abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 februari 2009 @ 23:55:21 #121
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_66144563
Ja inderdaad, daar had ik het op de voetbal ook nog over met anderen. En dat terwijl Menno vorig jaar nog speler van het seizoen was! Bouma blijft trouwens ook. Verder heeft iig Cairo ook een gesprek gehad, maar wat daar uit is gekomen heb ik niet gehoord!

Morgen speelt André van Egmond waarschijnlijk eindelijk weer een wedstrijd, met RBB onder 23 tegen Foreholte onder 23.

[ Bericht 9% gewijzigd door uitje4life op 17-02-2009 10:55:02 ]
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
als de dag van gisteren.... 13 mei 2006...
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:59:45 #122
245643 jelmergeerds
Zoekt hoofdklasse-experts
pi_66160597
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:45 schreef Lissov het volgende:
Volgens MIchael van der Laan gaat Rik op zeker naar een BVO
Dus IJsselmeervogels is geen optie meer voor hem?
Hoofdklasse-expert met een vlotte pen? Stuur mij een mail. Wij zoeken verslaggevers van alle clubs in de hoofdklasse zaterdag en zondag.
pi_66173782
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:49 schreef KingRa het volgende:
Fantastische voetballer is Zwarthoed, bij praktisch iedere andere hoofdklasser zou ie vaste waarde zijn. Jammer dat hij vertrekt, al is het wel te begrijpen.

Nu ben ik helemaal benieuwd wat v. Roosmalen doet, toch een beetje het maatje van Zwarthoed en ook niet vaak spelend...ik vind hem 1 van de beste en meest complete spelers van het huidige elftal, ik hoop dus echt dat hij blijft.
Dick Zwarthoed komt waarschijnlijk terug naar Volendam waar hij voor de zaterdag gaat spelen(heeft alleen nog op zondag bij de amateurs van Volendam gespeelt).
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:47:56 #124
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_66179006
zou heel goed kunnen, hij wilde dichterbij voetballen om het te kunnen combineren met zijn eigen schildersbedrijf! En hij wil meer spelen natuurlijk...
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
pi_66202019
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:49 schreef KingRa het volgende:

Nu ben ik helemaal benieuwd wat v. Roosmalen doet, toch een beetje het maatje van Zwarthoed en ook niet vaak spelend...ik vind hem 1 van de beste en meest complete spelers van het huidige elftal, ik hoop dus echt dat hij blijft.
Zal misschien ook afhangen van een eventueel vertrek van Van Noord naar een BVO?

ASWH gisteren weer een ronde verder in de districtsbeker, 1-0 winst tegen Tholense Boys.

Voor de AD / RD Cup is ook geloot, in de eerste ronde komt DRL op visite. Barendrecht lootte pittig, die mogen tegen Papendrecht zondag.

Nog een stukje met Julian van Houselt, die tot veler verbazing en ondanks een toezegging voor Heerjansdam kiest en dat uitlegt:
quote:
Julian van Houselt ziet Heerjansdam niet als stap terug

Met zijn aangekondigde overstap van Papendrecht naar Heerjansdam deed Julian van Houselt vorige week heel wat stof opwaaien. Vooral op sportpark Slobbengors. ,,Ik concludeer daar maar uit dat ik de afgelopen jaren belangrijk ben geweest voor Papendrecht,’’ verklaart het ’lijdend voorwerp’ zelf. ,,Maar dat ik dan moet teruglezen en te horen krijg dat ik geen ambities heb, stoort me wel een beetje.’’

JAN-DIRK VERHEY

PAPENDRECHT

Bij de zondag-hoofdklasser zijn de technische staf en het bestuur vooral niet te spreken over het feit dat Van Houselt daar eerder al zijn ja-woord gaf, om vervolgens toch nog te verkassen. ,,Maar dat was al voor de winterstop. Ik snap wel dat ze het niet leuk vinden dat ik daar nu op terugkom, maar het was wel erg vroeg in het seizoen. Waarom ik destijds dan toch ja heb gezegd? Als je dat niet doet, zegt dat je twijfelt, dan krijg je misschien wel te horen dat ze zelf op zoek gaan naar een ander. Dat risico wilde ik ook niet nemen.’’ Van Houselt gaat verder: ,,Het moment om te zeggen dat je ergens anders gaat voetballen is nooit goed gekozen. Als ik over vijf jaar had gezegd dat ik weg zou gaan, dan waren ze nog boos geweest. Maar ik ben niet verplicht om mijn lot voor altijd aan deze trainer te verbinden. Ik ben niet bang dat ik de komende maanden niet meer speel. Ik heb me namelijk altijd kapot gewerkt voor Papendrecht. Dit aanbod van Heerjansdam kon ik gewoon niet aan me voorbij laten gaan, zo simpel is het. Vorig jaar heb ik wel een mooie zaterdag-hoofdklasser afgezegd om bij Papendrecht te blijven en dat wilde ik niet nog een keer. Ik heb er goed over nagedacht en dit lijkt me voor mij de beste keuze.’’

De linkspoot - die op zijn veertiende overstapte van de jeugd van Sliedrecht naar NAC Breda, waar hij het schopte tot het beloftenelftal - bewandelt zo dezelfde route als Danny van Valen een jaar eerder. De 21-jarige Sliedrechter zal in het team van trainer Pippy Pruijmboom als linksback gaan spelen, een rol die hij bij Papendrecht de afgelopen seizoenen met glans vervulde. Het is daarom logisch dat zijn trainer Richard Middelkoop not amused was na het bekendmaken van de ’transfer’. Julian van Houselt is het type Phillip Cocu: nooit echte uitschieters naar boven of beneden, maar wel altijd een ruime voldoende. Een moderne back met diepgang, een prima lange trap in zijn linker en verdedigend sterk. ,,Ik heb ook altijd linksback gestaan. In de vijf jaar dat ik bij NAC speelde, stond ik heel af en toe op het middenveld, maar links achterin is mijn beste positie,’’ aldus de verdediger, momenteel aan zijn derde seizoen bezig bij de roodbroeken. Van Houselt ziet zijn overstap naar sportpark De Molenwei bepaald niet als een degradatie. ,,Dit seizoen werden we met Papendrecht met 4-0 geklopt door Heerjansdam. Ik vind het een goed team, met heel veel individuele kwaliteiten. Ik heb nog nooit op zaterdag gespeeld, dus dat zie ik als een uitdaging. De beleving én het niveau liggen hoger dan op zondag. Bij ons in de afdeling past de helft van de ploegen zich altijd aan aan de tegenstander, op zaterdag wordt veel meer uitgegaan van eigen kracht. Heerjansdam is zeker geen stap terug, zelfs niet als we volgend seizoen één jaartje in de eerste klasse zouden spelen,’’ vindt de vierdejaars CIOS-student in Goes, die niet onder stoelen of banken steekt dat zijn ambities uiteindelijk verder reiken dan Heerjansdam. ,,Ik ben pas 21, dus ik heb nog tijd zat.’’
Messemaker zou ook naar Noordwijk en Lisse kunnen?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_66239032
Peter Messemaker hoeft niet met de FC in verband gebracht te worden; Kenny Heemskerk is volgend seizoen ook nummer één!
Leef naar je eigen talent
pi_66244129
Okee, netjes!

Celcius Grant en Kenley Statia verruilen Noordwijk na dit seizoen ook voor een andere club. Eerder lieten ook Dwight Krolis en Nick van Wordragen dit al weten, waarmee het aantal Rotterdammers in de selectie bijna tot nul is gereduceerd. Alleen Nixon Dias nog, maar die zal ook wel vertrekken.
www.thuisuiteten.nl
pi_66321910
Een fikse tegenvaller voor ons vandaag! Zeker omdat RBB gewoon zoals verwacht van Ter Leede wint, we lieten de kans om derde te worden dus liggen. Lisse ook verrassend verloren van Scheveningen, terwijl DOTO goede zaken doet met winst bij Heerjansdam.

ASWH onderuit bij Barendrecht

Vanmiddag speelde ASWH het inhaalduel bij Barendrecht. Op een matig bezette Bongerd gingen de Ambachters flink onderuit en werd voor de tweede keer dit seizoen, na de nederlaag bij Heerjansdam, een derby verloren. Na een gelijkopgaande eerste helft, die ASWH ongelukkig met een achterstand afsloot, was de thuisploeg na rust de betere. De Barendrechters waren scherper en toonden meer beleving, waardoor de 3-0 overwinning volledig verdiend was. Voor ASWH is het verlies een fikse domper, zeker na de goede wedstrijd tegen Ter Leede van een week eerder.

Trainer Willem Leushuis had dan ook geen reden gezien om een wijziging aan te brengen in de formatie die Ter Leede had geklopt. Louis van Kleef en Jeroen Rijsdijk ontbraken door blessures nog in de wedstrijdselectie. Na het eerste fluitsignaal van de jonge scheidsrechter Van der Laan gaf Barendrecht direct een waarschuwing af. Binnen de minuut moest Jacob van den Belt reddend handelen op inzetten van Ramon Barendregt en David Almeida. Het wakker geschudde ASWH kreeg vervolgens in vijf minuten tijd vier hoekschoppen. Uit één ervan wist Arjan Human te scoren, maar hij deed dit voor ASWH helaas in buitenspelpositie, zodat de goal werd afgekeurd.

Het spel golfde vervolgens op en neer. David Almeida was koppend bijna succesvol na een goede hoekschop van Jermaine Sandvliet, terwijl Barendrecht-keeper Edwin van Zwieteren even later een goede redding in huis had op een poging van Arjan Human. Tot twee keer toe was er een Barendrecht-verdediger die een bal kon beroeren om verder gevaar te beteugelen, al ging dat ten koste van een hoekschop. Dit gebeurde na vrije trappen van Stefan van Dam, waar Leon van Dalen ook met het hoofd naar toe ging, en Ferry van Lare. Aan de overkant werkte Joshua Brard een voorzet op het juiste moment weg. Sjoerd van der Waal kwam net niet op tijd bij een dieptepass van Youri Petrov, waar weer een kopbal van Michael van Dommelen op aangeven van Marco de Borst tegenover stond. Doelman Van Zwieteren moest daana weer redding brengen op een schot van Stefan van Dam van buiten het strafschopgebied, om maar aan te geven dat beide teams doelpogingen ondernamen.

Er was een fase in de eerste helft waarin ASWH het spel redelijk controleerde, maar de beste kansen waren toch voor de thuisploeg. Die ontstonden overigens vooral in de laatste fase van de eerste helft. Na een goede uitbraak stuurde Michael van Dommelen zijn broertje Alexander weg richting Jacob van den Belt. De keeper van ASWH kon de inzet van Van Dommelen voldoende raken en behoedde ASWH voor een achterstand. Die achterstand kwam er kort voor rust echter toch. Ramon Barendregt wist al vallend de bal nog te verlengen tot bij Michael van Dommelen, die ineens oog in oog met Van den Belt verscheen en met dit buitenkansje wel raad wist. Van den Belt zorgde er in de laatste minuut van de eerste helft voor dat het bij 1-0 bleef, want Ramon Barendregt schoot alleen voor de keeper van ASWH op diens lichaam.

ASWH had nog een helft om orde op zaken te stellen. Beide ploegen waren echter maar net terug op het veld toen Michael van Dommelen er op rechts vandoor ging. Zijn voorzet kon worden weggewerkt. ASWH liet middels een schot van Ferry van Lare, dat wel hoog over de goal ging, en een door Leon van Dalen met het hoofd over gekopte bal na een corner wel zien dat men nog probeerde de gelijkmaker te produceren. Na ongeveer tien minuten spelen deed Leushuis een dubbele wissel, door Brian Leons en Dennis Knüppe in te brengen voor Danny Versluis en Sjoerd van der Waal.

Het was daarna echter Barendrecht dat binnen enkele minuten de wedstrijd besliste. Allereerst kwam de bal na een aanval over de linkerflank voor de voeten van Alexander van Dommelen, die van een meter of twintig de bal in de verre hoek achter Van den Belt schoot en zo de voorsprong verdubbelde. Invaller Jeroen van Wetten, ex-ASWH, deelde vijf minuten later de genadeklap uit. Balverlies van ASWH betekende dat Van Wetten aangespeeld kon worden op de rand van het strafschopgebied. De spits draaide snel en schoot de 3-0 tegen de touwen, waarmee de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld was.

In het resterende half uur kon Barendrecht lekker vrijuit spelen, waarbij het nog de nodige mogelijkheden op meer kreeg, maar met name Michael van Dommelen had zijn vizier na rust niet meer echt op scherp staan. ASWH kreeg eigenlijk geen enkele kans meer om middels een tegentreffer nog nieuwe hoop aan te boren. Wel kreeg Brian Leons nog een gele kaart. ASWH liet hierdoor de kans liggen om de derde plaats te bemachtigen. Het ziet concurrent Barendrecht verder uitlopen. Volgende week krijgt ASWH in Maassluis de kans zich te revancheren voor de tegenvallende wedstrijd van vandaag en zo de aansluiting bij de bovenste ploegen te behouden.

Barendrecht - ASWH 3-0 (1-0)
43. 1-0 Michael van Dommelen 57. 2-0 Alexander van Dommelen 62. 3-0 Jeroen van Wetten
Scheidsrechter: Van der Laan

Barendrecht: Edwin van Zwieteren; David Almeida, Richard Lodder, Patrick Stolk, Marco de Borst; Mathijs Tabbers, Stanley Husen (83. Elwin Spoel), Alexander van Dommelen, Jermaine Sandvliet; Michael van Dommelen en Ramon Barendregt (60. Jeroen van Wetten)

ASWH: Jacob van den Belt; Damiën Vereecken, Leon van Dalen, Danny Versluis (55. Brian Leons), Ivar Eltenberg; Stefan van Dam, Joshua Brard, Sjoerd van der Waal (55. Dennis Knüppe), Ferry van Lare; Arjan Human (78. Sander Molenaar) en Youri Petrov

Morgen de update etc.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:41:16 #129
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_66323814
En weer 3 punten! K was er zelf niet bij helaas, maar wat ik gelezen en gehoord heb was dat het niet te best was!
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:42:14 #130
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_66325641
Ik mis het toch wel .
Kan enkel de laatste thuiswedstrijd zien.
Maar blij om te lezen dat het zo goed gaat!
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_66344177
Inhaalronde

Barendrecht - ASWH 3-0 (1-0)
43. 1-0 Michael van Dommelen 57. 2-0 Alexander van Dommelen 62. 3-0 Jeroen van Wetten

Heerjansdam - DOTO 0-2 (0-2)
2. 0-1 Onno Doeland 6. 0-2 Bilal El-Yacoubi

Scheveningen - FC Lisse 2-1 (0-1)
19. 0-1 Michael van der Heijden 77. 1-1 Domingos Lopes de Brito 86. 2-1 Domingos Lopes de Brito
Rood: Edgar van Schie (FC Lisse, 2 x geel), Rik Vermeulen (FC Lisse)

Ter Leede - Rijnsburgse Boys 0-1 (0-1)
42. 0-1 Bennie van Noord

STAND

1. Rijnsburgse Boys 16-44
2. Capelle 15-33
3. Barendrecht 16-30
4. Ter Leede 16-27 (+9)
5. Quick Boys 16-27 (+3)
6. ASWH 16-26
7. Katwijk 14-22
8. FC Lisse 14-21
9. Excelsior Maassluis 16-19
10. Noordwijk 15-16
11. DOTO 16-13
12. Scheveningen 14-10
13. ARC 15-10
14. Heerjansdam 15-7

Topscorers:

1. Sergio Ommel (Ter Leede) 13
2. Joost Leonard (Noordwijk) 9
=. Henk Roeland (Capelle) 9
4. Onno Doeland (DOTO) 8
=. Peter Freke (Rijnsburgse Boys) 8
=. Benjamin Martha (Quick Boys) 8

Domingos Lopes de Brito maakte twee goals voor Scheveningen en hielp zijn team daarmee aan de winst op FC Lisse

Uitslagen zaterdaghoofdklasse
www.thuisuiteten.nl
pi_66344348
Sander Molenaar na dit seizoen weg bij ASWH.

Enkele uitslagen van teams uit A in de diverse districtsbekers:

West II

Jodan Boys - Katwijk 2-2, Jodan Boys w.n.s. (Cieremans en Van der Poel scoren voor Katwijk)

Noordwijk - HBS 2-2, HBS w.n.s. (twee keer Leonard)

RAVA Houtwijk - Excelsior Maassluis 0-2 (Stephan van de Velde en Tavares Ramos)

Zuid I:

ASWH - Tholense Boys 1-0 (Alex de Jong, wedstrijd van dinsdag)

ZPR '84 - Heerjansdam 0-7 (Valentijn 3, Van Valen 2, Traets en Richard, wedstrijd van 11 februari)
www.thuisuiteten.nl
  zondag 22 februari 2009 @ 17:10:17 #133
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_66345478
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:41 schreef uitje4life het volgende:
En weer 3 punten! K was er zelf niet bij helaas, maar wat ik gelezen en gehoord heb was dat het niet te best was!
hoor de ook vn een ingewijde...nog niet zo slecht gespeeld dit seizoen
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  zondag 22 februari 2009 @ 19:51:56 #134
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_66350335
ook weer een goeie ronde in de clm voor mij, met van dommelen, doeland en van noord die scoren!

En Joey Zandbergen is de 2e speler die na dit seizoen weggaat bij Rijnsburg! Hij speelde niet heel veel in het eerste, maar hij is wel goed en ik denk dattie volgend seizoen zeker bij de selectie zou zitten. Misschien dat we m volgend jaar wel tegenkomen, want hij gaat naar Voorschoten '97. Jammer, het is toch 1 van de eigen jongens....

[ Bericht 64% gewijzigd door uitje4life op 22-02-2009 20:42:39 ]
pi_66377687
Voorschoten heeft door een nederlaag zichzelf wel wat meer in de problemen gebracht, maar staat inderdaad nog eerste.

Patrick Stolk van Barendrecht op herhaling trouwens. Vorig seizoen zou hij terugkeren naar Capelle, maar na een charme-offensief van de fans van Barendrecht kwam hij hierop terug. Dit seizoen had hij aangegeven naar SC Feyenoord te gaan, maar een goed gesprek met Barendrecht betekent dat hij dit intrekt en op de Bongerd blijft.

Mijn ronde was met goals van Doeland en Van Noord best aardig, maar rood voor Vermeulen is minder...
www.thuisuiteten.nl
pi_66388690
Ik las dat Bram Meurs afgelopen weekend een hartaanval heeft gehad. Hij is gereanimeerd en ligt nog in het ziekenhuis. Heftig hoor...

RBB speelde vanavond tegen Jong-Ajax in A'dam:

Cvitanich en Eyong Enoh hebben maandag tijdens het oefenduel Jong Ajax - Rijnsburgse Boys (1-1) hun rentree gemaakt. Het duo, terug van blessures, deed een helft mee.
Cvitanich en Enoh begonnen in de basis tegen hoofdklasser Rijnsburgse Boys. Beide spelers maakten een goede indruk en werden volgens afspraak in de rust gewisseld.

De wedstrijd op de Toekomst eindigde in een gelijkspel. Rijnsburgse Boys opende in de 41ste minuut via spits Martijn Gootjes de score. Ajax-verdediger Calvin Mac Intosh maakte tien minuten voor tijd de 1-1.

Opstelling Jong Ajax:
Padt; Silva (60. Will), Alderweireld, Mac Intosch, Supusepa; Sno (60. Lazic), Sarpong (45. Schell), Enoh (45. Claasen); Martina (45. Hasselbaink), Cvitanich (45. Bodul), Manucharyan.
Geel-zwart is de baas in Katwijk, al jaren!
pi_66389004
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:42 schreef KingRa het volgende:
Ik las dat Bram Meurs afgelopen weekend een hartaanval heeft gehad. Hij is gereanimeerd en ligt nog in het ziekenhuis. Heftig hoor...
Welke Bram Meurs??
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_66389073
Zijn er meerdere dan? Oud-speler van VV Noordwijk....
pi_66389111
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:52 schreef KingRa het volgende:
Zijn er meerdere dan? Oud-speler van VV Noordwijk....
Nou raar dat ik er nog helemaal niks van heb gehoord al was ik er zaterdag niet bij....staat ook niks op onze .NL of .COM
pi_66389401
Laat maar, niet goed gelezen...
pi_66389435
pi_66389473
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:02 schreef KingRa het volgende:
Zie het net ook al, ik schrok me de pleuris....

Ook al is dit ook ernstig natuurlijk.
  maandag 23 februari 2009 @ 22:35:36 #143
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_66390605
waar had je dat gelezen? Van Basten en Gullit hebben vanavond ook gekeken, ik hoop dat Marco volgende keer 2x nadenkt voordat hij 'amateuristisch' zegt :p en ook lekker dat Gootjes weer minuten gepakt heeft na een buikspierblessure!
pi_66393610
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:35 schreef uitje4life het volgende:
waar had je dat gelezen? Van Basten en Gullit hebben vanavond ook gekeken, ik hoop dat Marco volgende keer 2x nadenkt voordat hij 'amateuristisch' zegt :p en ook lekker dat Gootjes weer minuten gepakt heeft na een buikspierblessure!
Het was niet Bram Meurs maar Bram Marbus.
pi_66413372
Inderdaad, al lijkt het een beetje op elkaar qua naam. Maar kreeg gisteren nog een bericht van Bram, dus vond het al vreemd dat hij het zou zijn dan...

ASWH ziet twee spelers verkassen naar de buren: Murat Onar (spelend in 2) en Richard Yeboah naar IFC volgend seizoen.

Bij de CLM nu tweede zie ik, achter El Maestro, dat is dan wel weer aardig.
www.thuisuiteten.nl
pi_66451361
En weer een rijtje spelers die ergens gaan vertrekken:

Remco Koremans (Barendrecht)

Raymon Kuipers (Noordwijk)

Bryan Pereira (Heerjansdam)

Verder wil Maassluis graag Yuri Nooteboom van VVK halen en spreken ze met twee spitsen met hoofdklasse-ervaring.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:42:59 #147
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_66463063
Het gerucht hier bij RBB gaat dat keeper Richard van Nieuwkoop (nu Tonegido) volgend jaar hierheen komt. Hij heeft volgens mij 2 jaar geleden nog 3 wedstrijden ofzo voor ADO Den Haag gespeeld, omdat er 3 keepers geblesseerd waren. Terug op het oude nest zou dit dus betekenen!
pi_66485780
Klopt, die zat toen in de selectie van ADO. Ook nog bij Ajax gezeten.

Quick Boys heeft zich versterkt met de verwachte Peter Messemaker (IJsselmeervogels), maar ook met centrumverdediger Marlon Kruis (Voorschoten '97) en rechtsback Sven Onclin (AFC Ajax).

FC Lisse wil Maik van Zanten van Noordwijk.

En bij Heerjansdam zijn weer twee spelers opgestapt, zie de Dordtenaar:
quote:
Pereira en Mauris definitief vertrokken bij Heerjansdam

Bryan Pereira en Lennox Mauris zijn per direct vertrokken bij Heerjansdam, hekkensluiter in de hoofdklasse A. De voetballers kregen maandag te horen dat ze voorlopig niet welkom zijn bij het eerste elftal van de Molenweiclub.

ANDRÉ VALK

HEERJANSDAM

Pereira en Mauris besloten daarop Heerjansdam definitief vaarwel te zeggen. In de winterstop hield ook Melvin Boer het al voor gezien.

Trainer Pippy Pruijmboom stelt dat het besluit is genomen door het bestuur. ,,Maar het is duidelijk dat er iets moest gebeuren,’’ verwijst de Dordtse oefenmeester naar de desastreuze 0-2 nederlaag van voorbije zaterdag tegen mede-degradatiekandidaat DOTO.

,,Ze zijn niet uit de selectie gezet en ze móeten ook niet weg, maar de komende weken gebruiken we ze niet bij Heerjansdam 1,’’ zegt voorzitter Janus van Peenen. ,,Wij, bestuur en trainers, zijn van mening dat we met hen de oorlog niet kunnen winnen. We hebben nu jongens nodig die de schouders eronder willen zetten. En ik heb absoluut niets tegen die jongens persoonlijk, ik hoop zelfs nog een biertje met ze te kunnen drinken. Maar ego’s tellen nu even niet, het clubbelang staat voorop. Van zondebokken wil ik niet spreken, maar we moeten ergens beginnen. En zij vielen zaterdag het meest in negatieve zin op.’’

Bryan Pereira peinst er niet over om wederom in het tweede elftal, waar hij eerder dit seizoen ook al naar werd verwezen, te gaan spelen. ,,Heerjansdam is voor mij een gesloten boek,’’ reageert Pereira. ,,Ik vind het belachelijk. Ik ben pas vier duels weer terug bij de groep en daarvan hebben we er twee niet verloren. Ik hoor dat ik zaterdag een slechte warming-up deed, maar dat is onzin. Ik had vanaf de zevende minuut al een half uur warmgelopen, toen ik hoorde dat ik pas na rust hoefde in te vallen. Toen heb ik inderdaad even stil gestaan. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat ik heb laten weten na deze competitie sowieso bij Heerjansdam te vertrekken.’’ Van Peenen ontkent dit laatste: ,,Dat staat helemaal los van ons besluit. Bryan is wisselspeler, dus het zat er wel aan te komen dat hij weg zou gaan.’’

Ook Lennox Mauris peinst er niet over nog bij Heerjansdam terug te keren. ,,Kom nou, ik ben 32 jaar en heb tien jaar ervaring in de hoofdklasse. Dan ga ik echt niet meer in het tweede lopen ballen. Voor Heerjansdam tien andere clubs, voor Lennox tien andere spelers,’’ meldt de ex-verdediger van onder meer Türkiyemspor. ,,En vraag het maar na: als er iemand is die weet wat het is om de mouwen op te stropen, dan ben ik dat wel. Dat verhaal slaat nergens op. Het heeft er gewoon mee te maken dat ik alles recht voor z’n raap zeg. Zo zit ik nou eenmaal in elkaar. Maar ik ben altijd eerlijk. En bij Heerjansdam kan men niet tegen kritiek. Met name met jongens als Ivan Divkovic en Nicky van der Ent klikt het niet. En zij hebben blijkbaar een streepje voor.’’
Zat erin, dat Mauris voor problemen zou gaan zorgen...
www.thuisuiteten.nl
pi_66524044
Alexander de Jong gaat volgend seizoen naar DOTO.

http://www.voetbalrotterdam.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=9984:alexander-de-jong-naar-doto&catid=1:laatste-nieuws&Itemid=101024

Benjamin Martha verlaat Quick Boys. Naar RVVH??

Bram Meurs van IJsselmeervogels naar zijn oude club Noordwijk en Bob Hoogkamer van VVSB dus ook naar die club.

Morgen geen Excelsior Maassluis - ASWH voor mij, vanwege de prijs die ik heb gewonnen bij de ASWH-quiz. Supporteren op afstand dan dus, want ik ben dan bij Dortmund - Hoffenheim.
www.thuisuiteten.nl
pi_66563791
Weinig doelpunten gezien Mikki...wel hele belevenis lijkt me!

RBB speelde verre van groots, maar ook dit soort wedstrijden worden simpeltjes gewonnen. Het lijkt me vreselijk om supporter van ARC te zijn, wat een laffe en zwakke ploeg is dat! De slechtste die ik dit seizoen heb gezien, degradatie lijkt me onafwendbaar voor ze....

Zorgelijk is wel dat er een aantal geblesseerden zijn bij RBB, niet de minsten. Bart Freke speelde helemaal niet, Kuhlmann en Van Noord vielen uit. Met deze selectie mag het geen problemen veroorzaken, maar toch...Gootjes is ook al een aantal weken niet present.

Jammer dat Capelle ook alles maar zo makkelijk blijft winnen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')