abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65015644

Ten eerste, er zijn veel dingen veranderd, ik heb veel uitgeprobeerd, en heb de meeste veranderingen zo een beetje wel hier onder staan.

LET OP - IK GEBRUIK WINDOWS LIVE MESSENGER 2009 ICM MSN PLUS.
hierdoor kan het kloppen dat niet alles hetzelfde is op de screenshots.

#Photo Sharing

met deze functie kan je bijvoorbeeld snel je vakantie foto's in het chatvenster slepen en laten zien zonder ze allemaal te versturen. de personen zien allbei hetzelfde. dus als jij een foto aan de linker kant klikt, veranderd die ook bij de persoon waarmee je chat.
leuke optie,

#OMGEVING KLEUREN
Je kan een omgeving instellen, die omgeving word automatisch toegepast bij degene waarmee je praat

#GROEPEN van http://www.purpleindigo.co.cc

What are groups?
Windows Live Groups are persistent groups that are membership-based. Someone creates a group and invites people they know. When you get invited to a group you receive a pop-up in Messenger, similar to when someone adds you as a contact.

What can I do with them?
To IM the group simply double click on the group name. This opens a conversation window with the people who are online from that group. Just like in a regular IM, if you start typing and send IMs other people in the group will receive a same message you sent.

How big can a group get?

Groups in Messenger are limited to 20 or fewer people. When more than 2 people are online the group lights up green in your main window. You can then click on it to start a group conversation.
Chat Window for Groups

Chat Window for Groups

Difference between a group and a category?
“Groups” made it easy to find someone quickly when you have a huge contact list. You can create group from an existing category. Just right-click on the category and select “Convert to group”. The category remains as well in your contact list.

What if I am too busy to participate in a group conversation?
Just close the window and you’ll continue to receive the messages as long as you are signed on. Remember this only works if you are online to receive the messages in the background.

#FAVORIETEN
Een favorieten lijstje waardoor je voor mensen waarmee je veel praat aparte instellingen kan toepassen.

#INDELING
Vanaf deze versie kan je de indeling wijzigen, dat houd onder andere in dat je 4 maten heb voor de grootte van het display plaatje in je hoofdvenster. apart instelbaar voor je favorieten en de rest.

#VERANDERING IN HET AANTAL STATUSSEN
geen onnodige statussen meer, alleen nog : Beschikbaar/Bezet/Afwezig/Oofline Weergeven

#DE RAND GEEFT AAN WELKE STATUS DE PERSOON HEEFT.
(groen = beschikbaar/rood = bezet/oranje = afwezig/doorzichtig = oofline)

#ANIMATED AVATARS
Doormiddel van een webcam kan je een kleine video of foto van jezelf maken, die steeds word herhaald, of een gif bestand(kleiner dan 200kb)

Ook een optie is dat je fotos of filmpjes van 4 seconde toewijst aan een emotion, typ jij bijvoorbeeld (H) dan zal je plaatje naar het filmpje of video die je daaraan heb toegewezen, hier heb ik me al veel mee vermaakt.

#MEERDERE LOCATIES AANMELDEN
Nu kan je je aanmelden op je werk, school en thuis zonder oofline te gaan op de andere plekken.
als je een venster opend op je werk, terwijl je thuis staat aangemeld, opend dat venster ook thuis. sluit je hem op je werk, sluit die ook thuis, wil je niet hebben dat de vensters thuis sluiten, moet je alle vensters ophouden todat je klaar bent met werken in dit geval, en terwijl alle vensters open zijn, msn sluit.

1. AERO RAND
Als je net als mij de AERO rand van Vista niet nodig vind. is hier een manier om er van af te komen.
hier het voor en na resultaat :

En hier kan je hem downloaden:
KLIK

2. MSN PLUS
Ik kan niet meer zonder om het simpel te zeggen.
honderden opties komen erbij, misschien wel meer door alle scripts die worden ontwikkeld.
op dit moment van schrijven is er alleen een BETA versie vrij die compatible is met WLM2009. maar die werkt tot nu toe prima.
ik zal ook eventjes willen melden voor alle anti-msn-plus fanboys.
Je kan tijdens de instalatie kiezen of je de sponser wilt of niet.
Als je hier de onderste selecteerd zal geen troep geinstaleerd krijgen.
en wel MSN PLUS.

Zie hier voor de meest recenste informatie
http://www.msgpluslive.nl/

3. A-PATCH
De ideale patch om alle onnodige dingetjes te verwijderen of veranderen.
Meer informatie : http://apatch.org/
Op moment van typen is er nog geen final versie voor WLM2009.

[ Bericht 1% gewijzigd door raaavi op 14-01-2009 10:19:20 ]
pi_65015778
Typfouten onder voorbehoud
zie er zelf al een paar.
  woensdag 14 januari 2009 @ 01:13:12 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65015837
Is het nog mogelijk om mensen een "kleurtje" te geven, zodat hun chatvenster altijd die bepaalde kleur krijgt? In 8.5 had je daarvoor het "kwastje'. Echt een killer feature, maar een geupgradete mattie kon het zo snel niet vinden. Als dat niet kan ga ik huilen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 14 januari 2009 @ 01:17:58 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_65015939
Even een TVP, want zit nu met de spam-volle MSN maar wil binnekort een reclame-vrije MSN hebben met zoveel mogelijk leuke features enzo...
pi_65015948
Belangrijkste veranderpunten:
- overzichtelijkheid compleet verwijderd
- nog meer nutteloze zooi in het contactpersonenvenster, waardoor er nog maar 3 contactpersonen op je beeld passen.

mental note: installatiebestand van versie 8.5 bewaren.
pi_65015961
Nu is het andersom. Jy bepaalt een kleur/stijl. En iedereen ziet die kleur /stijl als ze met je praten. Die feture die jy bedoeld is weg. Zakdoekje?
pi_65015979
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 01:18 schreef mcDavid het volgende:
- nog meer nutteloze zooi in het contactpersonenvenster, waardoor er nog maar 3 contactpersonen op je beeld passen.

Erg he, vernieuwing;
En die contactlist kan je helemaal aanpassen.
-
pi_65016002
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 @ 01:20 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Erg he, vernieuwing;
En die contactlist kan je helemaal aanpassen.
Vernieuwing kan goed zijn. Maar dit is afschuwelijk.
pi_65016014
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 01:18 schreef mcDavid het volgende:

je raakt er wel aan gewend. En het aantal contacten kan je verhogen door je icoontjes kleiner te zetten. En het is nog steeds overzichtelyk imho.
pi_65016096
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 01:21 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Mwa, het enige wat wennen is, is dat de avatar aan de andere kant zit.
Verder vind ik de contactlist (als je die op klein zet) stukken relaxter dan 8.5.
-
  Redactie Games woensdag 14 januari 2009 @ 01:26:59 #11
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_65016102
Begint echt Bloatware te worden..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_65016231
Met yahoo kan je ook op msn, en dat kost nog geen 12mb, msn kost je 60... you do the math
  woensdag 14 januari 2009 @ 01:55:02 #13
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65016548
Ik heb in al die jaren MSN en WLM altijd de nieuwe release gedownload en nooit teleurgesteld geweest, maar dit WLM 2009 is naar mijn mening echt crap. Hoe onoverzichtelijk willen ze het maken? Snel weer 8.5 in gebruik genomen.

Nu heb ik liever de laatste versies van software, dus ik vrees dat ik snel op zoek moet naar een vervanger voor WLM.
  woensdag 14 januari 2009 @ 01:59:00 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65016603
Waarom is Trillian toch zo kansloos geworden?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_65016641
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 01:26 schreef Mr.Noodle het volgende:
Begint echt Bloatware te worden..
Ik gebruik het al niet meer sinds versie 6. Ik heb echt heel lang gewoon de Windows Messenger 4.7 (later 5.1 via update) gebruikt in Windows XP Professional Nu Adium op OS X, heb je meteen geen andere applicaties meer nodig voor andere IM-netwerken (moest er nog eens bij komen )
pi_65016670
En vanaf wanneer zijn we verplicht om te updaten?
pi_65016903
Kan je mooi A-Patch erbij zetten: http://apatch.org/downloads.php.

Hiermee kan je alle reclame/onnodige dingen mee verwijderen.
  woensdag 14 januari 2009 @ 02:37:13 #18
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_65016904
hoe haal je virussen binnen,

NU de nieuwe versie.....

lutsers
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
  woensdag 14 januari 2009 @ 02:37:33 #19
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_65016908
Kan dat "Foto delen" al uitgezet worden als je een screenshot stuurt?
2000 light years from home
  Redactie Games woensdag 14 januari 2009 @ 02:39:18 #20
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_65016926
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 02:02 schreef Henno het volgende:

[..]

Ik gebruik het al niet meer sinds versie 6. Ik heb echt heel lang gewoon de Windows Messenger 4.7 (later 5.1 via update) gebruikt in Windows XP Professional Nu Adium op OS X, heb je meteen geen andere applicaties meer nodig voor andere IM-netwerken (moest er nog eens bij komen )
Ja, hopelijk dat Adium X nu eindelijk met video-support komt. De Mac versie van Messenger gaat dit in de volgende versie ook bevatten en nu loopt het via een open universeel protocol. Dus als het goed is kunnen nu externe ontwikkelaars, die niet voor MS werken dus ook het protocol bekijken en implementeren..

Dan heb je mooi een functionele Messenger zonder al te veel overbodige poespas en reclame. Gewoon chatten, Voice/video chat, group chat, File transfer en history en offline messaging. Klaar, meer is er niet nodig..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_65017810
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 01:21 schreef mcDavid het volgende:

[..]

eensch
pi_65019959
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 02:36 schreef TinySocks het volgende:
Kan je mooi A-Patch erbij zetten: http://apatch.org/downloads.php.

Hiermee kan je alle reclame/onnodige dingen mee verwijderen.
Zal ik doen. er is op dit moment geen final release voor WLM2009.
pi_65020033
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 02:37 schreef Merkie het volgende:
Kan dat "Foto delen" al uitgezet worden als je een screenshot stuurt?
Ben bang dat je het nu via Foto Delen moet doen,
jij plakt, hij komt midden in het venster, en die andere moet hem maar even opslaan oid.
Misschien kan dat nog met Apatch of MsnPlus Later. of misschien the M-Project (opvolger van Stuffplug)
pi_65020503
Ik had de Beta-versie inclusief de Plusversie in test staan..

smilies die ineens niet meer doorkomen, of gruwelijk vertraagd.
msn-headset gesprekken die ineens niet meer tot stand kunnen komen, omdat de versie die je draait (2009 beta) te oud is en verouderde functies heeft t.o.v. versie 8.5

2009 er af geveegd en terug naar 8.5. wat een ellende is die nieuwe versie
Ik ben benieuwd wanneer Mikkiezoft eens doorkrijgt dat je beter iets van scratch kan bouwen ipv rommel aan meuk toevoegen. Het begint echt op de Windows-soap te lijken.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 14 januari 2009 @ 10:18:27 #25
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65020553
quote:
1. AERO RAND
De Rand om je hoofdvenster heen als je Vista heb is eigenlijk best lelijk en niet nodig. hier is een handige tweak voor vrijgekomen.
Vind jij, ik niet.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')