abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64989967
quote:
Johan Valentijn (Joop) Munsterman (Enschede, 28 maart 1951) is een Nederlands sportbestuurder en topfunctionaris. Sinds 2004 is hij voorzitter van FC Twente. Munsterman maakte carrière in de krantenwereld en is sinds juli 2008 voorzitter van de Raad van Bestuur en CEO van Koninklijke Wegener NV
quote:
Sinds 2004 is Munsterman voorzitter van voetbalclub FC Twente. In deze functie volgde hij Herman Wessels op. In de jaren daarvoor maakte hij al deel uit van het bestuur van de club. In deze periode maakte hij het bijna-faillissement van FC Twente mee. Als voorzitter is Munsterman verantwoordelijk voor "FC Twente in de steigers", een opbouwplan dat de club uit de financiële en sportieve problemen moest halen. Hij zorgde er onder andere voor dat achtereenvolgens de trainers Fred Rutten (in 2006) en Steve McClaren (in 2008) werden aangesteld.

Naast voorzitter van FC Twente is Munsterman tevens voorzitter van de amateurclub ATC '65 uit Hengelo.
quote:
Munsterman wil eerst het geld zien

Robbie Wielaert wordt vandaag medisch gekeurd bij Ajax. De website van FC Twente meldde gisteren zijn overgang naar de Amsterdamse club, maar volgens FC Twente-voorzitter Joop Munsterman is de verdediger 'nog niet weg'.

'Er zijn nog een aantal zaken met Ajax niet afgehandeld', aldus Munsterman gisteravond laat. 'Dat hij medisch gekeurd wordt, klopt, maar of hij morgen al bij Ajax traint, weet ik niet'.

'Ik moet eerst het geld hebben. Ajax is Ajax. Ik weet niet of dat goed komt'. Terwijl Wielaert zelf, Ajax-trainer Marco van Basten en ook de achterblijvende FC Twente-coach Steve McClaren ervan uitgaan dat de zaak beklonken is, houdt Munsterman een slag om de arm.

'Als we niet rondkomen met Ajax, zie ik Robbie weer terugkeren. Ik heb zelden zo'n circus meegemaakt. Deze hele gang van zaken is heel teleurstellend', verzuchtte hij. Wat Ajax betreft, zijn er geen twijfels en is de zaak rond. Van Basten heeft zijn nieuwste aanwinst al gefeliciteerd en Wielaert rijdt vandaag richting de hoofdstad voor een medische keuring. Ook hij gaat er niet van uit dat de overgang alsnog af kan ketsen.

'Als ik door de keuring kom, is de deal rond. Ik zie Ajax als een nieuwe uitdaging. De mooiste jaren van mijn carrière tot nu toe liggen bij FC Twente. Dat besef ik heel goed. Ik ga met een dubbel gevoel'.

[ Bericht 1% gewijzigd door BliksemSchigt op 20-01-2009 12:18:37 ]
pi_64990040
Dan kan het weg uit het Twente topic, wel zo handig.

Vond hem toen ooit bij een uitzending van Studio Voetbal ofzo erg goed overkomen, kan me ook haast niet voorstellen dat hij dat soort dingen gewoon in het openbaar heeft gezegd.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_64990108
Wees blij Feyenoord supporters. Er bestaat toch nog een grotere mongool dan Bosz.
pi_64990136

Ik had veel respect voor de man en zijn goede beleid waarmee hij van Twente een stabiele subtopper heeft gemaakt. Maar de manier waarop hij nu gezichtsverlies probeert te voorkomen bij zijn supporters door Ajax de schuld van alles te geven, is ronduit stuitend.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  dinsdag 13 januari 2009 @ 14:43:02 #5
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_64990264
Calimerogedrag van een capabele voorzitter. Binnen Twentekringen nooit een slecht woord over hem gehoord. Persoonlijk vind ik Joop een enge man
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_64990338
Redelijke bestuurder. Goede spreker. Kan slecht tegen zijn verlies. Verdraait feiten voor eigen gewin. Heeft redelijke binding met de achterban. Ziet spelers als koehandel. Is niet vies van een moddergevecht om imagoschade te voorkomen.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2009 14:45:55 ]
pi_64990414
Een insinuatie over geldproblemen bij een Joodse club. Erg sjiek van Joop.
pi_64990454
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:47 schreef MaxPower het volgende:
Een insinuatie over geldproblemen bij een Joodse club. Erg sjiek van Joop.
Nouja, misschien was dat wel gewoon het geintje inderdaad. We weten niet hoe hij het gezegd heeft, althans, ik heb geen tv of radio fragment gehoord.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_64990472
Wat zijn zijn roots? Hij ziet er een beetje pinda uit.
pi_64990559
Interessant topic.
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:04 schreef Blawh het volgende:
Als er weer een afkoopsom in het contract is opgenomen van een sleutelspeler, dan kan je Joop toch niet meer serieus nemen? Mooie demagoog, jammer dat hij z'n praatjes niet kan nakomen als het echt zo is.
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:29 schreef Blawh het volgende:

[..]

Natuurlijk zal hij ontzettend veel goed gedaan hebben voor de club, maar hij spreekt wel heel vaak uit wat de supporters willen horen.

Het stadion zou nog wel even uitgebreid gaan worden, maar via RTV Oost is naar buiten gekomen dat Twente het zelf niet eens kan financieren op het moment. Er komt pas geld vrij voor uitbreiding als Twente een speler voor heel veel geld verkoopt. Om dan over een nieuwe uitbreiding te praten vind ik nogal voorbarig, het is nog maar de vraag of het (op korte termijn) te realiseren is.

Verder heeft hij volgens mij ook Rini Coolen aangesteld, iets wat volgens mij niet bepaald een succes geweest is.

Na de transfer van Kennedy heeft Joop gezegd nooit meer met clausules te werken, nog geen seizoen later werd Wilkshire voor een appel en een ei verkocht omdat hij een clausule in z'n contract had staan. Ook Engelaar had een clausule in z'n contract staan, weliswaar een mooi bedrag.

Elia speelde vorig seizoen al goed, alleen z'n rendement lag nog erg laag. Dit seizoen speelt hij al vanaf het begin erg goed, zowel in de competitie als in de UEFA Cup. Joop wou echter z'n contract pas gaan verlengen en openbreken toen veel clubs interesse toonden. Nu heeft Elia geen haast om te verlengen en Twente staat minder sterk in de onderhandelingen dan wanneer men eerder z'n contract verlengd zouden hebben. Bovendien vertelde Joop een paar maanden geleden in studio voetbal dat hij die week erop een akkoord verwachtte met Elia, precies wat het publiek wilde horen. Heeft Elia al bijgetekend? Nee, nog steeds niet.

Rutten is de redding van Joop geweest. Op voorspraak van Rutten kwamen o.a. Engelaar en Elia naar Enschede en vanwege de link met Hiddink is ook Wilkshire naar FC Twente gehaald. El Ahmadi was nog overbodig onder Rini Coolen, dankzij Rutten is hij helemaal opgebloeid en heeft hij Twente veel geld opgeleverd. Veel van het geld waarmee Joop z'n werk heeft kunnen doen heeft hij voor een groot deel aan Rutten te danken, al is Joop natuurlijk wel verantwoordelijk voor de aanstelling van Rutten.
En nu weer de uitspraken in de media, eerst zijn eigen straatje schoonvegen door te stellen dat Wielaert zich misschien niet voor de 2e keer over de teleurstelling zou kunnen heenzetten (maar zich wel eerst anders opstellen) en nu Ajax afschilderen als een of andere maffia-organisatie (volgens mij heeft Ajax nog nooit niet aan financiële verplichtingen voldaan met transfers).
pi_64990602
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:51 schreef Blawh het volgende:
nu Ajax afschilderen als een of andere maffia-organisatie
Het is maar hoe je het interpreteert natuurlijk
pi_64990749
Een mooie analyse van Menno Pot;
quote:
Er is de laatste jaren iets veranderd aan de wijze waarop dit soort binnenlandse transfers tot stand komt: het gaat onvriendelijker. Vermoeiend voor de betrokkenen, lijkt me, maar voor ons (Jan Publiek) juist erg komisch.

Het gaat ongeveer zo: Ajax toont interesse in een speler van (pakweg) Groningen, Twente of AZ. De directeur van de wederpartij reageert door te zeggen dat ze bij diens club smakelijk gelachen hebben om het idioot lage openingsbod en meldt tevens dat de speler ‘in principe’ niet te koop is: “Ik ga er van uit dat er niemand weggaat.”

Ajax verhoogt het bod. De speler heeft zijn zinnen inmiddels gezet op een overgang en ook iets van die strekking in de media gezegd. Om die reden is hij op de bank beland, van de training gestuurd of van zijn aanvoerdersband verlost, al verklaart zijn club natuurlijk dat dit er los van staat.

De directeur zegt nu, volgens plan, dat Ajax ‘het onfatsoenlijk speelt’, daarbij subtiel zinspelend op regionale emoties van het type ‘in Amsterdam gaat het kennelijk anders, maar híer gaan wij zo niet met elkaar om.’

Vervolgens nodigt hij Ajax wél uit om te komen praten, want zo zijn we dan ook wel weer. Natúúrlijk gaat er een fijn flesje sjampoepel open als Ajax met een leuk bod komt, maar eerst moet er wel voor gezorgd worden dat de verontwaardigde aanhang dan schuimbekkend de woede op dat gemene Ajax zal richten, en niet op de eigen directeur.

Vandaar: verongelijkt doen! Mannen als Hans Nijland en Joop Munsterman zijn er meesters in. Stapt er een Ajax-official op je af? Vallen! Ze beheersen de directeurenschwalbe tot in de finesses.

Er wordt gepraat en vlak daarna volgt een ferme persverklaring: men komt er met Ajax niet uit, het gat is te groot, de besprekingen zijn afgebroken en de speler blijft ‘gewoon’ bij zijn club.

Van Ajax horen we even niks. Van de speler daarentegen wel: die kondigt aan dat hij een arbitragezaak overweegt om de transfer af te dwingen en maakt zich daarmee vrijwel onmogelijk bij zijn club. Iedereen weet nu: dat loopt wel los.

Zo ging het (ongeveer) met Perez, Suárez en Silva, en nu ook met Wielaert. Twentse heethoofden bedreigen inmiddels de zaakwaarnemer van Rob Wielaert (Kees Ploegsma) en de kans bestaat dat ze bij het volgende bezoek van Ajax van pure Amsterdam-haat hun eigen stadion in de fik steken (zoals in Groningen), maar ieder weldenkend mens weet dat ze zich daarmee precies op de verkeerde partijen richten.

Eigenlijk zijn ze namelijk gewoon boos op de speler, want die wil naar Ajax, en op de directeur, want die wil gewoon verkopen. Neem Tukker-Jopie: die zegt eerst dat Wielaert niet te koop is, maar gaat tóch met Ajax praten. Vervolgens zegt hij dat de besprekingen zijn afgebroken en dat Wielaert blijft, maar vandaag neemt hij plotseling tóch het initiatief tot een nieuwe poging.

Het moge duidelijk zijn dat Ajax jaarlijks exact hetzelfde meemaakt, alleen heten de wederpartijen dan AS Roma (Chivu), Juventus (Zlatan), Real Madrid (Sneijder, Huntelaar) of Liverpool (Babel). Wij Ajacieden winden ons er inmiddels niet meer over op.

Zo gaan de dingen nu eenmaal. Als club heb je nu eenmaal een plaats in de voedselketen van het internationale voetbal. Doe je weinig aan. Dat besef heeft bij Groningen, Twente en AZ nog geen wortel geschoten, maar dat komt vanzelf wel.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_64990862
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:53 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het interpreteert natuurlijk
Het was dan ook enigzins ironisch bedoeld.
pi_64991616
Hij maakt nu wat rare sprongen, maar het is zeker een vakman.
That's all folks!
pi_64991825
Die analyse
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:27:02 #16
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_64991904
Je kan er veel woorden aan vuilmaken maar Joop Munsterman is wel Joop Munsterman.
Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
pi_64993824
Doet het gewoon erg goed voor Twente, maar die laatste sneer naar Ajax is niet nodig, of het moet als grap bedoelt zijn. Hij schijnt een gentleman's agreement met Wielaert gehad te hebben tot de zomer, maar is dus iets te goedgelovig geweest. Dat hij uiteindelijk zou vertrekken stond wel vast, maar zonder dat nieuwe contract had hij hier misschien nog geweest tot de zomer. Zal hem waarschijnlijk niet weer overkomen. Die uitbreiding die je noemt Blawh, is idd uitgesteld vanwege het geld. Munsterman was al in onderhandeling met een aantal banken, en een akkoord was dichtbij. Maar vanwege de kredietcrisis duurt het allemaal wat langer. Elia heeft een hele tijd terug al een aanbieding gehad voor contractverlenging, voor de interesse van Ajax. In de tijd van de vermeende interesse van Arsenal geloof ik. Dat hij hier en daar liegt en bedriegt in het belang van de club is waar, maar zij hem door mij in ieder geval vergeven.
pi_64994018
Directeurenschwalbes. Gewéldig!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:28:38 #19
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_64994876
Uiterst capabele voorzitter. Heeft ietwat gezichtsverlies geleden door deze situatie, maar dat staat in geen verhouding tot wat hij allemaal heeft neergezet bij Twente.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_64996038
Die hondenlul verneukt de kranten
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:57:51 #21
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_64996128
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:38 schreef Breach het volgende:
[ afbeelding ]

Ik had veel respect voor de man en zijn goede beleid waarmee hij van Twente een stabiele subtopper heeft gemaakt. Maar de manier waarop hij nu gezichtsverlies probeert te voorkomen bij zijn supporters door Ajax de schuld van alles te geven, is ronduit stuitend.
Hé die heb ik gemaakt

Overigens vind ik zijn handelswijze een beetje treurig omtrent de zaak Wielaert, maar voor de rest heeft hij het goed gedaan bij Twente moet ik zeggen.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:59:39 #22
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_64996215
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:55 schreef De_Ananas het volgende:
Die hondenlul verneukt de kranten
Wel zijn eigen kranten he
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_64996272
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:59 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Wel zijn eigen kranten he
Hij heeft ze niet opgericht

Met z'n fusies en bezuinigingen
pi_64996845
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:07 schreef Solstice het volgende:
Hij schijnt een gentleman's agreement met Wielaert gehad te hebben tot de zomer, maar is dus iets te goedgelovig geweest. Dat hij uiteindelijk zou vertrekken stond wel vast, maar zonder dat nieuwe contract had hij hier misschien nog geweest tot de zomer.
Dan blijft het erg naief. Hij uitte zijn teleurstelling in de media toen Wilkshire een paar weken na het tekenen van een nieuw contract (met clausule) vertrok naar Moskou, hij wist dus dat zoiets kon gebeuren, zeker omdat Oleguer tegenvalt in Amsterdam en Ajax van de zomer al interesse toonde in Wielaert.
quote:
Elia heeft een hele tijd terug al een aanbieding gehad voor contractverlenging, voor de interesse van Ajax. In de tijd van de vermeende interesse van Arsenal geloof ik.
Edit: Je hebt gelijk, eind september heeft Twente hem al een nieuwe aanbieding gedaan. Dat was voor de vermeende belangstelling van Hull, City en andere clubs. In die periode werd er volgens mij vooral gespeculeerd over de interesse van Espanyol.

Het valt me gewoon op dat hij erg vaak erg snel vertelt wat de achterban wil horen, vaak iets te voorbarig. Het contract van Elia, contractverlenging Wielaert (en later zeggen dat de krabbel ontbreekt en het ongeldig is, het nieuwe stadion (als hij wacht tot na een akkoord dan kan hij het met zekerheid zeggen, hoeft hij supporters later niet teleur te stellen) en het nooit meer werken met clausules (waarna Wilkshire, Engelaar en Wielaert alsnog een clausule in het contract hebben).

[ Bericht 7% gewijzigd door Blawh op 13-01-2009 17:24:05 ]
pi_64997424
De tendens rond Munsterman is de afgelopen week toch wel aardig omgeslagen als ik het zo lees...
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')