereen die dat nummer kan spelen weet wel welk riffje ik bedoel.
Zitten er meer riffjes in dat nummer dan ?:Pquote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:20 schreef The_Dean het volgende:
[..]
*TSJAKTSJAKTSJAK
Tudududuuuu dududuuu dududuuuuuuu
*TSJAKTSJAKTSJAK
*TSJAKTSJAKTSJAK
*TSJAKTSJAKTSJAK
*TSJAKTSJAKTSJAK
*TSJAKTSJAKTSJAK
Die?
Je kunt beter Annihilator spelen. Word je nog warmer van.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:16 schreef Cynic het volgende:
Maar om warm te spelen werkt dat ene riffje van "Raining Blood" ook wel.
Iedereen die dat nummer kan spelen weet wel welk riffje ik bedoel.
Ik lees eigenlijk alleen maar goede dingen over Vintage gitaren. Check anders eens recensies op bijv Harmony Central.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:37 schreef tarzan1 het volgende:
Iemand ervaring met 'Vintage' gitaren?
http://www.jhs.co.uk/vintageelectric.html
Zit er aan te denken een V100 te kopen (linkshandige). Vrij goedkoop (zeker met de huidige stand van de pond) en zien er goed uit. Maar omdat ze de linkshandige niet in de winkel hadden staan heb ik hem nog niet zelf kunnen proberen
[ afbeelding ]
In de winkel vertelden ze me dat ze beter van kwaliteit waren dan de Epiphones. Ook op internet lees ik positieve verhalen.
Mensen hier ervaring met de vintage gitaren?
Ik heb zitten meebassen met rapnummersquote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:49 schreef Trigalti het volgende:
Ik heb mezelf net gewoon uren bezig gehouden met akoestische nummertjes op mijn elektrische gitaar
Wonderwall, Guusje Meeuwis e.d.
Dat is nog altijd beter dan meerappen met basnummers.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb zitten meebassen met rapnummers![]()
Nee, 2 riffjes verderquote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:20 schreef The_Dean het volgende:
[..]
*TSJAKTSJAKTSJAK
*TSJAKTSJAKTSJAK
*TSJAKTSJAKTSJAK
*TSJAKTSJAKTSJAK
*TSJAKTSJAKTSJAK
*TSJAKTSJAKTSJAK
Die?
Zien er leuk uit, die gitaren op die website.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:08 schreef The_Dean het volgende:
Joah, hoor weinig slechts over Vintage tegenwoordig
Dat trek ik echt neit om fatsoenlijk te spelenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:02 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nee, 2 riffjes verder
5320643053206430 etc
Ik wil hem voor onze toekomstige akoestische set (sst, geheimpjequote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:16 schreef -Menn0- het volgende:
Fretloze bas komt hier ook nog een keer
Precies, dat is akelig rap.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:19 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat trek ik echt neit om fatsoenlijk te spelen
Vooral die SG is prachtig jaquote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:21 schreef -Menn0- het volgende:
Die vintage dingen zijn best gaaf
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Bij elkaar en dan nog geen eens 1000 euro kosten![]()
Geniaal!!!
Het is wel een vrij legendarisch model. En hij heeft ook nog een connectie met Nederlandquote:
Die derde is vetjesquote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:21 schreef -Menn0- het volgende:
Die vintage dingen zijn best gaaf
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Bij elkaar en dan nog geen eens 1000 euro kosten![]()
Geniaal!!!
Was het maar zo'n feest...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:04 schreef The_Dean het volgende:
Wist niet dat systeembeheerders zoveel verdienden
Vijf jaar geleden wederom de verkeerde keus gemaakt dus
Zoek een chick die voor je kan werkenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:17 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest...Vind het al heel wat als ik 50 euro kan sparen per maand...
Heb dan wel maar een huurappartementje, maar goed, alleen wonen is niet goedkoop.
Wat gaan jullie hard vandaag trouwens![]()
Je ziet wel waar dat mis gaat he?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:35 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zoek een chick die voor je kan werken
Ben nog steeds zoekende...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:35 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zoek een chick die voor je kan werken
Doe jij dat zo altijd dan?quote:
Ik heb wel vaak dat ik na een optreden (acoustisch dan) m'n rechter ringvinger open heb, aan de bovenkant, van het muten.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:55 schreef Metaalkop het volgende:
Kleefband met wat extra plectraquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:13 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Of tijdens een optreden je plectrum uit je vingers laten schieten die vervolgens zo je klankkast in verdwijnt
Creamquote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:33 schreef Cynic het volgende:
[..]
Het is wel een vrij legendarisch model. En hij heeft ook nog een connectie met Nederland
Mij een EPS met het gewenste logo en de maten sturen, en dan regel ik een sticker in welke kleur je maar wil. Hooguit paar euro.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:34 schreef KaMo het volgende:
[ afbeelding ]
Zo wil ik hem hebben
iemand tips hoe ik dit kan doen?
EPS, kan ik het beste doen met welk adobe programma?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:43 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Mij een EPS met het gewenste logo en de maten meesturen, en dan regel ik een sticker in welke kleur je maar wil. Hooguit paar euro.
In Illustrator kan je je vectorbestand gewoon als eps opslaan hoorquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:55 schreef KaMo het volgende:
Ik heb hem in Illustrator, is dat ook goed?
Ik zat bij export te kijken, maar gevonden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:56 schreef SNArky het volgende:
[..]
In Illustrator kan je je vectorbestand gewoon als eps opslaan hoor
Was (wat ik gezien heb) erg leuk om te zien jaquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:55 schreef SNArky het volgende:
Voor de mensen die het gemist hebben, er was net een super toffe documentaire over een Nederlandse gitaarbouwer in New York, zeker een aanrader om nog een keer te kijken op Uitzending Gemist!
Zit niks anders op denk ik... of een hogere stemming gaan spelen [mits je nu in een lagere staat...].quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:55 schreef Shadeauw het volgende:
Hi, ik heb een beetje last van "fret buzzing", maar mijn snaren zitten wel op de juiste hoogte.. Is het verstandig om de bridge dan toch omhoog te schroeven, of niet?Ik vind dat buzzen behoorlijk irritant, maar ik vind de snaarhoogte wel ideaal zo...
Speel nu gewoon standaard tuning, dus dat is het probleem niet... Wat voor soort schroevendraaier heb ik eigenlijk nodig om die bridge omhoog te schroeven?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:00 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zit niks anders op denk ik... of een hogere stemming gaan spelen [mits je nu in een lagere staat...].
Kleine inbussleutel en ieder zadeltje afzonderlijk omhoog schroevenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:03 schreef Shadeauw het volgende:
[..]
Speel nu gewoon standaard tuning, dus dat is het probleem niet... Wat voor soort schroevendraaier heb ik eigenlijk nodig om die bridge omhoog te schroeven?
Ik heb soort gelijke schroeven:
[ afbeelding ]
Bedanktquote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:05 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Kleine inbussleutel en ieder zadeltje afzonderlijk omhoog schroeven
Geen probleem. De gewone kruiskopschroeven aan de achterkant zijn voor het intonerenquote:
Voorspelling: Regenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:31 schreef VaderJacob het volgende:
Dit jaar de 40e verjaardag van Woodstock![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Woodstock_2009
Heilige regen dan welquote:
Eigenlijk zouden we ook een paar rondjes om Steen moeten doenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 01:15 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Heilige regen dan wel![]()
Zoals de moslims naar mekka tuigen, tuigt derest van de wereld naar Woodstock
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nog beter, 50 jaar jubileum van de uber les paul; 1959 standard. gibson heeft hiervoor 500 replicas gemaakt à 8504 dollar per stuk (ongeveer 6400 euro...)quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:31 schreef VaderJacob het volgende:
Dit jaar de 40e verjaardag van Woodstock![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Woodstock_2009
Frysk nationalismequote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:21 schreef The_Dean het volgende:
De vetste poster die we tot nu toe hebben gehad!
Print hem 100x uit en spammen die handel!!
[ afbeelding ]
Tofquote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:59 schreef guitarist het volgende:
Vanavond IKC op Noorderslag!Allemaal kijken, tussen 21:00 en 22:00 wordt er op Nederland 3 een stukje over ons uitgezonden! ^^
Daarop zou inderdaad het oude superstrat/Tele logo beter staanquote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:08 schreef Cynic het volgende:
Deze is wel mooi. Alleen staat het logo zo gek op de headstock.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |