![]()
Ten eerste, er zijn veel dingen veranderd, ik heb veel uitgeprobeerd, en heb de meeste veranderingen zo een beetje wel hier onder staan.
LET OP - IK GEBRUIK WINDOWS LIVE MESSENGER 2009 ICM MSN PLUS.
hierdoor kan het kloppen dat niet alles hetzelfde is op de screenshots.
#Photo Sharing![]()
met deze functie kan je bijvoorbeeld snel je vakantie foto's in het chatvenster slepen en laten zien zonder ze allemaal te versturen. de personen zien allbei hetzelfde. dus als jij een foto aan de linker kant klikt, veranderd die ook bij de persoon waarmee je chat.
leuke optie,
#OMGEVING KLEURENJe kan een omgeving instellen, die omgeving word automatisch toegepast bij degene waarmee je praat
#GROEPEN van http://www.purpleindigo.co.ccWhat are groups?Windows Live Groups are persistent groups that are membership-based. Someone creates a group and invites people they know. When you get invited to a group you receive a pop-up in Messenger, similar to when someone adds you as a contact.
What can I do with them?To IM the group simply double click on the group name. This opens a conversation window with the people who are online from that group. Just like in a regular IM, if you start typing and send IMs other people in the group will receive a same message you sent.
How big can a group get?Groups in Messenger are limited to 20 or fewer people. When more than 2 people are online the group lights up green in your main window. You can then click on it to start a group conversation.
Chat Window for Groups
Chat Window for GroupsDifference between a group and a category?“Groups” made it easy to find someone quickly when you have a huge contact list. You can create group from an existing category. Just right-click on the category and select “Convert to group”. The category remains as well in your contact list.
What if I am too busy to participate in a group conversation?Just close the window and you’ll continue to receive the messages as long as you are signed on. Remember this only works if you are online to receive the messages in the background.
#FAVORIETENEen favorieten lijstje waardoor je voor mensen waarmee je veel praat aparte instellingen kan toepassen.
#INDELINGVanaf deze versie kan je de indeling wijzigen, dat houd onder andere in dat je 4 maten heb voor de grootte van het display plaatje in je hoofdvenster. apart instelbaar voor je favorieten en de rest.
#VERANDERING IN HET AANTAL STATUSSENgeen onnodige statussen meer, alleen nog : Beschikbaar/Bezet/Afwezig/Oofline Weergeven
#DE RAND GEEFT AAN WELKE STATUS DE PERSOON HEEFT. (groen = beschikbaar/rood = bezet/oranje = afwezig/doorzichtig = oofline)
#ANIMATED AVATARSDoormiddel van een webcam kan je een kleine video of foto van jezelf maken, die steeds word herhaald, of een gif bestand(kleiner dan 200kb)
![]()
Ook een optie is dat je fotos of filmpjes van 4 seconde toewijst aan een emotion, typ jij bijvoorbeeld (H) dan zal je plaatje naar het filmpje of video die je daaraan heb toegewezen, hier heb ik me al veel mee vermaakt.
#
MEERDERE LOCATIES AANMELDENNu kan je je aanmelden op je werk, school en thuis zonder oofline te gaan op de andere plekken.
als je een venster opend op je werk, terwijl je thuis staat aangemeld, opend dat venster ook thuis. sluit je hem op je werk, sluit die ook thuis, wil je niet hebben dat de vensters thuis sluiten, moet je alle vensters ophouden todat je klaar bent met werken in dit geval, en terwijl alle vensters open zijn, msn sluit.
![]()
1.
AERO RANDAls je net als mij de AERO rand van Vista niet nodig vind. is hier een manier om er van af te komen.
hier het voor en na resultaat :
![]()
En hier kan je hem downloaden:
KLIK2.
MSN PLUSIk kan niet meer zonder om het simpel te zeggen.
honderden opties komen erbij, misschien wel meer door alle scripts die worden ontwikkeld.
op dit moment van schrijven is er alleen een BETA versie vrij die compatible is met WLM2009. maar die werkt tot nu toe prima.
ik zal ook eventjes willen melden voor alle anti-msn-plus fanboys.
Je kan tijdens de instalatie kiezen of je de sponser wilt of niet.
Als je hier de onderste selecteerd zal geen troep geinstaleerd krijgen.
en wel MSN PLUS.
![]()
Zie hier voor de meest recenste informatie
http://www.msgpluslive.nl/3. A-PATCH
De ideale patch om alle onnodige dingetjes te verwijderen of veranderen.
Meer informatie :
http://apatch.org/Op moment van typen is er nog geen final versie voor WLM2009.
![]()
[ Bericht 1% gewijzigd door raaavi op 14-01-2009 10:19:20 ]