Ik vond het camerawerk heel vervelend. Inzoomen, uitzoomen, dan weer scherp beeld, dan weer niet... Hoop wel dat ze hier mee ophouden. Voor de rest wel een leuk programma.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:21 schreef DarkElf het volgende:
Vind veel rtl programma's vaak zo moeilijk te verstaan (veel ruis) ... of ik word doof , dat kan ook
Waarschijnlijk waren er best wel een paar betere die niet wilden meewerken aan dit vervolg op Wie is de Chef.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:11 schreef Stansfield het volgende:
Ze hebben niet echt de beste amateurchefs genomen.
Dit waren toch de winnaars van de show?quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk waren er best wel een paar betere die niet wilden meewerken aan dit vervolg op Wie is de Chef.
Ik werd er bijna zeeziek van, Den Blijker was op een gegeven moment in beeld en die camera schommelde echt heen en weer als op een schipquote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:12 schreef fratsman het volgende:
[..]
Ik vond het camerawerk heel vervelend. Inzoomen, uitzoomen, dan weer scherp beeld, dan weer niet... Hoop wel dat ze hier mee ophouden. Voor de rest wel een leuk programma.
Zijn tot nu toe wel de zwaksten. Maar ja..het is geen afvalrace.quote:
klopt, zijn allemaal winnaarsquote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:47 schreef MooieLuL het volgende:
wat een bekende gezichten allemaalvan wie is de chef o.a.
Dat Vlaams/Zeeuwse dialect van Sergio is wel grappig om te horen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 00:10 schreef RobinOok het volgende:
Maar verder vond ik het wel leuk om te zien hoe Sergio zijn eerlijke mening gaf. Niet afzeikerig en dominant, maar gewoon hard en eerlijk. Niemand die daar ook moeite mee had, dat is goed om te zien.
Dat klopt ja. Mooi om te zien.quote:Op woensdag 21 januari 2009 00:10 schreef RobinOok het volgende:
Maar verder vond ik het wel leuk om te zien hoe Sergio zijn eerlijke mening gaf. Niet afzeikerig en dominant, maar gewoon hard en eerlijk. Niemand die daar ook moeite mee had, dat is goed om te zien.
Die ogen van die gastquote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:09 schreef fratsman het volgende:
En hopelijk tyft Martin volgende week op.
Vond ik ook mooi. Als Zeeuws Vlaming verbaasde het me ook dat hij zoiets op wilde gaan zetten in een andere stad. Iedere 3-sterrenchef zou denken aan Londen, Parijs, Amsterdam, Den Haag.... Sergio dacht waarschijnlijk aan Hulst of Terneuzenquote:Op woensdag 21 januari 2009 00:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat Vlaams/Zeeuwse dialect van Sergio is wel grappig om te horen.
Volgende week dus bij ons om de hoek: bij Lucas Rive.
Hij zegt wel op de site dat hij een mooi, nieuwe zaak in het buitenland zou willen. Dus misschien toch Londen of Parijs. Ik verwacht echter Oostende of Zeebrugge ofzoiets.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:37 schreef XL het volgende:
[..]
Vond ik ook mooi. Als Zeeuws Vlaming verbaasde het me ook dat hij zoiets op wilde gaan zetten in een andere stad. Iedere 3-sterrenchef zou denken aan Londen, Parijs, Amsterdam, Den Haag.... Sergio dacht waarschijnlijk aan Hulst of Terneuzen
Op de website van RTL staan trouwens ook de uitvoerige workshops van de topkoks.
Hopelijk wel.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:41 schreef Doevelaer het volgende:
Nog 3 kwartier, en dan zijn we gelukkig van Martin verlost.
Herman heeft zijn zin gekregen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 02:00 schreef Morwen het volgende:
Die blik van die Martin achter hem toenhij zei er 1 de keuken uit te willen meppen
Ik mag die direktheid van hem wel.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:54 schreef marcodej het volgende:
Die Ron Blaauw lijkt me wel typisch iemand die je met 1 zin tot je veters af kan breken. "Heb je geen lepel, of doe je alles met je vingers...?"
Ja, dat valt mij ook op... Kon het van tevoren lastig inschatten, maar ze blijken tot nu toe allemaal sympathiek over te komen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik mag die direktheid van hem wel.
Leuke man.
Ga binnenkort eens eten bij hem in Ouderkerk.
Ik dacht dat dat in professionele keukens gewoon was? Herman den Blijker draait toch ook altijd het vlees met zijn vingers om? Gordon R. ook trouwensquote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:54 schreef marcodej het volgende:
Die Ron Blaauw lijkt me wel typisch iemand die je met 1 zin tot je veters af kan breken. "Heb je geen lepel, of doe je alles met je vingers...?"
Ja dat vond ik ook apart, hoewel jeroen niet echt iets aan het omdraaien was, maar gewoon een beetje met zijn vingers iets aan het ronddraaien was, dat kun je ook wel met een lepel ofzo doen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:53 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat in professionele keukens gewoon was? Herman den Blijker draait toch ook altijd het vlees met zijn vingers om? Gordon R. ook trouwens
Ik denk dat als mensen een heel varken inclusief kop op het aanrecht zouden hebben dat het dan ook minder klinisch 'alleen een stuk vlees' zou zijn. OK, je moet wel een groot aanrecht hebben voor een heel varkenquote:Op woensdag 4 februari 2009 12:10 schreef muissie het volgende:
Jamie Oliver zie ik ook regelmatig met z,n handen overal in zitten.
Maar met je vinger iets roeren is idd niet nodig lijkt me.
Bij mij kwam die Martin ook niet bepaald over als een aardige man. Ik zal hem niet missen.
Dat van die eend van volgende week lijkt me ook een beetje vreemd. Ik bedoel als er een stuk dood varken of koe op tafel ligt is er niks aan de hand en een eend is zielig ?
Mensen vinden het vaak ineens erg als ze een dier herkennen. Hoewel ik betwijfel of ze een lekker gegrild kippie ook zielig vind.
precies. En vaak voegen ze zout en specerijen en dat soort dingen ook met de blote vingers toe. Is toch precies hetzelfde.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:53 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat in professionele keukens gewoon was? Herman den Blijker draait toch ook altijd het vlees met zijn vingers om? Gordon R. ook trouwens
He bedankt!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:18 schreef cybermans het volgende:
@computergirl:
http://www.rtl.nl/(/huist(...)laauwmasterclass.xml
Die moet gewoon lekker weer naar huis gaan en huisvrouwtje blijven spelen.quote:
Inderdaad.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:12 schreef Sunnythesun het volgende:
En toch heeft ze het goed gedaan hoorZe heeft er uit gehaald wat er voor haar in zit.
Alleen zit er niet genoeg in haar om op dit nivo mee te draaien. Als je echt voor zo'n wedstrijd gaat dan onthoofd je ook gewoon een dode eend. Ik vind het een beetje dubbel: eerst wel lekker Johnny's eendje opsmikkelen zonder blikken of blozen en vervolgens in tranen uitbarsten als je het ding zelf moet ontleden.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:12 schreef Sunnythesun het volgende:
En toch heeft ze het goed gedaan hoorZe heeft er uit gehaald wat er voor haar in zit.
Ik eet met regelmaat een lekker eendenborstje, dus zou het schijnheilig vinden om 'm niet te willen ontleden. Dat het geen lekker karweitje is, okay. Het enige waar ik wel echt tegenop zou zien is een eend de nek omdraaien. Ook al vind ik dat als je 't eet 't ook zelf zou moeten kunnen doden is dat toch wel een grensje. Ik vind dat ik het zou moeten kunnen, maar of dat in de praktijk ook zo werkt is een ander verhaal. Maar snijden in vlees doen we allemaal, dus waarom niet in een on-ontlede eend? Dat vind ik dan echt getrut, als je dat niet wilt. En gezeik als je erom gaat janken.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:51 schreef Sunnythesun het volgende:
moet zeggen dat mij een eend ontleden denk ik ook iets te ver zou gaan ja.. maar wellicht, als ik al zo ver was, zou ik me er overheen kunnen zetten
*Proost.*quote:Op woensdag 11 februari 2009 00:56 schreef Killer_Mom het volgende:
Jonnie Boer: dit gerecht is goed , niet in dit restaurant, maar in een van mijn andere kan het op de kaart komen, { gerecht van Jeroen } .
wat een arogantie. daar ga je met honger van de tafel af.
ik vind al die kandidaten prutsers.
Hij had het over de kwaliteit van het eten, niet over de kwantiteit. Die pas je per gelegenheid aan aan de omvang van het totale menu. Jeroen mag best trots zijn op zichzelf. En wat netter gaan werken.quote:Op woensdag 11 februari 2009 00:56 schreef Killer_Mom het volgende:
Jonnie Boer: dit gerecht is goed , niet in dit restaurant, maar in een van mijn andere kan het op de kaart komen, { gerecht van Jeroen } .
wat een arogantie. daar ga je met honger van de tafel af.
ik vind al die kandidaten prutsers.
Dus jij zou zelf ook een koe uit elkaar slopen? Of een varken?quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:53 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik eet met regelmaat een lekker eendenborstje, dus zou het schijnheilig vinden om 'm niet te willen ontleden. Dat het geen lekker karweitje is, okay. Het enige waar ik wel echt tegenop zou zien is een eend de nek omdraaien. Ook al vind ik dat als je 't eet 't ook zelf zou moeten kunnen doden is dat toch wel een grensje. Ik vind dat ik het zou moeten kunnen, maar of dat in de praktijk ook zo werkt is een ander verhaal. Maar snijden in vlees doen we allemaal, dus waarom niet in een on-ontlede eend? Dat vind ik dan echt getrut, als je dat niet wilt. En gezeik als je erom gaat janken.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik vind het hypocriet als je met droge ogen heerlijk kunt genieten van een stukje vlees maar begint te piepen als je het uit de originele verpakking moet halen. En zeker in zo'n wedstrijd moet je je daar overheen kunnen zetten.quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:16 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dus jij zou zelf ook een koe uit elkaar slopen? Of een varken?
Sorry, maar ik vind dat dus echt onzin. Voor het goed slachten en uitbenen zijn professionals, voor het bereiden ook. Dat dit soms samen gaat is leuk, maar ik vind dit geen 'vereiste'. Als je aan zo'n programma mee doet kan je verwachten dat zo'n uitdaging er bij zit, maar ik vind het absoluut geen schande als je dat niet trekt, en erg stoer als je het wel doet natuurlijk. En ik vind zeker niet dat je daarmee je 'recht verspeelt' om er mee te mogen werkenDat vind ik pas getrut en gezeik..
Bij vis had ze er ook al moeite mee.quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:16 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind dat dus echt onzin. Voor het goed slachten en uitbenen zijn professionals, voor het bereiden ook. Dat dit soms samen gaat is leuk, maar ik vind dit geen 'vereiste'. Als je aan zo'n programma mee doet kan je verwachten dat zo'n uitdaging er bij zit, maar ik vind het absoluut geen schande als je dat niet trekt, en erg stoer als je het wel doet natuurlijk. En ik vind zeker niet dat je daarmee je 'recht verspeelt' om er mee te mogen werkenDat vind ik pas getrut en gezeik..
Ja, lijkt me wel wat. Ik zou er geen nee tegen zeggen als die mogelijkheid zich eens voor zou doen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:16 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Het is meer als beweren dat je de kraan niet zou moeten gebruiken als je het emotioneel niet aankan om te proberen een leiding zelf aan te leggen, om te zien hoe iemand anders een leiding aanlegt en de gedachte dat leidingen aangelegd moeten worden omdat je dat zielig vind voor leidingen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:17 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik zeg ook niet dat ze niet terecht is afgevallen.. Maar ik vind de stellingen die hier genomen worden te ver gaan. Voor deze wedstrijd klopt het, het hoort er bij in een professionele keuken, maar het wordt hier te algemeen gesteld imo. Jullie doen net alsof iedereen die wel eens een stukje vlees eet het zelf had moeten slachten en dat vind ik dus enorme onzin.
Is net zo iets als beweren dat je de kraan niet mag gebruiken als niet niet zelf de leidingen hebt gelegd.. Slaat ook nergens op.
die arogantie bedoel ik dus.........quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:54 schreef golfer het volgende:
[..]
*Proost.*
Volgende keer beter opletten als Jonnie iets zegt: hij zei "Niet in de Librije, maar wel misschien in in 1 van mijn andere restaurants"
En dat is wel degelijk een compliment uit de mond van Jonnie Boer, waar je overigens nooit met honger van tafel gaat.
Wat een ordi wijf zegquote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:58 schreef golfer het volgende:
Trees heeft weer een mooie creatie aan.
De Librije #7: Jonnie, Trees, de RLS en het Spinhuisquote:Op vrijdag 13 februari 2009 01:52 schreef NoCigar het volgende:
Ja, die zijn inderdaad minder en voor de rest weet je totaal niet waar je het over hebt.
Je hebt er ook gegeten?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 00:58 schreef Killer_Mom het volgende:
De Librije #7: Jonnie, Trees, de RLS en het Spinhuis
Huh, als je een topic doorleest ben je er toch min of meer geweest?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hebt er ook gegeten?
Kan daar niets over terug vinden?
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:34 schreef Specularium het volgende:
Huh, als je een topic doorleest ben je er toch min of meer geweest?
of je wil er niet naar toe, recenties blijken toch belangrijk. leve het internet.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:34 schreef Specularium het volgende:
[..]
Huh, als je een topic doorleest ben je er toch min of meer geweest?
Botte hork is hij wel, maar hij kan koken als de beste en is bevlogen.quote:
Ze zijn allemaal behoorlijk bot en hard in hun commentaar, maar dat moet je volgens mij ook wel zin wil je tot de top behoren.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Botte hork is hij wel, maar hij kan koken als de beste en is bevlogen.
Ik vind 'm stukken minder bot dan de anderenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Botte hork is hij wel, maar hij kan koken als de beste en is bevlogen.
Hij mocht niet van Therese.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:04 schreef borisz het volgende:
Jonnie is er niet bij dus.
Juist niet. Als chef-kok kun je prima zonder vis koken. Als je goed bent in vlees moet je geen vis gaan maken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:18 schreef golfer het volgende:
als je een chef-kok wilt zijn zul je die gerechten ook moeten kunnen maken en vooral proeven.
Daarom valt ie voor mij eigenlijk af als topchef.
Ja, jammer... ik mag haar niet zoquote:
Ja, ik vond Jeroen in ieder geval wel het sympathiekste, dat hysterische gegil van Wilem-Jan en dat irritante "Bai ons in Broabantquote:
Dat dus.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:59 schreef RobinOok het volgende:
Helemaal terecht. Gilke was over de gehele linie steeds beter dan Jeroen. En Willem-Jan kon natuurlijk nooit winnen met zijn beperkingen van geen vis, geen schaaldieren en geen orgaanvlees.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:17 schreef Killer_Mom het volgende:
goed, Gilke heeft gewonnen, op naar het volgende kookprogramma , misschien met nog meer jankers, ?
vadsige koks , en vooral minder op je bord.
Yep, jij wel, ik niet meer, al meer als een half jaar. maar daar word ik niet minder een nachtbraker van, integendeel.quote:
'k Vind het een beetje als meedoen met de triathlon en dan niet kunnen zwemmen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:42 schreef Steven184 het volgende:
Toch zonde vind ik het voor Willem-Jan, want ondanks het drama van de eerste twee afleveringen met schaal-en-schelpdieren wist hij het algemeen klassement toch vrij ruim te winnen nog. En won de meeste afleveringen volgens mij. En dan baal je denk wel even als 2 van de 3 gerechten die je moet maken nou niet je grootste vrienden zijn.
dat is wat ik mis , geen van alle zijn "cheff bullebak "waardig.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:30 schreef RobinOok het volgende:
[..]
'k Vind het een beetje als meedoen met de triathlon en dan niet kunnen zwemmen.
Nou kan ik het mis hebben maar ik heb in dit programma weinig thuiskoken gezien.quote:Op donderdag 19 februari 2009 01:14 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
dat is wat ik mis , geen van alle zijn "cheff bullebak "waardig.
koken thuis is heel wat simpler als cheff zijn. houden zo
die mensen die je hebt gezien raken bij het minste al in paniek. zelfs als thuiskok moet je daar mee om kunnen gaan. eigenlijk wacht ik op de volgende prijs voor een 'je moet het zien programma'quote:Op donderdag 19 februari 2009 02:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nou kan ik het mis hebben maar ik heb in dit programma weinig thuiskoken gezien.
Maar wat ik me eigenlijk meer afvraag, vanwaar die negatieve connotatie die uit jouw post (en eerdere) spreekt?
VInd ik een beetje kort door de bocht....quote:Op vrijdag 20 februari 2009 01:12 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
die mensen die je hebt gezien raken bij het minste al in paniek. zelfs als thuiskok moet je daar mee om kunnen gaan. eigenlijk wacht ik op de volgende prijs voor een 'je moet het zien programma'
precies die onderdelen die nodig zijn om je een kok te noemen, ik heb er geen medelijden mee,quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:11 schreef cybermans het volgende:
[..]
VInd ik een beetje kort door de bocht....
A) ze hadden een bepaalde tijd
B) ze moesten presteren (no second chances)
C) Camera die constant in op je handen staat te kijken.
D) zullen vast dingen zijn die wij niet gezien hebben die wel aan de stress bijdragen
Zeg je nu dat het programma slecht was omdat ze juist een aantal omstandigheden hadden waarquote:Op zaterdag 21 februari 2009 01:27 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
precies die onderdelen die nodig zijn om je een kok te noemen, ik heb er geen medelijden mee,
heel die show is een slap aftreksel van wat een echte kok moet kunnen.
dat het hun niet lukte, inderdaad.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 01:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zeg je nu dat het programma slecht was omdat ze juist een aantal omstandigheden hadden waar
een chef mee om moet kunnen gaan en hen dat ook lukte?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |