Ja, je lacht maar. Zoals ik al zei, ik ben al een jaar van mn migraine af.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:01 schreef DeepChord het volgende:
Paragnoste? Gaat die je oren instralen?.
Nah, ik doe er wel wat lacherig over omdat ik aan een bepaalde tante uit Tiel moest denken... Maar nu ik jouw verhaal over het kwijtraken van migraine hoor: ga er vooral voor!quote:Op zondag 25 januari 2009 13:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, je lacht maar. Zoals ik al zei, ik ben al een jaar van mn migraine af.
Helpt het niet, ach, jammer dan
Dat heb ik de laatste tijd dus ook heel erg. Een fluitje van de conducteur, een bord wat op een ander bord wordt gestapeld (net iets te hard), dat soort dingen. Dan voel ik echt een soort van pijnscheutquote:Op donderdag 29 januari 2009 21:00 schreef childintime het volgende:
Aan de andere kant heb ik soms last van geluidsovergevoeligheid. Schelle of juist harde tonen kunnen soms echt pijnlijk zijn in mijn oren.
Dat van die stationshal heb ik dan weer niet, maar die brommer en glasbak komen maar al te bekend voor. Het is ook een soort gevoel alsof je hele trommelvlies opeens openklapt/ zichzelf opblaast.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:25 schreef childintime het volgende:
Ja, of een brommer met iets te hard geluid, het legen van een glasbak (AUW!) en meer van dat soort geluiden.
En als je in een grote ruimte bent (bv stationshal) met veel bijgeluiden, dan echt geen losstaande geluiden meer kunnen onderscheiden. Dan is het net of al die geluiden 1 grote brij worden.
De enige optie voor mij was hoorrapparaten, die dan de tonen overheersen (door het omgevingsgeluid) maar ik denk dat ik dat nog erger vind. Inmiddels weet ik gewoon niet meer wat het is als je echte stilte hoort.
De bijkomende dingen (slechthorendheid, overgevoeligheid), vind ik vele malen lastiger dan het piepen en brommen zelf.
Link ; http://www.umcg.nl/cms/store/pdf/tinnitus.pdfquote:Bij vier van de zes behandelde patiënten is de ingreep een succes. Door bepaalde hersengebieden elektrisch te
stimuleren zijn artsen van het UMCG erin geslaagd om continue herrie in het hoofd te veranderen in een kabbelend
beekje. Deze voor Nederland unieke behandeling biedt patiënten met ernstig invaliderend oorsuizen eindelijk weer
de kans op een normaal leven. De methode is nog experimenteel.
Volgens mij is 't nooit bij iemand echt 100% stilte in 't gehoor, kan ik me ook niet voorstellen eigenlijk. Ik heb in ieder geval nog nooit iemand ontmoet die echt he-le-maal niets hoorde wanneer die zich in 'n rustige omgeving begaf.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:25 schreef childintime het volgende:
Inmiddels weet ik gewoon niet meer wat het is als je echte stilte hoort.
Jij hebt dus ook last van migraine.... Ik niet, ik heb last van kaakholte ontstekingen en dat soort dingen......quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat van die stationshal heb ik dan weer niet, maar die brommer en glasbak komen maar al te bekend voor. Het is ook een soort gevoel alsof je hele trommelvlies opeens openklapt/ zichzelf opblaast.
Ik heb ook niet echt last van die piep, en ik kan er ook best mee leven. Alleen inslapen is lastig. En als hij weg kan heb ik dat natuurlijk liever
Maar ach, ik verwachtte al niet veel van die paragnoste hoor. Alhoewel het me nog steeds een raadsel is dat ze mn migraine weg heeft kunnen halen en toen der tijd echt dingen wist over hoe de migraine onstaan is, die ze gewoon niet kon weten omdat die haar nooit vertelt zijn.
Ik las eens in een tijdschrift dat iemand in Zwitserland marmotten had horen fluiten. Het was doodstil en toen kon zij dat horen. Ik dacht dus meteen dat ik alles hoor fluiten, behalve marmottenquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:47 schreef Dr.Campbell het volgende:
[..]
Volgens mij is 't nooit bij iemand echt 100% stilte in 't gehoor, kan ik me ook niet voorstellen eigenlijk. Ik heb in ieder geval nog nooit iemand ontmoet die echt he-le-maal niets hoorde wanneer die zich in 'n rustige omgeving begaf.
Dat klopt. Heller & Bergman (1953) toonden al aan dat in een geluiddichte ruimte 93,75% van de gezonde proefpersonen wel geluid waarnam zonder externe bron.quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:47 schreef Dr.Campbell het volgende:
[..]
Volgens mij is 't nooit bij iemand echt 100% stilte in 't gehoor, kan ik me ook niet voorstellen eigenlijk. Ik heb in ieder geval nog nooit iemand ontmoet die echt he-le-maal niets hoorde wanneer die zich in 'n rustige omgeving begaf.
Nou, bij deze dan nog 'n keertjequote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:25 schreef Henk-B het volgende:
Jongens aub vertel me dit dan, hoe hebben jullie nog rust??????
Die Benzo's gaven me juist eventjes rust
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:27 schreef Qwea het volgende:
Ik heb een voordeel aan mijn piep ontdekt!!!!!!!!!!!!!!Mijn tv geeft soms een piep af die gedurende de hele tv kijk sessie niet weggaat. En deze is zo fucking irritant en hoog dat mijn oren er echt gestoord van werden. Mijn piep is iets hoger, dus ik hoor hem niet meer
![]()
Gisteren kwam mn pa binnen met de vraag wtf dat voor gepiep was, ik zo "Welk gepiep?" Ja, de tv piepte. Nou ja, ik hoorde niks
Sorry maar wat een kut advies. Daar beschadig je misschien je gehoor enkel maar verder mee.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 23:23 schreef childintime het volgende:
Henk-B, wat bij mij weleens wil helpen, is om een tijdje flink harde muziek via een MP3 speler te luisteren (pas op voor je gehoor). Als ik dat heb gedaan, dan hoor ik de piepen nauwelijks de eerste tijd daarna.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |