ik denk dat er toen wel degelijk kinderen waren met adhd maar dat de diagnose nooit gesteld wasquote:Op woensdag 14 januari 2009 11:39 schreef Revolution-NL het volgende:
Frapant dat je vroeger nooit iets over ADHD hoort en dat niet een groot deel van de jeugd het heeft :S
De diagnose wordt al gesteld sinds wat, 1910? Alleen de laatste jaren stijgt het percentage dramatisch.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:55 schreef Angelcakes het volgende:
[..]
ik denk dat er toen wel degelijk kinderen waren met adhd maar dat de diagnose nooit gesteld was
omdat men er toen nog geen naam voor had...
Precies. Zelfde als met RSI. Hoor je ook amper meer wat van..quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:39 schreef Revolution-NL het volgende:
Frapant dat je vroeger nooit iets over ADHD hoort en dat niet een groot deel van de jeugd het heeft :S
Frapant dat vroeger de mensen de auto niet pakten maar het paard, frapant dat je vroeger niet ouder werd dan zeg 35, frapant dat we vroeger niet met vakantie gingen, frapant dat je dood ging aan een griepje...........quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:39 schreef Revolution-NL het volgende:
Bullshitquote:Op woensdag 14 januari 2009 12:22 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Precies. Zelfde als met RSI. Hoor je ook amper meer wat van..
Misschien omdat ze daarvoor gewoon een paar extra tikken van hun ouders kregen in plaats van dat er met ze naar een arts werd gegaan?quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:55 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan mag er een grondig onderzoek komen waarom er plotseling de laatste jaren vele duizenden kinderen geboren zijn met een neurologische handicap.
Dat is best mogelijk.quote:Of naar de diagnostiek, wordt er teveel onder ADHD gegooid dat er niet thuis hoort maar de schuld is van opvoeding en voeding?
top dat filmpjequote:Op woensdag 14 januari 2009 11:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dit legt de denkwijze mooi uit.
Toen was je gewoon een kutkind, nu ben je een ADHD kind.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:55 schreef Angelcakes het volgende:
[..]
ik denk dat er toen wel degelijk kinderen waren met adhd maar dat de diagnose nooit gesteld was
omdat men er toen nog geen naam voor had...
Het is JUIST een modeziekte.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:23 schreef tho_Omas het volgende:
ADHD lijkt mij geen modeziekte. Het is wel iets meer dan alleen heel druk zijn voor sommige kinderen.
En wat is daar mis mee? Ik zeg niet dat het fenomeen niet bestaat, alleen wordt het nu gemedicaliseerd omdat er medicijnen voor te koop zijn. Dat is een beetje de trend in de wereld van de farmacie, eerst is er een medicijn, vaak ontdekt als bijwerking, en dan ontstaat er ineens een ziekte met bijbehorende diagnostiek.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:30 schreef Monolith het volgende:
Misschien omdat ze daarvoor gewoon een paar extra tikken van hun ouders kregen in plaats van dat er met ze naar een arts werd gegaan?
Begin jij nou ook al?quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is een beetje de trend in de wereld van de farmacie, eerst is er een medicijn, vaak ontdekt als bijwerking, en dan ontstaat er ineens een ziekte met bijbehorende diagnostiek.
ja dat klopt .. maar waarom heeft iemand een druk gedragsprobleem. ? En waarom met 2000% sinds 1997.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:18 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Waarom. Het is wel degelijk een serieus gedragsprobleem. Zeker in combinatie met ASS.
E-nummers kunnen ook een dierlijke oorsprong hebben. Hoewel dat in DIT geval natuurlijk niet voor de hand ligt.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:21 schreef Drugshond het volgende:
Vol met lekkere E-nummers. En na het eten van zo'n zakje voel ik me ook (een beetje) chemisch.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |