abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66058893
Wat een bizarre wedstrijd vanmiddag in Pernis. 0-5 met 4 strafschoppen en ook nog eens 2 rode kaarten voor DOTO. De eerste strafschop was dubieus, de andere 3 wel terecht. Heel apart om zo te winnen, al zal het me verder een zorg zijn. De tweede helft was echt een formaliteit, het leek van RBB-zijde wel een trainingspartijtje. Wel beetje jammer (maar ook heel knap!) dat Capelle na 2-0 achterstand toch nog weet te winnen met 3-2...

Ter Leede is aan de verwachtte inzinking begonnen, dat lijkt me het volgende slachtoffer van geel-zwart te worden.
Geel-zwart is de baas in Katwijk, al jaren!
pi_66062245
Was Peter Freke al gewisseld bij de laatste pingel of kreeg Groot een cadeautje? Wel sneu voor DOTO zo, Boudy Hoogendoorn ook nog rood waar hij op punten had gehoopt. Maassluis geeft het idd lelijk weg in de slotfase. Barendrecht wint wel, maar verliest Xander van der Veeke met een rode kaart. Katwijk verliest de derby!

Wij op veld 2 compleet moeiteloos langs Ter Leede, dat langzaam maar zeker op zijn plek gezet lijkt te worden.

ASWH BOEKT GOEDE ZEGE OP TER LEEDE

ASWH kon vanmiddag de competitie in de hoofdklasse A, na twee afgelastingen in de voorgaande weken, hervatten met een thuisduel tegen Ter Leede. Even leek de vorst nog roet in het eten te gooien, want scheidsrechter Beltman keurde het hoofdveld af na zijn inspectieronde, uitgevoerd op verzoek van de gasten uit Sassenheim. De oplossing was snel gevonden, want op veld 2 kon wel worden gevoetbald. ASWH boekte vervolgens een prima overwinning op Ter Leede, waardoor het goede zaken deed. De ploeg nestelde zich wat verder in de top vijf en liep direct in op de concurrent uit Sassenheim.

Trainer Willem Leushuis had een formatie bedacht waarin voor doelman Jacob van den Belt achterin plaats was voor Danny Versluis. Hij was centraal achterin gekoppeld aan aanvoerder Leon van Dalen, terwijl Damiën Vereecken en Ivar Eltenberg hun gebruikelijke positie op de flanken bezetten. Op het middenveld speelde Joshua Brard met de punt naar achteren, Stefan van Dam vanaf rechts en Ferry van Lare vanaf links en Sjoerd van der Waal met de punt naar voren. Arjan Human en Youri Petrov speelden in de spits. Louis van Kleef ontbrak wegens ziekte in de wedstrijdselectie.

De wedstrijd was nog maar net begonnen toen ASWH al een goede kans kreeg. Joshua Brard kopte net voorlangs na een corner van Stefan van Dam. De gasten gaven daarna ook een waarschuwing af. Jacob van den Belt moest redding brengen op een inzet van Pim Spaargaren, hetgeen hem lukte, maar de bezoekers wel een corner opleverde. Die werd door de kopsterke verdediger Frank de Groot, die deze competitie al vijf keer scoorde, goed ingekopt, maar een verdediger bracht redding op de lijn. Even later kreeg ASWH een grote kans om de score te openen. Damiën Vereecken gaf een dieptepass op Youri Petrov, die oog in oog met doelman Thomas Waasdorp verscheen. De kale goalie kon de inzet van de ASWH-spits keren. Ook Van den Belt onderscheidde zich aan de overzijde nog eens, door zich voor de doorgebroken Pim Spaargaren te werpen. De goalie van ASWH kwam gelukkig ongeschonden uit de strijd.

Net voor het half uur scoorde ASWH op fraaie wijze de openingstreffer. Die was verdiend, aangezien de Ambachters behoudens de eerste tien minuten de betere ploeg waren. Ivar Eltenberg, die een goede wedstrijd speelde aan de linkerkant, bediende Youri Petrov. Die speelde ineens door op Joshua Brard. De Ambachter hield goed het overzicht, want hij speelde de bal vervolgens breed op de inlopende Ferry van Lare, die controleerde en beheerst scoorde. Sjoerd van der Waal had de score op aangeven van Eltenberg kunnen verdubbelen, maar het schot van de bedrijvige Sliedrechter werd door Waasdorp gekeerd. Kort voor rust werd het wel 2-0. Wederom was er een snelle aanval van ASWH die goed werd afgerond. Danny Versluis haalde op links een voorzet van Robin Stolp eruit en speelde Ferry van Lare aan. Die zocht Arjan Human. De Zeeuw moest uitwijken naar de linkerkant, waar hij vervolgens op de achterlijn Mark van der Heijden te kijk zette en zo het strafschopgebied in kon lopen. Human bleef goed kijken en bood Ferry van Lare de kans om zijn tweede treffer te maken. De naar Barendrecht vertrekkende middenvelder greep deze kans met beide handen en zo kon ASWH comfortabel de kleedkamer opzoeken.

Na rust was het devies in eerste instantie om geen tegengoal te incasseren, omdat Ter Leede daar wellicht nieuwe hoop uit kon putten. Een poging van Robin Stolp, die hard voorlangs ging, leek ook aan te geven dat de Sassenheimers de bedoeling hadden er nog een wedstrijd van te maken. Het was echter ASWH dat een keiharde klap uitdeelde. Sjoerd van der Waal gaf een knappe steekpass op Youri Petrov, die vervolgens Waasdorp omspeelde en de 3-0 in de lege goal tikte.

Het brak het moraal van Ter Leede en ASWH voetbalde in die fase lekker. De Ambachters kregen ook nog kansen, maar Waasdorp was op zijn plek bij schoten van Stefan van Dam en Youri Petrov. Eerder had Jacob van den Belt met één vuist redding gebracht op een schot van de verder compleet onzichtbare topscorer Sergio Ommel. Ter Leede leek ook wat geïrriteerd door de inmiddels kansloos geworden strijd. Scheidsrechter Beltman toonde zich regelmatig mild bij diverse overtredingen, want Houssin Bezzai moest flink tekeer gaan jegens Johan Sturrus alvorens de leidsman uit Rijssen een gele kaart trok. Sturrus kreeg later zelf ook een kaart na een tackle op Martijn Lagendijk.

In de slotfase kwamen de bezoekers wat vaker voor de goal van ASWH en konden de Ambachters helaas de nul niet vasthouden. Thom Lommers mikte oog in oog met Van den Belt nog over, maar Michan Verbeek wist een voorzet van de linkerkant wel met hoofd in de goal te werken. Het leverde een 3-1 eindstand op. ASWH kreeg daarmee de beloning voor het gedreven spel en mag volgende week opnieuw proberen een concurrent bovenin te verslaan. Dan zal namelijk worden ingehaald bij Barendrecht.

ASWH – Ter Leede 3-1 (2-0)
29. 1-0 Ferry van Lare 44. 2-0 Ferry van Lare 48. 3-0 Youri Petrov 86. 3-1 Michan Verbeek
Scheidsrechter: Beltman

ASWH: Jacob van den Belt; Damiën Vereecken, Leon van Dalen, Danny Versluis (66. Johan Sturrus), Ivar Eltenberg; Stefan van Dam, Joshua Brard (61. Dennis Knüppe), Sjoerd van der Waal, Ferry van Lare; Arjan Human (78. Brian Leons) en Youri Petrov

Ter Leede: Thomas Waasdorp; Frank de Groot, Mark van der Heijden, Dennis van Vuuren, Ryan Holman; Pascal Zoet, Houssin Bezzai, Martijn Lagendijk; Robin Stolp (63. Michan Verbeek), Sergio Ommel en Pim Spaargaren (63. Thom Lommers)

En nog wat transferperikelen:

Dwight Krolis en Nick van Wordragen verlaten Noordwijk na dit seizoen, bestemming onbekend. Erwin Verkuylen gaat ook, naar Rijnvogels.

Jelle Korbee van FC Lisse naar Voorschoten '97

Excelsior Maassluis gaat door met Robbert en Stephan van de Velde, Jesse Lub, Brian Zalmijn, Jeff Stans, Kelly Giessen en Tim Gudde. Ook Niels Redert blijft, al had hij de vierde speler na Dani Monteiro, Ronnie Nouwen en Rudi Witvoet kunnen worden die naar RVVH gaat.

Julian van Houselt verruilt Papendrecht, ondanks een gedane toezegging, tot grote woede van iedereen op de Slobbegors voor Heerjansdam

Patrick Stolk van Barendrecht naar SC Feyenoord
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 14 februari 2009 @ 20:46:07 #103
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_66065264
Ja, Peter Freke was al gewisseld. Wel leuk dat Groot zijn eerste (!) doelpunt maakt in 147 wedstrijden!
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
als de dag van gisteren.... 13 mei 2006...
pi_66066070
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 19:24 schreef methodmich het volgende:
Katwijk verliest de derby!
Klopt, en daar viel eigenlijk niet zo heel veel op af te dingen. Katwijk maakte zelf kansen niet af, had te veel balverlies en zag voor rust QB op voorsprong komen. Toen was het eigenlijk een gelopen zaak.
And we are vagabonds
We travel without seatbelts on
We live this close to death
  zondag 15 februari 2009 @ 00:58:44 #105
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_66073116
het lijkt er op dat quick boys gewoon niet zonder onyeike kan! Wel veel sfeer, insistor?
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
pi_66073228
quote:
Op zondag 15 februari 2009 00:58 schreef uitje4life het volgende:
het lijkt er op dat quick boys gewoon niet zonder onyeike kan! Wel veel sfeer, insistor?
Onyeike, samen met Wilson één van de grootste debielen van het amateurvoetbal.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  zondag 15 februari 2009 @ 09:19:35 #107
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_66076051
quote:
Op zondag 15 februari 2009 01:02 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Onyeike, samen met Wilson één van de grootste debielen van het amateurvoetbal.
En waarom dan? Omdat ze zo goed zijn? Of hebben ze je wat aangedaan?

Ook Danny vd Vijver en Bart Freke blijven volgend seizoen! Bennie van Noord kon in de winterstop naar FC Volendam, maar hij wilde het seizoen eerst afmaken bij Rijnsburg. Toen hoefde het van Volendam niet meer.... En het schijnt dat ADO Den Haag hem ook volgt...
pi_66085201
quote:
Op zondag 15 februari 2009 09:19 schreef uitje4life het volgende:

[..]

En waarom dan? Omdat ze zo goed zijn? Of hebben ze je wat aangedaan?
Ellebogen, mensen onder de wedstrijd knijpen(Wilson zelfs bijten!), gebaartjes naar het publiek/spelers, hun gedrag naast het veld, wil je nog meer weten?
pi_66086437
Speelronde 17

ASWH - Ter Leede 3-1 (2-0)
29. 1-0 Ferry van Lare 44. 2-0 Ferry van Lare 48. 3-0 Youri Petrov 86. 3-1 Michan Verbeek

DOTO - Rijnsburgse Boys 0-5 (0-2)
6. 0-1 Peter Freke (strafschop) 33. 0-2 Rodney Cairo 46. 0-3 Peter Freke (strafschop) 50. 0-4 Peter Freke (strafschop) 87. 0-5 Dennis Groot (strafschop)
Rood: Boudy Hoogendoorn (DOTO, 2 x geel), Octavio Pires Fonseca (DOTO, 2 x geel)

Excelsior Maassluis - Capelle 2-3 (0-0)
57. 1-0 Alex Evora Texeira 59. 2-0 Niels Redert (strafschop) 81. 2-1 Henk Roeland 88. 2-2 Patrick Molendijk 90 (+1). 2-3 Laurens Visser

FC Lisse - Scheveningen 4-0 (1-0)
25. 1-0 Jelle Korbee 50. 2-0 Dennis Jos (eigen doelpunt) 59. 3-0 Dion Esajas 60. 4-0 Jelle Korbee

Katwijk - Quick Boys 1-2 (0-1)
39. 0-1 Chima Onyeike 90. 0-2 Chima Onyeike 90 (+3). 1-2 Gino Mulder

Noordwijk - Barendrecht 0-1 (0-0)
69. 0-1 Michael van Dommelen
Rood: Xander van der Veeke (Barendrecht), Jack van den Berg (trainer Barendrecht)

ARC - Heerjansdam werd afgelast

STAND

1. Rijnsburgse Boys 15-41
2. Capelle 15-33
3. Ter Leede 15-27 (+10, 36 goals gescoord)
4. Barendrecht 15-27 (+10, 26 goals gescoord)
5. Quick Boys 16-27
6. ASWH 15-26
7. Katwijk 14-22
8. FC Lisse 13-21
9. Excelsior Maassluis 16-19
10. Noordwijk 15-16
11. ARC 15-10 (-16)
12. DOTO 15-10 (-21)
13. Scheveningen 13-7
14. Heerjansdam 14-7

Topscorers:

1. Sergio Ommel (Ter Leede) 13
2. Joost Leonard (Noordwijk) 9
=. Henk Roeland (Capelle) 9
4. Peter Freke (Rijnsburgse Boys) 8
=. Benjamin Martha (Quick Boys) 8

Peter Freke mocht in Pernis drie keer aanleggen voor zijn specialiteit en benutte dus drie strafschoppen voor Rijnsburgse Boys, waardoor hij direct naar de top van de topscorerslijst steeg

Uitslagen zaterdaghoofdklasse

Verder nog niet gemeld dat de spelers Serdar Yilmaz en Arif Akgün zich solidair hebben verklaard aan de bij Scheveningen ontslagen trainer John Kila en dat Daniël Rijaard nu een rentree overweegt.
www.thuisuiteten.nl
pi_66086504
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 21:09 schreef Insistor het volgende:

[..]

Klopt, en daar viel eigenlijk niet zo heel veel op af te dingen. Katwijk maakte zelf kansen niet af, had te veel balverlies en zag voor rust QB op voorsprong komen. Toen was het eigenlijk een gelopen zaak.
Wel jammer, maar zag in de samenvatting inderdaad dat je verhaal klopt. Martha was wel redelijk bezig toch?

Noordwijk zit ook in een dal trouwens... En Heerjansdam-trainer Pruijmboom zag tot zijn grote vreugde de uitbeurt bij ARC afgelast worden, iets was Assink ook uit alle macht probeerde te laten gebeuren bij ASWH - Ter Leede gisteren. Zonder succes dus.
www.thuisuiteten.nl
pi_66088938
Martha was inderdaad goed bezig, maar Onyeike en Van Beelen ook en Kromhout voor de verandering een keertje. De verdediging ben ik nog steeds niet van onder de indruk. Jammer dat Katwijk niet bij machte was ze echt te testen. De Muynck vertelde na afloop het verdedigende lek wel boven te hebben met Mark vd Plas, maar die heeft mij zeker niet kunnen overtuigen.
quote:
Op zondag 15 februari 2009 00:58 schreef uitje4life het volgende:
Er was vanaf Katwijk kant veel sfeer, ook op achterstand werd het QB-publiek overstemd.
De politie had wel idioot groot uitgepakt buiten het sportpark. Iets minder machtsvertoon de volgende keer graag...

http://112bollenstreek.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=2672&catid=80&Itemid=55
http://112bollenstreek.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=2673&catid=80&Itemid=55
And we are vagabonds
pi_66089844
Wat vind je van de eerste aanwinst van Katwijk trouwens Insistor?
www.thuisuiteten.nl
pi_66090107
Kan er eigenlijk weinig van zeggen, ik ken m niet zo goed. Zo op het eerste gezicht een prima "aankoop".
Van de twee potentiële aanwinsten ;-) die afgelopen zaterdag de wedstrijd aandachtig volgden word ik overigens erg blij.
And we are vagabonds
pi_66090142
Ben wel benieuwd wie dat dan zouden zijn Insistor!

Wel verrassend trouwens dat Korbee naar Voorschoten gaat.

[ Bericht 78% gewijzigd door methodmich op 15-02-2009 18:49:47 ]
www.thuisuiteten.nl
pi_66105747
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:44 schreef methodmich het volgende:
Ben wel benieuwd wie dat dan zouden zijn Insistor!

Wel verrassend trouwens dat Korbee naar Voorschoten gaat.
Volgens mij zit daar een bekende van hem. Maar wel verrassend ja.

De geruchten gaan nog steeds dat er 2 van Lisse naar ons komen, de één is voor de hand liggender dan de ander. Rick Vermeulen(als ie niet naar het betaald voetbal gaat) en van Schie(die kans is wel kleiner denk ik).
  maandag 16 februari 2009 @ 00:31:45 #116
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_66106258
Het gerucht gaat ook dat van Schie met Oosterlee meegaat naar Rijnsburg, mocht van Noord eventueel weer naar een BVO gaan.
pi_66115857
Jelle wil meer tijd vrijmaken voor zijn gezin, vandaar zijn stap naar Voorschoten. Maar als het een beetje tegenzit voor hem, speelt ie volgend jaar dan alsnog Hoofdklasse.

BIj Lisse waren er ook een aantal spelers wezen kijken, ook daar word ik wel vrolijk van!

Volgens MIchael van der Laan gaat Rik op zeker naar een BVO
Leef naar je eigen talent
pi_66126443
Ja, Voorschoten staat er goed voor! Spelers die bij Lisse zijn wezen kijken afgelopen zaterdag spelen bij Heerjansdam, ARC of niet in zaterdag A neem ik aan?

Sieme Zijm gaat naar Excelsior Maassluis, speelt nu nog bij Emmen.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 16 februari 2009 @ 22:13:45 #119
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_66139638
Dick Zwarthoed verlaat Rijnsburgse Boys na dit seizoen. Nu ik er over nadenk, begin ik te twijfelen of hij weg moest of er zelf voor heeft gekozen.... hij zei in ieder geval tegen mij en 2 vrienden dat hij op zoek moet naar iets anders.

Ter Leede heeft het tegen ons ook trouwens ook geprobeerd om het af te lassen, en met succes. Ter Leede - Rijnsburgse Boys werd toen afgelast door Ter Leede, maar daarna hebben wel andere teams op het eerste veld gespeeld. Hier hebben ze ook een flinke boete voor gekregen. Ik hoorde vanavond dat als het veld bij Ter Leede zaterdag niet goed genoeg is en bij ons wel, dat het zaterdag dan RBB - Ter Leede is en dan 2 mei Ter Leede - RBB.

[ Bericht 3% gewijzigd door uitje4life op 16-02-2009 22:34:54 ]
pi_66144298
Fantastische voetballer is Zwarthoed, bij praktisch iedere andere hoofdklasser zou ie vaste waarde zijn. Jammer dat hij vertrekt, al is het wel te begrijpen.

Nu ben ik helemaal benieuwd wat v. Roosmalen doet, toch een beetje het maatje van Zwarthoed en ook niet vaak spelend...ik vind hem 1 van de beste en meest complete spelers van het huidige elftal, ik hoop dus echt dat hij blijft.
Geel-zwart is de baas in Katwijk, al jaren!
  maandag 16 februari 2009 @ 23:55:21 #121
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_66144563
Ja inderdaad, daar had ik het op de voetbal ook nog over met anderen. En dat terwijl Menno vorig jaar nog speler van het seizoen was! Bouma blijft trouwens ook. Verder heeft iig Cairo ook een gesprek gehad, maar wat daar uit is gekomen heb ik niet gehoord!

Morgen speelt André van Egmond waarschijnlijk eindelijk weer een wedstrijd, met RBB onder 23 tegen Foreholte onder 23.

[ Bericht 9% gewijzigd door uitje4life op 17-02-2009 10:55:02 ]
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:59:45 #122
245643 jelmergeerds
Zoekt hoofdklasse-experts
pi_66160597
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:45 schreef Lissov het volgende:
Volgens MIchael van der Laan gaat Rik op zeker naar een BVO
Dus IJsselmeervogels is geen optie meer voor hem?
Hoofdklasse-expert met een vlotte pen? Stuur mij een mail. Wij zoeken verslaggevers van alle clubs in de hoofdklasse zaterdag en zondag.
pi_66173782
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:49 schreef KingRa het volgende:
Fantastische voetballer is Zwarthoed, bij praktisch iedere andere hoofdklasser zou ie vaste waarde zijn. Jammer dat hij vertrekt, al is het wel te begrijpen.

Nu ben ik helemaal benieuwd wat v. Roosmalen doet, toch een beetje het maatje van Zwarthoed en ook niet vaak spelend...ik vind hem 1 van de beste en meest complete spelers van het huidige elftal, ik hoop dus echt dat hij blijft.
Dick Zwarthoed komt waarschijnlijk terug naar Volendam waar hij voor de zaterdag gaat spelen(heeft alleen nog op zondag bij de amateurs van Volendam gespeelt).
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:47:56 #124
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_66179006
zou heel goed kunnen, hij wilde dichterbij voetballen om het te kunnen combineren met zijn eigen schildersbedrijf! En hij wil meer spelen natuurlijk...
pi_66202019
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:49 schreef KingRa het volgende:

Zal misschien ook afhangen van een eventueel vertrek van Van Noord naar een BVO?

ASWH gisteren weer een ronde verder in de districtsbeker, 1-0 winst tegen Tholense Boys.

Voor de AD / RD Cup is ook geloot, in de eerste ronde komt DRL op visite. Barendrecht lootte pittig, die mogen tegen Papendrecht zondag.

Nog een stukje met Julian van Houselt, die tot veler verbazing en ondanks een toezegging voor Heerjansdam kiest en dat uitlegt:
quote:
Julian van Houselt ziet Heerjansdam niet als stap terug

Met zijn aangekondigde overstap van Papendrecht naar Heerjansdam deed Julian van Houselt vorige week heel wat stof opwaaien. Vooral op sportpark Slobbengors. ,,Ik concludeer daar maar uit dat ik de afgelopen jaren belangrijk ben geweest voor Papendrecht,’’ verklaart het ’lijdend voorwerp’ zelf. ,,Maar dat ik dan moet teruglezen en te horen krijg dat ik geen ambities heb, stoort me wel een beetje.’’

JAN-DIRK VERHEY

PAPENDRECHT

Bij de zondag-hoofdklasser zijn de technische staf en het bestuur vooral niet te spreken over het feit dat Van Houselt daar eerder al zijn ja-woord gaf, om vervolgens toch nog te verkassen. ,,Maar dat was al voor de winterstop. Ik snap wel dat ze het niet leuk vinden dat ik daar nu op terugkom, maar het was wel erg vroeg in het seizoen. Waarom ik destijds dan toch ja heb gezegd? Als je dat niet doet, zegt dat je twijfelt, dan krijg je misschien wel te horen dat ze zelf op zoek gaan naar een ander. Dat risico wilde ik ook niet nemen.’’ Van Houselt gaat verder: ,,Het moment om te zeggen dat je ergens anders gaat voetballen is nooit goed gekozen. Als ik over vijf jaar had gezegd dat ik weg zou gaan, dan waren ze nog boos geweest. Maar ik ben niet verplicht om mijn lot voor altijd aan deze trainer te verbinden. Ik ben niet bang dat ik de komende maanden niet meer speel. Ik heb me namelijk altijd kapot gewerkt voor Papendrecht. Dit aanbod van Heerjansdam kon ik gewoon niet aan me voorbij laten gaan, zo simpel is het. Vorig jaar heb ik wel een mooie zaterdag-hoofdklasser afgezegd om bij Papendrecht te blijven en dat wilde ik niet nog een keer. Ik heb er goed over nagedacht en dit lijkt me voor mij de beste keuze.’’

De linkspoot - die op zijn veertiende overstapte van de jeugd van Sliedrecht naar NAC Breda, waar hij het schopte tot het beloftenelftal - bewandelt zo dezelfde route als Danny van Valen een jaar eerder. De 21-jarige Sliedrechter zal in het team van trainer Pippy Pruijmboom als linksback gaan spelen, een rol die hij bij Papendrecht de afgelopen seizoenen met glans vervulde. Het is daarom logisch dat zijn trainer Richard Middelkoop not amused was na het bekendmaken van de ’transfer’. Julian van Houselt is het type Phillip Cocu: nooit echte uitschieters naar boven of beneden, maar wel altijd een ruime voldoende. Een moderne back met diepgang, een prima lange trap in zijn linker en verdedigend sterk. ,,Ik heb ook altijd linksback gestaan. In de vijf jaar dat ik bij NAC speelde, stond ik heel af en toe op het middenveld, maar links achterin is mijn beste positie,’’ aldus de verdediger, momenteel aan zijn derde seizoen bezig bij de roodbroeken. Van Houselt ziet zijn overstap naar sportpark De Molenwei bepaald niet als een degradatie. ,,Dit seizoen werden we met Papendrecht met 4-0 geklopt door Heerjansdam. Ik vind het een goed team, met heel veel individuele kwaliteiten. Ik heb nog nooit op zaterdag gespeeld, dus dat zie ik als een uitdaging. De beleving én het niveau liggen hoger dan op zondag. Bij ons in de afdeling past de helft van de ploegen zich altijd aan aan de tegenstander, op zaterdag wordt veel meer uitgegaan van eigen kracht. Heerjansdam is zeker geen stap terug, zelfs niet als we volgend seizoen één jaartje in de eerste klasse zouden spelen,’’ vindt de vierdejaars CIOS-student in Goes, die niet onder stoelen of banken steekt dat zijn ambities uiteindelijk verder reiken dan Heerjansdam. ,,Ik ben pas 21, dus ik heb nog tijd zat.’’
Messemaker zou ook naar Noordwijk en Lisse kunnen?
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')