abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65516785
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:03 schreef YPrue het volgende:

[..]

Yup, ik zal morgen of overmorgen wat scans plaatsen.
Okee, dankjewel.
  donderdag 29 januari 2009 @ 11:12:32 #52
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_65521485
Zo, ik heb net even wat pagina's gescand uit het boekje met vragen over gevaarherkenning.

Je kunt ze bekijken op http://www.flickr.com/photos/34834901@N03/
The Police 08-06-2008
pi_65554684
Bedankt.

Zijn er specifieke situaties waar je het over wil hebben?
Er zitten er idd een aantal tussen die behoorlijk discutabel zijn.
pi_65556735
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 04:34 schreef vannelle het volgende:
Bedankt.

Zijn er specifieke situaties waar je het over wil hebben?
Er zitten er idd een aantal tussen die behoorlijk discutabel zijn.
Inderdaad ... vooral die met 70 kmph en een oranje verkeerslicht voor je ... Je hebt toch totaal geen idee hoe lang het al op oranje staat, wat de afstand is, hoe lang het nog duurt voordat je daar bent? Vanaf een plaatje is het echt ondoenlijk
Dag iedereen.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 11:38:55 #55
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_65560919
Jup, een paar van de plaatjes die ik gescand heb zat ik een tijdje naar te kijken, en toen ik de uitleg achterin het boekje las snapte ik wel welke kant ze met hun uitleg opwilden, maar ik zou het niet zelf gekozen hebben.

Zoals die fietser met die grijze trui aan, die aan het bellen is: ik had daar zelf 'niets' gekozen, want ik rijd daar 30 en de weg is breed genoeg om dat kind in te halen. Staat er achterin het boekje uitgelegd: 'U laat het gas los. Het is veiliger te wachten met passeren totdat het fietsende kind u heeft opgemerkt. Een kind dat met losse handen fietst en gelijktijdig aan het bellen is, passeert u met zeer lage snelheid en met de grootst mogelijke afstand.' Dat zou ik niet gekozen hebben.

Bij het plaatje met nr.7 ernaast: hier zou ik afgeremd hebben. Er zit een vrachtwagen langs me en er komt ook nog eentje daar achteraan, en volgens mij is die strook te kort om daar nog met 50 km/h verder te rijden. De uitleg in het boek zegt: 'U doet niets. U rijdt door op de vluchtstrook totdat u weer voldoende snelheid kunt maken om veilig te kunnen invoegen. U maakt zo vloeiend mogelijk gebruik van een invoeggelegenheid.'

Bij nr. 123: Daar wist ik gewoon niet zeker of het verstandig is om met 60 km/h door die mist te rijden. De uitleg vindt het 'een veilige snelheid bij deze lichte mist.'

Nr. 108 (dat stoplicht wat al op oranje staat): Daar zat ik echt te twijfelen. Aan de ene kant rij je daar 70 en dat is nog wel erg snel voor dat stukje wat je nog hebt om af te remmen. Aan de andere kant: het stoplicht staat al op oranje en je hebt niemand die achter je rijdt. Je zou dus als je niet afremt al door rood aan het rijden zijn en ik weet niet of de examinator van het CBR daar nou zo blij mee zou zijn. (Al vind ik de snelheid die er gereden wordt op dat plaatje sowieso veel te hoog als je weet dat je een stoplicht kunt verwachten, maar dat terzijde. ) De uitleg in het boek zegt: 'U doet niets. U bent niet ver genoeg van het verkeerslicht af om tijdig te kunnen stoppen.'

Nr. 74: Ik zie daar geen 'extra hoge drempel' in hoor. Als je ziet hoe de auto daar geparkeerd staat op die drempel staat hij nou niet zo heel erg schuin. Dat is meer zo'n dunne strook drempel. Ik zou daar het gas los hebben gelaten, maar de uitleg vindt dat ik daar moet afremmen, omdat: 'U remt af. U gaat met matige snelheid over deze extra hoge drempel heen.'

Tot zover mijn twijfels bij sommige plaatjes. Als ik er nog meer vind waar ik niet zo goed uitkom, dan scan ik die zodat jullie die ook kunnen bekijken.
The Police 08-06-2008
pi_65571841
YAAAY

Theorie in één keer gehaald!!!!!


vier fout!


* m3nster is zooooooooooooooooooooooooooooooo blij!!
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_65572176
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:38 schreef YPrue het volgende:
Jup, een paar van de plaatjes die ik gescand heb zat ik een tijdje naar te kijken, en toen ik de uitleg achterin het boekje las snapte ik wel welke kant ze met hun uitleg opwilden, maar ik zou het niet zelf gekozen hebben.

[knip]

Tot zover mijn twijfels bij sommige plaatjes. Als ik er nog meer vind waar ik niet zo goed uitkom, dan scan ik die zodat jullie die ook kunnen bekijken.
Ik mis bij een aantal foto's de achteruitkijk spiegel, deze stond er bij het CBR Theorie examen wel overal op...

(dat viel me alleen op )
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_65578824
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 09:31 schreef GeenHelpdesk het volgende:

[..]

Inderdaad ... vooral die met 70 kmph en een oranje verkeerslicht voor je ... Je hebt toch totaal geen idee hoe lang het al op oranje staat, wat de afstand is, hoe lang het nog duurt voordat je daar bent? Vanaf een plaatje is het echt ondoenlijk
Ga er maar van uit dat hij nét op oranje staat.
Zo heel lang duurt dat namelijk niet en als ie al een tijdje op oranje zou staan is het ook bijna rood.
In dit geval dus remmen, met die snelheid is die afstand goed te remmen als je direct op het verkeerslicht reageert.
pi_65578867
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:55 schreef m3nster het volgende:

[..]

Ik mis bij een aantal foto's de achteruitkijk spiegel, deze stond er bij het CBR Theorie examen wel overal op...

(dat viel me alleen op )
Als de achteruitkijkspiegel in beeld is moet je kijken wat er achter je zit en hoe ver.
Dit zal doorslaggevend zijn bij de vraag of je moet remen of niet.
pi_65580038
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:38 schreef YPrue het volgende:

Zoals die fietser met die grijze trui aan, die aan het bellen is: ik had daar zelf 'niets' gekozen, want ik rijd daar 30 en de weg is breed genoeg om dat kind in te halen. Staat er achterin het boekje uitgelegd: 'U laat het gas los. Het is veiliger te wachten met passeren totdat het fietsende kind u heeft opgemerkt. Een kind dat met losse handen fietst en gelijktijdig aan het bellen is, passeert u met zeer lage snelheid en met de grootst mogelijke afstand.' Dat zou ik niet gekozen hebben.
Ga er van uit dat ze het qua veiligheid nogal overdreven benaderen.
In deze situatie is het kind afgeleid en doordat het kind met losse handen fietst zal het ook geneigd zijn tot slingeren.
Zodra het kind jou opgemerkt heeft zal de aandacht weer op de weg zijn en kun je er veil voorbij rijden.
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:38 schreef YPrue het volgende:Bij het plaatje met nr.7 ernaast: hier zou ik afgeremd hebben. Er zit een vrachtwagen langs me en er komt ook nog eentje daar achteraan, en volgens mij is die strook te kort om daar nog met 50 km/h verder te rijden. De uitleg in het boek zegt: 'U doet niets. U rijdt door op de vluchtstrook totdat u weer voldoende snelheid kunt maken om veilig te kunnen invoegen. U maakt zo vloeiend mogelijk gebruik van een invoeggelegenheid.'
WTF?? Hoe oud is dat boek? Doorrijden over de vluchtstrook mag dus niet, vroeger wel maar nu echt niet meer.
In dit geval is het kiezen tussen een aantal kwaden.
Remmen is geen optie, er van uitgaande dat de vrachtwagens 80 km/h rijden gaat gas geven op dat korte stukje ook niet helpen dus is automatisch de vluchtstrook de minst stomme oplossing.
Jammer alleen dat ze er niet bij vertellen dat je dan ook je snelheid gelijk moet zien te krijgen aan de rest van het verkeer om veilig in te kunnen voegen. Wat je dus eigenlijk op de invoegstrook al moet doen.....
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:38 schreef YPrue het volgende:Bij nr. 123: Daar wist ik gewoon niet zeker of het verstandig is om met 60 km/h door die mist te rijden. De uitleg vindt het 'een veilige snelheid bij deze lichte mist.'
Als je 60 km/h rijdt kun je makkelijk tot stilstand komen binnen het wegvak wat je kunt overzien.
60 km/h is dus een veilige snelheid.
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:38 schreef YPrue het volgende:Nr. 108 (dat stoplicht wat al op oranje staat): Daar zat ik echt te twijfelen. Aan de ene kant rij je daar 70 en dat is nog wel erg snel voor dat stukje wat je nog hebt om af te remmen. Aan de andere kant: het stoplicht staat al op oranje en je hebt niemand die achter je rijdt. Je zou dus als je niet afremt al door rood aan het rijden zijn en ik weet niet of de examinator van het CBR daar nou zo blij mee zou zijn. (Al vind ik de snelheid die er gereden wordt op dat plaatje sowieso veel te hoog als je weet dat je een stoplicht kunt verwachten, maar dat terzijde. ) De uitleg in het boek zegt: 'U doet niets. U bent niet ver genoeg van het verkeerslicht af om tijdig te kunnen stoppen.'
Ben ik met je eens, zeker omdat er niks achter je zit zou ik ook stoppen. Lukt makkelijk op zo'n stukje mits je snel genoeg reageert.
Grote kans dat je door rood rijdt als je niks doet....
Maar waar ze niet van houden zijn abrupte dingen in het verkeer, ik denk dat de gedachte hierachter is dat ze geen hele grote snelheidswisseling willen. En daarmee klopt het antwoord op je volgende vraag al niet meer.....
Waarom dan in de achteruitkijkspiegel niks te zien is is me een raadsel.
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:38 schreef YPrue het volgende:Nr. 74: Ik zie daar geen 'extra hoge drempel' in hoor. Als je ziet hoe de auto daar geparkeerd staat op die drempel staat hij nou niet zo heel erg schuin. Dat is meer zo'n dunne strook drempel. Ik zou daar het gas los hebben gelaten, maar de uitleg vindt dat ik daar moet afremmen, omdat: 'U remt af. U gaat met matige snelheid over deze extra hoge drempel heen.'
Een drempel is een snelheidsremmende maatregel, logisch dat ze willen dat je er voor remt.
Hou voor ogen dat het CBR situaties extra voorzichtig benadert, zelf noem ik het regelmatig overdreven voorzichtig.

[ Bericht 1% gewijzigd door vannelle op 30-01-2009 21:25:48 ]
pi_65580490
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 21:14 schreef vannelle het volgende:
[..]

WTF?? Hoe oud is dat boek? Doorrijden over de vluchtstrook mag dus niet, vroeger wel maar nu echt niet meer.
In dit geval is het kiezen tussen een aantal kwaden.
Remmen is geen optie, er van uitgaande dat de vrachtwagens 80 km/h rijden gaat gas geven op dat korte stukje ook niet helpen dus is automatisch de vluchtstrook de minst stomme oplossing.
Jammer alleen dat ze er niet bij vertellen dat je dan ook je snelheid gelijk moet zien te krijgen aan de rest van het verkeer om veilig in te kunnen voegen. Wat je dus eigenlijk op de invoegstrook al moet doen.....
Graag reageer ik hier toch even op. Het is inderdaad niet toegestaan om over de vluchtstrook te rijden, aan de andere kant is het ook niet toegestaan om het overige verkeer in gevaar te brengen. Nood breekt wet in dat opzicht dus je moet een overweging maken en de inschatting maken. In dat geval zou ik flink gas bij geven en voor die vrachtwagen komen over de vluchtstrook heen, tussen twee vrachtwagens ga ik niet zitten
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_65580591
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 21:25 schreef rene90 het volgende:

[..]

Graag reageer ik hier toch even op. Het is inderdaad niet toegestaan om over de vluchtstrook te rijden, aan de andere kant is het ook niet toegestaan om het overige verkeer in gevaar te brengen. Nood breekt wet in dat opzicht dus je moet een overweging maken en de inschatting maken. In dat geval zou ik flink gas bij geven en voor die vrachtwagen komen over de vluchtstrook heen, tussen twee vrachtwagens ga ik niet zitten
Daarom zeg ik ook: kiezen tussen een aantal kwaden.
Maar als je in zo'n situatie terecht komt heb je het meestal aan jezelf te danken.
Als je je snelheid op de invoegstrook al aanpast aan het overige verkeer krijg je dit probleem niet.
Het juiste antwoord in deze zou zijn: leer vooruit kijken en denken.
pi_65580730
Wel klote situaties inderdaad allemaal. Elke situatie is anders, zoals dat oranje stoplicht. Kan je nog makkelijk stoppen als je dat echt wilt en er niemand achter je zit. Ook nr. 29 trouwens, het idee zal wel zijn remmen aangezien die bus max. 100 mag rijden.

Andere kant daarvan is weer dat hij eerst moet kijken of hij mag en dan pas mag knipperen. Je zou dus in principe niks hoeven te doen als die chauffeur het goed heeft ingeschat. Maja het blijft lastig ,en als je in het echte leven rijdt weet je ook wel wat te doen en niet.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_65580773
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 21:28 schreef vannelle het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook: kiezen tussen een aantal kwaden.
Maar als je in zo'n situatie terecht komt heb je het meestal aan jezelf te danken.
Als je je snelheid op de invoegstrook al aanpast aan het overige verkeer krijg je dit probleem niet.
Het juiste antwoord in deze zou zijn: leer vooruit kijken en denken.
Ooh oke op die manier. Tja sowieso al die situaties....., als je veel op de weg zit krijg je dat inzicht wel, paar extra vraagjes schiet je niks mee op naar mijn mening.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_65581065
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 21:33 schreef rene90 het volgende:

[..]

als je veel op de weg zit krijg je dat inzicht wel, paar extra vraagjes schiet je niks mee op naar mijn mening.
Absoluut, maar ze willen graag weten of iemand inzicht heeft vóór hij/zij zelfstandig de weg op gaat.
Ik vind (persoonlijke mening) alleen dat sommige vragen daar niet bij helpen, veel te lastig.

Die met die mist of met dat bellende kind zijn wel uit te leggen maar die van dat oranje licht en invoegen zijn echt wazig. De uitleg ook.
pi_65694752
Pas tijdens rijles in een file op de A2 gestaan/gereden. Hele tijd zo'n grote vrachtwagen achter me, maar het ging goed Mooi moment om ff met de koppeling te oefenen.

Hoe trekken jullie snel/vlot op bij het verkeerslicht? Al die auto's voor me en naast me zijn veel sneller weg. Ik les in een diesel.

Koppeling laten opkomen totdat de auto begint te trillen/wil gaan rijden? (Aangrijpingspunt) toch?
En ik mag pas gas geven als ik de koppeling heb laten opkomen?
Hou dus altijd de mensen achter me op het verkeerslicht omdat ik traag weg rij.....

Of is dit meer iets om pas te gaan oefenen als je je rijbewijs hebt?

[ Bericht 14% gewijzigd door Pizzabodem op 03-02-2009 15:51:13 ]
.
pi_65695384
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:44 schreef Pizzabodem het volgende:
Pas tijdens rijles in een file op de A2 gestaan/gereden. Hele tijd zo'n grote vrachtwagen achter me, maar het ging goed Mooi moment om ff met de koppeling te oefenen.

Hoe trekken jullie snel/vlot op bij het verkeerslicht? Al die auto's voor me en naast me zijn veel sneller weg. Ik les in een diesel.

Koppeling laten opkomen totdat de auto begint te trillen/wil gaan rijden? (Aangrijpingspunt) toch?
En ik mag pas gas geven als ik de koppeling heb laten opkomen?
Hou dus altijd de mensen achter me op het verkeerslicht omdat ik traag weg rij.....

Of is dit meer iets om pas te gaan oefenen als je je rijbewijs hebt?
Jij moet je houden aan het nieuwe rijden (dus bij 2k rpm opschakelen). Mensen die hun rijbewijs al hebben doen dat toch niet (tenminste niet met wegrijden)
pi_65695606
Zo vandaag mijn eerste 2 uur rijles gehad. In een joekel van een Crysler

Ging allemaal goed en aardig, ik heb afgesproken om 10 lessen te volgen, bij de volgende les gaan we de examendatum aanvragen.

Moet alleen nog een aantal dingen leren, en afleren.. haha

Verder zei de instructeur dat ze niet echt heel erg letten op het nieuwe rijden, maar dat het er meer omgaat of de examinator zich "veilig" voelt bij je in de auto. Iemand die dat kan bevestigen ?
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_65695618
Laten we het dan voor het examen en de lessen dan maar ff gewoon op het nieuwe rijden houden.

Volgens mij is het ook gewoon gewenning. Ik rij nu een paar (2 - 4) uur per week in een lesauto. Als je zelf meer op de weg zit lijkt mij dat je vanzelf ontdekt hoe je sneller optrekt, en bij welke toerentallen je het best kan schakelen.

m3nster: Wat een grote bak zeg die Crysler. Les je gewoon in Nederland of zit je in de states ofzo?
.
pi_65698655
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:44 schreef Pizzabodem het volgende:
Pas tijdens rijles in een file op de A2 gestaan/gereden. Hele tijd zo'n grote vrachtwagen achter me, maar het ging goed Mooi moment om ff met de koppeling te oefenen.

Hoe trekken jullie snel/vlot op bij het verkeerslicht? Al die auto's voor me en naast me zijn veel sneller weg. Ik les in een diesel.

Koppeling laten opkomen totdat de auto begint te trillen/wil gaan rijden? (Aangrijpingspunt) toch?
En ik mag pas gas geven als ik de koppeling heb laten opkomen?
Hou dus altijd de mensen achter me op het verkeerslicht omdat ik traag weg rij.....

Of is dit meer iets om pas te gaan oefenen als je je rijbewijs hebt?
Ik doe altijd koppeling wat laten opkomen, dan vasthouden, dan gas indrukken, schakelen naar z'n 2 en dan pas m'n voet van de koppeling. Ik trek wel langzaam op idd, ik vind het nog lastig om in een bocht naar z'n 2 te schakelen
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:06 schreef m3nster het volgende:
Zo vandaag mijn eerste 2 uur rijles gehad. In een joekel van een Crysler

Ging allemaal goed en aardig, ik heb afgesproken om 10 lessen te volgen, bij de volgende les gaan we de examendatum aanvragen.

Moet alleen nog een aantal dingen leren, en afleren.. haha

Verder zei de instructeur dat ze niet echt heel erg letten op het nieuwe rijden, maar dat het er meer omgaat of de examinator zich "veilig" voelt bij je in de auto. Iemand die dat kan bevestigen ?
Je hebt al rijervaring? 10 lessen vind ik wel weinig anders
Children of the night. What music they make.
pi_65722060
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:29 schreef DeHovenier het volgende:

Ik doe altijd koppeling wat laten opkomen, dan vasthouden, dan gas indrukken, schakelen naar z'n 2 en dan pas m'n voet van de koppeling. Ik trek wel langzaam op idd, ik vind het nog lastig om in een bocht naar z'n 2 te schakelen

[..]

Je hebt al rijervaring? 10 lessen vind ik wel weinig anders
Ik heb inderdaad al flink wat rijervaring. De instructeur heeft tijdens de 2 uur durende introductieles geen een keer in hoeven te grijpen Of ik moet een slechte instructeur hebben Of ik rij gewoon prima hahah

Trouwens, wat ik begreep van mijn instructeur is dat je in de bocht niet moet schakelen, dat moet je voordat je de bocht neemt al gedaan hebben. (Ik zelf schakel altijd in de bocht, maar dat heb ik mijzelf aangeleerd )
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
  woensdag 4 februari 2009 @ 09:50:51 #72
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65722622
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 21:25 schreef rene90 het volgende:

[..]
tussen twee vrachtwagens ga ik niet zitten
Wat is er eng aan om tussen twee vrachtwagens in te rijden? Kan geen kwaad zolang je 'm er maar niet tussen ramt met 5cm speling. De chauffeur achter je zal heus wel op jou anticiperen. De chauffeur voor je heeft niet eens wat te maken met jou lijkt mij, gewoon genoeg afstand houden. Bumperkleven achter een vrachtwagen is nooit verstandig, net zo min als bij een personenwagen. Het is enkel een mentale kwestie; als de chauffeur achter me niet remt dan zit ik onder de vrachtwagen voor me.
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:29 schreef DeHovenier het volgende:

[..]
Ik doe altijd koppeling wat laten opkomen, dan vasthouden, dan gas indrukken, schakelen naar z'n 2 en dan pas m'n voet van de koppeling. Ik trek wel langzaam op idd, ik vind het nog lastig om in een bocht naar z'n 2 te schakelen
[..]
Gelijkmatig gas geven en de koppeling laten opkomen (+ vasthouden op het aangrijpingspunt). Maak je wel wat hogere toeren maar je trekt veel harder op en kun je sneller aan de vmax. Ook wel sportief rijden genoemd. Niet conform het nieuwe rijden maar goed, daar hou je je toch niet meer aan als je eenmaal je pasje hebt. Oefen maar eens voor de gein, kijken hoe hard je kunt optrekken zonder wielspin.
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 09:29 schreef m3nster het volgende:

[..]
Trouwens, wat ik begreep van mijn instructeur is dat je in de bocht niet moet schakelen, dat moet je voordat je de bocht neemt al gedaan hebben. (Ik zelf schakel altijd in de bocht, maar dat heb ik mijzelf aangeleerd )
Tsja... lastige. Als je een rotonde op wil bijvoorbeeld schakel je natuurlijk voordat je daadwerkelijk de rotonde op gaat. Maar in een grotere bocht / doordraaier kun je natuurlijk makkelijk schakelen. Bijvoorbeeld van z'n 2 naar z'n 3 in een matige bocht of van z'n 4 naar z'n 5 bij een snelweg oprit die niet recht loopt. Je kunt wel enkel voor en na de bocht schakelen maar dan zul je regelmatig meemaken dat je onder- of boventoeren maakt. Sommige zeggen dat schakelen in de bocht gevaarlijk is omdat je dan je grip kunt verliezen maar ik heb hier nog nooit last van ondervonden.

[ Bericht 3% gewijzigd door TommyGun op 04-02-2009 09:55:52 ]
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:41:11 #73
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_65746951
Vanmiddag geslaagd voor mijn theorie (B) met 0 fout
.
pi_65747608
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:41 schreef Sehnsucht het volgende:
Vanmiddag geslaagd voor mijn theorie (B) met 0 fout
Hulde!
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_65748059
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 09:50 schreef TommyGun het volgende:

Tsja... lastige. Als je een rotonde op wil bijvoorbeeld schakel je natuurlijk voordat je daadwerkelijk de rotonde op gaat.
Hmm, ik schakel eigenlijk best vaak op een rotonde van de 1 naar de 2. Als ik bijvoorbeeld moet stoppen om het andere verkeer voor te laten gaan en linksaf, driekwart, de rotonde af moet dan rij ik anders erg langzaam en hoor je de motor hard brullen omdat er veel toeren in de 1 gemaakt worden.

Ik hoor ook zelf nooit andere auto`s met een brullende motor de rotonde op gaan. Dit zou dan betekenen dat mijn auto de enigste is die zo hard brult (dat kan niet want de Toyota Yaris waar ik in gelest heb deed hetzelfde), iedereen gewoon opschakelt tijdens het nemen van een rotonde, of dat iedereen toch gewoon in z`n 1 de rotonde op gaat.
Tok.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')