abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 januari 2009 @ 13:51:06 #76
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65383279
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:01 schreef DeepChord het volgende:
Paragnoste? Gaat die je oren instralen? .
Ja, je lacht maar. Zoals ik al zei, ik ben al een jaar van mn migraine af.

Helpt het niet, ach, jammer dan
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_65389108
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, je lacht maar. Zoals ik al zei, ik ben al een jaar van mn migraine af.

Helpt het niet, ach, jammer dan
Nah, ik doe er wel wat lacherig over omdat ik aan een bepaalde tante uit Tiel moest denken... Maar nu ik jouw verhaal over het kwijtraken van migraine hoor: ga er vooral voor!

Als het helpt zouden de mensen in dit topique er naartoe gestuurd kunnen worden. .
pi_65389683
Een tijd terug heb ik een keer gepost in dit topic (of het vorige topic). Ondertussen merk ik er helemaal niks meer van dagelijks en denk ik er ook niet meer aan. Het is er overigens nog vast wel, maar ik heb er geen last meer van en ik word er ook niet door gestoord in mijn dagelijkse leven. Toppie dus en gelukkig niet zo erg.

Klote om te horen dat het nog steeds niet fijn gaat bij jou Henk-B, ik zag jouw post destijds in november meen ik, in ieder geval sterkte.
  donderdag 29 januari 2009 @ 09:10:53 #79
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65518042
nou, ik moet zo bij de paragnoste zijn. Ik heb er niet zo heel veel vertrouwen in eigk
  donderdag 29 januari 2009 @ 10:43:27 #80
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65520523
Ik zal een tarotkaartje voor je leggen Qwea.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_65533314
Ik heb sinds 1996 ook tinnitus. Ik was al zeer slechthorend, en kreeg er die gare piep bij. Die is altijd op de achtergrond aanwezig en na klap op hoofd word deze zo hard dat ik 3 dagen geen gehoor meer heb.

Het is en blijft klote, ik ben werkelijk overal geweest om ervan af te komen, zelfs bij een hele vreemde cult leider in Den Haag, die zou met trommelmuziek therapie het verwijderen. Het enige dat verwijderd is is 175 euro uit mijn broekzak. Helaas, maar lijkt er echt op dat niemand kan helpen.

Janken, depressief zijn of met zelfmoordplannen lopen heeft geen nut. Hier trek je jezelf mee naar beneden maar ook je directe omgeving. Alles went, zo ook tinnitus, maar ook jouw geklaag tegenover je omgeving want die word ook imuum voor jouw geklaag.

Wat heb ik gedaan. Na veel onderzoek in boeken, oude medische boeken en internet kom ik op de volgende punten :

-Vitamine A in iets grotere hoeveel heid versterkt het gehoorsbeen. Dit kan leiden tot minder tinnitus. Let erop dat je niet teveel gaat slikken, want teveel vitamine A kan schadelijk zijn.
-Visolie zorgt voor betere stemming, waardoor je je beter gewapend voelt tegen suizen.
-Ginko Biloba zorgt voor betere doorbloeding. Kan tinnitus verminderen, ik heb minder last van kloppingen hierdoor. Kloppingen van het hart hoor ik vaak terug in een tinnitus-toontje.
- MACA, zorgt voor betere sexdrive en beter gevoel. Heeft tevens een gunstige invloed op je bloeddruk.
-Neem geen enkel produkt meer waar aspartaam in zit!!!

Hiermee heb ik de suizen redelijk verminderd. Het is denk ik belangrijk dat je het accepteerd en je niet laat neerhalen maar gewoon doorzet. Moeilijk is het zeker, maar ik laat me niet kennen en voel me zo tenminste de baas erover.

Bronnetjes :
http://www.nvvs.nl/forum/meniere/viewtopic.php?t=1266
http://www.gottswaal.nl/news_detail.php?s=0&k=0&newscod=163
http://www.holisticonline(...)alt_diet-vitamin.htm

Allen veel sterkte
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:36:05 #82
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65543406
Nou, ik ben geweest. Hoop poeha, en toen ik daar wegging had ik het idee dat het écht minder was.

Ik stap 3 u later onder de douche vandaan en mr piep is er weer ik moest een week wachten, anders terug komen. Als ik gratis terug kan komen doe ik het nog een x, anders niet.

Brief van het UMCG gekregen. Waar ik in Emmen bij de kno arts binnen 5 min weer buiten stond met de melding "er is niks aan te doen leer er maar mee leven" moet ik hier gehoortesten doen (1 ervan heb ik ook in emmen gehad. Hier moet ik 2 of 3 doen), vragenlijsten invullen, intake gesprek met maatschappelijk werk doen, om te kijken of het invloed heeft op mn geestesgesteldheid (afaik niet), met de KNO arts babbelen, met de audioloog babbelen, de KNO arts doet lichamelijk onderzoek ik moet residuele inhibitie doen, en daarna het eindgesprek.

2x 2:15u moet ik heen.

Ik wist niet eens dat ze daar een tinnitus centrum hadden
  donderdag 29 januari 2009 @ 21:00:59 #83
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65544347
Ik heb ook een piep Soms is het een vriendelijk zacht fluitje, soms een venijnige giltoon, soms varieerd het in hoogte en soms is het zelfs veranderd in een harde bromtoon (da's pas echt irri!). De overgang van de ene naar de andere toon gaat soms met wat misselijkheid gepaard (heel kort).

Ik heb het denk ik al zo'n 15 jaar, naarmate ik ouder wordt lijkt het erger te worden, maar de gewenning wordt ook steeds groter. Waar ik me wel aan stoor is dat ik sinds de "piep" een duidelijk verlies aan hoge tonen heb. Dat uit zich vooral in slechthorenheid in bv drukke, lawaaierige of grote ruimtes, ik kan dan moeilijk onderscheid in de geluiden maken en kan niet alles zo goed volgen. Aan de andere kant heb ik soms last van geluidsovergevoeligheid. Schelle of juist harde tonen kunnen soms echt pijnlijk zijn in mijn oren.

Ik heb er meer last van als ik moe ben, verkouden ben of alcohol heb gedronken. Maar het beheerst mijn leven niet; het enige wat ik weleens jammer vind, is dat ik idd noot meer echte stilte zal kunnen "horen", maar aan de andere kant kan ik nog steeds erg genieten van mooie muziek, dus ik kan er wel mee leven
  donderdag 29 januari 2009 @ 21:09:03 #84
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65544720
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:00 schreef childintime het volgende:
Aan de andere kant heb ik soms last van geluidsovergevoeligheid. Schelle of juist harde tonen kunnen soms echt pijnlijk zijn in mijn oren.
Dat heb ik de laatste tijd dus ook heel erg. Een fluitje van de conducteur, een bord wat op een ander bord wordt gestapeld (net iets te hard), dat soort dingen. Dan voel ik echt een soort van pijnscheut
  donderdag 29 januari 2009 @ 21:25:05 #85
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65545379
Ja, of een brommer met iets te hard geluid, het legen van een glasbak (AUW!) en meer van dat soort geluiden.

En als je in een grote ruimte bent (bv stationshal) met veel bijgeluiden, dan echt geen losstaande geluiden meer kunnen onderscheiden. Dan is het net of al die geluiden 1 grote brij worden.

De enige optie voor mij was hoorrapparaten, die dan de tonen overheersen (door het omgevingsgeluid) maar ik denk dat ik dat nog erger vind. Inmiddels weet ik gewoon niet meer wat het is als je echte stilte hoort.

De bijkomende dingen (slechthorendheid, overgevoeligheid), vind ik vele malen lastiger dan het piepen en brommen zelf.
  donderdag 29 januari 2009 @ 22:01:52 #86
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65547012
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:25 schreef childintime het volgende:
Ja, of een brommer met iets te hard geluid, het legen van een glasbak (AUW!) en meer van dat soort geluiden.

En als je in een grote ruimte bent (bv stationshal) met veel bijgeluiden, dan echt geen losstaande geluiden meer kunnen onderscheiden. Dan is het net of al die geluiden 1 grote brij worden.

De enige optie voor mij was hoorrapparaten, die dan de tonen overheersen (door het omgevingsgeluid) maar ik denk dat ik dat nog erger vind. Inmiddels weet ik gewoon niet meer wat het is als je echte stilte hoort.

De bijkomende dingen (slechthorendheid, overgevoeligheid), vind ik vele malen lastiger dan het piepen en brommen zelf.
Dat van die stationshal heb ik dan weer niet, maar die brommer en glasbak komen maar al te bekend voor. Het is ook een soort gevoel alsof je hele trommelvlies opeens openklapt/ zichzelf opblaast.

Ik heb ook niet echt last van die piep, en ik kan er ook best mee leven. Alleen inslapen is lastig. En als hij weg kan heb ik dat natuurlijk liever

Maar ach, ik verwachtte al niet veel van die paragnoste hoor. Alhoewel het me nog steeds een raadsel is dat ze mn migraine weg heeft kunnen halen en toen der tijd echt dingen wist over hoe de migraine onstaan is, die ze gewoon niet kon weten omdat die haar nooit vertelt zijn.
  donderdag 29 januari 2009 @ 22:03:11 #87
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65547070
gewoon, omdat ik het tegen kwam ;
quote:
Bij vier van de zes behandelde patiënten is de ingreep een succes. Door bepaalde hersengebieden elektrisch te
stimuleren zijn artsen van het UMCG erin geslaagd om continue herrie in het hoofd te veranderen in een kabbelend
beekje. Deze voor Nederland unieke behandeling biedt patiënten met ernstig invaliderend oorsuizen eindelijk weer
de kans op een normaal leven. De methode is nog experimenteel.
Link ; http://www.umcg.nl/cms/store/pdf/tinnitus.pdf
pi_65549044
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:25 schreef childintime het volgende:

Inmiddels weet ik gewoon niet meer wat het is als je echte stilte hoort.

Volgens mij is 't nooit bij iemand echt 100% stilte in 't gehoor, kan ik me ook niet voorstellen eigenlijk. Ik heb in ieder geval nog nooit iemand ontmoet die echt he-le-maal niets hoorde wanneer die zich in 'n rustige omgeving begaf.
  donderdag 29 januari 2009 @ 22:55:33 #89
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65549418
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat van die stationshal heb ik dan weer niet, maar die brommer en glasbak komen maar al te bekend voor. Het is ook een soort gevoel alsof je hele trommelvlies opeens openklapt/ zichzelf opblaast.

Ik heb ook niet echt last van die piep, en ik kan er ook best mee leven. Alleen inslapen is lastig. En als hij weg kan heb ik dat natuurlijk liever

Maar ach, ik verwachtte al niet veel van die paragnoste hoor. Alhoewel het me nog steeds een raadsel is dat ze mn migraine weg heeft kunnen halen en toen der tijd echt dingen wist over hoe de migraine onstaan is, die ze gewoon niet kon weten omdat die haar nooit vertelt zijn.
Jij hebt dus ook last van migraine.... Ik niet, ik heb last van kaakholte ontstekingen en dat soort dingen......
Over het algemeen hoor je wel dat mensen die tinnitus hebben, allerlei andere "hoofd" klachten hebben. Ik kan ook geen oorzaak aanwijzen. Ik stam uit de tijd van de Walkman, die droeg ik dag en nacht en natuurlijk zoals dat hoort als je die leeftijd hebt, veel te hard Maar ik heb ook motor gereden (veel motorrijders dragen tegenwoordig oordopjes) en heb vroeger regelmatig doorgelopen met angina en verstopte holtes. De oorzaak kan dus overal in liggen.

Ik vind zo'n operatie best eng hoor; ik denk niet dat ik dat er voor over zou hebben. Toevallig ken ik iemand die een gehoor implantaat ingebouwd kreeg, wat dus helemaal mis is gegaan. Dat ging ontsteken, de wond wilde niet genezen en het ding moest er weer uit......
  donderdag 29 januari 2009 @ 22:58:31 #90
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65549547
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:47 schreef Dr.Campbell het volgende:

[..]

Volgens mij is 't nooit bij iemand echt 100% stilte in 't gehoor, kan ik me ook niet voorstellen eigenlijk. Ik heb in ieder geval nog nooit iemand ontmoet die echt he-le-maal niets hoorde wanneer die zich in 'n rustige omgeving begaf.
Ik las eens in een tijdschrift dat iemand in Zwitserland marmotten had horen fluiten. Het was doodstil en toen kon zij dat horen. Ik dacht dus meteen dat ik alles hoor fluiten, behalve marmotten Ik kan nog redelijk horen hoor. Als ik uitgerust ben en met de hond in het bos loop, hoor ik een buizerd en andere vogels fluiten. Maar als ik moe ben, is het geluid in mijn hoofd veel harder en dan hoor ik die dingen niet meer.
  donderdag 29 januari 2009 @ 23:03:36 #91
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65549804
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:47 schreef Dr.Campbell het volgende:

[..]

Dat klopt. Heller & Bergman (1953) toonden al aan dat in een geluiddichte ruimte 93,75% van de gezonde proefpersonen wel geluid waarnam zonder externe bron.

Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 30 januari 2009 @ 10:25:27 #92
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_65558177
Weer een aantal nuttige replyz erbij die ik echt elke keer lees, maar me er niet van weerhouden om toch te blijven janken. SORRY ik kan er niks aan doen. Ik probeer elke dag weer mijn beste kant te laten zien, maar een dag duurt de laatste maanden erg lang.
Ik heb geprobeerd om te werken(halve dagen) en ook daar barst ik in janken uit. En ja ik zit dus nu weer thuis.
Ik ben nooit thuis van werk, behalve met een erge griep, maar de schelle pieptonen hebben mij zo in hun greep dat ik totaal verlamd ben en ik moet er dus de rest van mijn leven mee lopen.
Iedereen zegt dat het went of gaat wennen.

Jongens aub vertel me dit dan, hoe hebben jullie nog rust??????

Ik kan niet meer op de bank rustig liggen, ik kan niet meer rustig thuis komen. Thuis is niet meer de veilige en rustige plek die het altijd was.
En dat is dus thuis, kun je nagaan hoe het ergens anders is.
Hoe ooit nog van het leven genieten, ik weet het echt niet meer. Echt ik weet het niet meer, ik ben echt op. Elke nacht is een ramp om naar bed te gaan. Ik heb een soort fobie gekregen om naar bed te gaan.
Mijn vriendin heeft ook nog haar eigen leven, ze is er wel voor me, maar voor hoelang?????
Er zitten zoveel gedachtes in mijn hoofd over de toekomst dat ik idd soms wel eens denkt dat het voor iedereen beter is als ik er niet meer ben. Dan kan iedereen weer verder met hun eigen leven, zonder dat ze mijn geklaag moeten horen. Ik weet namelijk echt niet of ik hier ooit teboven kom.
En elke dag met 5 huilbuien en paniekaanvallen leven zie ik niet zitten. Ik ben geestelijk helemaal op en dat komt door EEN PIEPTOON, die in mijn hoofd zit en me nooit meer zal verlaten.
3 maanden geleden wist ik niks van deze ZIEKTE af, nu staat heel mijn leven op zijn kop.

Ik heb al 2 maanden geen ontspanning meer gehad, heb niet meer gewerkt. Geprobeert om afleiding te zoeken, maar na een aantal minuten tot een half uur val ik weer terug naar het geluid van de piep en mijn geijsbeer en gepieker en gehuil.

Eergisteren naar het ErasmusMC geweest, naar een groepsessie van een psycholoog.
Die vertelde eigenlijk alles al wat ik wist over tinnitus, je moet het niet zien als een vervelend geluid, maar net doen of het een normaal geluid is en er dus geen negatieve gedachtes over hebben.
Tuurlijk dat snap ik, maar hoe de FUCK doe je dat zo makkelijk.
Hij raadde me aan om niet meer de benzo's te nemen, maar een anti-depressiva, want ik ben aardig depressief en ja er dat idd moeten nemen, maar wat lees ik weer bij de bijwerking van SSRI's ????
ERNSTIG OORSUIZEN!
Heb dus ook een aantal maal gelezen dat het oorsuizen kan verergeren door dit soort middelen.
Wat moet je dan he???? Ik weet het echt niet meer.
Die Benzo's gaven me juist eventjes rust en die mag ik dus niet meer nemen.
Gisteren gebeld met PsyQ (oude Riagg) met de psycholoog die ik krijg op 11 februari.
Dat ik het per dag moet aankijken en niet vooruit moet gaan plannen, maar per dag.
Ze hoorde wel hoe erg ik er aan toe was en vertelde haar dat ik anit-depressiva moest krijgen van een andere arts. Daar kon ze zicht wel in vinden en ze heeft me tussentijds in kunnen plannen bij de dokter die tot maart vol zat. ( a.s. Maandag) Die gaat me dus waarschijnlijk een antidepresiva geven, maar of dat ik die ga nemen is nog maar de vraag. Ik zou mezelf het nooit vergeven als ik het door pillen innemen erger zou maken. HET IS ALLEMAAL ZO DUBBEL. Niemand weet het gewoon.

Het zal wel aan mijn persoonlijkheid liggen, ik weet het niet. Ik wil alleen dat deze nachtmerrie snel voorbij gaat. Ik wil mijn leven niet gaan uitzitten met een piep, want zo voelt het wel. Dat ik mijn leven aan het uitzitten ben. Ik kan me gewoon nergens op concentreren, zelfs niet op mijn vriendin.
Niemand die heeft nog iets aan me, ik ben echt kapot. Mijn hart en maag zijn echt verscheurd van binnen. Soms voel ik me echt een aansteller, maar ik ben me echt niet bewust 2 maanden al niet aan het ontspannen. Ik weet het gewoon niet meer.

Ik weet wel dat ik het echt allemaal heel erg knap vind dat jullie je leven niet zo laten beinvloeden!!!!!!
Ik zou willen dat ik dat ook zou kunnen, maar sorry als ik mensen hiermee in het harnas jaag, maar nog steeds als er aan mij gevraagd zou worden " been er af en dan is de piep ook weg?" Zeg ik volmondig JA!!!!!!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_65558349
Je bent er echt veel te veel mee bezig. Ga werken of iets leuks doen. Als je niks doet dan hoor je het inderdaad de hele dag omdat je er steeds aan denkt en je jezelf er op concentreert. Afleiding werkt voor mij toch gewoon het beste hoor.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 11:27:27 #94
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65560519
Ik heb een voordeel aan mijn piep ontdekt!!!!!!!!!!!!!!

Mijn tv geeft soms een piep af die gedurende de hele tv kijk sessie niet weggaat. En deze is zo fucking irritant en hoog dat mijn oren er echt gestoord van werden. Mijn piep is iets hoger, dus ik hoor hem niet meer

Gisteren kwam mn pa binnen met de vraag wtf dat voor gepiep was, ik zo "Welk gepiep?" Ja, de tv piepte. Nou ja, ik hoorde niks
pi_65567684
Zit nu op kantoor en het is de hele dag al vrij rustig en opeens 'hoor' ik iets. Ik dacht eerst dat het een machine was of iets, maar het is dus blijkbaar de piep. Wel raar dat ie nu opeens opspeelt, misschien door oververmoeidheid ofzo?

Maar ik ga weer lekker aan het werk, dan is ie zo weer weg (of let ik er niet meer op?)
pi_65577123
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 10:25 schreef Henk-B het volgende:

Jongens aub vertel me dit dan, hoe hebben jullie nog rust??????

Die Benzo's gaven me juist eventjes rust

Nou, bij deze dan nog 'n keertje :

Ik heb weer rust gevonden dmv mezelf aan te leren om te focussen op de dingen die allemaal nog goed mogelijk zijn ondanks 'n ''piep in 't oor'' ... met ''voorlopig'' ondersteuning van medicatie (SSRI).
Op die manier vind ik nu weer m'n rust terug. (zie ook m'n vorige post naar jou)
Dus met behulp van medicatie die 'n hele hoop angst/stress/doemgedachtes ed omlaag brengt, waardoor er weer rust en overzicht ontstaat in m'n dagelijks leven.
En deze rustgevende medicijnen werken dus niet zo kortstondig als die benzo's.
Maar wat ik er ook nog ff over kwijt wil...ik had/heb dezelfde angst als jij voor die medicijnen, en idd de bijwerking OORSUIZEN gelezen. Nou, ik kan je vertellen dat het in mijn geval zeker niet verergerd is, maar juist veel meer naar de achtergrond verdwenen (dus MEER RUST!). Evenals het gepieker en de nare gedachtes erover, en dus ook geen reden meer tot janken en al die (overigens begrijpelijke) gevolgen die jij nu ervaart. Zoals ik al eerder aangaf zie ik veel overeenkomsten tussen onze ervaringen met dit probleem, maar zoals je kan lezen is er dus grote kans dat er ook voor jouw probleem 'n oplossing is, als ik jou was zou ik die medicatie gewoon proberen, je kunt altijd weer stoppen dus slechter zul je er niet van worden toch?! Wie weet is deze manier voor jou ook wel de oplossing, niet geschoten is altijd mis.
Ik vind het trouwens (even los van dit) wel 'n beetje gelul als men meteen zegt : ''dit gaat NOOIT MEER OVER!!!''. Dat kan toch niemand met zekerheid zeggen, iedereen is verschillend. Het is ineens komen opzetten nou wie weet dat 't op 'n dag ook gewoon weer verdwijnt, who knows!

Ik wens je er in ieder geval heel veel sterkte mee, het is echt mogelijk om dit te overwinnen en je oude leventje weer op te pakken!!
  vrijdag 30 januari 2009 @ 22:57:18 #97
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65583085
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:27 schreef Qwea het volgende:
Ik heb een voordeel aan mijn piep ontdekt!!!!!!!!!!!!!!

Mijn tv geeft soms een piep af die gedurende de hele tv kijk sessie niet weggaat. En deze is zo fucking irritant en hoog dat mijn oren er echt gestoord van werden. Mijn piep is iets hoger, dus ik hoor hem niet meer

Gisteren kwam mn pa binnen met de vraag wtf dat voor gepiep was, ik zo "Welk gepiep?" Ja, de tv piepte. Nou ja, ik hoorde niks
  vrijdag 30 januari 2009 @ 23:23:39 #98
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65583874
Henk-B, wat bij mij weleens wil helpen, is om een tijdje flink harde muziek via een MP3 speler te luisteren (pas op voor je gehoor). Als ik dat heb gedaan, dan hoor ik de piepen nauwelijks de eerste tijd daarna.

Eigenlijk is het idd zo dat je er geen aandacht aan moet schenken. Makkelijk gezegd, vooral als je het nog niet zo lang hebt. Eigenlijk merk ik het al niet eens meer maar ik heb het dan ook al zo lang. Bij mij verergerd het door oa vermoeidheid, alcoholgebruik en o ja, in de bergen rijden, dus als ik op vakantie ben in een land met bergen (gelukkig hebben we die hier niet ).

Ik weet ook niet hoe je het weg kunt krijgen, ik weet alleen dat ik er een jaar of 10 geleden veel meer last van had, maar dat kwam dus ook omdat ik er meer op lette. Ik heb nu een druk leven, werk en kind ed en heb eigenlijk geen tijd om naar de piepen te luisteren.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 12:08:00 #99
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65591746
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 23:23 schreef childintime het volgende:
Henk-B, wat bij mij weleens wil helpen, is om een tijdje flink harde muziek via een MP3 speler te luisteren (pas op voor je gehoor). Als ik dat heb gedaan, dan hoor ik de piepen nauwelijks de eerste tijd daarna.
Sorry maar wat een kut advies. Daar beschadig je misschien je gehoor enkel maar verder mee.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 22:54:46 #100
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65610211
Het is hetzelfde effekt wat je krijgt als je voor tinnitus hoorapparaten voorgeschreven krijgt. Daarmee versterk je het omgevingsgeluid en valt de piep minder op. Het gaat erom dat je andere geluiden harder hoort dan de piep. Als je die hoorapparaten uitdoet, hoor je ook niet meteen de piep terug, dat duurt ook een tijdje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')